sweetlioo Публикувано 13 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2015 Здравейте колеги, притежавам Ауди с AFN двигател, и тази вечер стана някакъв проблем. Паля колата преди, след като е работила един час преди това нормално и от двигателя започна да се чува едно чукане на метал. Отворих предния капак и наистина звука идваше от към главата. Отворих капачката за маслото и от нея се чуваше доста силно това чукане. Звукът не е, как да кажа, постоянен. Примерно появява се за 10 сек, и изчезне за 2-3 сек, след което пак започва да чука за около 7-8 сек и изчезна за 1-2, и пак се появи за няколко секунди и изчезва и т.н. Пробвах да подам малко газ за да видя дали има разлика, но не усетих промяна в звука, било то да се усили или утихне, или да тропа постоянно или да спре изцяло. След което угасих колата и половин час по-късно проверих маслото. За съжаление беше малко над минимума, а е сменявано преди няма и 1000 км, В понеделник го проверявах и беше на макс. Забелязах също, че и капака на клапаните е омаслен, както и входящия маркуч от филтъра към турбината. Утре по светло ще огледам по-добре и ще опитам да направя клип на звука и работата на двигателя. Но моля дайте някакви предложения какво се е счупило, препоръка какво да правя, да я паля ли пак, карам ли към майстор на самоход, или с пътна помощ? От Благоевград съм, и ако може някой да препоръча някой майстор ще съм благодарен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
georgi_k Публикувано 13 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2015 Предполагам че са повдигачи,моята също причукваше понякога когато беше с масло 10-40,сега съм с 5-40 и да чукна на дърво засега не са се обаждали. На комшията пасат афн след едно ръчкане по магистралата двигателя се разчука.То небяха повдигачи,дюзи,гнп,двигателя отваряхме и така и не разбрахме от къде чука.Иначе си вървеше нямаше други проблеми само чукането дразнеше.Накрая му писна и сложи друг двигател. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 хах, абе да са повдигачи ОК, ама къде отиде маслото и защо турбината и главата са в масло? Мен това ме притеснява. Пусто нямам условия да сваля само капака да видя какво е положението с вала. По принцип ми тракат повдигачите, напоследък доста, и аз мисля че е това, но чукането е зверско, желязо в желязо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pegere Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Аз също мисля че са повдигачиЗа маслото,смени клапана на картерната вентилация Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Ако ти е кофти маслото, яко могат да тракат повдигачи. Смени го и виж как ще е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 До сега бях долу и свалих капака на клапаните. Диагнозата, счупен повдигач на 3-и цилиндър и изядена кобилица на вала, на въпросния повдигач. Въпроса е защо и как се е счупил повдигача? Колко пари върви един разпределителен вал /нов или втора ръка да търся/, всички повдигачи ли да сменя за по-сигурно, главата сваля ли се за подобна процедура и какви поражения може да е нанесло под самия повдигач, това счупване и този проблем? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Ето и снимки на повредите, за по-нагледно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lz2pic Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Смени само повдигача вала го мини със шкурка обаче трябва да разглобиш всички повдигачи и да освободиш налягането на маслото във тях,монтираш и си отново в играта.За всеки случаи като махнеш повдигача натисни клапана да се увериш,че се движи нормално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Нещо ми звучи много джамбазки този ремонт ако ще се прави ще се прави както си трябва, друг вал и 8 нови повдигача. Няма да правя същите гимнастики пак ако се спраска и съседния повдигач. А пък шлайфането на вала, мислех го и аз, ама така като му се намали повърхността и съм много сигурен че след време ще нарани повдигача и повреди, и пак същата работа, отделно на това и центъра на тежестта на самия вал ще е друга и ще има някакви вибрации или отражение, много съм сигурен в това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Съдейки и по нагара вътре....Определено караш с кофти масла или голям интервал на смянаОт там и този проблем.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Mobil super 1000 10W40 сменено преди 4 седмици и няма и 1000 км. Преди това с Shell helix мисля беше. Маслото се сменя на всеки 8 хил. км или една календарна година. А този нагар как по-точно би причинил счупването на клапана? Намерих счупените парчета от клапана, бяха се изхлузили настрани. Повдигача е счупен точно през средата, като има някакво кръгло парченце в центъра с диаметър няма и сантиметър, което се е отчупило. А парчето то повдигача е изкривено в средата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Еми виж самият нагар сам по себе си няма как да ти счупи нещо...Но говори достатъчно за качествата на маслото..което според мен трябва да е5w40 502,505...и някоя по-истинска марка еле пък тоя Shell.. просто го забравиВ случая навързах просто нещата според мен не си имал оптимално мазане... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 ясно, възможно е, а дали ще има и други проблеми следствие от това? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 (Редактирано) Издевателствата от предишни/те собственици (кофти масла, дълги периоди между смяните, разни неглижирания от сорта), съчетани с износването, умората на материала и ... т`ва е.За какви проблеми се тормозиш, ако са ти сменени всички проблемни части, ремонта е правен кадърно и сигурно, мотора може да те надживее.Ако има време, аз бих отворил мотора, вижте помпата, основни/биелни лагери, шийки, тънките места страдащи от слабо мазане. Редактирано 14 Февруари 2015 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Италянка, много знам как е гледана преди това. Аз я имам от 30 хил. км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 (Редактирано) И моята е с тоя ген, още не смея да цепя мотор, сега си търся превантивно баячка за леене куршум, че може и да ми потрябва срещу уплах.... . Не че си мразя колата, но след толкова много и все ярки доказателства, тенденцията при колите с тоя произход е повече от ясна - трудно се намира италиански автомобил с качествена поддръжка. А колите от там са достъпни и затова се плаче понякога. Редактирано 14 Февруари 2015 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 Абсолютно! Жабарите са си мундари факт...И моите са си Италианки и гаранция няма да отварям да гледам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2015 От три години работя с италианци, повечето са с високи и все технически позиции, с отговорности и възможност за важни решения, често изскача въпроса: -"КАК да го ева ТИЯ правят Ферари, Ламборгини...., Априлия, Дукати......?!?".Не че ние сме "велики техничари", но масово не се знаят азбучни истини и постулати в техниката, материали, процеси, технологии....Не намирам връзка с кофти поддръжката на автомобил, но вероятно има такава... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olmo Публикувано 17 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 да си карал в червената зона на оборотите скоро, често ли минаваш 3000оборота?Според мен всяко масло за 8000км е ОК и не е причина да причини тази щета. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 17 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 (Редактирано) Карам я само градско. Понякога се случва да вдигам 4000 оборота, но е при изпреварване и е моментно, не я карам постоянно в тези обороти. А ако това може да причини тази повреда, бах го и двигател! Редактирано 17 Февруари 2015 от sweetlioo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 17 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 За първи път чувам за счупен повдигач на Ауди.....явно е бил доста зле от немърлива подръжка в Италия и многото км. си казват думата... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 17 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 хаха вероятно, въпреки, че по американските форуми и в youtube има доста видеа и теми за подобни проблеми. Днес сутринта майсторът каза, че и той не е попадал на подобен проблем или да е чувал за такъв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Georgieff Публикувано 17 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 Чувал съм само веднъж за счупен повдигач, но вала беше здрав.Бтв имам перфектен вал , от АСВ 110-ка. Ако имаш интерес пиши ЛС. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 17 Февруари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 много знам и аз вече, майстора ме убеждава, че е по-добре чисто нов, аз мисля и повечето казват да си сложа втора ръка и не знам вече. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
georgi_k Публикувано 17 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 Светльо слагай втора ръка и него мисли.Туку що питах комшията(продава авточасти 2-ра) разпределителен вал за АФн 80лв.Не му правя реклама но ако искаш звънкай,ако не намериш по-евтино. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване