Jump to content

Относно FSI


Recommended Posts

Здравейте колеги моля Ви дайте ми разяснение относно FSI  - що е то, дет се казва има ли почва у нас добро ли е струва ли си ................... Благодаря :balloon:



Ето хвърлил съм око на това Ауди - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11375343079846569&f1=details&slink=3n4xu3

затова питам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже гледам никой не ти отговаря ще ти разкажа принципно нещата как стоят, а пък някой мастит форумен капацитет ще те светне за конкретния автомобил, който си избрал.

 

Ето ти линк в Уикипедия http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection . Това са двигатели, които впръскват горивото директно в горивната камера, подобно на дизелите. Налягането е по-високо от на обикновената бензинова инжекция, но по-малко от това при дизелите. Както виждаш от статията идеята да се направи нещо смесено между дизел и бензин е на повече от 100 години. В днешно време Мицубиши тръгнаха да съживяват този технически труп още през 80те години на миналия век с надеждата да ударят конкуренцията на набиращите по това време популярност в Европа турбодизели. После и други фирми се усетиха и днес вече всички предлагат такива "високотехнологични" двигатели. Примамливото е, че на теория те би трябвало да работят с по-висок КПД от обикновения бензинов. А на практика, като си направиш сметката на всички разходи заедно с ремонтите, нещата май не са толкова розови. Но на "Ауди" това им е хубавото, че имат много двигатели и всеки може да намери нещо по свой вкус.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Gustav -Какви са специфичните ремонти при ФСИ моторите?

Направи сравнение между бензинов тръц 1.8 и 1.8ТФСИ като разход на гориво ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно има предвид помпите за високо налягане.

Ако се кара нормално тфси-то е по икономично, но ако се дава пълна газ по магистралата е по неикономично защото поради бедните смеси дето работи се впръсква допълнително гориво да е богато и става ламя. Последното поколение има още един ред инжектори ама дали е за да се реши тоя проблем или заради емисиите, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли ще добавя че Тойота бяха направили след 2002 год. една серия "модни" двигатели с директно впръскване но за щастие се отказаха от тази идея някъде около 2008 год. Сега отново ползват класически инжектори над всмукателните клапани и се съсредоточиха около газоразпределението. Май премахнаха и дорсела със системата Valvematik.

Мисля че и Хонда не залитнаха в тази посока и карат само на "класически" инжекциони. А пък доколкото знам и на двете фрими двигателите са добри и икономични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами не е така. Просто и двете фирми имат да наваксват в момента, особено при малките модели. От миналата година, базовия мотор на Акорд тук е с директно впръскване, викат му earth dreams. Новата корола и сивик също ще минат от догодина. 3.5 мотора на лексъс е с DI от дооста отдавна.

 

Та двигателите и на двете фирми може да са добри и икономични началото на 2000те години, сега са просто назад. Тойота даже ще пускат вече малки турбо мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При VAG групата всички двигатели с директно впръскване са с ангренажна верига и това в първите години е създало доста главоболия на собствениците. Имаше една тема със статия от списание за проблема и всичките версии на веригите и обтегачите, които са доизкосурени в последствие. Дори и колата да е минала сервизна акция и да е с новия модел верига и обтегач в крайна сметка и двете си имат живот и идва момент, в който трябва да се заменят долу-горе на 3 пъти повече километри от ремък но пък цената май е 4 пъти колкото комплект ангренажен ремък.

Втория проблем с FSI двигателите, е че са много чувствителни към горивото и собствениците казват, че двигателя може да работи като дизел ако бензина не е от по-скъпия вид в съответната бензиностанция.

Третия проблем, е че понеже бензина се впръсква директно в цилиндъра няма кой да измие нагара от клапаните и с годините започват да не се затварят плътно. Не знам при дизеловите двигатели защо няма такъв проблем... те всичките са с директно впръскване :rolleyes:

Има и различни теми за FSI мотори които харчат повече масло от нормалното но не съм задълбавал.

Монтирането на газово е 2 пъти по-скъпо от колкото на "нормален" бензинов мотор.

 

Като плюс наистина са икономични в сравнение със по-старите мотори на марката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са специфичните ремонти при ФСИ моторите?

 

Кой, аз ли да ти кажа на теб?! Ще ти кажа - "потърси с търсачката".

 

Аз имам отдавна конкретни впечатления от двигателите с директно впръскване на Рено Меган 2.0 и Опел Сигнум 2.2, които са меко казано разочароващи. Правих си проучване за себе си, конкретно за 2.0 FSI и се отказах. Нещо повече, едва ли ще си купя Ауди като собствен автомобил. Но не искам в никакъв случай с това си лично мнение да отказвам автора на темата.

 

Ще кажа още, че това ми мнение се затвърди до голяма степен точно от многобройните писания на десетина форумни специалисти, редовни писачи в същия този форум, където човек разбира, че от голямата гама двигатели на Ауди няма нищо свястно. Като евентуално успешни се лансират непрекъснато 1.8Т и 4.2, но само ако са на газ. А точно най-важните двигатели, 6-цилиндровите и тези с мощностен диапазон 150-250 к.с. са заклеймявани многократно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой, аз ли да ти кажа на теб?! Ще ти кажа - "потърси с търсачката".

 

Аз имам отдавна конкретни впечатления от двигателите с директно впръскване на Рено Меган 2.0 и Опел Сигнум 2.2, които са меко казано разочароващи. Правих си проучване за себе си, конкретно за 2.0 FSI и се отказах. 

 

Демек нищо не можеш да кажеш но даваш категорични мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я питай моргаджиите в БГ за V6 бензинови двигатели с означение АВС - 150 к.с., колко търсене има за части или цели двигатели и колко имат за 1,8Т, дали изобщо някой има здрав двигател 1,8Т за продаване . Легендите се насаждат от няколко форумни писачи, където под 4,2 не признават нищо, а на 1,8Т трябвало чип задължително иначе 150 к.с. не достигат да се предвижваш по нашите пътища, те малките самолетчета са с по-малка мощност и си летат без проблем с подобни скорости, ама друго е хвърчиш по пътищата с над 200 км/ч или да се изрежеш със 100 до следващият светофар.

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много остро влизаш младеж :)

Ако беше доразпитал собственици на точно такива "разочароващи" мотори щеше да разбереш, че болшинството проблеми са механични и нямат общо със системата за директно впръскване на гориво - вериги, ЕГР-и, някой и друг калпав датчик (да кажем термосондата в грънците). Забавното в ситуацията е, че великия тръцко 1.8 страда от същите болежки... пък е толкова тачен и обичан :)

Някой по-горе беше написал доста по-точно мнение от теб:

- получава се т.нар. карбон билдъп в смукателните колектори и клапани, съответно трябва да се чисти

- масовите ФСИ мотори са смятани за високооктанов бензин - такава им е заводската спецификация и с нашия жанурняк 95 не работят добре. Има и такива за "нормален" 95 и те не се плашат толкова много от гориво

Всичко останало са митове и легенди... или инженерни недомослици, не пряко свързани с горивната система.

За това едно твърдение от типа "Всички ФСИ мотори не стават" е доста крайно и не подкрепено с факти... почети например за 4.2ФСИ от времето на B7 RS4 та до сега и после пак пиши... или за варианта на този двигател в R8

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ше ви дам един пресен пример от миналата седмица...

опел мерива 2007г нов внос беше върната от 400 000 км на 90 000 пред мен...и след 3 дни беше продадена.. и са  горкия човечец ако случайно се е регнал в некой форум ше почне писанията колко са келяви тия мериви как на 120 000 сменил съединител.. на 140 000 маховик.. на 152 000 скорости и т.н...

:eusa_boohoo:    

но пък аз знам че тая мерива е железна.. 400 000 км .. но никой няма да убеди новия собственик в обратното :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек нищо не можеш да кажеш но даваш категорични мнения.

 

Напротив, мисля че казах доста.

 

Ти определено си най-подигравания писач в този форум. Аз обаче съм оформил мнението си за двигателите на Ауди настаро до голяма степен именно от прочетеното тук, включително и от твоите постове. Как по-ясно да ти го кажа.....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги моля Ви дайте ми разяснение относно FSI  - що е то, дет се казва има ли почва у нас добро ли е струва ли си ................... Благодаря :balloon:

Ето хвърлил съм око на това Ауди - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11375343079846569&f1=details&slink=3n4xu3

затова питам

Абе,човек-ако ще взимаш FSI,то поне взимай TFSI версията с 200 коня/147kw./.Това което си посочил е 150 коня,че то 1.8T ще го нагъне.Другото е,че 2.0Т е при B7.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...