AuDi_RuLzz Публикувано 26 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 26 Септември 2006 (Редактирано) Тогава за какво е климатика? Да се върже турбото към климата Редактирано 26 Септември 2006 от AuDi_RuLzz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 26 Септември 2006 Автор Доклад Share Публикувано 26 Септември 2006 А какво дефакто прави интеркулера ?Берем беше прочел на предната страница какво сме писали http://audibg.com/forum/index.php?s=&showtop...ndpost&p=168904 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 27 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 27 Септември 2006 Ето ти и отговорът:Когато е студен въздухът е по-бигат на кислород, а кислородът прави по-добро горене в цилиндрите и от там имаш повече мощност.RossN, пропускаш, че колите с турбо имат нужда от екстра охлаждане, а именно на интеркулера! От там идва и допълнителното преимущество за тях Това с червеното е два пъти грешно.1ва грешка - въздухът ВИНАГИ съдържа 20.95% кислород независимо дали е топло или студено. Иначе ние живинките щяхме много да се чанчим. Това съотношение е толкова точно че по него се калиброват всички кислородомери.2ра грешка - повече мощност идва само и единствено от повече гориво. Правилното обяснение е: При студено време въздухът е по-плътен (по тежък) и на един такт постъпва повече маса (тегло) въздух в цилиндъра. Съответно тези 21% кислород са повече като маса. До тук нищо не се е променило. Обаче онзи ламбда сензор както и MAF сензора на входа отчитат завишеното количество кислород и подават нужното (по-високо) количество гориво за доизгаряне на кислорода (в повече). От там и повече мощност. Съответно и повече разход.Мечтата на ламбда сензора е винаги да подава 1КИЛОГРАМ гориво на 14.7 КИЛОГРАМА въздух (не литра). Това важи за бензинките де. При дизела е Божа работа (пак е подобно).Студеното време дига мощността но и разхода поради по-лошото изпаряване на горивото. Най-голяма мощност пролет и есен се получава от липсата на климатик който си е добър консуматор. За Eugene: Турбото мачка въздуха така че да създаде налягане над атмосферното с цел по-бързо и по-обилно напълване с въздух на цилиндрите. При това мачкане (сгъстяване) въздухът се загрява (справка крачна помпа за гуми) и масата му пада. Това намалява ефекта от налягането на турбото. За да се избегне ефекта изходящият от турбото въздух се прокарва през въздушен радиатор за да се охлади. Те този радиатор се нарича интеркулер. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalinat28 Публикувано 27 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 27 Септември 2006 мерси за полезното инфо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 27 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 27 Септември 2006 И да допълня Гризли - в зависимост от надморската височина се променя и плътността (както всички знаем) и за това ако си закараш турбинката на 8 000 метра тя ще види зор, защото атмосферата не е толкова плътна (т.е. тежка)..Така че най-добре колата върви до морето, когато е хладничко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 27 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 27 Септември 2006 Термичното КПД се вдига също, от това може да падне малко разхода. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itan75 Публикувано 29 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 29 Септември 2006 наистина както е отбелязъл колегата по-горе въздуха,който ма4ка турбото се загрява по физи4ен закон,но има още едно много по-голямо загряване на чугунената лопатка на турбината от Изгорелите газове,които са в постоянен контакт с нея.По разли4ни данни,които 4ета тя е нагрята до около 500 гр. в зависимост от типа двигател,от режима на работа другия край на оста (компресора) е нагрята до около 140гр. при допира на засмукания въздух с тези около 140 гр той се загрява до около 120гр и вече там идва осножната функция на Кулера да намали тези 120гр до около максимум 80градуса Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 29 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 29 Септември 2006 Колега, изобщо ЗАБРАВИ лопатките на турбината да успеят да нагреят въздуха който влиза. Просто турбината е компресор с чудовищен дебит и въздуха се нагрява само от сгъстяването. Иначе математиката която си прочел вероятно е вярна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAN67 Публикувано 30 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 30 Септември 2006 А мойта винаги е вървяла най-добре вечер около 10 часа, дали усеща че ще си лягам или пък ще засядам на Само за което. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 30 Септември 2006 Доклад Share Публикувано 30 Септември 2006 но има още едно много по-голямо загряване на чугунената лопатка на турбината от Изгорелите газове,които са в постоянен контакт с нея.ЧУГУНЕНА лопатка? За да направиш лопатка от ЧУГУН, тя ще е дебела поне 6-7 мм... Не се сещам за по неподходящ материал поради няколко причини: не е тънколивък, МНОГО е тежък, изобщо си в голяма грешка за тая работа :-)А въздуха се загрява основно от вътрешното му триене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 1 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 1 Октомври 2006 Не е важно кое го загрява, дали лопатките или налягането от компресора, важното е преди да влезне в двигателя да е максимално студен - за да се вдигне КПД и хоп - безплатни коне . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 2 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 2 Октомври 2006 Хммм ... на мен пък като захладнее и ми се отваря глътката на вино!Затова като паднат температурите и баща ми вика: "Охааа...времето е пивко!" - което идва да рече, че е време да разпечатим първата дамаджанка с домашно "Карабунар Совиньон" .Колкото до Аудьо ... и на него му се отваря глътката, ама за газ с поне 2 литра на 100 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vangnay Публикувано 2 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 2 Октомври 2006 Ма, ладно време, га глеам дяцата са побарале мръвките, ще омаат и виното и я що ще праим само с 120 кила ракия до пролетно, щ'са разсъъна, обрачете ща ми са излузат... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 (Редактирано) Така е vangnay ... лятото се работи а зимъска, както казват селските хора рецептата е една:"Свинка, винка ... и топла гъзинка" В контекста на темата за турбото мисля, че и либидото се покачва през студените зимни месеци.Айде, ако има някой доктор да обясни този феномен технически Редактирано 3 Октомври 2006 от brunobanani Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 Така е vangnay ... лятото се работи а зимъска, както казват селските хора рецептата е една:"Свинка, винка ... и топла гъзинка" В контекста на темата за турбото мисля, че и либидото се покачва през студените зимни месеци.Айде, ако има някой доктор да обясни този феномен технически Изстиват ти ташаците и се подобрява спермогенезиса Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itan75 Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 колега изобще дебита на Турбинката не е чудовищен по данни надналягането,което правят регулируемите турбокомпресори е от 0.6 до 0.9 атмосфери,а това ако ти наричаш ЧУДОВИЩНО значи на по-старите дизели,които са без Кулер нагнетения адски компресиран топъл въздух трябва да топи буталата още при първия такт за сравнение само ще кажа,4е нерегулиран турбокомпресор от камион вдига надналягане средно между 0.5 атмосфери при работа на празен ход и около 2 атмосфери при максимален въртящ момент ,а колегата Саг да разглоби една стара турбинка и да види от какъв материал е направено турбинното колело(това,което е на изпускателния тракт и има досег с изгорелите газове) ако би било направено от алуминий както е другата лопатка тя би се стопила по-простата причина,4е алуминия почва да се топи при около 650 гр. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 (Редактирано) Браво!Ама не съм съгласен.Един матор 2 литра при 6000 рпм прави 100 оборота в секунда. По 2 литра = 200 литра в секунда с налягане 0.3 - 0.6 бара. А за да стане 0.5 бара очевидно входния въздух трябва да е с 50% повече или 300 ЛИТРА В СЕКУНДА.Айде сега вземи на баба си компресора за гуми и виж за колко време ще вдигне 0.5 Бара на 200 литра обем. Това АЗ наричам чудовищно. И нещо бъркаш понятията ДЕБИТ и НАЛЯГАНЕ.А хАлуминия се топи над 600 градуса Целзий но сигурно има по-подходящи сплави. Сигурен съм че турбините се правят от "сплав за турбини". Ама какво ли ни дреме? Редактирано 3 Октомври 2006 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RossN Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 Гризли, май малко не се уля. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 (Редактирано) Роска, какво имаш предвид?-----------------------------------------Ето данни за конкуренцията (ако Мицубиши е конкуренция):Mitsubishi OEM Turbo SpecificationsFlow Rates @ 15psi: TDO4-9B-6CM2 265 CFM TDO5-12A-8CM2 320 CFM TDO4-13G-5CM2 360 CFM TEO4-13C-6CM2 360 CFM TDO4L-13G-6CM2 360 CFM TDO4L-15C-8.5CM2 390 CFM TDO5H-14B-6CM2 405 CFM TDO5H-14G-8CM2 465 CFM TDO5H-16G-7CM2 505 CFM TDO5H-16G-10CM2 505 CFM TDO6-17C-8CM2 550 CFM TDO6H-20G-14CM2 650 CFM TDO7S-25G-17CM2 850 CFM TFO8L-30V-18CM2 1200 CFM Max Output: TD05-14B (stock 1st gen) 275-300hp @ 21 psi TD05-16G (small) 345-365hp @ 22 psi TD06-16G (large) 365-385hp @ 22 psi TD06-20G 430-450hp @ 22 psi T25 (stock 2nd gen) 235-250hp @ ?? psi T3 (super 60)/T2.5 hybrid 265-280hp @ ?? psi T3 (super 60)/T2.8 hybrid 270-320hp @ ?? psi Evolution 1 Turbo = TDO5H–16G-7 Nozzle Area (cm2) = 7 Exhaust turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 60mm wide Evolution 2 Turbo = TDO5H–16G-7 Nozzle Area (cm2) = 7 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 60mm wide Evolution 3 Turbo = TD05H–16G6-7 Nozzle Area (cm2) = 7 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 4 Turbo = TD05HR-16G6-9T Nozzle Area (cm2) = 9 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 5 Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR) TD05HRA-16G6-10.5T (RS) Nozzle Area (cm2) = 10.5 Turbine = Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 6 Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR) TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2) Nozzle Area (cm2) = 10.5 Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS/RS2) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 6 : Tommi Makinen Edition Turbo = TD05RA-15GK2-10.5T (GSR) TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2) Nozzle Area (cm2) = 10.5 Turbine = Titanium alloy for both RS/RS2/GSR! Compressor = Aluminium, 65mm (gsr) - 68mm(rs) wide Evolution 7 Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR) TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2) Nozzle Area (cm2) = 9.8 Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), RS/Rs2=Titanium alloy Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 7 GTA Turbo = TD05-15GK2-9.0T Nozzle Area (cm2) = 9.0 Turbine = Inconel (steel alloy) Compressor = Aluminium, 65mm wide Evolution 8 Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR / USDM) TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2 & NZDM) or 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T (model unknown)Nozzle Area (cm2) = 9.8 Turbine = USDM EVO 8 & JDM GSR =Inconel (steel alloy), RS=Titanium alloy. Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution MR aka "8.5" GSR = TD05HR-16G6-10.5T or TD05HRA-16G6-10.5T (Ti Alloy option) RS = 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T or 5MT:TD05HRA-16G6-9.8T Nozzle Area (cm2) = 10.5 or 9.8(RS-5speed) Compressor = Aluminium, 68mm wide Evolution 9USDM & JDM = TD05HRA-16G6C-10.5TTurbine: GSR / GT = Inconel alloy, RS = Titanium alloy Compressor: GSR / GT = Aluminium, RS = Magnesium Alloy(??) mm wide (to be verified.)Nozzle Area (cm2) = 10.5 (note: to be confirmed that RS 5MT has 10.5)RS E9 turbo part number 1515A059 (approx cost 250,000 yen from Mitsi Japan). *Warning* There are reports of RS magnesium compressor wheel failing if boosted above stock boost.More Evo 9 Turbo info: ... * New more efficient & larger Compressor preventing compressor surge... * Better pump gas efficiency... * Turbine Nozzle Area (cm2) = Large 10.5 Hotside (single flapper)... * Improve actuator designSide by side comparison E8 v E9 turbos (E9 is on the left and E8 on the right):http://img204.imageshack.us/img204/326/e9v...ocomparo0hq.jpgTwin scroll designAll Evo 4-8 Turbos are twin scroll designs meaning that the engines exhaust is divided into two channels (see first pic). As the engine exhausts in pulses.. its supposed to result in quicker spooling. From the Evo 4 onwards, the Turbo spins in the opposite direction, i.e. Anticlockwise (hence the R in the turbo name). The Titanium Alumnide alloy used in the RS/RS2 and some GSRS (factory option) has less inertia and thus spins up around 500 rpm sooner. These Titanium turbos can be indentified by the A in their name.Primary source of data: http://www.nzevo.com/index.php?name=PNphpB...viewtopic&p=188--------------------------Въобще не е нужно компресора да издържа повече от 200-300 Градуса. Па и толкоз са му много.Това горното го задигнах от тук: http://forums.evolutionm.net/archive/index.php/t-197890.html Редактирано 3 Октомври 2006 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RossN Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 Ами мотора има пълен обем от 2л. а не 2л на всеки цилиндър. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 (Редактирано) Убаво де. Раздели го на 4. Пак е много. Матриал за турбота (направи си сам):INCONEL® alloy 625 A nickel-chromium-molybdenum alloy with an addition of niobium that acts with the molybdenum to stiffen the alloy’s matrix and thereby provide high strength without a strengthening heat treatment. The alloy resists a wide range of severely corrosive environments and is especially resistant to pitting and crevice corrosion. Used in chemical processing, aerospace and marine engineering, pollution-control equipment, and nuclear reactors.Те ви и производител на турбини: ТУК. Редактирано 3 Октомври 2006 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itan75 Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 обясни ми ти без да намесваш рода или роднини,щото ако и аз почна,ще се намеси модератор и двамата,ще бъдем баннати та кажи ми според теб как ще е по-ефектифен един турбокомпресор,когато си на газ до дупка с около 2500 об/м или когато си на 5000 об/м и без газ и а един обикновен компресор в една гумаджйница ограничен горе-долу на 10 атмосфери по-твоята логика не може да напомпи гума от камион и трябва да се загрее до 3000 гр ако само по себе си самото свиване на въздуха вдига неговата температура,то като напомпиш тази гума тя трябва да се стопи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 (Редактирано) Нещо не го разбрах този въпрос.Само че ти сравняваш различни неща. Турбото има дебит без налягане а компресора за гуми има налягане без дебит. При двете мощността е еднаква.Това е като да сравняваш куршум от пушка с ръчен крик. Ръчният крик го движа сам и вдигам цялата кола БАВНО.Пушката пробива дупка в колата моментално (което аз не мога) но не може да я повдигне. Разбираш ли ме сега?А компресора в гумаджийницата помпа бавно и въздуха в бутилката изстива. За това не вдига 3000 градуса. Ако ти се експериментира увий бутилката на компресора в термо-вата и ще видиш вътре едни чудесни 450 градуса Целзий. -----------На горния въпрос: като си без газ турбото ще е фира защото въздуха ще литне през "блоу-офа". Нали е затворена дроселовата клапа? Редактирано 3 Октомври 2006 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi V6 Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 (Редактирано) Ааа, не е така. Като си без газ, нема изгорели газове, нема турбина, нема налягане. Блоу оф-а е за друго.----------Едит: Да ми е честит третия изпарител, сега да заповядат дангалака и хърбавото на кръгче Редактирано 3 Октомври 2006 от Audi V6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RossN Публикувано 3 Октомври 2006 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2006 Бат'це, нема да пропуснем, вервай ми!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване