Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги! На кратко...Карам А4 V6 2,4 170k.c. 2002 , купих я преди месец,смених маслото(в момента е hilber energy 10w40)!!! Проверих вчера маслото-трябваше да долея 600мл. а съм минал 1200км.-луда работа! Колата изобщо не пуши при форсиране,ауспусите са почти бели,има лек ,наистина лек теч по главите,ама няма как от там да губи толкова! няма никъде теч по кората отдолу или от пробката,филтъра,......А ако го гори,то не би ли трябвало да пуши отзад като кумин-т'ва е много масло! Не ми се иска да си мисля да отварям мотора!!! Да пробвам ли с добавка и ако Да , с каква ??? Препоръчаха ми на Лики Моли с молибден,но.... Ако трябва да сменя и маслото с друга марка,но не вярвам да има чак толкова голяма загуба на масло,само от марката! Двигателя не е шумен,не трака,не хлопа,............ НЕЗНАМ !!! Да отида ли да премерят компресията,примерно?!!! Пиша и питам за съвети от вас,ако някой се е сблъсквал с подобен проблем! 

Редактирано от Rosen Denchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега не е лошо да си премериш компресията за да видиш в какво състояние ти е мотора,но е желателно да си сложиш някакво по качествено масло като,Мотул,Кастрол,Тотал и т.н.Пробвай първо сдруго масло,покарай за да видиш дали ще имаш разход ва масло и в какво количество ще ти варира разхода и ако отново наблюдаваш голям разход,вече 5е тлябва да се прибягва към други мерки свързани със мотора.Това е което мога да ти предложа на първо четене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не отваряй мотора този хилбер е за коша казвам ти го от опит с него. 10/40 е добър вискозитет но сложи по качествено масло тотал кастрол. Не е задължително да ти пуши а за добавки не те съветвам не слагай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вкарвай във филми.Първо смени маслото....Не знам защо ти препоръчват 10-40...аз бих заложил на 5-40 Мотул , Кастрол.Не е ясно и с какво е карана преди това...Но ако минаваш от полусинтетика на пълна синтетика е хубаво да направиш промивка на двигателя преди смяна на маслото...Има доста информация в интернет,прочети.Ако пак го гори вече тогава работата е ясна - първо гумички...ако не стане , основен ремонт...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш катализатор, колкото и масло да ти гори като трактор няма да запуши отзад:)

Колегите правилно ти подсказват за хубаво масло:) Хубаво и евтино няма, нали знаеш?:) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще сменя тия дни маслото и ..........ще видим!!! Дано е от него! Ясно е , че ще си бута по малко масло, но имате ли си някаква представа , по колко горе-долу е допустимо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш катализатор, колкото и масло да ти гори като трактор няма да запуши отзад :)

Колегите правилно ти подсказват за хубаво масло :) Хубаво и евтино няма, нали знаеш? :)

Имам катализатор,да!!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми така като му кажете сервиз...значи директно го пращате на заколение.....Само като чуят за такъв харч без сериозен теч и хоп е готов за ремонт на двигателя....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам от къде да я захвана...........



А и тук в Казанлък сме зле от към сервизи,майстори,които знаят какво правят,а не само да ровят заради спорта!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми така като му кажете сервиз...значи директно го пращате на заколение.....Само като чуят за такъв харч без сериозен теч и хоп е готов за ремонт на двигателя....

а ти що си мислиш че не е от там?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш катализатор, колкото и масло да ти гори като трактор няма да запуши отзад :)

 

Не е така. Аз имах катализатор на Б4 преди и като беше за гумички на клапаните, пушеше като Трабант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно разхода на масло и пушаците...Аз карам добре известният маслояд ALT Мотор , а и всички дето го карат ще ти кажат че при разход дори 1 л.на 1000 km няма да видиш сив пушак.По книжка дават разход 0.500 л.на 1000 km.от АУДИ.Ама всеки мотор различно си гори.Питай тия дето карат като твоя мотор как е и с какво масло е добре ,пробвай каквото ти кажат и ако не се получи после отваряй мотора.Мойто мнение че маслото е менте.Както казват по горе смени го и ще стане ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги,каращи 2,4 V6 170к.с.- споделете мнение за това,с какво масло карате,колко масло ви харчат моторите,общо взето споделете опит,та ако може да си спестя излишни главоболия и направо да действам по въпроса!!!! Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно разхода на масло и пушаците...Аз карам добре известният маслояд ALT Мотор , а и всички дето го карат ще ти кажат че при разход дори 1 л.на 1000 km няма да видиш сив пушак.По книжка дават разход 0.500 л.на 1000 km.от АУДИ.Ама всеки мотор различно си гори.Питай тия дето карат като твоя мотор как е и с какво масло е добре ,пробвай каквото ти кажат и ако не се получи после отваряй мотора.Мойто мнение че маслото е менте.Както казват по горе смени го и ще стане ясно.

Колега,когато сменях маслото ми казаха да държа нивото винаги на максимум,което ми се стори малко странно....Преди малко прочетох,че цитирам "Вие не оказвате услуга на мотора ако сипете масло над горната резка. Тогава при високи обороти твърде много масло влиза през вентилацията на картера в горивната камера" !!! Чувал ли си нещо по този въпрос???

Относно разхода на масло и пушаците...Аз карам добре известният маслояд ALT Мотор , а и всички дето го карат ще ти кажат че при разход дори 1 л.на 1000 km няма да видиш сив пушак.По книжка дават разход 0.500 л.на 1000 km.от АУДИ.Ама всеки мотор различно си гори.Питай тия дето карат като твоя мотор как е и с какво масло е добре ,пробвай каквото ти кажат и ако не се получи после отваряй мотора.Мойто мнение че маслото е менте.Както казват по горе смени го и ще стане ясно.

А къде мога да погледна ,колко разход на масло дават по книжка на 1000км. ? Рових но не намерих!!!

Колеги,не знам дали не съм от случаите,посочени в този цитат :"Който е напълнил маслото много над горната резка на пръчката, получава автоматично по-голям разход, понеже излишното количество масло излиза през вентилацията на картера, влиза в горивната камера и изгаря" Ако някой е имал подобен случай,нека ми драсне-ще съм признателен,че ми пламна главата да го мисля!  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Росене, 

 

не се вкарвай излишно във филми, случаят не е толкова сложен. Аз няма да ти казвам какво ти е на колата, просто ще се опитам да ти помогна сам да намериш отговора по правилния начин. Коментарите за големия проблем, ако маслото е малко над максимума на щеката просто ги пропусни - това са пълни глупости, освен ако не го напълниш до горе.

За да направиш правилната диагностика, първо трябва моторът да е чист като аптека отвътре. След това следва всичко останало. Имай предвид, че в 50-60% от случаите на прекомерен разход на масло, проблемът е т.нар. "Sticky rings" /блокирани маслени сегменти от много маслени депозити в мотора/, 30-40% - от кофти масло и 5-10% - от сериозен механичен проблем, примерно - надран цилиндър. Това - при условие, че няма течове. Ако има теч - и 1/100 може да замине.

 

- Първо - оправи си течовете и се увери, че няма такива.

- Второ - разкарай това масло - нито е за този мотор, нито класът му е подобаващ за колата. Използвай качествено 5W-40 (истинска синтетика по възможност). Ако няма възможност за такава - Мобил 1, Кастрол, Мотул, Тотал, Арал и прочее от масовката ще са поносими. Вземи си ги от официален вносител, не от битака!

- Преди да смениш маслото, остави да работи с хубав Engine flush на място поне 2-3 часа, ако може - и повече. И забрави за полусинтетичните 10W-40, защото ще стане по-зле.

- Трето - увери се, че гумичките на клапаните са ОК - лесно се познават. Сутрин, след като е стояла цяла нощ, при първото палене, първите 1-2-3 секунди ако ти изкара синкав дим, отиваш и ги сменяш. Ако не изпуши при първия старт - не ги мислиш.

- Измерете компресията на мотора и виж дали има разлики между показанията на различните цилиндри. 

 

Всичко това до тук е евтино и можеш дори сам да си го направиш. Ако не - всеки средно вменяем механик може да го свърши. Моят съвет е да използваш качествени консумативи и да не пестиш от тях, защото при кофти флъш можеш да направиш беля с мотора. Гледай да е базиран на детергенти, а не на разтворители (solvents). Видиш ли, че съдържа солвенти - забравяш го. 

 

За да видиш колко точно е мръсен мотора вътре, можеш да си купиш възможно най-евтиното минерално масло, стига е чисто ново. Махаш текущото (без флъш), слагаш новото (което ще е 2-3лв/литър), загрявате до 100С маслото (палиш колата и работи докато не загрее хубаво), сипваш флъша, работи няколко часа, като чат-пат през 10-15 мин и подавате малко газ до 2-3,000 оборота, за да ускори циркулацията. След няколко часа гасите и веднага източвате. Не бива да позволявате на флуида вътре да изстине, защото след това ще чистите картера с хилти.

 

Ако извадиш нещо средно между масло, катран и мазут (в което не се съмнявам) - повтаряте (ново масло, от евтиното, нов флъш, нови няколко часа). Изхвърляте. Вече би следвало пак да е доста замърсено, но да си има нормален вискозитет на масло, а не на втечнена грес. Сипвате вече качествена синтетика и караш. Известно време може да изпушва, което е напълно нормално. След седмица-две ще спре и си готов. Ще заживее нов живот. За мен това е типичен проблем на спекли маслени сегменти, замазан (глазиран) хонинг и прочее, от кране с кофти масло. 

 

И не забравяй да ползваш качествен флъш на всеки 5,000км, за да не стигаш пак до такова положение. Използването на хубави масла си е направо задължително. Ако няма възможност за такива, то - хубав oil protectant е повече от добре.

 

Поствай как се развиват нещата. 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отделеното време да ми отговориш със съвет!!!!! Сега съм малко зает,но от другата седмица се заемам с въпроса ,тръгвам по веригата и ще видим до къде ще се стигне!!!! Ще пиша как се развиват нещата,непременно!!! Поздрави!

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля. Действай смело. Най-лесното е да се отвори мотора, но не е нужно, когато има по-интелигентни начини за решаване на проблема. Оправи течовете, и да не се окаже след това, че разходът е изчезнал (или намалял драстично) изведнъж... 

:magic:

 

П.С. Страшна глупост съм написал машинално в предишния пост с флъша на всеки 5,000км - на всяка смяна на масло, или през смяна, разбира се. 

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам от къде да я захвана...........

А и тук в Казанлък сме зле от към сервизи,майстори,които знаят какво правят,а не само да ровят заради спорта!!!!!!!!

Пробвай първо с това масло от колегата от форума

 

http://bparts-bg.com/product/176/total-5w-40-quarz-9000-5litra.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цените са повече от добри, но дали маслата са това което трябва да бъдат , ако някой е ползвал нека да сподели ?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...