Jump to content

audi a4 2.0 ALT проблем 1литър масло за 300км


emil79

Recommended Posts

Здравейте,колеги наскоро си купих Ауди а4 2002г 2.0  130 кс. АЛТ .Още на първото излизане извън София с автомобила се зблъсках с проблемите на този мотор разхода на масло.Колата за около 250 -300 км прави разход от 1литър масло. Забелязах ,че когато пускам дълго нанадолнище на скорост без гази  в момента които подам газ автомобила почва да пуши като двутактов за няколко секунди. А в градцки цикъл пуши  от време на време по светофарите.Молбата ми е ако някои се е сблъсквал с подобен разход на този тип мотор да каже възможни решения. Питах по сервизите и ми казаха ,че това нямало правене и било нормално АЛТ да  гори по толко много масло. Някои ми предложиха да ремонтират главата гумички на клапани и водачи,други пък сигменти. Моля ако някои е минал по този път нека сподели. БЛАГОДАРЯ ВИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе чак литър и то на 300 км?!?!

Много висок разход ми се вижда дори на тоя мотор!

Ама нека някой с опит да каже....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва требе да пуши като камаз ,колегите с такъв мотор са поменавали разходи от сорта литър на 1 2 3 хил км,твоето е много дори за маслояда ALT

Редактирано от samsung
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То бива леки подигравчици ама чак толкова.......      :lupe:   Даже не ги е срам някои колеги да хвърлят масло в огъня с думите "нормално е"!!!

 - Не колега! Не е нормално да гори литър на 300 километра!!!  Обърни внимание и гледай да оправиш тоя проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но проблема е че не зная какво да го правя да пробвам само с гумички на клапани,гумички и водачи или да се хвърлям в някви по сериозни ремонти. Ако някои е сменял гумички нека сподели има ли ефект

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми той си е чист атмосферен мотор,кво толкова може да има освен стандартните гумички и тн...

Пробвай с евтиният вариант...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво масло си в момента?Аз имах такова преживяване с едно масло Eni 5/30 aма за около 500км ми го изгори литъра.Прочети темата - масло ALT ,там има доста писано ( има и други теми).При мен след минаване на 10/60 разхода рязко падна и сега с 1 л. минавам над 3000 км.Та дано и ти със смяната на маслото ти се оправи полу ението.

п.п.Има сигурен човек от форума от който можеш да си вземеш 5л.масло 10/60 за 90лв с доставката.Успех,а и не бързай да отваряш мотора ,този мотор не е за всеки майстор особено ако ти каже ,,абе ще сменим гумичките и ще се оправи".Препоръчвам силно да смениш маслото и ако няма нормалния за АЛТ разход тогава тръгвай с ремонтите на гумички и сегменти.

Редактирано от Милчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пробвай, а като не се получи, пиши пак!

 

Вие, останалите, които не карате кола с тоя мотор, не го съветвайте да инвестира, защото до сега не се е намерил някой, който да излекува тоя маслохолик.

 

За тоя мотор е "нормално" да харчи до литър на 1000км, и то според заводските данни в юзер-мануала.

 

Наистина литър на 300км е много, но като собственик с почти 50 хил.км стаж с такъв маслохолик, не знам какво да те посъветвам...

По принцип мотора може да има повече от един проблем - сЕгментите може да са заминали, може да са дефектни..., клапаните може да имат голям луфт във водачите, може гумичките да са се опекли, може и други проблеми да има, като например може и да го разлива през някоя гарнитура.

Варианти безброй! Факт е, че има собственици, направили пълен ребилд на мотора и разлика в разхода няма! Има и случаи, в които се увеличава!



И да, както писа колегата МИЛЧЕВ, маслото има огромно значение за този мотор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще пробвам  с 10в 60 благодаря



явно заводтски има проблем в мотора но наи странното е че никои не решил проблема



и все пак мисля да опитам с гумички и водачи и ще пиша за получения ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Misho 82 :) не се обръщай към нас ползвателите ,а към тоя който го измислил тоя мотор и тоя който го одобрил за пройзводство.Аз също имам около 50х.км и освен това с маслото други съществени драми няма.Днес ми сигнализира че отново си иска моя мотор дозата НО за мое учудване от последното наливане на 500 мл. съм минал 2250 km.щях да го пиша в темата масло ALT Като допълнение и нова изненада от ALT a.Този път приятна и да отбележа обаче друга странност при мен разхода е по висок когато не го юркам ДА правилно сте прочели. От тези 2250km. 2000 са само магистрала с около 140-150 km/ч.ей затова нетрябва да се бърза с отваряне ,защо и аз бях залитнал на тази посока ,НО това е при мен както каза колегата Pav3 може при колегата пък найстина да има проблем .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги бих искал да ви попитам а ваще коли с този мотор припушват ли защото моята като пуска наклон без газ явно затваря клапата и после като подам газ явно се е събрало масло в цилиндрите и почва да пуши за 20 секунди видимо на огледалото за обратно  виждане и друго когато е загряла в градци цикъл по някои път по светофарите виждам сив дим на огледалата,чак ме хваща срам от колите зад мен НАЛИ ВСЕПАК Е АУДИ ПЪК ПУШИ КАТО ТРАБАНТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да случвало ми се е да препуши след дълго спускане без газ но само тогава когато бях с 10/40 .в градско не съм видял да е пропушвала тогава, Но ми меришеше на масло като спра някъде ( скъсан ми е маркуча за картерните газове ,но сега с това масло нямам проблем ,всичко си е по старо му).С колегата Pav3l го коментирахме това и сме на мнение че маслото прегрява и се изпарява, НО сме нямали драми със пушаци.От 23 г съм професионален шофьор този двигател просто няма нищо общо като поведение и за мен ще си остане най голямата загадка. Няма нищо логично за мойте познания за ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно разхода на масло ,както каза колегата Pav3l си е написано от завода производител 1л.на 1000 км.Защо и какво са имали в предвид само те си знаят.Явно за ТЯХ това разхода на масло е нещо нормално и не се счита за проблем .Бях чел някъде че някой се е оплакъл но са му отговорили че всичко е предвидено и е написано в книжките за употреба на автомобила.Така че караме и наливаме .На мен не ми пречи да дам 10 лв за масло примерно за 30-40 дни.(1500km).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) смятам, че ако няма някъв проблем колегата след смяна на маслото ще докара до тия стойности.Мойто лично мнение ,че или е нацелил хипер менте масло или мотора има някъв проблем.Дано е маслото .Защото дори и за ALT е много този разход ,а и да предупредя колегата ,че маслото иска много изчакване докато покаже реално ниво(5-6часа)поне при мен е така. Това е една от странностите на тоя мотор.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж първо дали ще има осезаема разлика в разхода на масло, ако да ,то после можеш да се зайграваш с нея .А ако се наложи ремонти някъкви подобре тогава ,ще ти е по лесно.

Виж първо дали ще има осезаема разлика в разхода на масло, ако да ,то после можеш да се зайграваш с нея .А ако се наложи ремонти някъкви подобре тогава ,ще ти е по лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се утешавайте с написаното в книгата /1л на 1000км/, това го пише в книгата на всякко ауди от 20 години насам. Производителите са си вързали гащите по този начин, защото има хора които карат София-Варна "на заварка" - тогава е нормално да има по-висок разход на масло. При каране в границите на разумното, здрав мотор почти не трябва да гори масло. И още нещо - ако двигателя е износен, смяната с по-гъсто масло не решава проблема, възможно е леко да намелее консумацията, но пак ще е голяма в сравнение със здрав такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Абе и за АЛТ трябва да важи.При турбинираните мотори всички обясняват някакви липси с това,че имал турбо.Даже 1,8т има при няколко колеги,а май реално доста повече от няколко,при които разхода се доближава до въпросният АЛТ.Даже и последно се заговорих с един собственик на 1,8т(верно на Б5) и той си каза,че като го "рЕбриш" със 150 по магистралата си гори масло.Не мога да разбера,какво значи "рЕбриш" и 150км/ч в едно изречение,понеже аз като ребря моята печка,т.нар. ласкаво от колеги "бомба-дюза" не гори масло.Колко човека още трябва да кажат,че разхода на масло в такива количества не е нормален незнам.При 1л/1000км пак ви казвам,може спокойно на 10 000 само филтъра да си смените,понеже за тези 10к км сте наляли 4 л,а до следващата смяна сте доляли 10 л,дали е добре :shocked:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вземи си ALT и ще си говорим как за 1 месец ще ти обърка всички познания за ДВГ.Аз за 23 г.шофьорски стаж и сменени незнам колко автомобила този двигател ми показа че има много неща който несъм ги видял в никой двигател до сега.Ако си прочел цялата тема по внимателно щеше да забележиш какво съм написал малко по напред което е абсолюто нереално и сигурно много хора са си помислили че нещо съм се объркал като казвам че при по висока скорост ALT а не харчи толкова масло( поне моя). Вчера след наливане на поредната доза масло(500мл.) днес маслото ми е на мах. което ми показва че няма грешка в това което съм казал.Така че ALT е тема която само човек минал през него ще я разбере( не се заяждам) Мога да ти кажа че ми е харчил масло и над 1 л. на 1000 km.и по малко от 250 мл сега.А сега ми кажи къде е логиката да гори 1 л .масло и да не пуши отзад ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...