Jump to content

проблем с климатроника


anveni

Recommended Posts

Връщам се днес от морето и реших да пусна климатроника.Тръгва но почти не охлажда ядосвам се и го давам на 16 градуса но ядец същата работа  и го давам на off.По едно време сина вика спри музиката  и какво ми беше учудването като чух че вентилатора на парното върви а климатика е спрян-натискам авто  светват бутоните но пак слабо охлажда .Спрях изгасих колата  запалих и тогава чак спря вентилатора на парното и така в същия ред няколко пъти  пускане спиране без вентилатора да спира или да охлажда изключване от контакт и най- накрая го зарязах .Прибирам се чакай викам си  да го пробвам пак -пускам го тръгва си нормално и започва да охлажда .Въпроса ми е къде да ходя на ваг ком  или на диагностика на климатици и ако е на второто някой може ли да предложи от района на Пловдив или в краен случай на Пазарджик читав диагностик и майстор на авто климатици.Между другото колата е А4 В7.

Редактирано от anveni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пъров трябва да се види дали няма проблем в управлението на климатроника и след това да се търси по задълбочено,най-вероятно е управлението,трябва си сервиз и диагностика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко я палнах и изредих всички копчелъци по него и всичко -клапи скорост на вентилатора работеше безупречно но не духа студено.Натисках и EKON за да изключа компресора но няма разлика в температурата на вкл. и изкл. компресор.Вентилатора на радиатора отпред работи но като пипнах кондензния филтър отдолу беше топъл като друг път  от него е капала кондензирана влага от въздуха толкова е бил студен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери колко фреон имаш - може да трябва да се допълни.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как някои да ти помогне, като аз лично не вярвам на "майстор" ... Не съм попаднал явно на читав... За климатика ходя на входа на ВиК, срещу Бриколаж. Точно като стигнеш бариерата в дясно има един двор с гаражи. Там има двама братя от които съм сравнително доволен... За диагностика с Ваг не мога да те насоча, аз си я правя сам.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера бях при майстор и резултатите не са добри според него.Провери системата и имаше загуба само от 20гр ако може да се нарече загуба при положение че системата събира 500 плюс минус 20гр.Смени капиляра като се надяваше от това да се оправи но ядец.Климата подуха за около 5 минути студено и после пак топло.Майстора каза нов компресор понеже този изравнявал налягането явно имал счупен клапан.Та въпроса ми е може ли да е от нещо друго повредата .На ваг кома на канала за климатроника няма записани грешки от компресора не се чуват никакви подозрителни шумове а упражнението както каза майстора е доста натоварващо финансово-компресор 900лева дехидратор кондензатор промивка на системата масло оцветител работата заминава към 1500лева най малкото.Толкова ли са нефелни тия компресори та не могат да се отремонтират за смяната на дехидратора разбирам но нужно ли е да се сменя и кондензатора при положение че системата ще се промива.

Редактирано от anveni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посети и друг сервиз за автоклиматици.Нещо те пускат по пързалката ми се струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо много малко фреон ми се струва че събира... Толкова ли пише на табелката? Би трябвало да няма голяма разлика, ама С5 май събира 750гр. Не ми се слиза до доло да проверя, но утре ще погледна...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На радиатора на климатика отпред има един датчик.Ако сте го сменили с нов китайски и не е тръгнало ,опитай със  същия датчик от друга кола.Нещо 1500 ми се струват доста пари,да не се окаже че си си купил компресор и имаш още един здрав .Също се чупи и клапата за топло студено ,тя седи зад жабката отдясно последната.Хваната е на 3 малки болчета и има букса отзад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно на тази табелка пише 500+-20гр. По климатичната инсталация друго не е пипано източи я смени капиляра каза че бил прекалено сух а трябвало да е мазен обезвъздуши  наля масло и зареди фреон при пуснат компресор и 1500 оборота.Студено изобщо не взе да духа. Спряхме двигателя и  това е .Вика явно е компресора.Ни провелка на датчици не знам какви са ни пресостат .Просто казва че явно има счупен клапан понеже не се вдигало налягане.Закачихме я на ваг и се учуди че няма грешки за климатроника.Един нов компресор бил около хилядарка ,задължително се сменял дехидратор около 70-80 лева задължително /не знам защо/ радиатор на климатика или кондензатор гледам в нета 140 -150 лева ,5-6 литра промивна течност  масло , работа 120-150 все пак предна броня ала бала и ето ти ги 1500.Най интересното е че след като си тръгнах го пуснах и задуха студено за около 5 минути  и после ''облагна' .За клапата не знам при контакт се чуват как си работят а ако е счупена не трябва ли да духа само топло или само студено .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тая благинка ,,пресостат,, пуска компресора ,където ти разправях че стои отпред на радиатора.Свали жабката и виж дали моторчето се движи ,незнам на фона на около 5 моторчета под жабката ги разбираш по звук кои работят .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно показва ,но не ти пречи да пробваш .Сменя се почти без разглобяване,от клиенти знам че тези по магазините които са по 60-тина лева не тръгват.И клапите за които ти говоря се търсят доста .Може и да е компресора ,но дано се окаже нещо по малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами първо ще видя клапите па ако са здрави ще търся поне още едно мнение от майстор щото сега като разцъках из нета се оказа

компресор-950

дехидратор- 50-90

кондензатор-340-350 

и ме заболя главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И аз не знам изискване на майстора макар че, ако е каквото си мисля си е чист радиатор пригоден да работи на по високо налягане , и при положение че ще се прави промивка на системата би трябвало стария да върши работа, още повече, че е здрав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно повредата наистина е в компресора - повреден съединител или управляващ клапан.

Смени майстора, че този или не му се занимава или не познава съвременните компресори.

Кондензатора се промива.

Много е лесно да се работи с нови части, но компресор се сменя когато се отвори и от него не става нищо.

На вагком се виждат и други неща като налягане, натоварване на компресора и т.н.

Има и тестери за тези компресори ( компресора се откачва от буксата и там се закачва тестера)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи момчета днес имах като 200км път и го пробвах климатроника . През цялото време духа студено но явно не толкова силно.Другото което ми направи впечатление е това че при пуснат климатроник ако натиснеш ЕCON спираш компресора, но климатроника продължаваше да духа студено .Ако някой е запознат да каже дали трябва да е така или и само при +5 градуса,тоест ако използваш климатроника за отопление.За  повреден съединител не знам дали има такъв понеже компресора е постоянно зацепен а не като по-старите модели с електро муфа.Но  явно като цяло наистина има проблем с компресора щом като не охлажда при изхода 5-6 градуса поне така знам ,а по-скоро като  10-12 не съм мерил де.Колкото за  клапата топло студено нямах време за разглобяване но направих експеримент .В едната зона пуснах 24градуса а в другата  на HI  и духаше на едната студено а на другата  топло, но не знам дали това е доказателство за изправна клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И постоянно зацепените компресори имат съединител, но работата му е при бликиране на компресора да се повреди той и да не скъса ремъка.

При натиснат екон не трябва да духа студено, явно управляващия клапан е заседнал в някакво положение.

Смени клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Тоест пресостата. Явно майстора не знаеше за този съединител защото като попитах какво ще стане ако блокира този тръгнал компресор каза че най-вероятно двигателя ще угасне от претоварването.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пресостата, а клапана, намиращ се в задната страна на компресора - на него има букса с два кабела.

Явно този майстор няма и идея за какво става дума щом не може да ти диагностицира проблема на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...