Jump to content

Audi A5. Избор на двигател.


Recommended Posts

Здравейте!

 

Без да разтягам излишни локуми, ситуацията е следната... До скоро си карах почти двадесет годишния Опел, реших да го сменя и от безкрайните ми търсения из апликейшъни, сайтове и какво ли още не, се спрях на Audi A5 (не на някое конкретно, просто на марката и модела), от където и дойде основната ми дилема по отношение основно на избора на двигател. За мен няма чак такова значение дали е дизел или бензин, дори и 170-те конски сили на 1.8 TFSI биха ми били достатъчни (предполагам), но по-скоро търся такъв двигател, който да не е проблемен и съпътстван с големи фабрични недостатъци и дефекти и такъв, който се обслужва на цени в границите на разумното. Нямам особени претенции и по отношение на скоростната кутия, основно съм карал коли с ръчни скорости с изключение на едно BMW 530 дизел, което беше с автоматични. И единия, и другия вариант ми допадат като може би давам леко предимство на ръчните скорости. Екстериора и интериора са най-вече въпрос на конкретна бройка, за това относно тях нямам въпроси. Колите, които съм разглеждал до сега са от 2008 година до около 2010. Бюджета ми е 30,000 лева. Ще съм ви много благодарен ако ми помогнете с избора, защото колкото и да чета в интернет по темата, все не стигам до информация, която еднозначно да ме насочи към един двигател или друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

 

Благодаря за линка. Това за горенето на масло при 2.0TFSI сериозно ли е? :) Звучи доста грубо.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гори си масло, но се преживява на фона на предимствата на този мотор....и това при стария 200коня, на А5 вече мисля е по-новия 211коня, там може и да гори по-малко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно в първите версии на 211 к.с. мотора е най-голяма драмата с харча на масло... проблема обаче, не се наблюдава при всички мотори и още май няма яснота на какво се дължи драмата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всички TFSI двигатели, независимо в какво купе, е нормално и обичайно да горят някакво масло. При някои малко, при други повече. Под 0,5л./1000км (или 1л./1000км) не се счита за проблем от производителя. А и стига да е в някакви разумни граници - какво като гори? Тъкмо винаги караш с по-свежо масло като доливаш. А финансово - кола за ХХ 000, няколко литра масло ли са от значение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Съгласен съм, ако е в разумни граници е приемливо. Направи ми впечатление, че повечето 2.0 TFSI двигатели по разните обяви в българските и немските сайтове, са по 180 конски сили, така че ако самия двигател е сполучлив, по-скоро ще взема такъв, отколкото този с 211 конски сили, просто заради по-големия избор. Ясно е, че по отношение на performance-a, 2.0 TFSI 211 HP ще е по-добрия вариант. Като изключим това, има ли някакви други съществени разлики откъм поддръжка например или често срещани проблеми, които ги има при единия, а са отстранени при другия? Също така, като цяло, 1.8 TFSI / 2.0 TFSI хубави двигатели ли са?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всички TFSI двигатели, независимо в какво купе, е нормално и обичайно да горят някакво масло. При някои малко, при други повече. Под 0,5л./1000км (или 1л./1000км) не се счита за проблем от производителя. А и стига да е в някакви разумни граници - какво като гори? Тъкмо винаги караш с по-свежо масло като доливаш. А финансово - кола за ХХ 000, няколко литра масло ли са от значение...

Колега не карам ауди, но възнамерявам да купя А5, обаче това което пишеш не знам даже как да го нарека. 

Как може да кажеш, че е нормално една кола (каквато и да била) да гори литър масло на 1000км, ами аз на година минавам по 15000, какво излиза,че трябва да сипя 15литра масло ли (това са около 300лв) ?!?

И какво значение има колко струва колата, ако ще и един милион да е, още по лошо за нея и за марката, че гори масло, представяш ли си как само за това трябва да мислиш, да проверяваш, да доливаш. Не бих си купил никога такава кола, а тези от ауди дано си оправят скапания двигател и да не продават повече такива. 

За справка моята кола е на 180 000 и като сменя маслото след една година и около 15 000км на следващата смяна си е точно толкова, цепи милилитъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...моторите са много сполучливи, каквото и да избереш няма да сгрешиш ;)

 

моя съвет е да търсиш 2.0TFSI 211коня,ръчка,куатро...и понеже избора за А5 не е много голям, огледай и за А4 B8 със същите параметри.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, не си купувай маслояди. Горенето на масло е проблем. Неизбежно се отлага нагар върху челата на бутала, който е все едно изгорели въглища в печката дето се топлиш зимата примерно - задържа горещината, намалява горивната камера, а тези два фактора са чудесни условия за детонационно горене. Така че на първо време разхода на масло може да не е проблем, не ще стане много сериозен проблем и то ще стане при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя кола не гори масло дори в незабележимия на пръв поглед диапазон? Това са пълни глупости! Кое е първо и кое е второ време? Модерните двигатели така или иначе трудно издържат до легендарните 300-400к та и повече по ред други причини! Всички TFSI пояждат масълце и то още от километър номер едно!! Производствените толеранси пък допринасят за това при някои това да е по-забележимо. За това си има определена граница на "нормалното" и тя е сходна при всички производители на автомобили. При Ауди актуалната е 0,5л. / 1000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това което пишеш колега е истина, въпреки че много ме съмнява, то тогава тези от ауди да пускат кепенците и да се преориентират в производството на вятърни мелници ама от ония безмаслените.

Един добре направен двигател НЕ трябва да яде масло особено 0,5-1л./1000км. виж да речем 100м.л. на 15 000-20 000 да кажеш може, но това което казваш е повече от стряскащо.

И пак казвам при мен маслото не мърда от смяна до смяна, нито го проверявам нито го доливам, просто знам, че си е ОК и си е толкова колкото съм сипал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети си инструкцията на автомобила - всеки производител е посочил граница на нормален разход на масло! Под нея - и в гаранция и след гаранция никой не се занимава защото това са нормални производствени толеранси! За 3-ти път - актуалната (на по-новите двигатели)) граница при Ауди, BMW и други е 0,5л./1000км. До неотдавна границата беше 1л./1000км, колкото и плашещо да звучи! Това че една харчи 0,1л. на 10 000, а друга 0,2л. на 1000 не значи, че една от двете не е наред. Конкретно при TFSI тенденцията е към горене на масло от сорта на 1л. на 5000 или 10000 км. Голяма работа.

 

От оригиналната потребителска инструкция на Audi. Уводното изречение говори само за себе си - "Нормално е двигателят да гори масло". 

 

tmp-6839915530782220214.jpg

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под на "първо време" разбирай докато нагарът върху челата на бутала и по горивните камери не е много.

Не съм съгласен, че всички тфси-та погорват олиото. Само на 2.0тфси съм виждал омазнени ауспухови накрайници. Не мазни, а омазнени. Аха-аха и ще капне на асфалта. На 1.8 и 3.2 фси не е така.

За 0,5 мл/1000 км разход на масло съм склонен да се съглася при германско шофиране - със 160-200 че и повече по половин-един час без да отхлабваш. И при изпреварване или кикове, или връщане на една предавка и оборотите под 4000 да не падат. Но в града до 2000-2500 не трябва да харчи маслото. Карането с висока скорост е полезно и препоръчително от време на време за изчистване на този нагар, който не само че се получава от директното впръскване, ами и от незнайния причинител за разхода на масло. Разбира се, само със 100-октанов бенЦин.

4.2фси също не харчи така маслото. С 4000 и нагоре без да го `олабиш ... ке се утепаме некъде :) . Трябва да мина на ръчен и да се пържи нарочно на първа и втора, че да го лапа така.

Опел съм карал дълго време и наистина не харчи масло. Само изпаряване и то трябва да го източиш в съд за да го видиш. На пръчката все си е там където си е било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз споделям и личен опит, не просто теории :) Чуждестранните форуми, където средния пробег на автомобилите е 50К км, също го потвърждават.

Иначе знам чудесно, че на пръв поглед изглежда странно - докато имахме само атмосферни бензинови в семейството и аз не мислих, че какъвто и да е разход на масло е нормален, никога не е падало дори маслото, камо ли да изисква доливане. При TDI се доливаше евентуално масло само след по-агресивно и високоскоростно шофиране, иначе си падаше малко между смените, но не изискваше доливане. При TFSI доливането на масло е част от рутинната проверка на течности. Не бива да смущава никой, стига да е в посочените граници. При едни е повече, при други по-малко. Няма 2 двигателя идентични до микрометър на детайл.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ядяха масло колите преди 10-15 години. За турбо автомобил от ново поколение е абсолютно нормално. Всеки Мерцедес произведен в последните 5-6 години също "хапва" до 1L/1000km пробег. И те ли трябва да пуснат кепенците? Или да вземем един Порше Кайен, който хапва до 5-6л. масло от смяна до смяна. И Порше ли да пускат кепенците?

 

Няма как от 2.0 мотор да извадиш около и над 200 коня и това да не се отрази на разходите.

 

Единственото важно тук е следното: Който иска да кара автомобил от премиум марка трябва да е готов и на премиум разходи.

 

Същия мотор монтиран на Фолксваген, Шкода или Сеат не гори толкова масло, просто защото е с друг софтуер, по-малко налягане, орязана мощност и т.н. -  съответно не търпи такива натоварвания. Ако някой го притесняват 20лв. отгоре на всеки 2000 км. просто му е рано за премиум автомобил

Редактирано от Dimitar Koev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно 4 цилиндров мотор събира 4 литра масло, ако гори 1 литър на 1000 километра, това значи, че няма смисъл да се сменя на 10 000 километра маслото му, защото вече 2 - пъти и половина ще си го сменил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз лично с една туба от 5 литра се оправям от смяна до смяна....първо 4 и нещо и после през няколко месеца наливам по 100-200 милилитра, лампа не е светвала, дефакто си хапва около половин литър на 10 000км на моето каране, другото е само бензин до сега.....а колегата по-назад мисля се е объркал и е искал да напише 1л/10000км не на 1000 :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е :) и за това се предлага и лонг лайф смяна на масло на 30 000км или 2г. разбира се с друг тип масло.

Напълно съгласен съм с Dimitar Koev, точно така седят нещата. Сравнение с автомобили от преди 15 години не бива да се прави! Единствено последната част е само отчасти вярна - голяма част от двигателите са 1 към 1 в различните VAG марки и няма разлики в харча и т.н.

@Borgbg, напротив, точно литър на 1000 има предвид! Прочети цялата тема, явно не си...

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ядяха масло колите преди 10-15 години. За турбо автомобил от ново поколение е абсолютно нормално. Всеки Мерцедес произведен в последните 5-6 години също "хапва" до 1L/1000km пробег. И те ли трябва да пуснат кепенците? Или да вземем един Порше Кайен, който хапва до 5-6л. масло от смяна до смяна. И Порше ли да пускат кепенците?

 

Няма как от 2.0 мотор да извадиш около и над 200 коня и това да не се отрази на разходите.

 

Единственото важно тук е следното: Който иска да кара автомобил от премиум марка трябва да е готов и на премиум разходи.

 

Същия мотор монтиран на Фолксваген, Шкода или Сеат не гори толкова масло, просто защото е с друг софтуер, по-малко налягане, орязана мощност и т.н. -  съответно не търпи такива натоварвания. Ако някой го притесняват 20лв. отгоре на всеки 2000 км. просто му е рано за премиум автомобил

 

Колега тук не става въпрос за 20, 200 или 1000лв , а за това, че щом е премиум марка и една кола струва 80-100-200 000 и нагоре и си дал тези пари за нея, то съответно се очаква да не ти се налага да следиш постоянно за масло, да проверяваш и да доливаш. Имай предвид, че в европа а и не само хората изцяло си поддържат колите само по сервизи, това означава, че вместо да си гледаш кефа или да изкарваш пари трябва да отделиш няколко часа, половин ден или дори един, за да си записваш час за сервиз, да ходиш до него, да си чакаш колата и т.н. На мен времето ми е ценно както и на повечето хора, които карат и искат да карат "премиум марка" защото парите не се изкарват с губене на време или с проверяване, следене и доливане на масло. Надявам се, че ме разбрахте. Аз поне избирам да не влизам в този филм, явно А5 ще е с друг двигател, надявам се по сполучлив

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...бах аз Мерцедесите :D

 

чел съм темата, но докато не видя не вярвам 4 цилиндров мотор на VAG да гори литър на 1000км и туй то...

 

Чак литър рядко се случва, но 0.5 за някои двигатели/модели е нормално.

 

Колега тук не става въпрос за 20, 200 или 1000лв , а за това, че щом е премиум марка и една кола струва 80-100-200 000 и нагоре и си дал тези пари за нея, то съответно се очаква да не ти се налага да следиш постоянно за масло, да проверяваш и да доливаш. Имай предвид, че в европа а и не само хората изцяло си поддържат колите само по сервизи, това означава, че вместо да си гледаш кефа или да изкарваш пари трябва да отделиш няколко часа, половин ден или дори един, за да си записваш час за сервиз, да ходиш до него, да си чакаш колата и т.н. На мен времето ми е ценно както и на повечето хора, които карат и искат да карат "премиум марка" защото парите не се изкарват с губене на време или с проверяване, следене и доливане на масло. Надявам се, че ме разбрахте. Аз поне избирам да не влизам в този филм, явно А5 ще е с друг двигател, надявам се по сполучлив

 

Живея тук, но си изкарвам хляба в(през) Австралия, така че съм наясно как се изкарват пари и колко време е разумно да се отделя за поддръжка на кола. Просто поддръжката на подобен модел е такава. Всеки си прави сметката дали го устройва или не. То затова и италианците масово карат по 25-30 000 км. без да сменят масло и филтри (след като изтече гаранцията разбира се) и след това сменят колата като стане на 5 г. А за избора на друг двигател - това е най-добрия вариант, ако можеш да си го позволиш. Не случайно този е най-достъпен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Martin54:

Премиум, премиум... Какво е премиум? Това не е Бентли, а лъскав Фолксваген, също както останалите така наречени "премиум" марки, а и дори Бентли не могат да преодолеят ограниченията на техниката каквато е днес... Не и ако не искаш колата ти да струва колкото совалка на НАСА.

Шокиран съм, че има хора, които нито веднъж не са открехнали дори инструкцията на автомобила си - там по спомен се препоръчва проверка на нивото на маслото на всеки 5000км. И именно защото ценят времето на хората, производителите са измислили електронна сигнализация за критично ниско ниво на всяка една течност, удължен сервизен интервал до 30 000км според стила на шофиране и какво ли още не. Просто нещата са каквито са и ако смяташ, че е ненормално една "премиум" марка да харчи масло, мога да ти пожелая успех с "премиум" конкуренцията BMW и MB.

Не разбирам защо се преекспонира нещо толкова нормално - нима не доливаш течност за чистачките? Или очакваш от "премиум" марка да има резервоар за дъждовна вода, че да не трябва и това да правиш.

Да долееш литър масло отнема по-малко време от това да напишеш този твой пост... Толкова на тема колко в ценно времето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...