Jump to content

Захладя = турбо време!


Recommended Posts

e точно и аз исках нещо подобно да му обясня както го е обяснил колегата АУДИ :dance: а пък за каква дроселова клапа говорим ако мотора е дизел :wall:

а и още нещо дано не прозвучи като заяждане вече,но и съм увивал във вата бутилките на камиона и пак замръзва въздуха зимата в тях (естествено от конденза) пак ти ми говориш за достигане на 3000гр при положение,4е (надявам се знаеш или ако не знаеш толкова по-зле за теб) какво става със стоманата при 800гр :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Нещо пак не си разбрал.

ТИ говориш за 3000 градуса. Аз само за 450.

За материала на турбото се разбрахме? Не е чугуний. ОК?

И бутилката ще замръзне като спреш да помпаш. Те и колите изстиват. Виж ако сложиш бутилката в стъклен вакуумиран термос ще държи жега 2-3 дни.

Па като не е "блоу-офф" ша да е "уейстгей" ама все е клапан дето духа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а е ти на луд ли са прайш?? или си си? кой ти е шопнал,4е целия Турбокомпресор е от 4угуний ОК? от 4угун се изработва ТУРБИНАТА,а от алуминий компресора :( ти изобще виждал ли си на живо Турбокомпресор....не мисля :( другото,за което се зяждаш е 4е точно зимата най-ве4е по-време на движение замръзва въздуха и затуй се налива спирт,антифриз,спира4на течност и всекакви други химии само и само да не останеш на пътя :( спора ми с теб приключва дотук явно нема да ти уври к....а джемандулейка :(:dance::wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тонът ти надхвърля допустимите норми. Скоро ще се окажеш най-малкото с предупреждение от администрацията, ако продължаваш така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. по-твоята логика не може да напомпи гума от камион и трябва да се загрее до 3000 гр ако само по себе си самото свиване на въздуха вдига неговата температура,то като напомпиш тази гума тя трябва да се стопи :(

а и още нещо дано не прозвучи като заяждане вече,но и съм увивал във вата бутилките на камиона и пак замръзва въздуха зимата в тях (естествено от конденза) пак ти ми говориш за достигане на 3000гр при положение,4е (надявам се знаеш или ако не знаеш толкова по-зле за теб) какво става със стоманата при 800гр :flehan:

а е ти на луд ли са прайш?? или си си? кой ти е шопнал,4е целия Турбокомпресор е от 4угуний ОК? от 4угун се изработва ТУРБИНАТА,а от алуминий компресора :wall: ти изобще виждал ли си на живо Турбокомпресор....не мисля :bia: другото,за което се зяждаш е 4е точно зимата най-ве4е по-време на движение замръзва въздуха и затуй ...

Колега, дълбоко се извинявам и променям всичките си възгледи.

1. Изобщо не знам какво е това стомана. За чУгуний не говорим изобщо. Вероятно чУгуния е търговско наименование на Inconel в майсторските среди в България. Справка по горе -> материали за изработка на турбини.

2. Научих как да не си предпазвам бутилките в камиона от замръзване. Явно с одеало не става. Ще пробвам със зебло.

3. Турбокомпресор не съм виждал. Колеги някой ако има да го дава за да си го сложа да си помпам гумите? С интеркулера разбира се. Защото тези 3000 градуса ме притесняват нещо. Абе като се замисля аз изобщо компресор не съм виждал. Камо ли такъв с турбо.

4. Много ценно беше да науча че въздуха през зимата замръзва при движение. Знаех си аз че трябва ракия да му добавям ама не знаех защо. Сега знам. :dance:

5. През цялото време подозирах че съм луд но нямах ясно поставена диагноза. Благодаря ти Докторе. :dance:

---------------

Уиззиииии, има ли още места в Карлуково? Запази ми стая с южно изложение при някой готин надзирател. Че палим чУгиния и идем с бесна сила.

Преди това ще си изпия хапчетата. :(

----------------

П.С. Изпих си първото хапче и ми хрумна нещо. В тази тема има поне две разминавания.

1. Аз говоря за бензиново турбо а повечето от вас явно за дизел. Не че има голяма разлика.

2. Горе цитирам материали за турбини на Мицубиши ЕВО. Да не би колегата с тоз чУгуний да има предвид някакви камионски турбота дето верно от това да са направени? Че знаеш ли до какви висоти може да стигне съветската турбо-промишленост примерно? Гат нищо ще направят 30см турбина от нещо йофтинко.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по данни надналягането,което правят регулируемите турбокомпресори е от 0.6 до 0.9 атмосфери

Моля те кажи ми дали правиш разлика между ТУРБО и КОМПРЕСОР, защото приницпно едното няма нищо общо с другото като начин на работа, освен крайният резултат -> принудително пълнене. Като чета постовете ти по-надолу разбирам, че просто наричаш различните части от турбината по различен начин и се преплиташ в терминологията.

Турбо дригател с компресор има в момента на пазара от Фолксваген и се монтира на Голф с кубатура от 1.4л и изкарват 170 коня. Предполагам назад в годините е имало и други фенове на тази кръстоска. Това всичкото само като интересна информация, за да се объркате още повече в термините :dance:

... а и силно се съмнявам, че камионите вдигат цели 2 бара налягане. Така си мисля поне де. Моята каручка вдига максимум 1.2 бара и разтоварва на 1.0, а е модерна като технология и предполагам там се крие голяма част от ключа в загадката.

Та не казвам, че един камион не прави това налягане, а просто, че ми се струва малко нереално, защото има достатъчно дебит от многото кубатура и цилиндри + че със сигурност всички ако не 99% са би-турбо, та след всичко това не мога да си представя, че допълнително им трябва и налягане за да си получат въртящият момент. А и голямото налягане кара двигателелчето да се поти повечко, което не мисля че е целта на занятието, а да изкара половин милион километра преди да влезне в сервиза :flehan:

.... за останалата чУгунена част от спора не съм компетентен да се намеся.

grizzly, моята стаичка в Карлуково е свободна! Мен ме преместиха под домашен надзор -> променил съм си и профила, не видя ли? :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа, не е така. Като си без газ, нема изгорели газове, нема турбина, нема налягане. Блоу оф-а е за друго.

----------

Едит: Да ми е честит третия изпарител, сега да заповядат дангалака и хърбавото на кръгче :dance:

пак ли :wall::bia::flehan::dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за сравнение камионен двигател на МЕрцедес Актрос V6 12литра обем 1360к.с с две турбини,които правят 5.5 атмосфери надналягане :dance::wall::( това е камион направен за състезания на писта :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега изобще дебита на Турбинката не е чудовищен :hilezh: по данни надналягането,което правят регулируемите турбокомпресори е от 0.6 до 0.9 атмосфери,а това ако ти наричаш ЧУДОВИЩНО значи ....

Колега бъркаш дебит с налягане. Дебита е количество за единица време а не някаква сила каквато е налягането. Един двулитров двигател при 6000рпм, изпомпва 100л в секунда. Ако имаме надналягане от турбото 0.5 атмосфери, това са 150л въздух в секунда. Това си е чудовищен дебит както и да го погледнем. За матеряла на турбината е ясно - някакви си магически олекотени сплави издържащи на високи температури. А нагряването се получава от РЯЗКОТО свиване на ОГРОМНИ количества въздух за една секунда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, ако има някой доктор да обясни този феномен технически :(

Нищо феноменално няма, лятото жена ти те гони да спиш на земята, а зимата се гуши в теб да и е топло. Другото е нормално, като ти стане :-)

а колегата Саг да разглоби една стара турбинка и да види от какъв материал е направено турбинното колело

Колегата Саг ще ти каже само че от чугун единствено се ЛЕЕ, а ако ти успееш да излееш толкова прецизно балансирано колело, което ще се върти години с високи обороти, си готов за нобелова награда. Без да споменаваме и колко е тежък чугуна, и че се появяват деформации като изстива при сложните фигури, а това не е проста форма, и изобщо ЗАБРАВИ бе пич, не са от чугун.

че допълнително им трябва и налягане за да си получат въртящият момент

Те си го имат въртящия момент и без турбо, то е за динамиката. Ама другото си е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по въпроса за турбото и компресора и термините... :(

едното е турбо компресор, другото е механичен компресор и двете са съставени от две части...

съществената е компресора. при едното той се задвижва от турбина, а при другото от шайба с ремък вързан за коляновия вал обикновенно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...