Jump to content

Проблем скоростна кутия Audi Q7 4.2 TDI


blackpearl

Recommended Posts

Здравейте,


 


Автомобилът е Audi Q7, 4.2 TDI, произведен края на 2011 (обхваща и последния фейслифт на Q7). В момента е на 104 000км, реални. Скоростната кутия, за която ще говорим е 8 степенна.


 


Казусът е следния. Закупух автомобила от човек, който го е поддържал стриктно и единствено и само в оторизиран сервиз на Ауди. Има и пълна сервизна история. 


 


Проблемът:


2 дни след закупуването се появи проблем при превключване на скоростите. Единствено и само, когато сваля от 4-та на 3-та предавка се усеща удар, който е доста сериозен и се усеща много. При превключването на другите скорости във възходящ или низходящ ред няма проблеми, поне към този момент.


 


Оставих колата в Ауди, там правиха адаптация, но това не помогна. Софтуерите към момента са най-новите версии. Едва ли и при толкова сериозен удар ще помогне и смяната на масло, каквото ми предложиха от няколко места да се направи. От Ауди са пуснали запитване към Германия, защото не можаха да ми дадат някакво разумно обяснения за проблема. Единствено се говореше за проблем с мехатроника, което си е доста сериозен проблем за кола на тези километри, с новата скоростна кутия и редовна поддръжка.


 


Имате ли някакви предложения, идеи и специалисти, които мога да посетя за консултация или решаване на проблема?


 


Благодаря :))


Link to comment
Share on other sites

Такива удари при 6 степенните ZF от поколение 6HP19 се оправяха с смяна на масло.

Твоята кутия не е ZF, а е AISIN, като съдя по Qто което аз карам отново 4.2тди.

Общо взето Айсин е извстна с това, че е безпробелмна и държи на много нютони, поради тази причина е слагат в Q7.

Аз бих изчакал отговора от Ауди

 

Личното ми мнение е че се касае за клапан.

 

Маслото й досега сменяно ли е?

Link to comment
Share on other sites

Цитиране на предходен пост!

Здрасти,

Маслото не е сменяно, просто мисля, че такъв сериозен удар няма да се оправи със смяна на масло. Освен това, цифрата е сериозна (искат ми около 1200-1400лв), за да правя просто експеримент, а после да го източват и т.н. Да, кутията е ZF и наистина всички казват, че са тотално безпроблемни. При всички положения, след решаване на проблема ще сменя маслото.

Старите кутии (6 степенни) се оправят или със смяна на масло или с ремонт и са резултат от тежкото купе и понякога малко повече километри. Говоря, без да съм специалист, със събрано мнение от 10 места.

Имай предвид, че във всяко друго отношение, кутията се държи перфектно. С изключение на превключване от 4-та на 3-та, независимо в кой режим я караш, дали спортен, дали нормалне.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

на тази кола колко време и е гаранцията?В края на 2011 произведена а сега е малко след средата на 2014,по малко от три години,а и между другото ремонти от порядъка на 1500 лева не са скъпи за такъв род автомобили,най-малкото цената е донадута само заради видът на превозното средство.

Link to comment
Share on other sites

Рита само, когато сваля от 4та на 3та и никъде другаде и при никакви условия. Даже, когато спирам по-рязко и сваля директно от 4та на 2ра няма удар. Проблемът е когато сваля от 4та на 3та.

Относно гаранцията, тя е две години и доколкто ми казаха от Ауди не е удължавана. Ако бъркам или пропускам нещо с гаранцията, кажете, ако може да се намери вратичка за гаранцията.

Link to comment
Share on other sites

Според мен е клапан.

Ако рита не на всяко сваляне от 4>3 значи е тръгнал, а ако рита всеки път от 4>3 значи е свършил :)

Поне така е при 6HP19*.

Link to comment
Share on other sites

Дам, вдига температурата и рита здраво постоянно.

Давайте идеи, сервизи, проверени хора и тн. И някой, който пипа по-новата кутия, не който е виждал само 6-степенната и смята, че е същата...

Вече хвърчат идеи за ремонти и оферти от 2 до 4000 лв "грубо" ;)

Link to comment
Share on other sites

Ужас.... интересно, как ги дават тези оферти без да са я отворили.Попадаш на някакви ясновидци явно.Грамотен и отговорен майстор, няма да се нагърби с предположения преди отваряне и диагностика.

Sent from my IdeaTab A3000-H using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Цитиране на предходен пост!

Ако приемем, че е така как се "маскира" подобен сериозен проблем? Това не е някакво изтропване или загуба на масло да долееш? Освен това, колкото и чистосърдечно да му се обадя, не мисля, че ще има живо същество, което да признае подобно нещо.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Добре де, ясно, но как? Познавам човека, много е сериозен, колата даже беше продадена на друг, но поради редица фактори я взех аз. 

Link to comment
Share on other sites

Вижте, преди да сте ги премерили във форума дайте идея 1-2-3 човека, който могат да я покарат, да я закачат на компютър и да евентуално да дадат адекватно мнение. Към момента съм закачен за сервиз Даймънд - http://www.avtomatichni-skorosti.com/ и тук, в Пловдив, явно си разбират от работата. Нищо, че ми казаха, че до сега не са пипали такава кутия, а и най-малкото е нормално, защото тя е нова и до скоро е била гаранционна.

Link to comment
Share on other sites

Колега в Пловдив , като тръгнеш от зала Строител посока Труд и като изкачваш надлеза гледай на дясно ще видиш с големи сини букви автоматични скорости . Иди пи момчета много са отворени и 90% от колите които пипат са Ауди , няма да проблем да се качите да видят какво прави и да кажат какво що. Правих душегуб при тях и бяха много точни .

Link to comment
Share on other sites

Цитиране на предходен пост!

Въпросът е дали са пипали такова, защото без да искам да засягам някой индиректно, автомобилът е доста нов.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Би трябвало да са наясно все пак това им е работата , но пък ако отидеш да я погледнат и направят едно кръгче и да кажат дали знаят за какво става въпрос или не няма да ти вземат нищо .

Link to comment
Share on other sites

На 6hp клапаните могат да логват живи електрически данни, сигурен съм че и 8-ма серия го може.

Ако някой ти прави оферта без да кара колата и да логне каквото може от нея, изобщо не се занимавай с него. Изискай тестово каране с вързана диагностика за поне 10 минути. Ако ти откажат, ходи на класическа гледачка - те взимат по-малко пари :) и имат същия шанс за успех.

Поздрави

Edited by BECKO
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...