Jump to content

Покупка на А4 1,8 турбо - 2002 г.


Recommended Posts

Здравейте, от известно време си търся кола в класа на А4 (Пасат, Вектра, Е46) и в момента ми хареса една доста добре изглеждаща А4 -2002. Двигателя е 1,8 т -150 к.с. без quattro. Ето я и колата: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11388672502318896&f1=details&slink=58mtpx.

Наистина ми хареса обявата и реших да отида да я погледна на живо. По принцип не разбирам кой знае колко от коли, но основни неща знам и горе долу са ми ясни. Проблема е, че не съм карал такъв мотор досега и незнам какво да очаквам. Ще споделя това което ми направи впечатление при теста пък ако може да ми споделите горе долу дали е нормално, за да знам има ли смисъл да давам пари да я карам на сервиз да се гледа. Благодаря предварително на всички отзовали се.

Значи първо преди да я запаля погледнах маслото - беше си нормално на цвят, антифриза също, като казанчето нямаше налепи. Имаше лек теч на масло горе на двигателя, откъм акумулатора. Продавача твърди, че е от карнитура на капака на клапаните. Ако е наистина оттам не мисля, че е толко сериозен проблем. Какво ще кажете?

След като огледах там влязох да я запаля. Запали лесно, без проблеми, нямаше светещи лампички за проблеми. На диспея си изписа ОК и след това единствено светеше за изгоряла крушка (беше на задния номер). В началото ми се стори, че тресе малко повече вътре но като поработи се пооправи. Незнам това нормално ли е. После като я пробвах някакси не усетих толкова рязко дърпане от турбото. На място го чувах да си свири и ми се стори нормално, но в движение някакси не усетих да дърпа много. Пак казвам, че не съм карал такъв мотор и незнам какво да очаквам. Примерно сравнявайки го с 1,9 TDI ми се стори, че по зле набира в ниските обороти (2000-3000). Споделете моля как горе долу трябва да се държи нормално тоя мотор. Кога се усеща турбото да включва в движение. По окачването ми се стори, че не чувам да тропа, да хлопа. Пробвах я и на павета и доста добре ми се стори че вози. За мотора изчетох доста, като ме притеснява малко това, че е с демпферен маховик, ама.....Приемам всякакви съвети, включително и къде може да се закара колата да се провери, ако се стигне до там. Също ако има някой, който случайно е гледал конкретната кола и има впечатления, ще съм благодарен ако сподели :) По интерира това, което забелязах ( то се вижда и на снимките в обявата) е, че около врътката за фаровете беше доста протрито, както и копчетата за стъклата от шофьорската страна. Това предполагам си е знам, че е на бая повече от 180 000 км :) 

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тая кола е на минимум 300к километра (това е по мое мнение), но с толкова некоректен продавач не бих се занимавал повече ( в обявата пише без течове и много запазен интериор), а в действителност не е така. Колко ли още кусура са скрити. Съветвам те, ако си сериозен в покупката задължително да прежалиш едни 50 70лв за диагностика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Той даже си призна, че това го е копирал от някаква друга обява :D Иначе по интериориа освен това протритото на врътката за фаровете, наистина беше много запазен. Външно също нямаше забележки, освен, че това никелираното отдолу на бронята беше някакси загубило блясък (на снимките не се вижда). Със сигурност ще се закара на диагностика колата. Въпроса е, че се чудя ако реша, къде точно да я закарам или да намеря някой, който може да дойде на място, щото тя няма номера и трябва пътна помощ да се закара на сервиз. 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как пък реши, че е на минимум 300к? Колата изглежда много запазена, а не мисля, че една гарнитура трябва да те спира от покупката. Но преди да я купиш задължително диагностика. 

Редактирано от Freaky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене също е на повече от обявените километри, но не мисля, че това е най-важното. Ако колата е потддържана и е сменяно всичко навреме това не е проблем. Въпросът е, че не знам къде да го закарам, за да му направят хубава диагностика. Имам хора, които и за без пари ще ми я проверят, но те се занимават основно с италиански коли и незнам колко ще му разберат на аудито. 



При тия А4-ки сваля ли се цялата предница за смяна на ремъците ? При тях носачите какви алуминиеви ли са :)

Според мене се сваля цялата предница, защото не мисля, че има място да се пипа. Носачите са алуминиеви май, но това не ме притеснява толкова, защото на всичките коли които гледам са такива и вече се примирих, че за окачване ще се дават пари :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 12 г по 30-50 хилки на година си ги сметни колко са.Ако е на 300 хил.трябва да се радваш даже.Цената е висока.Реално макс 7000лв,ако беше куатро вече е друг въпрос.Иначе изглежда добре на снимките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за тва цЕл живот трупове ще карате, защото ги следите всичките, кой минава по 30, кой по 50 хил, като джипиеси сте... и 'щото много добре знаете колко трябва да струва една кола, колко да спечели търговеца и т.н....

7000лв. са 3500 еврУ... В тия пари кола ли да купи човека, да я докара, да боядиса някой калник или броня, да я измие или пари да изкара, че не се сещам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БМВ-тата също са с демферен маховик. Това не бива да те плаши. Изкарват повече от дизеловите версии.

Колко дърпа една кола и дали е нормално се тества лесно. Засичаш времето за доускорението 80-120 на 4-та предавка и предварително намираш данните в интернет. Ето ти отговор дали е нормално. Иначе никой не може да се постави на твое място кое как си усетил и какво точно се случва в процес на ускорение, нали :) 

Мани дизела 1.9. За него 3000 въобще не са ниски и отдавна се е развъртял. Времето за горното ускорение при дизела ще е по-малко, особено ако сравниш с помпа дюза или чипнат 110. Това е заради по-късите предавки при дизеловите и доста по-големият им въртящ момент. 

101, 105 и 116 конски сили не знам как са в сравнение с 1.8Т. Колата на снимки изглежда супер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Тя и на живо изглежда много добре :) Наистина не може никой да разбере какво съм усетил. Просто и аз като не съм карал турбо бенз, а само атмосферки и турбо дизели ми се стори, че не бие такъв шут като печката в ниските. Това имах впредвид. Плюс това аз я тествах до към 4000-5000 оборота на втора и не я ръчках повече. Тук намерих една тема за 1,8 турбо и там наистина пише, да не очакваме да бие шута като TDI. Значи предполагам си е наред. Към колегата, който мисли, че цената е висока мога да кажа, че въобще няма да я взема на тази цена, а доста по-надолу, при уговорка, че на прегледа не изскочи нищо. Изкочи ли, още коментираме :) Плюс това аз никъде не намирам подобна със същите екстри(кожи, автопилоти, подгряване) за по-малко пари. Има една две с ГИ за по 9000-10000 лв и тва е. Аз ГИ искам сам да си сложа след време, не искам да взимам кола, която кой знае кой и къде е монтирал незнайно какъв ГИ. Остава ми въпроса къде да я закарам за диагностика?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скромния ми опит с две А6ци 1.8Т,мога да кажа че тръгваха от около 3000 оборота,след ремапване започваха да дърпат на около 2500 оборота :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колата не е лоша дори и за тази цена. Изтритите копчета не са предпоставка за мн километри. Колата ако найстина е от швейцария вероятноста километрите да са мн над тези не е мн голяма. Аз като купих мойта бутоните също бяха та изтрити и захабени по важното е колата да е технически изправна. Смятам че 1.8т  колата си заслужава, дори и да трябват още едни 1000-2000лв да се обслужи. Няма как 1.8т да ти дърпа в ниските обороти както 1.9тди например, понеже Nm на Тди са 310/1900Нм а при 1.8т са 210/1750-4600Нм-осезателна е разликата, но според мен бензиновия мотор също си има свойте предимства...

Редактирано от moto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колага изглежда много добре на снимките. Цената е ОК, за тоя мотор и тези екстри. Закарай я в ХЕЕ91 в Надежда да я погледнат. Диагностиката беше 40-50 лева. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че темпоматът се добавя лесно на автомобили с електронен дросел т.нар. без жило на газта.

Редактирано от S8_TDI Vasko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми не мисля, че е добавен. Изглежда ми, че така си е произведена колата. Въпроса е, че нямаше как да го тествам дали работи, но предполагам на диагностиката ще покаже ако има проблем. В сряда ще се гледа колата и ако всичко е наред направо я отнасям към КАТ. Пожелайте ми късмет, че вече 3та кола ще проверявам така. До сега нямах късмет, дано третия път е за щастие :D A само да попитам с какво масло се кара тоя мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Мерси. И аз така предполагах. Благодаря много на всички отзовали се. В сряда се надявам да стана пореден член на Ауди клуба :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги забравих да попитам, как работят пръскалките на фаровете, защото с продавача не можахме да ги пуснем. Той пробва нещо там на три пръскания и четвъртото да пръска и на фаровете, но не стана. И той не беше много наясно. Също така автопилота може ли да се тества по някакъв начин, ако на диагностиката не покаже нищо за него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръскалките се пускат като задържиш 2-3 секунди лоста на чистачките към теб при пуснати фарове. Успех с покупката, колата изглежда добре. :zustimm:

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги искам да споделя с вас впечатление от кола, която тествах вчера за сравнение с А4-ката. Един приятел има Астра Бертоне 2.0 Турбо и вчера ми я даде да пробвам друг турбо бензин. Еми да ви кажа честно нямаше нищо общо. Това вървеше като ненормално направо. Вече сериозно се чудя дали на тази А4, която гледам не и има нещо. Онова наистина доооста повече вървеше. Знам, че е по леко и с 42 коня отгоре, но дали е нормално такава фрапантна разлика да има във вървежа. Предполагам да, но все пак дайте и вие някакво мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата, която гледаш може да има зацапан или изгорял дебитомер. Най-лесно ще се види на диагностика колко единици въздух влизат. Един дебитомер струва 150-200лв. И е консуматив, така че не се шашкай. Освен това наистина Астрата е доста по-лека и е по-мощна. Когато я караш усещаш ефекта на малолитражния автомобил... Друг клас кола е като цяло..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...