Jump to content

Смяна на предни амортисьори, как, каква марка?


nedelcho_iliev

Recommended Posts

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не съм купил нищо още. За Монрото и Билщайна почти не прочетох положителен отзив. За Закс и Каяба има положителни има и отрицателни отзиви. За сега везната клони към Закса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Билщайн имам много добри впечатления в предишната ми кола. В момента не знам как са.

Сега съм с предни Монро на Аудито. Единственият плюс е доброто поведение при висока скорост. Иначе никакъв комфорт, като на моменти се зачудвам дали са там изобщо.

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

Редактирано от KM5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на личен автомобил билщайн съм слагал маслени на опел корса-б и останах очарован. Опела отиде при познат преди три години и все още го кара с тях. Но нито корсата е за сравнение с Ц4 нито пък Ц4 е за маслен амортисьор. Най-добре умувай м/у боге и каяба. Монро и по-евтините от тях слагай само ако нямаш в момента средства и то с ясната мисъл, че е едно/дву месечно решение.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на личен автомобил билщайн съм слагал маслени на опел корса-б и останах очарован. Опела отиде при познат преди три години и все още го кара с тях. Но нито корсата е за сравнение с Ц4 нито пък Ц4 е за маслен амортисьор.

Той и да иска маслен Билщайн за Ц4, все ми се струва, че няма да намери . :)

 

samsung, те и Каябите за БГ са Чешки, че и Закса понякога, тъй че спокойно можеш да заложиш на Чешкото с най ниска цена и най висока гаранция . :) 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранцията е хубаво нещо, но още по-хубаво е да не се налага да се ползва. Колата я ползвам почти всеки ден. Един реглаж на преден мост е 20 лв. плюс още 20 лв. за гориво. Като прибавим загубеното време и разправиите, май е по-добре да се заложи на по-скъпото и уж по-качествено. Лошото е, че ключовата дума в случая е "уж".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се влиза в спорове за някаква гайка. Споделям си опита, който никък не е малък. Явно си имал късмет че са се отвили лесно.

Гайката изобщо не е дебелостенна, деформира се доволно и след намесата с водопроводния прилича меко казано на кучи гъз. Поговорката за козата и за бате и тате дето го могат е точно на място тук.

3 пъти съм изнасял от магазина 3 различни марки амортисьори и единствената гайка в комплект с тях е тази горе над тампона. Да не се бъркаш нещо?

Моята 100/Ц4 я карах 10 години и съм сменял амортисьорите 3 пъти - винаги са били с нови гайки, слагал съм японски (за малко време заради тропането, което се появи в последствие), Закс и Боге. Сменял съм амортисьори и на приятели от форума и винаги са имали гайки в комплекта - тази горе на стеблото и долу, въпросната за стягането на пълнителя към макферсона. Говоря за 3-те марки амортисьори, за които съм писал по-горе.

 

Колко и какво масло сипваш? ...

 

Сипвам малко на "око" :), излишното излиза при слагането на пълнителя в макферсона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте отново,

да дам малко по-завършен вид на темата.

 

В събота смених амортисьорите. Бях решил да са Закс, но се оказа, че Закс и Боге вече не се произвеждат за Ц4. Каябата не била японска, а малайзийска. В крайна сметка сложих Билщайн, уж немски.

 

Амортисьорите си дойдоха в комплект с двете гайки - тази горе на стеблото и другата, която стяга самия амортисьор. Новата гайка е по-различна от оригиналната. На самата тапа има заварено нещо като шестостенна гайка (по-късно ще снимам и кача снимка). При това положение изобщо не се замислих дали да си правя ключ, а направо хванах тръбния. Оригиналните гайки не ми се видяха да са чак толкова тънкостенни и се развиха сравнително лесно. Старите амортисьори бяха Закс, маслени, като десния беше тотално изпуснал. Някакъв набеден майстор си беше оставил ръцете при смяната им. Ботушите бяха пълни с масло, в смисъл майстора е сипвал масло при смяната. При това положение обаче като пусна амортисьора в ботуша, той не стигаше до долу, а се получаваше нещо като "маслена възглавница". Няколко пъти пусках пълнителя, вадя го, избърсвам го и пак го пускам, докато започна да опира в дъното на ботуша. Бих казал, че пълнителя влиза доста плътно в ботуша и ако се сипва масло, то трябва да е изключително тънко. Не разполагах с такова и реших, че е по-добре да не сипвам масло. Само омазах леко пълнителите - сипвам масло в ръката и размазвам по амортисьора. При това положение, когато пусна пълнителя в ботуша той слиза плавно и мазно до долу.

 

Преди това обаче изживях голяма драма с прашниците. Повече от два часа ми отне да ги закача двата на местата им. Комплекта беше Сваг. Дали самата марка е калпава или по-принцип са си така тези маншони не знам. Маншоните са много твърди, направо пластмасови и почти не се разтягат. То не бяха псувни, потапяне на маншона в гореща вода - а бе приключение си беше. Жената държи маншона през пружината отдолу, аз дърпам през дупката отгоре и псувам, но накрая ги преборихме. Тук е мястото да отбележа, че маншона се смачква и се вкарва през пружината при свален амортисьор. Не знам защо бях решил, че трябва да го вкарам през дупката отгоре. :hilezh:

 

Старите прашници бяха изпокъсани. Интересното беше, че предишния майстор ги беше поставил на обратно (с горната част надолу ) и не бяха закачени никъде - движеха се свободно по амортисьора. Другото което установих е, че ми липсват капачките 431412389B - №41 на картинката по-напред. Предполагам, че може и без тях, но съм ги поръчал и чакам да ги монтирам, и тогава ще ходя на реглаж.

 

Тампоните на макферсона се оказа, че бяха скъсани и двата. Втулките, през които минава стеблото на амортисьора, се бяха откъснали от гумата. Скъсаното остава под чашката 4A0412145 - №30 на картинката и се вижда чак, когато се разглоби. Може би при въртене на волана,чашките също са се въртели, но аз не съм обърнал внимание. Старите тампони бяха марка Топран. Новите, които сложих са Сваг. Направи ми впечатление, че още нови отлепиха около 1 мм. и си мисля, че няма да изкарат дълго, но времето ще покаже.

 

С новите амортисьори, като че ли предницата се повдигна 1-2 см. - може и да си внушавам. Волана се върти една идея по-леко. Возията стана доста по-твърда и по-стегната. В завой колата стои в пъти по-стабилно. Изчезна и хлопането в предницата, което според мен е идвало най-вероятно от скъсаните тампони на макферсона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами освен да ги наглеждам от време на време. Ти каква марка сложи? Старите маншони или по-точно това, което беше останало от тях, не беше по-меко.

 

Самия маншон се свива лесно по-дължината си. Проблема е, че отворите в двата края почти не се разпъват по диаметъра си, което направи поставянето толкова трудно. В сравнение с маншона на карето например - този на карето си е гумен, а този на амортисьора си е пластмасов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"... че още нови отлепиха около 1 мм. и си мисля, ..."


 


"С новите амортисьори, като че ли предницата се повдигна 1-2 см. - може и да си внушавам."


 


Какво ще рече "отлепиха"?


За второто, ако не са регулируеми по-скоро си внушаваш. :)


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами между чашката и бомбето има около милиметър луфт при изправен волан. Със старите тампони чашките зяпваха, когато волана е заъртян, а при изправен волан си стояха прилепнали към бомбетата.

 

Амортисьорите не са регулируеми. Наистина може да си внушавам. Не съм измервал нищо, просто когато седнах в колата ми се стори че муцуната е по-вирната. Загледах после разстоянието между гумата и калника и като че ли има разлика, ама така на око и по спомени трудно може да се определи. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквито и тампони да съм слагал ITN карат най-много ,но как да ги препоръчш тези кучета от кауфланд(евро07) ....

Съвсен нормално е колата да ти стои малко по-висока след ремонта ;)

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

въпросните капачки пристигнаха. Сега проблема е как точно се монтират? Ако някой колега ги има въпросните капачки (разбрах, че много коли карат без тях), искам да помоля за една-две снимки за да видя как точно стоят. Предварително благодаря!

 

Ето и малко снимки от моята кола:

 

Старите тампони на макферсона. Вижда се колко по-широка е станала дупката в гумата от втулката.

035734860-thumb.jpg?r=0035734861-thumb.jpg?r=0035734862-thumb.jpg?r=0035734864-thumb.jpg?r=0

 

Ето и новите тампони. Вижда се как чашките стърчат малко. Сега като се замисля, може и нормално да е. Тя чашката опира във втулката и положението й ще е такова докато втулката се откъсне от гумата.

035734854-thumb.jpg?r=0035734855-thumb.jpg?r=0035734856-thumb.jpg?r=0035734857-thumb.jpg?r=0035734858-thumb.jpg?r=0035734859-thumb.jpg?r=0

 

Ето и малко снимки на новата гайка, която идва с амортисьора

035734865-thumb.jpg?r=0035734866-thumb.jpg?r=0035734867-thumb.jpg?r=0035734868-thumb.jpg?r=0035734869-thumb.jpg?r=0035734870-thumb.jpg?r=0035734871-thumb.jpg?r=0035734872-thumb.jpg?r=0035734873-thumb.jpg?r=0

 

Така изглежда старата. Май не е оригинална, но в никакъв случай не бих казал, че е тънкостенна.

035734874-thumb.jpg?r=0035734878-thumb.jpg?r=0035734879-thumb.jpg?r=0

 

Ето и въпросната капачка, която се чудя как да монтирам.

035734880-thumb.jpg?r=0035734881-thumb.jpg?r=0035734882-thumb.jpg?r=0

 

Предполагам, че нещо такова трябва да стане, но не съм сигурен шестограма заварен върху новите капачки дали няма да ми създаде проблем.

035734876-thumb.jpg?r=0

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се разбира как стоят. Обаче май наобратно на това на последната снимка, но това не съм сигурен.

Маншонът се нахлузва върху тези капачки и бордът трябва да е, за да не излиза от капачката, а те трябва да се въртят върху гайката. Така при завиване не се усуква маншона.

 

Обаче върху новата гайка може и да не се въртят капачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

035584874-thumb.jpg?r=0

Гкедайки картинката ръба трябва да е отдолу. №41

При мен в момента маншона се върти заедно с пружината и с ботуша. Не мисля, че маншона се върти спрямо гайката (ботуша). С две думи маншона няма от какво да се усуче. Самата капачка е леко на конус. От страната на ръба е по-голям диаметъра, а така както съм я нахлузил опира плътно в капачката. Отделно има някакви ръбчета вътре, които мисля са да я застопорят към гайката на ботуша. На тази снимка се виждат.

035734932-thumb.jpg?r=0

 

 

Не че ще е голям проблем да сложа старите гайки, ама не ми се разглобява вече. То и макферсоните нямаше да свалям, ама като установих, че имам лагер на главината за смяна.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как реши, че лагера е за смяна?

 

Маншонът горе е хванат за купето, а долу за макферсона. Как няма да се усуква при въртене? Освен твоите маншони да се хващат горе другаде, но не мога да си представя къде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами имам навика, когато човъркам да проверявам възлите за луфтове, дали са затегнати и т.н. Примерно, когато сменям гумите винаги проверявам луфта на лагерите. Така и така беше вдигната на крика - когато бутнах лявото колело направо ми стана страшно - луфта беше видим. Мога да снимам стария лагер.

 

Маншона е хванат за № 27 от картинката по-горе. Картинка. Тази част се върти заедно с ботуша спрямо купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав.

Аз все пак не съм го разглобявал целия и не съм видял къде се слага маншона горе. Аз реших, че е към купето и че самият маншон не се върти. 

Пък не съм гледал какво се получава на практика при въртене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами имам навика, когато човъркам да проверявам възлите за луфтове, дали са затегнати и т.н. Примерно, когато сменям гумите винаги проверявам луфта на лагерите. Така и така беше вдигната на крика - когато бутнах лявото колело направо ми стана страшно - луфта беше видим. Мога да снимам стария лагер.

Маншона е хванат за № 27 от картинката по-горе. Картинка. Тази част се върти заедно с ботуша спрямо купето.

Да заедно се въртят и връзката долу с прашника е не подвижа.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...