Jump to content

Захладя = турбо време!


Recommended Posts

Тогава за какво е климатика? :fight:

Да се върже турбото към климата :moon:

Редактирано от AuDi_RuLzz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

А какво дефакто прави интеркулера ?

Берем беше прочел на предната страница какво сме писали :fight:

http://audibg.com/forum/index.php?s=&showtop...ndpost&p=168904

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти и отговорът:

Когато е студен въздухът е по-бигат на кислород, а кислородът прави по-добро горене в цилиндрите и от там имаш повече мощност.

RossN, пропускаш, че колите с турбо имат нужда от екстра охлаждане, а именно на интеркулера! От там идва и допълнителното преимущество за тях :moon:

Това с червеното е два пъти грешно.

1ва грешка - въздухът ВИНАГИ съдържа 20.95% кислород независимо дали е топло или студено. Иначе ние живинките щяхме много да се чанчим. Това съотношение е толкова точно че по него се калиброват всички кислородомери.

2ра грешка - повече мощност идва само и единствено от повече гориво.

Правилното обяснение е: При студено време въздухът е по-плътен (по тежък) и на един такт постъпва повече маса (тегло) въздух в цилиндъра. Съответно тези 21% кислород са повече като маса. До тук нищо не се е променило. Обаче онзи ламбда сензор както и MAF сензора на входа отчитат завишеното количество кислород и подават нужното (по-високо) количество гориво за доизгаряне на кислорода (в повече). От там и повече мощност. Съответно и повече разход.

Мечтата на ламбда сензора е винаги да подава 1КИЛОГРАМ гориво на 14.7 КИЛОГРАМА въздух (не литра). Това важи за бензинките де. При дизела е Божа работа (пак е подобно).

Студеното време дига мощността но и разхода поради по-лошото изпаряване на горивото. Най-голяма мощност пролет и есен се получава от липсата на климатик който си е добър консуматор. :fight:

За Eugene: Турбото мачка въздуха така че да създаде налягане над атмосферното с цел по-бързо и по-обилно напълване с въздух на цилиндрите. При това мачкане (сгъстяване) въздухът се загрява (справка крачна помпа за гуми) и масата му пада. Това намалява ефекта от налягането на турбото. За да се избегне ефекта изходящият от турбото въздух се прокарва през въздушен радиатор за да се охлади. Те този радиатор се нарича интеркулер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да допълня Гризли - в зависимост от надморската височина се променя и плътността (както всички знаем) и за това ако си закараш турбинката на 8 000 метра тя ще види зор, защото атмосферата не е толкова плътна (т.е. тежка)..

Така че най-добре колата върви до морето, когато е хладничко :fight:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термичното КПД се вдига също, от това може да падне малко разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

;) наистина както е отбелязъл колегата по-горе въздуха,който ма4ка турбото се загрява по физи4ен закон,но има още едно много по-голямо загряване на чугунената лопатка на турбината от Изгорелите газове,които са в постоянен контакт с нея.По разли4ни данни,които 4ета тя е нагрята до около 500 гр. в зависимост от типа двигател,от режима на работа другия край на оста (компресора) е нагрята до около 140гр. при допира на засмукания въздух с тези около 140 гр той се загрява до около 120гр и вече там идва осножната функция на Кулера да намали тези 120гр до около максимум 80градуса ;):):D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, изобщо ЗАБРАВИ лопатките на турбината да успеят да нагреят въздуха който влиза. Просто турбината е компресор с чудовищен дебит и въздуха се нагрява само от сгъстяването. Иначе математиката която си прочел вероятно е вярна. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А мойта винаги е вървяла най-добре вечер около 10 часа, дали усеща че ще си лягам ;) или пък ще засядам на :D Само :) за което. :flehan:;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но има още едно много по-голямо загряване на чугунената лопатка на турбината от Изгорелите газове,които са в постоянен контакт с нея.

ЧУГУНЕНА лопатка? За да направиш лопатка от ЧУГУН, тя ще е дебела поне 6-7 мм... Не се сещам за по неподходящ материал поради няколко причини: не е тънколивък, МНОГО е тежък, изобщо си в голяма грешка за тая работа :-)

А въздуха се загрява основно от вътрешното му триене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е важно кое го загрява, дали лопатките или налягането от компресора, важното е преди да влезне в двигателя да е максимално студен - за да се вдигне КПД и хоп - безплатни коне :flehan:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм ... на мен пък като захладнее и ми се отваря глътката на вино!

Затова като паднат температурите и баща ми вика:

"Охааа...времето е пивко!" - което идва да рече, че е време да разпечатим първата дамаджанка с домашно "Карабунар Совиньон" :dance:.

Колкото до Аудьо ... и на него му се отваря глътката, ама за газ с поне 2 литра на 100 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма, ладно време, га глеам дяцата са побарале мръвките, ще омаат и виното и я що ще праим само с 120 кила ракия до пролетно, щ'са разсъъна, обрачете ща ми са излузат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е vangnay ... лятото се работи а зимъска, както казват селските хора рецептата е една:

"Свинка, винка ... и топла гъзинка" :(

В контекста на темата за турбото мисля, че и либидото се покачва през студените зимни месеци.

Айде, ако има някой доктор да обясни този феномен технически :(

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е vangnay ... лятото се работи а зимъска, както казват селските хора рецептата е една:

"Свинка, винка ... и топла гъзинка" :(

В контекста на темата за турбото мисля, че и либидото се покачва през студените зимни месеци.

Айде, ако има някой доктор да обясни този феномен технически :(

Изстиват ти ташаците и се подобрява спермогенезиса :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега изобще дебита на Турбинката не е чудовищен :( по данни надналягането,което правят регулируемите турбокомпресори е от 0.6 до 0.9 атмосфери,а това ако ти наричаш ЧУДОВИЩНО значи на по-старите дизели,които са без Кулер нагнетения адски компресиран топъл въздух трябва да топи буталата още при първия такт :dance::( за сравнение само ще кажа,4е нерегулиран турбокомпресор от камион вдига надналягане средно между 0.5 атмосфери при работа на празен ход и около 2 атмосфери при максимален въртящ момент :( ,а колегата Саг да разглоби една стара турбинка и да види от какъв материал е направено турбинното колело(това,което е на изпускателния тракт и има досег с изгорелите газове) :wall: ако би било направено от алуминий както е другата лопатка тя би се стопила по-простата причина,4е алуминия почва да се топи при около 650 гр. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

Ама не съм съгласен.

Един матор 2 литра при 6000 рпм прави 100 оборота в секунда. По 2 литра = 200 литра в секунда с налягане 0.3 - 0.6 бара. А за да стане 0.5 бара очевидно входния въздух трябва да е с 50% повече или 300 ЛИТРА В СЕКУНДА.

Айде сега вземи на баба си компресора за гуми и виж за колко време ще вдигне 0.5 Бара на 200 литра обем. Това АЗ наричам чудовищно. И нещо бъркаш понятията ДЕБИТ и НАЛЯГАНЕ.

А хАлуминия се топи над 600 градуса Целзий но сигурно има по-подходящи сплави. Сигурен съм че турбините се правят от "сплав за турбини". Ама какво ли ни дреме? :(

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роска, какво имаш предвид?

-----------------------------------------

Ето данни за конкуренцията (ако Мицубиши е конкуренция):

Mitsubishi OEM Turbo Specifications

Flow Rates @ 15psi:

TDO4-9B-6CM2 265 CFM

TDO5-12A-8CM2 320 CFM

TDO4-13G-5CM2 360 CFM

TEO4-13C-6CM2 360 CFM

TDO4L-13G-6CM2 360 CFM

TDO4L-15C-8.5CM2 390 CFM

TDO5H-14B-6CM2 405 CFM

TDO5H-14G-8CM2 465 CFM

TDO5H-16G-7CM2 505 CFM

TDO5H-16G-10CM2 505 CFM

TDO6-17C-8CM2 550 CFM

TDO6H-20G-14CM2 650 CFM

TDO7S-25G-17CM2 850 CFM

TFO8L-30V-18CM2 1200 CFM

Max Output:

TD05-14B (stock 1st gen) 275-300hp @ 21 psi

TD05-16G (small) 345-365hp @ 22 psi

TD06-16G (large) 365-385hp @ 22 psi

TD06-20G 430-450hp @ 22 psi

T25 (stock 2nd gen) 235-250hp @ ?? psi

T3 (super 60)/T2.5 hybrid 265-280hp @ ?? psi

T3 (super 60)/T2.8 hybrid 270-320hp @ ?? psi

Evolution 1

Turbo = TDO5H–16G-7

Nozzle Area (cm2) = 7

Exhaust turbine = Inconel (steel alloy)

Compressor = Aluminium, 60mm wide

Evolution 2

Turbo = TDO5H–16G-7

Nozzle Area (cm2) = 7

Turbine = Inconel (steel alloy)

Compressor = Aluminium, 60mm wide

Evolution 3

Turbo = TD05H–16G6-7

Nozzle Area (cm2) = 7

Turbine = Inconel (steel alloy)

Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution 4

Turbo = TD05HR-16G6-9T

Nozzle Area (cm2) = 9

Turbine = Inconel (steel alloy)

Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution 5

Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR)

TD05HRA-16G6-10.5T (RS)

Nozzle Area (cm2) = 10.5

Turbine = Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS)

Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution 6

Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR)

TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2)

Nozzle Area (cm2) = 10.5

Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS/RS2)

Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution 6 : Tommi Makinen Edition

Turbo = TD05RA-15GK2-10.5T (GSR)

TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2)

Nozzle Area (cm2) = 10.5

Turbine = Titanium alloy for both RS/RS2/GSR!

Compressor = Aluminium, 65mm (gsr) - 68mm(rs) wide

Evolution 7

Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR)

TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2)

Nozzle Area (cm2) = 9.8

Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), RS/Rs2=Titanium alloy

Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution 7 GTA

Turbo = TD05-15GK2-9.0T

Nozzle Area (cm2) = 9.0

Turbine = Inconel (steel alloy)

Compressor = Aluminium, 65mm wide

Evolution 8

Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR / USDM)

TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2 & NZDM) or 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T (model unknown)

Nozzle Area (cm2) = 9.8

Turbine = USDM EVO 8 & JDM GSR =Inconel (steel alloy),

RS=Titanium alloy.

Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution MR aka "8.5"

GSR = TD05HR-16G6-10.5T or TD05HRA-16G6-10.5T (Ti Alloy option)

RS = 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T or 5MT:TD05HRA-16G6-9.8T

Nozzle Area (cm2) = 10.5 or 9.8(RS-5speed)

Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution 9

USDM & JDM = TD05HRA-16G6C-10.5T

Turbine: GSR / GT = Inconel alloy, RS = Titanium alloy

Compressor: GSR / GT = Aluminium, RS = Magnesium Alloy

(??) mm wide (to be verified.)

Nozzle Area (cm2) = 10.5 (note: to be confirmed that RS 5MT has 10.5)

RS E9 turbo part number 1515A059 (approx cost 250,000 yen from Mitsi Japan). *Warning* There are reports of RS magnesium compressor wheel failing if boosted above stock boost.

More Evo 9 Turbo info:

... * New more efficient & larger Compressor preventing compressor surge

... * Better pump gas efficiency

... * Turbine Nozzle Area (cm2) = Large 10.5 Hotside (single flapper)

... * Improve actuator design

Side by side comparison E8 v E9 turbos (E9 is on the left and E8 on the right):

http://img204.imageshack.us/img204/326/e9v...ocomparo0hq.jpg

Twin scroll design

All Evo 4-8 Turbos are twin scroll designs meaning that the engines exhaust is divided into two channels (see first pic). As the engine exhausts in pulses.. its supposed to result in quicker spooling. From the Evo 4 onwards, the Turbo spins in the opposite direction, i.e. Anticlockwise (hence the R in the turbo name). The Titanium Alumnide alloy used in the RS/RS2 and some GSRS (factory option) has less inertia and thus spins up around 500 rpm sooner. These Titanium turbos can be indentified by the A in their name.

Primary source of data: http://www.nzevo.com/index.php?name=PNphpB...viewtopic&p=188

--------------------------

Въобще не е нужно компресора да издържа повече от 200-300 Градуса. Па и толкоз са му много.

Това горното го задигнах от тук: http://forums.evolutionm.net/archive/index.php/t-197890.html

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убаво де. Раздели го на 4. Пак е много. :(

Матриал за турбота (направи си сам):

INCONEL® alloy 625

A nickel-chromium-molybdenum alloy with an addition of niobium that acts with the molybdenum to stiffen the alloy’s matrix and thereby provide high strength without a strengthening heat treatment. The alloy resists a wide range of severely corrosive environments and is especially resistant to pitting and crevice corrosion. Used in chemical processing, aerospace and marine engineering, pollution-control equipment, and nuclear reactors.

Те ви и производител на турбини: ТУК.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обясни ми ти без да намесваш рода или роднини,щото ако и аз почна,ще се намеси модератор и двамата,ще бъдем баннати :dance: та кажи ми според теб как ще е по-ефектифен един турбокомпресор,когато си на газ до дупка с около 2500 об/м или когато си на 5000 об/м и без газ :( и а един обикновен компресор в една гумаджйница ограничен горе-долу на 10 атмосфери по-твоята логика не може да напомпи гума от камион и трябва да се загрее до 3000 гр ако само по себе си самото свиване на въздуха вдига неговата температура,то като напомпиш тази гума тя трябва да се стопи :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не го разбрах този въпрос.

Само че ти сравняваш различни неща. Турбото има дебит без налягане а компресора за гуми има налягане без дебит. При двете мощността е еднаква.

Това е като да сравняваш куршум от пушка с ръчен крик. Ръчният крик го движа сам и вдигам цялата кола БАВНО.

Пушката пробива дупка в колата моментално (което аз не мога) но не може да я повдигне. Разбираш ли ме сега?

А компресора в гумаджийницата помпа бавно и въздуха в бутилката изстива. За това не вдига 3000 градуса. Ако ти се експериментира увий бутилката на компресора в термо-вата и ще видиш вътре едни чудесни 450 градуса Целзий. :(

-----------

На горния въпрос: като си без газ турбото ще е фира защото въздуха ще литне през "блоу-офа". Нали е затворена дроселовата клапа? :dance:

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа, не е така. Като си без газ, нема изгорели газове, нема турбина, нема налягане. Блоу оф-а е за друго.

----------

Едит: Да ми е честит третия изпарител, сега да заповядат дангалака и хърбавото на кръгче :(

Редактирано от Audi V6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...