Jump to content

Материал "дъвка" за автомобили?


Recommended Posts

Колеги, моля да ме извините, че не знам точното наименование на дадения материал, но поради това пускам и темата. :blush:
Интересува ме как се нарича този материал (в някои сервизи му казват "дъвка"), черен на цвят, като маджун и го има фабрично на различни места по колите, като уплътнител. Може да се мачка и моделира неколкократно. Външно прилича на битум, но не е. На моята кола напр. видях под задния цял стоп, на решетките на тонколоните на таблото и на още няколко места.
Поразпитах няколко човека и ми казах, че не се намирал в БГ, но дали е така не съм 100% сигурен. Не му знам обаче точното наименование и къде да потърся. :nixweiss:
Ще съм благодарен, ако може да ме насочите - име на материала (фирма) от къде може да се купи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под името "болкит" го имаше едно време навсякъде из строежите и железариите/още имам нейде из мазето от него/.Сега вече е почти неоткриваем,но същата работа върши силикона,само дето е за еднократна употреба и после трудно се чисти.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат ми си пълнеше дупките по астрата с такова, трябва да го питам дали е било комплект към колата или го е купувал :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми казаха, че трудно се намирало вече....е винаги мога да посъбера от колите по моргите, но исках да разбера дали го има в продажба някъде - ново.
Колега ми беше споменал, че имало нещо такова на фирма 3М, но в САЩ, а и не знам как точно му е името. Може да има заместители и на други фирми и поради това попитах. Дано някой знае...

п.п Силикона не ми е опция

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми според Google много български фирми все още го произвеждат и би трябвало да го има из железариите,но е факт,че трудно се намира.Ето примерно един магазин,където го има и даже е из моя квартал:

http://www.emo-sinove.com/index.php?route=product/product&product_id=207

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно сега се рових из нета освен посоченото от теб видях и някаква бургаска фирма предлага някакъв:
http://markita.net/bolkit-1kg.html води се Болкит-2, но видях, че има например и Болкит-13  http://www.beko-troyan.com/bolkit-13.html и не знам в какво им е раликата !?

Нямам представа свойствата им дали са същите или поне много близи на тези на оригинала :gruebel:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всичките тия цифри са само заради търговската марка-болкита си е болкит.Купувал съм черен,кафяв,зелен,та дори и бял и всичкия си е един и същ.Идеално уплътнява,заглажда се много добре,като се ползва бензин и не е добре да се слага близко до горещи части,защото се разтича и лепне.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК мерси колеги,
Видях, че има и грунд даже за въпросния болкит...предполагам да го втвърдява повечеко.
Този които е оригиналния материал доколкото разбрах не си мени много своиствата (мекота и пр) при различни атмосферни условия, няма идея с тези БГ болкити как е? Имате ли наблюдения...говорим за атмосферни условия да кажем -20 до +40 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК мерси колеги,

Видях, че има и грунд даже за въпросния болкит...предполагам да го втвърдява повечеко.

Този които е оригиналния материал доколкото разбрах не си мени много своиствата (мекота и пр) при различни атмосферни условия, няма идея с тези БГ болкити как е? Имате ли наблюдения...говорим за атмосферни условия да кажем -20 до +40 ...

грунда по принцип си е един вид основа за по-добра връзка между 2-та елемента които ще се лепят и т.н.

не спомена по конкретно за какво ще го използваш

в момнта на работа работи с Sikaflex уплътнява добре също така и лепи добре 

на яхтена пауба лятно време 30+ градуса и всекидневно миене с вода и зимата на открито до -10-15-20 градуса няма драми за сега 

дано съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е като да не се намира болкит. За Варна, поне 3 места на прима виста мога да кажа от където да с купи, за другите градове колегите да кажат. Продава се на килограм около 5лв/кг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болкита който продават по железариите няма нищо общо с фабричния материал... но все пак върши работа. Аз съм уплътнил стоповете и вече нялколко години няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

...не спомена по конкретно за какво ще го използваш

в момнта на работа работи с Sikaflex уплътнява добре също така и лепи добре ...

Ще го ползвам да поставям там, където фабрично е бил поставян (колата в момента е в бокса за цялостна боя) напр.  под целия заден стоп и т.н.

Sikaflex доколкото успях да видя е общо наименование на продукти и доколкото видях в туби, като силиконите. Кой от тях конкретно препоръчваш колега?

 

Цанчо, аз точно за материала, които има общо с фабричния попитах и затова ме интересуваше дали болкита е като него. Имаш ли идея кои е близък до оригинала има ли го някъде в чужбина?.

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, нали написах погоре....като сглобяваме колата да сложим там където е имало фабрично поставено .....преполагам в завода не са го поставили случайно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го видях, въпросът ми е, че те са ползвали тогава такъв материал, поради липсата на друг. В момента има по-подходящи материали според мен, вместо болкита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, аз да запазя оригиналния вид на колата :hilezh: ...
Разбира се прав си и ти, но ми стана интересно, като ми казаха, че т.н. "дъвка" я нямало в БГ и т.н.  и поради това питам тук колегите за наименование, евентуално къде и има ли го изобщо материала и заместители, защото до няколко дни, ще опрем и до него...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво може да се ползва като заместител? Обикновения ляпящ силикон е за еднократна употреба и наистина няма махане на някой места.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На повечето панелни апартементи се уплътняваха фугите между два панела при строителството. Издръжлив е на доста широк температурен диапазон и, ако не го грее пряко слънцето-не се разтича. На практика е вечен, в момента има панелки на 50г. уплътнени с този материал и си държи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...