Jump to content

Quattro или xDrive?


Cocteau

Recommended Posts

Ето една статия в "Український клуб любителів AUDI" Quattro или xDrive

Оставям коментарът на по-компетентните, а аз ще я прочета още веднъж за да разбера защо ми е толкова криво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз нищо не разбирам от руски! гледам само картинките.

но това което много ме озадъчи е голямата разлика в показанията на километража и реалната скорост и по точно колко неточен е спидометъра на Audi!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази статия е от едно руско списание,в следващия брой имаше сравнение на А4 q и BMW 3 x-drive,там нещата бяха коренно различни.5 серия x-drive не съм карал,но А6 q в завоите изобщо не ми харесва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казано накратко традиция (А6) срещу иновация (525)! Механика срещу електроника!

A6 - леко недозавиваща (поради по-лошия баланс на колата предполагам), по-сложна за управление, кола за по-улегнали шофьори;

525 - отлична управляемост, лека за каране, удоволствие за шофьора, кола за хора с по-младежки дух.

В края на статията пише, че Ауди започват да правят Торсен диференциали в 40:60 отношение преден:заден мост.

Само не ми стана ясно, защо са избрали за теста бимър с по-малък двигател спрямо аудито.

А колкото до неточността в показанията на уредите (незнам дали са на VDO) ..... нека си спомним Б3 и 220км/ч!:-)))

Лека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някой добър човек, който да преведе техническото описание до картинките най-долу в статията?

Всички Ауди-та quattro страдат от недозавиване, споделят източници. Джереми Кларксон беше бесен на старата RS4-ка как и тя страдала от това. За това и МНОГО се радвам, че с това 40:60 в полза на задният мост нещата се оправят вече и всичко си е на 6 - повече сила отзад изравнява ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С моят руски това:

Ауди класическо куатро задвижване(25 години) разпределение заден преден мост 50:50

БМВ изоставили са някога правеното БМВ Хi и преминават(от 2год)на xDrive система при която постоянно е задвижен задния мост а предния се включва по преценка на електрониката.

На сух асфалт БМВ се държи като автомобил със задно-добър автомобил за спортно ориентирани шофьори.

Ауди по спокойно повединие за останалия тип шофьори

При асфалтовия тест БМВ е дал не много по-лоши показатели,като се има предвид че то е 218кс а Ауди 255кс

Теста на сняг с скорост от 40 до 140ксм/ч и качване на оборотите в червеното.

В тези условия Ауди се управлява трудно! Дори от опитни водачи!

Наи важното от което е че при занасяне трудно се връща в права позиция!

При БМВ с това задвижване същото упражнение се правило с лекота!

В заключение:

Ауди с неговия торсен диференциал е надеждно управление,

това е активна безопастност...но дажеи в н Инглощат чувстват тази котцепция остаряла! И за това последните модели на RS4 и А8 за първи път в историята на фирмата се правят с несиметричен торсен ,а именно като наБМВ 40:60!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е от тази статия разбрах ,че зимата с мойто куатро дет е 99г. стара технология вероятноста да се убия е по голяма от колкото с Бмв дет е 40:60.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е от тази статия разбрах ,че зимата с мойто куатро дет е 99г. стара технология вероятноста да се убия е по голяма от колкото с Бмв дет е 40:60.

Не колега просто това куатро на Ауди им е трън в очити :hilezh: и конкуренцията не спи или по точно сън не я лови,до като не измислят нещо със същите покозатели или по добри!И този xDrive е от 2 год.дали ще е надежден и здрав като на Ауди...времето ще го покаже!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Система хDrive работает по другой схеме — в нормальных условиях движения 100% крутящего момента подается к задним колесам. Передние подключаются посредством многодисковой муфты только в случае необходимости, и следит за этим заложенная производителем программа. При трогании с места муфта блокируется превентивно — чтобы обеспечить автомобилю лучшую стартовую динамику. Но если управляемые колеса повернуты и водитель нажимает педаль газа частично, то электроника понимает, что это режим парковки, и «распускает» муфту. В движении муфта все время меняет степень блокировки в соответствии с программой, которая учитывает скорость автомобиля, боковые ускорения, угол поворота руля и срабатывание системы стабилизации. Таким образом хDrive не только помогает реализовать тяговые возможности двигателя, но и активно влияет на управляемость.

Системата работи по различен от Куатро метод. В норм. условия 100% въртящ момент се предава на задния мост. Предното задвижване се включва посредством многодисков съединител (маслен като гледам) само в случай на необходимост. За това се грижи заложена в компа програма. При тръгване от място съединителя е блокиран превантивно за гарантиране на максимална стартова динамика. Ако управляващите колела са завити и водача натиска газта частично електрониката "разбира" че това е режим на паркиране и "откача" блокировката.

По време на движение съединителят променя непрекъснато блокировката (степента на предаване) в зависимост от програмата която отчита скоростта, страничното ускорение, ъгъла на завъртане на волана и сработването на системата за стабилизация. По този начин xDrive не само помага за реализиране на мощностните характеристики на двигателя но и активно участва в управляемостта.

-----------

Е какво искате? Куатрото е "дърта" пасивна система а това е натъпкано с жироскопи и динамични сензори които активно и "умно" променят нещата.

Тук съм се опитал да дам направлението на силите. Зелената стрелка е въртящият момент към задната ос. Тя минава директно през кутията без управление. Пембената стрелка е управляемият въртящ момент към предния мост. Ел.мотора долу управлява натиска (зацепването) на съединителя.

post-442-1163511817_thumb.jpg

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотук мога да кажа 2 неща:

- Според мен инженерите на Ауди са били съвсем наясно, че дори при съотношение 50:50 колата недозавива при "старото" quattro на Ауди. Това е било идеалното разпределение за времето си, когато хората са гледали по-скептично на 4x4 и то с основание. Знаете, че при класическите 4x4 управляемостта може да стане непредвидима или трудна за възприемане от масовия шофьор при различно сцепление на гумите. Повечето коли са направени за неопитни шофьори и точно затова нарочно са направени да недозавиват. Щото иначе стават на пумпал, което е много лош вариант за неопитен шофьор. Така че 50:50 си е било идеално за времето си: здраво, бързодействащо и гъвкавко 4x4 с леко изразена тенденция за недозавиване, за да може средният потребител да преодолее предразсъдъците и страховете си от 4x4, а не да изследва дълбочината на канавките при хлъзгави пътища, подобно на шофьорите на едни други марки :hilezh:

- Туй xDrive мноу арно ама с тези електроники, масла и тем подобни според мен няма да се увенчае с характерното за quattro дълголетие и надеждност. Именно xDrive и iDrive бяха критикувани първоначално заради ниската си надеждност, породена от производствени дефекти, ако не се лъжа. Второто, доколкото знам, е Windows базирано (ROFL!), не знам дали и при първото е така...

Изобщо, през последните години BMW си оформи профила на компания, която акцентира най-много на модерни електроники, технологии и др. гъдели. Можем най-добронамерено да им пожелаем успех и дано това не им изиграе лоша шега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старият xDrive и новият нямат мисля много общо. Нали като излезна Х5 писаха в немското АутоБилд да си носите топли дебели убувки в багажника. Не се знае дали пътя на обратно няма да е пеша :hilezh: Сега всичко е окей.

"Повечето коли са направени за неопитни шофьори и точно затова нарочно са направени да недозавиват. Щото иначе стават на пумпал, което е много лош вариант за неопитен шофьор..."

А не е ли по-добре от самото начало да си е било 40:60 и всичко да е на 6? Няма капка логика в думите ти. Моето обяснение е, че до сега или не им се е занимавало да го променят или не са били светнати как да го постигнат. Надявам се за напред да пуснат на всички асиметричното quattro, че за момента го имат само S6, S8 и RS4.

Относно многото електроника - ами че то и 4motion с онзи ми ти Халдес е бъкан с електроника и то от както излезна Голф 4. Не съм чул някое списание да е казало лоша дума за него. Бачка си перфектно! Значи може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старият xDrive и новият нямат мисля много общо. Нали като излезна Х5 писаха в немското АутоБилд да си носите топли дебели убувки в багажника. Не се знае дали пътя на обратно няма да е пеша :hilezh:

:hilezh::hilezh::bia: евала на ауто билд :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Повечето коли са направени за неопитни шофьори и точно затова нарочно са направени да недозавиват. Щото иначе стават на пумпал, което е много лош вариант за неопитен шофьор..."

А не е ли по-добре от самото начало да си е било 40:60 и всичко да е на 6? Няма капка логика в думите ти. Моето обяснение е, че до сега или не им се е занимавало да го променят или не са били светнати как да го постигнат. Надявам се за напред да пуснат на всички асиметричното quattro, че за момента го имат само S6, S8 и RS4.

Точно това е проблемът - че твоята и моята дефиниция за "всичко да е на 6" се разминават с разбиранията на нормалния шофьор. Само роудстърите и известна част от колите на BMW спадат в тази наша категория. Почти всички останали са направени да недозавиват и това се харесва на неопитните шофьори, които са болшинството потребители.

P.S. Абе по мои много бегли спомени Ауди слагат асиметрично разпределение и на още няколко други съвременни "обикновени" модела, така да се каже. Ама трябва да се разровя, за да видя дали не се заблуждавам. Но 100% това вече е практика и при Ауди.

Относно многото електроника - ами че то и 4motion с онзи ми ти Халдес е бъкан с електроника и то от както излезна Голф 4. Не съм чул някое списание да е казало лоша дума за него. Бачка си перфектно! Значи може.

Да видим. Електроника на повече от 10 години - това е психологическият праг, както е модерно да се казва сега, за електрониката на автомобилите. Тогава почват да се окисляват и да клеясват съединения, влиза мръсотия в буксите и т.н. Това за 10-те години е съвсем грубо казано, но може да се каже, че е емпирично изведено за повечето марки. За прехвърлянето на този праг има лек, разбира се, и затова тръпна в очакване да видя какво ще излезе от днешните велики технологии след години:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно многото електроника - ами че то и 4motion с онзи ми ти Халдес е бъкан с електроника и то от както излезна Голф 4. Не съм чул някое списание да е казало лоша дума за него.

Бачка си перфектно! Значи може.

Така си мисиш ти и група немски инженери :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде и аз по темата :

баща ми казва, а за шофьорлък на него може да се бярва /40г. професионален стаж/:

"добрия шофьор не е този, който умело излиза от заплетени ситуации, а този, който успява да не влезе в тях" :D

Та с моето бедно автомобилно познание и руски, учен само по плажа с рускините :D

разбрах, че БМВ-то е кола, която се държи по-добре на "Теста на сняг с скорост от 40 до 140ксм/ч и качване на оборотите в червеното". е питам аз колко от нас го пратикуват този начин на каране?

И то какво става, колата има екстра, която няма да я ползвам, но по всяка вероятност е включена в цената.

а как би се държала колата на трудно проходим терен? - може би това е по-важно :hilezh:

AUDI forever :hilezh::hilezh::bia:

Редактирано от diters
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички останали са направени да недозавиват и това се харесва на неопитните шофьори, които са болшинството потребители.

Само да попитам - нали говорим тук за understeer, което е когато предницата поднася? Защото това, което ти описваш малко ми прилича на OVERsteer. И двата варианта не са приятни, но вторият има тенденции на насилствено практикуване. Особено от едни други баварски фирми :hilezh:

P.S. Абе по мои много бегли спомени Ауди слагат асиметрично разпределение и на още няколко други съвременни "обикновени" модела, така да се каже.

Разрови се ако можеш, защото ще ми е любопитно. Прочетеното от мен е, че това е последна версия на quattro, мисля 8ма по ред, и тя за момента се монтира само на тези 3 модела. Ще се радвам, ако се окаже, че греша.

Да видим. Електроника на повече от 10 години - това е психологическият праг, както е модерно да се казва сега, за електрониката на автомобилите.

Тук може би далаверимен-а може да вметне малко яснота в твоя подкрепа. Чакам с интерес!

Само да вметна: на теория т'ва ми ти хДрайв и 4моушън са си перманентни 4х4. На практика не са! Действат само при нужда, едва ли не. Та, как да не съм фен на истинското Торсен куатро като си представя ситуация, в която слизам с един Голф 4motion или една Х3-ка по прилично хлъзгав склон със завои и си мисля как аджеба ще мислят тия ми ти системи.... и предполагам, че ще си карам почти през цялото време на предно, респективно ако съм с БМВто на задно предаване, щото онова ще си мисли, че опасност няма и ще е отрязало другите две колела от мощност/въртящ момент. Е да де, ама ако тръгне да занася от опит знам (Голф 4 4motion), че оправия почти няма. Е, разбира се, че ще се активират там всичките му видове прехвърляници на сили и въртящи моменти по колелата, които имат нужда, но това ще е някаква спасителна акция. А с Торсен няма такъв филм. Няма и да има :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, разбира се, че ще се активират там всичките му видове прехвърляници на сили и въртящи моменти по колелата, които имат нужда, но това ще е някаква спасителна акция. А с Торсен няма такъв филм. Няма и да има :bia:

:hilezh: Те тва имах впревид. :hilezh:

Евала Wizi :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Визи.. с Химика едно и също нещо wizi-рате.. все за understeer (недозавиване) говорите.. предницата отказва да ходи накъдето и казваш, а предпочите да си кара направо :hilezh:

Получава се когато предните гуми загубят сцепление с настилката (примерно имаш си добра мощност, имаш си прилично хлъзгав път и застъпваш ли застъпваш газта... ми няма да завиеш дееба - говорим за FWD).

Коригира се с отпускане на газта, дори може и спирачица, ама малко де (идеята е да се прехвърли тежеста напред, за да се подобри сцеплението) и леееко връщане на волана (това второто не е много инстинктивна реакция де :hilezh: )

Това недозавиване си е адски характерно за любимата ни марка.. и да.. от Ауди си го смятат за по-сигурно отколкото презавиването (oversteer).. още с първите Audi quattro (тези без торсен), инжинерите сложили един хубъв стабилизатор на задния мост.. то хубаво де ама колата станала бая нервна (все пак е била с 5 цилиндров турбо мотор и 200 кончета), бая връткала хубавото си дупе.. това е и причината около '83-84 да го махнат този стабилизатор от задния мост и да я накарат по-скоро да недозавива.

Презавиването (oversteer), е този феномен, дето както си описваш завойчето и по едно време усешташ че задницата ти бърза за някъде. Получава се когато задните колела загубят сцепление с настилката и вместо да следват предните предпочитат да си продължат направо.

корекцията мисля пак е ясна.. идеята е да подобрим сцеплението отзад.. как да стане - ми малко обратен волан, щото иначе нещо прекалено много завиваме пък завойчето не го изисква и можем да му саберем мантинелата от вътрешната страна.. другото.. ми триабва малко повече тежест отзад.. ето за това не треа се бара спира4ката, щото като я наковете и тежеста отива напред, губим още повече сцепление отзад.. затова леко газчица.. особено пък ако колата е със задно предаване, щото както дойде повече газчицата на кола със задно, така колелата почват да превъртат, респективно губим сцепление, а това може и да не искаме да се получава.

лекцията за quattro-то.. май ще е в следващия брой :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почти.. има малко особености обаче.

независимо колата дали е с предно, задно или quattro, тя контактува с пътя с четирите си гуми.. грубо около 4 длани площ.. с каквото и да е предаване, при равни други условия и с предно и със задно и с quattro колата спира по един и същи начин.

независмо с какво предаване е физиката е точна наука и няма предпочитания към марката или задвижването на колата, та нейните закони важът за всички.

или накратко - по-кротко :hilezh:

малко по-долу ще ви сложа и малко картинки, само да ги нарисувам :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-43-1163543936_thumb.jpg

Какви са тези картинки сега...

значи 4ерните елипси са контакта на автомобила с настилката, големината на векторчето PS, зависи от това колко ви е натежяло дясното краче в момента.. докъто големината му е такава че да е в границата на пунктиранта окръжност няма страшно, ако дойде по-дългичко - пилим гуми.. демек пунктираната окръжност е границата на сцепление.

даречем, че си караме на границата на приплъзване по правата.. ускоряваме здраво, идва леко дясно завойче.. геврека леко вдясно.. и тука се намесва физиката и чрез една центробежна сила се опитва да противодейства.. надявам се всички помним как се сумират вектори.. сумираме векторчето PS (което е било на предела на преплъзване), с вектора на тази центробежна сила и получаваме резултнтния, който при горните условия няма никакъв шанс да остане в тази пунктирана окръжност.. какво се случва.. губим сцепление на предните колела и вместо те да вървят по посоката на PS, те тръгват по посоката на OPSSS!

шашваме се малко.. гледаме мантинелата срещу OPSSS! и кфо правим.. ми инстинктивно геврека още надясно.. завивай бе мамата......

да, ама така векторчето на центробежната става още по-дългичко и резултантния все повече излиза от тази пунктирана окръжност, а мантинелата все повече се доближава..

сега мисля стана ясно що при understeer се налага волана леко да се върне (колкото и да е несвойствено и не интуитивно)... да намаляването на големината на вектора PS (леееко олекване в дясното краче) също ще помогне да се върнем в границите на пунктира и да продължим в завоя.

картинката е аналогична и за кола със задно (ама нали съм ебати художника и ме домързя да рисувам).

Каде е разликата ако сме с двойно предаване.. ами просто при същото положение на дясното краче, PS ше е разпределен в/у четирите колела => ще е с големина 2 пъти по-малка от тази на предно или задно, следователно, за да напуснем границата ще ни трябва или доста повече повер или доста повече центробежна сила.. кое обаче е лошото.. ами знаем че е така и обикновенно си мислим, това като е quattro, няма начин да се усу4е.. и натискаме още по-яко газта, а границата е доста тъничка и лесно се прескача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...обикновенно си мислим, това като е quattro, няма начин да се усу4е...

Ако караме за пръв път куатро на хлъзгав път си прав. Аз миналата зима взимах завоите с вратите напред, без да искам, на 2 пъти. Но сега знам, че има начин...и то много лесен начин да усучеш куатро...особено с тежка кола.

Затова много просто решение - незнайно защо с 50-60 не се усуква в града. На междуградско след знака за опасен завой с 40 също не мърда :hilezh:

А на въпроса "Как се овладява": - "Ми, ба ли го...с късмет", освен ако не си майстор да го направиш със знания, какъвто аз явно не съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...