Jump to content

AUDI A3 8P 1.6 FSI или 1.6 MPI кой да избера?


Recommended Posts

Здравейте,

предстои покупка на Ауди А3 2006та 1.6 бензин и имам избор между 1.6 FSI или 1.6 MPI и сега много се чудя кой от двата варианта да избера. Основното което ме интересува е кой от двата двигателя е по-надежден и с по-малко проблеми, по-евтин за подръжка, и въобще всякакви впечатления от двата двигателя като цяло. + и –. Koй от двата варианта има по евтин съединител, дуал масс ли са или кой е със?

Благодаря !

Редактирано от tonino_g3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата двигателя са се доказали като надеждни! Ако няма да газифицираш, според мен 1.6 FSI е по-добрия вариант по отношение на шофиране и икономичност. Особено голяма разлика в поддръжката няма. Разбира се FSI като всеки един двигател с директно впръскване идва със своите особености - насъбиране на нагар върху клапаните и т.н., но това не е нещо, от което трябва да бягаш непременно, а просто нещо на ум при профилактиката.

За маховик няма какво да мислиш - от това страдат масово само нафтовките ;)

 

Ако изхождаш изцяло само от теоретично по-простия и евтин за обслужване двигател вероятно все пак обикновения 1.6 би спечелил с малко, но все пак не бива да се забравя по-добрата ефективност на FSI и това, че като цяло е по-приятен за каране и една идея по-мощен и модерен като цяло. Аз бих заложил на него!

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще раздуеш ли малко за нагара върху клапаните на FSI моторите, че живо ме интересува? Напоследък си мисля да я закарам мойта да ги изчистят. Имаш ли впечатления от процеса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методите са реално два със съответните подвариации:

1. Механично почистване след отваряне - най-ефективното, но изисква отваряне и т.н.

2. Метод на BEDI (можеш да потърсиш в интернет ако не ти говори нищо) - той не изисква отваряне и е изцяло химически.

 

И двата не са евтини и и двата изискват опитен човек за да няма после "странични ефекти" от чистенето ;)

Има и редица собственоръчни методи базиращи се на принципа на BEDI, но първо със сигурност не са толкова ефективни и второ крият своите рискове за двигателя и катализатора:

 

 

 

 

Последните дни се рових доста от любопитство за горния метод, но първо не открих никой (извън автора, който и продава собственоръчно направената система), който да сподели каквито и да е впечатления - било то положителни или отрицателни и второ - не съм сигурен до колко е безопасно подобно изкуствено "насищане" на горивната смес без каквито и да е професионално утвърдени граници... 

 

Иначе четох доста положителни отзиви за Liqui Moly Ventil-Sauber, но разбира се те са базирани на не-FSI двигатели. При FSI няма как добавката да достигне горната страна на клапите или едва частично и ограничено, но може би си заслужава да се пробва профилактично поне с оглед почистване на останалата част от горивната система... не знам...

 

Най-важното е карането с качествено масло, редовната му смяна и избягването на Long-Life масла и интервал на смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при механичното отваряне какви са рисковете, има ли някой, който да го прави? Аз чета по чуждите форуми, че се действа по Начин 1. Имаш ли представа кой би го свършил свясно?

Иначе клипчето за Начин 2 е много хитро, спестява се ебаси работата, но ме съмнява някой да го прави тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клипчето е всъщност псевдо-метод 2, защото BEDI се прави по малко по-различен начин.

 

Иначе всеки майстор би ти предложил да ти почисти механично клапаните. Кой обаче как ще го свърши... Нямам личен опит.

 

Другото е, че известно наслагване е напълно в рамките на допустимото без да влияе пряко на работата на двигателя... Ако не е на много км и няма проблеми с празния ход или разхода на гориво няма смисъл може би да ръчкаш. Евентуално профилактично една добавка през резервоара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги,

за газ със сигурност няма да става на въпрос просто ме интересуваше малко впечатления относно двете възможности за бензиново А3 незнам дали 2.0 fsi няма да е още по-добре, като по-мощен дали ще има по-добър разход? Преди време гледах едно А3 1.6 FSI на 100к км и уж запазено а двигателя тракаше като стар трактор на метал и не го купих, доста четох и така и неразбрах от какво тракаше така силно, след това една Jetta и тя тракаше по същият начин, та ми е интересно дали тези  FSI двигатели на ВАГ не страдат от нещо хронично? Обтегачи на верига, дуал масс, или загар по клапани например?! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От загар по клапаните страдат всички двигатели с директно впръскване! Но това не е нещо, от което трябва да бягаш, просто нещо за 1 на ум. За това пък предимствата на FSI двигателите  са на лице :)

 

Както и колегата е обобщил на кратко - ако няма да се занимаваш с газови простотии - FSI е по-добрия избор. И както ти казах - нито единия, нито другия има някакви конкретни типични болежки. 2.0 FSI също, макар, че там имаше някои типични болежчици по спомен от четеното из форуми , но нищо сериозно и непоправимо. 1.6 FSI обаче е разбира се по-икономичен от гледна точка на разход на гориво за сметка на мощността.

 

Всички FSI двигатели са малко по-шумни от нормални бензинови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, аз за FSI двигателите съм запознат, но от друга марка въпреки, че принципа на работа им е същият исках да разбера малко от хора с по-богат опит от мен в ауди средите на какво да обърна внимание като купувам. Мерси за отговорите и като купя нещо ще се похваля и дано да е ОК.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наслуки!! :)

 

При всички положения с нито един от 3-те споеманти до момента двигатели няма да сгрешиш, но ако икономичността, а не мощността е приоритет, между трите бих избрал 1.6 FSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната ми кола е А3 със ''обикновеният'' двигател 1.6 ( декември 2005). Определено този двигател е малък за тази кола и икономията и няма, не че я няма, тя просто не съществува. В крайна сметка нито върви, нито гори малко. Не е много претенциозен двигател. Проблемите около двигателя са главно свързани с повдигачи и клапани. Поне 3-4 човека познавам със същият двигател (това ни запозна) и при тях има щракане на повдигачи ( колите са на няма и 200 000км) и на 2-ма проблеми с клапани. Но общо взето е това. 
Та, никога не бих си взел кола със същият двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги,

така както се очертават нещата май ще си оставя 1.9 дизел вместо да минавам към бензин или малко повечко пари и по-нова година 1.4т или 1.8т или 1.6тди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

може ли да дадеш малко повечко инфо защо трябва да се внимава с 1.4 TSI ? Много интересно, точно те са доста популярни при по новите модели на А3.

Благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Са, защото предлагат доста прилична мощност при разумен разход и покупна цена!

Проблемите са с веригите и обтегача!! Слабо място попринцип при всички коли с вериги, но най-засегнати при VAG са 1.4 TFSI!! Имаше няколко сервизни акции, породени от дефектни обтегачи/вериги, вграждани най-вече в 1.4 в определен период...

Позакърпиха положението, увеличиха кулантноста при покриване на разходите под натиск и на пресата, оплакванията намаляха, но въпреки това трябва да се има 1 на ум и да се провери дали всички сервизни акции за извършени или има висящи такива, евентуално проверка на веригата и т.н.

Има много изписано по темата из интернет, вкл. и във VW форума с препратки към Ауто Билд.

Иначе моторът е приятен за каране, добър разход и вървеж... Единствено спре ли - тотал!

Все пак мисля, че положението вече е овладяно, в крайна сметка никой не е застрахован.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за тези статии става дума, като трябва да се има предвид журналистическата хипербола!!

Попринцип проблеми с веригите възникват при всички марки и модели с такива (в т.ч. BMW, и мн. др.), просто конкретно при определено поколение 1.4T има допълнителни причини и по-висок процент проблемни двигатели.

Но тъй като следя темата по различни канали мисля, че нещата вече са под контрол стига сервизните акции да са проведни и да се избягва LongLife маслата и интервал.

Има потребителско научно изследване в Германия (вкл. лаб. тестове), в което се твърди, че LongLife маслата са основната причина за проблемите. Засегнати са и 3.2 двигателите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за полезната информация, а за long life интервалите от ясно по ясно че са убиици на двигатели, но за съжаление много хора се подлъгват по тези препоръки и си развалят колите, или им скъсяват живота на половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лонг-лайфът е добър като замисъл, но само за точно определена група потребители - тези, които карат по 30000+ на година (и очевидно не им пасва да сменят масло през 4 месеца) и които са си купили колата нова и нямат намерение да я карат повече от 2-3г...

Има близък, конто спада горе-долу в тази категория и до някъде го разбирам, въпреки, че и той много си обича колата!

И аз карах на ЛЛ в началото, но бързо, бързо смених :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Абсолютно съм несъгласен с колегата Moonland за това, че FSI двигателите са по-шумни от останалите бензинови! Когато взех моята 1.6fsi постоянно завъртах ключа погрешка когато бе запалена, понеже нито се чува - нито усеща, че работи. И така до ден днешен..само гледам оборотомера за да видя работи ли по дяволите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • VBI locked this topic
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...