Marian_Georgiev Публикувано 3 Март 2014 Доклад Share Публикувано 3 Март 2014 Да споделя и аз нещо, ако може да ви е от полза http://kazus.ru/forums/showthread.php?t=22158http://www.opel-omega.net.ru/item47/Samodel_nyj_kruiz-kontrol.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 3 Март 2014 Автор Доклад Share Публикувано 3 Март 2014 Да споделя и аз нещо, ако може да ви е от полза http://kazus.ru/forums/showthread.php?t=22158http://www.opel-omega.net.ru/item47/Samodel_nyj_kruiz-kontrol.htmlБрат, това е много интересно четиво!Тамън разтеглих сухожилие на ръката (дано не е скъсано) и като свърша с докторите тез дни ще разгледам обстойно. Добре че до 5-ти клас ни учеха на руски :-) А и до няколко дена очаквам прочутият "Ейч-бридж" да пристигне. За мен е чиста случайност, се съм поръчал правилният контролер (Ел298Ен), с който да заменя релетата.В този смисъл тези дни пътувах в провинцията и имах въможност да тествам системата. Работи доста доре, но не и съвършено. На моменти отказва да сработи или дава цялата газ... Но като се закрепи е доста приятно и държи оборотите (респ скорост) точно, дори и в условия на умерен трафик. Ако имам късмет ще "открадна" алгоритъма на ПИД регулатора от братушките.8 пулса на оборот на гумата. 5 волта е сигнала. Аз меря времето между пулсовете и ползвам една редица в която натрупвам 2, 4, 8, 16, 32, и накрая 64. Така надявам се в последната да имам достатъчно верен резултат.Златен! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 19 Април 2014 Автор Доклад Share Публикувано 19 Април 2014 И така вече релетата са изрязани и на тяхно място имаме драйвер за постоянно-токов мотор: https://lh6.googleusercontent.com/HYU5DVqanX62Exjm88EUEafh9c9D3xN9DXY9pq0L8JHzBx6neY4gzzxAk2MCXH3baQ=s190https://lh6.googleusercontent.com/RDxwPHPiOirToHLJ7l3ELi-DfWqg30VLlCyBK41HdVYHPzZdG3lQPqiD1GJFFqZ84g=s190https://lh6.googleusercontent.com/5nbM2z3hr7lfmBT5GfDuSv0HqOdKWeI87ZWMzF2qckzLoMefQmu5nDUE2N9VA_NJCg=s190https://lh4.googleusercontent.com/ooyeisR94M0n0xXUUWAG9QadBel5CryDQcx-fuLYKV0nepfWXTwU2i2lauNOI3Ht5g=s190https://lh6.googleusercontent.com/YH5fDyJwWm1W5ARHSsea0wjZQGbqB29d8OsAyv7JOySNw66dpIhtEkh8G19E2SJp_w=s190 Както и звукова сигнализация при включване, изключване и аварийно изключване: https://lh4.googleusercontent.com/0I5rXHkSC41b4QP0TbofCDZw8sgP0uvt6TPcF2p1DquOno-d7Dc_d00cdPXggsbtGA=s190 Чудото, както се вижда, съм го извел в нишата под волана, за да мога да го махам лесно и да променям програмата на компютър при нужда.Това което направих още е да прехвъря кабела, дето чете импулсите от бобината директно на входа на комутатора през един делител на напрежение. Интересното е, че след махането на релетата и преместването на последно споменатият кабел няма вече случайни самоизключвания и нежелани ускорения. Изглежда близостта на адруиното до релетата и тяхните мощни електромагнитни излъчвания са били причина за индуциране на напрежения по кабелите и оттам "ошашкване" на мозъка на системата. Още повече мога да управлявам мотора на сервото с ШИМ, тъй като разместих и изходите от ардуино към входовете на драйвера за мотора. Освен това пренаписах целият алгоритъм и внедрих ПИД регулатор като се оказа, че има готова библиотека в програмната среда на ардуино. Сега изходът на ПИД регулатора е положение на потенциометъра на сервото, респ. на дроселовата клапа на автомобила, когато системата е активирана. Това вече е истинската работа и остава само да налучкам коефициентите на регулатора, а именно: пропорционална, интегрална и диференциална съставка. За да не говоря на китайски, ето обща представа за това какво е ПИД регулатор: http://en.wikipedia.org/wiki/PID_controller За момента с 3-4 налучквания на 3-те коефициента темпомата работи без грешка на равно и нанадолнище, но при баир след спускане скоростта пада с до 10км/ч под зададената. Изчетох бая за настройката на регулатора (което е най-големият проблем по принцип при автоматичното регулиране), но имам трудности. Ако има по-просветени колеги може би ще ми подскажете как да сваля преходна характеристика на процеса и по метода на Ziegler-Nichols да избера коефициентите. Какво ще да е това скоково входно въздействие? Педала до край? На коя предавка? Иначе налучкванията продължават... Отново албума с новите снимкови попълнения:https://drive.google.com/folderview?id=0B5y7umPMihBNcXk3WnVrb29oWUU&usp=sharing Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toshkov81 Публикувано 25 Април 2014 Доклад Share Публикувано 25 Април 2014 евала. много ме радва как го правиш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 20 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 20 Септември 2014 Такаа... Смятам да се похваля, че устройството след още няколко променяния на трите коефициента работи безупречно! При едно скорошно пътуване към Пазарджик по магистралата се наложи да го изключа само на тунела и на излизане към града като през цялото време беше включена системата и тя работеше безупречно и точно. Вчрно е, че нямаше много трафик, но бавното настигане на ТИР-ове биваше последвано от подаване от мен газ, изпреварване и след отпускане на педала скоростта се връщаше към зададената.Между другото имам последовател. Мой колега се е заел със задачата да постави тази система на своята "Хонда". Намерил е серво от темпомат, което е със същото устройство като това, което аз използам, но от друга марка автомобил. Колегата е навързал повечето хардуер, но драйвера за мотора (червената платка) грее. Сякаш съротивлението на електромагнита, дето зацепва червяка е доста малко... След многобройни консултации на живо и по телефона видях, че има проблем - не помня как и какво точно съм свързал ... За да заработи системата при него трябва да разглобя моята кола и да видя какво точно съм направил и как съм го свързал. Има немалко въпроси относно навързването на ардуино, драйвера за мотора и електромагнита, пиновете за бутоните и потенциометъра, релето към спирачката за хардуерният ресет, делителят на напрежение от изхода на комутатора... Естествено нямам документирана схема на свързване, а тя би била полезна както на мен, така и на други ентусиазирани. Не искам да обещавам, но ще се постарая да осигуря такава в близко или далечно бъдеще. Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 22 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2014 Колко струва цялото упражение? не с идеята да омаловажавам труда но има готово афтермаркет решение което ако искам и на Жигула мога да го монтирам...... Waeco Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 22 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 22 Септември 2014 И аз гледах такива готови. Даже има и малко по-евтини. Та цялата галимация (сервото е най-скъпата част - 21 кинта през иБей) общо под 50 лв. Имах идея да заместя машинката със сервомеханизъм за хоби играчка (пак 20-30 лв), но незнам колко бързо ще се износи... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Костадинов Публикувано 23 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2014 "общо под 50 лв."Дай един линк, че аз намирам все от скъпите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 23 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2014 под 50 кинта струва неговото а не готови Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
psycho87 Публикувано 23 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2014 Поздравления, доста добре се е получило. На другата ми кола слагах темпомат(опел). Там чете импулсите за скорост от датчик на кутия или абс, и така регулира гаста посредством стъпков мотор и жило което дърпа дросела. елементарен е за монтаж. Струва ми се че може да се осъществи и такъв вариянт. Опелски темпомат е около 50-80лв втора ръка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 24 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 24 Септември 2014 Решението със системата от "Опел" звучи чудесно! Дори е по-приемлио от това, което съм сътворил. Радвам се, че има и такъв вариант Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 14 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 14 Декември 2014 Колеги ще си позволя да ъпдейтна темата с един въпрос. В момента съм се заел да монтирам темпомат на моето А4 АЕВ мотор с жило. Темпомата взех от 1.8 АDR автомат. Набавих си втора вакуумна машинка и инсталация, но темпомата не иска да поддържа скоростта. Въпроса ми е какъв точно е сигнала за скоростта? По-нагоре пише 8 пулса на завъртане на гумата 5V. Добре, но при мен на пинове 6 и 7 на жълтата букса на километража( и двата са бяло със синя ивица) има 10,4V при изгасен мотор на място с включен контакт. Навсякъде чета че това са пиновете и са Speed signal 1 и 2. Съмнява ме, че има нещо нередно с този сигнал. Километража ми работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dekzz Публикувано 4 Март 2017 Автор Доклад Share Публикувано 4 Март 2017 Без осцилоскоп няма да се види нищо. Вероятно е ШИМ/PWM макар че с тези 10V при неработещ мотор не ми се връзва. Отделно при автомата нещата може да са различни: дали сигнала за темпомата е от скоростите или от ABS датчик и как изглежда тоз сигнал?! Незнам. Както видях по-късно темата е доста стара, но какво от това Така и така съм почнал - това мое чудо още работи! Даже не помня как точно, но е факт. Държи скорост нагоре, надолу, увеличава и намалява при подадена команда, изключва се при спрачка... Даже ЖЕНАТА ГО ПОЛЗВА извън града!!! Не помня дали споменах, но имам серво с жило за темпомат от Опел '89 - за ентусиазти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts