Jump to content

AFN започна да чука в двигателя


sweetlioo

Recommended Posts

Здравейте колеги, притежавам Ауди с AFN двигател, и тази вечер стана някакъв проблем. Паля колата преди, след като е работила един час преди това нормално и от двигателя започна да се чува едно чукане на метал. Отворих предния капак и наистина звука идваше от към главата. Отворих капачката за маслото и от нея се чуваше доста силно това чукане. Звукът не е, как да кажа, постоянен. Примерно появява се за 10 сек, и изчезне за 2-3 сек, след което пак започва да чука за около 7-8 сек и изчезна за 1-2, и пак се появи за няколко секунди и изчезва и т.н. Пробвах да подам малко газ за да видя дали има разлика, но не усетих промяна в звука, било то да се усили или утихне, или да тропа постоянно или да спре изцяло. След което угасих колата и половин час по-късно проверих маслото. За съжаление беше малко над минимума, а е сменявано преди няма и 1000 км, В понеделник го проверявах и беше на макс. Забелязах също, че и капака на клапаните е омаслен, както и входящия маркуч от филтъра към турбината. Утре по светло ще огледам по-добре и ще опитам да направя клип на звука и работата на двигателя. Но моля дайте някакви предложения какво се е счупило, препоръка какво да правя, да я паля ли пак, карам ли към майстор на самоход, или с пътна помощ? От Благоевград съм, и ако може някой да препоръча някой майстор ще съм благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Предполагам че са повдигачи,моята също причукваше понякога когато беше с масло 10-40,сега съм с 5-40 и да чукна на дърво засега не са се обаждали. На комшията пасат афн след едно ръчкане по магистралата двигателя се разчука.То небяха повдигачи,дюзи,гнп,двигателя отваряхме и така и не разбрахме от къде чука.Иначе си вървеше нямаше други проблеми само чукането дразнеше.Накрая му писна и сложи друг двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хах, абе да са повдигачи ОК, ама къде отиде маслото и защо турбината и главата са в масло? Мен това ме притеснява. Пусто нямам условия да сваля само капака да видя какво е положението с вала. По принцип ми тракат повдигачите, напоследък доста, и аз мисля че е това, но чукането е зверско, желязо в желязо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е кофти маслото, яко могат да тракат повдигачи. Смени го и виж как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега бях долу и свалих капака на клапаните. Диагнозата, счупен повдигач на 3-и цилиндър и изядена кобилица на вала, на въпросния повдигач. Въпроса е защо и как се е счупил повдигача? Колко пари върви един разпределителен вал /нов или втора ръка да търся/, всички повдигачи ли да сменя за по-сигурно, главата сваля ли се за подобна процедура и какви поражения може да е нанесло под самия повдигач, това счупване и този проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени само повдигача вала го мини със шкурка обаче трябва да разглобиш всички повдигачи и да освободиш налягането на маслото във тях,монтираш и си отново в играта.За всеки случаи като махнеш повдигача натисни клапана да се увериш,че се движи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми звучи много джамбазки този ремонт :D ако ще се прави ще се прави както си трябва, друг вал и 8 нови повдигача. Няма да правя същите гимнастики пак ако се спраска и съседния повдигач. А пък шлайфането на вала, мислех го и аз, ама така като му се намали повърхността и съм много сигурен че след време ще нарани повдигача и повреди, и пак същата работа, отделно на това и центъра на тежестта на самия вал ще е друга и ще има някакви вибрации или отражение, много съм сигурен в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки и по нагара вътре....

Определено караш с кофти масла или голям интервал на смяна

От там и този проблем..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil super 1000  10W40 сменено преди 4 седмици и няма и 1000 км. Преди това с Shell helix мисля беше. Маслото се сменя на всеки 8 хил. км или една календарна година. А този нагар как по-точно би причинил счупването на клапана? Намерих счупените парчета от клапана, бяха се изхлузили настрани. Повдигача е счупен точно през средата, като има някакво кръгло парченце в центъра с диаметър няма и сантиметър, което се е отчупило. А парчето то повдигача е изкривено в средата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми виж самият нагар сам по себе си няма как да ти счупи нещо...

Но говори достатъчно за качествата на маслото..което според мен трябва да е

5w40 502,505...и някоя по-истинска марка еле пък тоя Shell.. просто го забрави

В случая навързах просто нещата според мен не си имал оптимално мазане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Издевателствата от предишни/те собственици (кофти масла, дълги периоди между смяните, разни неглижирания от сорта), съчетани с износването, умората на материала и ... т`ва е.

За какви проблеми се тормозиш, ако са ти сменени всички проблемни части, ремонта е правен кадърно и сигурно, мотора може да те надживее.

Ако има време, аз бих отворил мотора, вижте помпата, основни/биелни лагери, шийки, тънките места страдащи от слабо мазане.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е с тоя ген, още не смея да цепя мотор, сега си търся превантивно баячка за леене куршум, че може и да ми потрябва срещу уплах.... :hilezh: . Не че си мразя колата, но след толкова много и все ярки доказателства, тенденцията при колите с тоя произход е повече от ясна - трудно се намира италиански автомобил с качествена поддръжка. А колите от там са достъпни и затова се плаче понякога.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно! Жабарите са си мундари факт...

И моите са си Италианки и гаранция няма да отварям да гледам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От три години работя с италианци, повечето са с високи и все технически позиции, с отговорности и възможност за важни решения, често изскача въпроса: -"КАК да го ева ТИЯ правят Ферари, Ламборгини...., Априлия, Дукати......?!?".

Не че ние сме "велики техничари", но масово не се знаят азбучни истини и постулати в техниката, материали, процеси, технологии....Не намирам връзка с кофти поддръжката на автомобил, но вероятно има такава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да си карал в червената зона на оборотите скоро, често ли минаваш 3000оборота?

Според мен всяко масло за 8000км е ОК и не е причина да причини тази щета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам я само градско. Понякога се случва да вдигам 4000 оборота, но е при изпреварване и е моментно, не я карам постоянно в тези обороти. А ако това може да причини тази повреда, бах го и двигател!

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първи път чувам за счупен повдигач на Ауди.....явно е бил доста зле от немърлива подръжка в Италия и многото км. си казват думата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха вероятно, въпреки, че по американските форуми и в youtube има доста видеа и теми за подобни проблеми. Днес сутринта майсторът каза, че и той не е попадал на подобен проблем или да е чувал за такъв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм само веднъж за счупен повдигач, но вала беше здрав.

Бтв имам перфектен вал , от АСВ 110-ка. Ако имаш интерес пиши ЛС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много знам и аз вече, майстора ме убеждава, че е по-добре чисто нов, аз мисля и повечето казват да си сложа втора ръка и не знам вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светльо слагай втора ръка и него мисли.Туку що питах комшията(продава авточасти 2-ра) разпределителен вал за АФн 80лв.Не му правя реклама но ако искаш звънкай,ако не намериш по-евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...