Jump to content

Моята А3 - няма диагноза, а цяла патология


bsdnikolov

Recommended Posts

След като вече всичко по колата е ОК, добавих няколко глезотийки, и т.н., вече започнаха да ме дразнят дребните бъгове. :stupid:  :stupid:  :stupid:

От някой друг месец съм вдигнал мерника на мрежичката под кората на багажника. Много неприятно е увиснала. :wall:

 

IMG_20150308_130607.jpg

 

IMG_20150308_130625.jpg

 

IMG_20150308_162740.jpg

 

В най-скоро време ще отскоча до фирмите, които са в бившия завод Витоша и ще потърся там точното решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 293
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да кажа, че без приятели не можем:

Много благодаря на fifipaldi. Когото от идиотизъм си блокирах PayPal картата, той помогна и вече съм с:

 

IMG_20150309_182437.jpg

 

IMG_20150309_182738.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Е-вау, оригинална.

Но смятам да я приведа към българското законодателство:

 

108.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момена Ауди-то е с неоригинална аптечка, оборудвана по изискванията на МНЗ. Размера е почти 1:1. Когато започна да купувам от аптеката материалите, то ще си каже. Текущата аптечка я взех от личната си кола и я оставих в Ауди-то, но вече смятам да си я взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля ви да се придържате към темата!

 

Бъдещето и ще е много кратко ако се превърне в чат на всевъзможни теми като аптечки, пожарогасители и мрежи, които нямат абсолютно никаква връзка с причината за съществуването на темата! Тя е чудесна и съдържа много полезна информация за хора в подобна ситуация в бъдеще. Нека да не я превръщаме в поредната тема по всевъзможни въпроси! :icon_exclaim:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:wall:  :wall:  :wall:

 

Мнооооого неприятно. :unsure:

 

Снощи като се прибрах с Аудито, задната чистачка си работеше. Днес сутринта, получавам прозвъняване от жена ми, че не работи. Мнооого неприятно, особено предвид климатичните особености. То че е изгорял бушона, на 99% съм сигурен, но и че моторчето е пълно с вода, също. 

Така че колеги, в най-скоро време очаквайте DIY (Do-It-Yourself) пост, издържан изцяло в мой стил с богат снимков материал! 

 

P.S.

Ей, тази кола не дава да я похваля, че всичко и е наред. Веднага побърза да ме опровергае!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм така,само да я похваля и на следващия ден ново 20 :hilezh: Затова мойта я плаша само автоморгата и тя сама регенерира :hilezh: А на колегата дано да е само някое бушонче,че иначе лошо :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Оказа се малкото зло. Изчаках жена ми да се прибере и като се качих в колата, какво да видя на FIS-а:

DIS.png

 

Затворих хубаво багажника и чистачката тръгна.

  :dance:  :dance:  :dance:  :dance:  :dance:  :dance:

 

P.S.

Когато я попитах, не и ли направи впечатление мигащия багажник, отговора бе: Не мога да се занимавам и с това, докато карам.  :wall:

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ограничете чата и се придържайте към темата. Това е технически подраздел!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Днес бе ден за раздаване на доставките от Германия.  :dance:

 

Познайте кой се прибра с пълен чувал глезотийки. :hilezh:

А сега по същество. Стана топло и е време да продължа работата по колата. Днес се прибрах с 4 кашончета:

 

IMG_20150402_145947.jpg

 

Кашонче №1 - 8P4 945 093 D и 8P4 945 094 D :

 

IMG_20150402_150102.jpg

 

Само двата вътрешни са, но ще се сдобия и с външните. Като за начало е екстра! 

 

IMG_20150402_150310.jpg

 

IMG_20150402_150510.jpg

 

IMG_20150402_150725.jpg

 

IMG_20150402_150747.jpg

 

IMG_20150402_151314.jpg

 

IMG_20150402_151559.jpg

 

А докато дойде времето за монтажа, ще сваля принципната схема на управляващата им платка. После на спокойствие ще я "прочета" и ще я споделя, ако на някой му е интересно. 

 

IMG_20150402_151904.jpg

 

За малко щях да забравя. Светодиодите, които се ползват са SMD - PLCC4 - 3528.

 

Screen_Shot576.png

 

Платката на която са запоени се изважда елементарно. Ако някой има стопове с изгорели светодиоди, да свирне. Ремонтът определено си заслужава. Стига толкова за момента.

 

Кашонче №2 - 8K9 827 505 A :

 

IMG_20150402_152145.jpg

 

Вече го обсъждахме, това е новия (МГ2010==>, по спомени) заключващ механизъм за петата врата.

@Moonland, прав си за механизма. На ръка го прищраках. Не просто е тих, направо си е безшумен. 

 

IMG_20150402_152822.jpg

 

Разгледах електрическите конектори. Определено са по-различни. Но, това изобщо не е пречка за мен.  :hilezh:  Очаквайте скоро разбор относно свързването му, както и подробен DIY на retrofit-a.

 

IMG_20150402_152859.jpg

 

Кашонче №3 - 8P4 035 225 D :

 

IMG_20150402_153015.jpg

 

Изобщо да не си мислите, че само Вие ще минавате на радио Generation II+. Никога не е слизало от плановете ми. Навигация бих сложил единствено заради microSD входа за MP3 и възможността да изписва на FIS дисплея iTag-а на песента. Но не ми е фикс идея. За сега, ще действам по проекта с радиото. Тази антена е поредното парче от пъзела.

Остана да дойде и горната. Купена е (преди 5 дена) и вече пътува:

 

Screen_Shot577.png

 

Разбира се, не можах да се стърпя и да не отворя антенния усилвател  :hilezh: :

 

IMG_20150402_153112.jpg

 

IMG_20150402_153155.jpg

 

Кашонче №4 - Digital Music Changer:

 

Това е за колега. Аз просто посредничих  :hilezh: .

Да му е честито на колегата. Лека и безаварийна докато си слуша MP3-та от флашката.

 

IMG_20150402_153418.jpg

 

 

 

P.S.

Само да се затопли времето, а също така колата да влезе и излезе в/от доверен сервиз (ех тази градушка) и проектите ще се възродят.

Очаквайте бъдещите DIY, с подробни обяснения и богат снимков материал!!!

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроси на 100% ще имам, но ще изникват в процеса на работа.

Благодаря за предложението, със сигурност ще се възползвам!

  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Лека полека, започвам с подготовката за Retrofit-ите. 

Като за начало, реших да проверя какви промени трябва да направя, за да сложа новия заключващ механизъм на багажника.

Разглеждайки електрическите схеми, осъзнах че от Audi са отчели честия проблем с дефектиращите микро-ключета и са подобрили бравата в това отношение. Вече в бравата има две микро-ключета. Ето защо, буксата от три пинова (при старите 8РА), става 4 пинова. И двете микро-ключета изпълняват идентична функция. А именно - да отчитат отворена пета врата. Хубавото е, че при дефектиране на едното, второто трябва да продължи да изпълнява функцията им:

 

Електрическа схема на текущия заключващ механизъм на петата врата:

Screen_Shot579.png

 

А ето и електрическата схема, прилагана след 2010 година:

Screen_Shot578.png

 

Ясно се вижда, дублираното микро-ключе.

Хубавото е, че са запазили цветовото кодиране и ще е елементарно превръзването на новата букса.

 

Нужните ми части, за да завърша Retrofit-а успешно са: 

 

........................., както и прилежащите капачки с номера 8P4 827 520 B и 8K9 827 645. 

 

 

Screen_Shot584.png

 

3,75 евро + ДДС = 4,50 евро х 1,965 = ~8,85 лева

 

Screen_Shot585.png

 

2,55 евро + ДДС = 3,06 евро х 1,965 = ~6,00 лева

 

 

...................................................................

Нужният куплунг е 3B0 972 722.

..................................................................

 

Screen_Shot586.png

 

3,70 евро + ДДС = 4,44 евро х 1,965 = ~8,73 лева

Ще ме прощават, ама 9 лева за някакъв си куплунг, няма да дам. Смятам да използвам 1J0 972 722. Цената му е много по "нормална", а разликата между двата е, че по-скъпия може да се разтвори!

 

Screen_Shot588.png

 

 

А ето и цената на 1J0 972 722:

 

Screen_Shot587.png

 

1,40 евро + ДДС = 1,68 евро х 1,965 = ~3,30 лева

Това вече е доста по приемлива цена, за парче евтина пластмаса!

 

Пинът който ще трябва да се добави, не смятам да го купувам от Audi. Цената му х10 не бих дал. 0,35 стотинки си е нормалната цена. По мойта кола, а също така и по колите на поне 6-7 колеги съм сложил miniISO пинове, закупени от Елимекс, не от Audi. Работят си по абсолютно същия начин. За това, просто не виждам смисъл да се набутвам. 

 

Мисля че, след като се сдобия и с капачките и буксата, вече ще съм напълно готов за действие, без да очаквам неприятни изненади.  ^_^

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Време е за лек DIY

 

Почистване на ОЕМ предни фарове за мъгла (халогени) на Audi 8P/8PA 2003-2008

 

В понеделник вкарах Audi-то за боя и градушка. Пет дена по-късно е и вече ми е скучно. Прибрах се днес вечерта от работа и загледах тъжно рафта с retrofit-а.  :unsure:  Проекти бол, Audi, ниенте. Тогава загледах фаровете за мъгла. Благодарение на колегата fifipaldi се сдобих с два предни фара за мъгла. Единия нов - Depo, а другия фабричен:

 

IMG_20150424_193215.jpg

 

Също така ми предостави и стария, който е със счупени щипки. След като го ползвах за учебен (даже и оцеля), го разглобих и почистих. По този начин се ориентирах и как да разглобя и почистя здравия, минимизирай риска от бастисване.

 

Стига плямпане, да запретвам ръкавите. Ето как изглежда механизмът на халогена, под капачката:

 

IMG_20150424_193539.jpg

 

1 и 2 са "пантите" на рефлектора, а 3 е реглажния механизъм. За да се извади рефлектора без демидж, е нужно първо да се откачат пантите от леглата. Ето ги и откачени. Не е нужна да обяснявам как става, лесно е.

 

IMG_20150424_193748.jpg

 

IMG_20150424_193758.jpg

 

Следващата стъпка е да се "развие" реглажния болт, докато не освободи от резбата си реглажният лост:

 

 IMG_20150424_193911.jpg

 

IMG_20150424_193922.jpg

 

След развиването на болта, рефлектора и корпусът вече са две отделни и независими части:

 

IMG_20150424_194010.jpg

 

IMG_20150424_194037.jpg

 

Остава само да се махне и реглажният лост от рефлектора. Всеки, които се заеме с тази процедура, ще забележи и сам как става. Ето го рефлектора и без лоста:

 

IMG_20150424_194104.jpg

 

IMG_20150424_194123.jpg

 

Както се вижда от снимката, рефлектора е доста "матирал" в следствие на зацапване с прах. За това, реших да го измия. Самата процедура я извърших мноооогоооо внимателно. Амалгамата на рефлектора е много фино и лесно наранимо покритие. За измиването му, просто си насапунисах ръцете и много внимателно измих рефлектора. След това го изплакнах (още по-внимателно, без да натискам и търкам). След като го оставих да изсъхне, леко го забърсах с "дъхване" и микрофибърна кърпа. За съжаление, забравих да го снимам измит, но ефекта е "почти като нов".

 

Следваше измиването на стъклото на халогена. Преди да се заема с това, прекарах пръст по вътрешната страна. Че то направо си рисувах по него, толкова бе замърсено:

 

IMG_20150424_194610.jpg

 

Опитния (счупения) халоген го измих направо под чешмата. Обаче, забелязах бъг. В краищата има улей, който задържа вода. Това означава че преди сглобяване, ще трябва да го нагрея с пистолета за горещ въздух, за да се изпари. Това не е оферта. Реших да заходя иначе. Напръсках памучен парцал с препарат за прозорци и се заех с почистването. След като го почистих максимално по тази технология, се прехвърлих на "дъхването" и микрофибърната кърпа:

 

IMG_20150424_200300.jpg

 

Този път, се сетих да снимам крайния резултат от бърсането:

 

IMG_20150424_200352.jpg

 

Ето ги, и рефлектора и стъклото почистени:

 

IMG_20150424_201350.jpg

 

Амалгамата на рефлектора разбира се е на места матирала, но това е напълно нормално за 10 годишен детайл!

 

Сглобяването е по обратния на описания ред. Първо поставяте отново реглажния лост на рефлектора. После навивате до някъде лоста за реглажния болт:

 

IMG_20150424_201533.jpg

 

и накрая щраквате рефлектора на пантите.

 

Ето и крайния резултат. Лошото е, че вече се бе стъмнило (кой как минеше покрай гаража и се отбиваше, за това работа за 30 минути я свърших за час и 30 минути) и снимките са на полу-изкуствена светлина. утре ако не забравя, ще щракна някоя друга снимка и на дневна светлина.

 

IMG_20150424_202930.jpg

 

 

 

Финал - преди vs. после:

 

IMG_20150424_193215.jpg

 

VS.

 

IMG_20150424_202930.jpg

 

 

 

P.S.

По-хубави снимки на крайния резултат, утре на дневна светлина.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адмирации. От много време се каня и аз да я направя тази процедура. Има ли някакви особености - тънкости при свалянето от предната броня?

Редактирано от LTPetrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалянето им е повече от елементарно:

 

 

Декоративните решетки са два вида. В зависимост от типа им, свалянето им е:

Screen_Shot722.png

или

Screen_Shot723.png

 

След това се развиват трите крепежни болта, откача се захранващата букса и готово.

 

Screen_Shot724.png

 

След като халогените са почистени и монтирани отново на място, препоръчвам да закараш колата в някое ГТП и там на машината да ти ги регулират!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да е пълна информацията, ще обърна внимание и на реглажа.

Ако реглажа се извършва в пункт за ГТП е важно да споменете, че заводски предписаната корекция е 2%!

 

А ако някой реши да си ги регулира сам, ето и основните моменти:

- налягането на всички гуми трябва да е в предписаните стойности

- стъклата на фаровете за мъгла трябва да са почистени (поне външно)

- ръчната спирачка трябва да е освободена

- колата и стената на която ще се извършва реглажа, трябва да са в една равнина, а стената да сключва прав ъгъл с равнината!!!

Самия реглаж се извършва със свалена декоративна решетка, за да има достъп до реглажния болт.

 

Screen_Shot725.png

 

Ето и схемата за реглаж на стена. Необходимо е да се измери разстоянието от повърхнината до центъра на халогена. Тази стойност ще приемем за "Х". Ако колата се намира на 10 метра от стената, то тогава халогена трябва да "отсича" снопа на височина Х-20 см върху стената (2% от 10 метра = 20 сантиметра). Или по-нагледно:

 

Screen_Shot726.png

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено полезно за мен!При мен единия фар за мъгла свети по високо от късите и ще мина и аз през тази процедура :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...