Jump to content

Смяна на предни амортисьори, как, каква марка?


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Лагерите ако нямат симптоми най-добре не ги пипай.

Какви са симптомите?

Сега разгледах предното окачване на картинка и малко се пообърках.

035584874-thumb.jpg?r=0

27 - 4A0412111B - spring disc / also use:upper 4A0 412 119 B /

28 - 4A0412119B - protective ring

32 - 4A0412249 - axial grooved ball bearing

36 - 4A0412377C - suspension strut bearing

 

№27 трябва да е тампона на макферсона, така ли е?

№28 - идея нямам какъв е този защитен пръстен и не е ли добре да го сменя и него?

№32 - това трябва да е лагера на макферсона?

№36 - какъв е този лагер?

 

Ако правилно съм разбрал ще мога да сменя амортисьора и тампона на макферсона без да свалям целия ботуш от колата. Защо тогава да не мога да сменя и лагера (за № 32 говоря, №36 нямам представа какво е)? Аз ли не съм разбрал правилно? Ще съм благодарен, ако някой може да внесе малко яснота по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

 Симптомите са различни според това колко е мъртъв лагера. Започва със скърцане(стържене), после към пукане и накрая ....не намирам точната дума. Хрупане като на счупен лагер  :hilezh:

Дали трябва да сваляш ботуша заради лагера, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

36 така като гледам е тампона.

Лагера 32 е под бомбето и за това не може на място да се демонтира.

Правих си веднъж такова упражнение и ги сменях без да свалям ботуша, но няма да повторя. Свива се пружината с подходящи скоби както е на колата и се отваря място за да излезнат прахоуловите, металната тарелка и лагера,но си изпотроших ръцете и си загубих деня с това.

Сиптомите и двата пъти при мен бяха точно "хрупане" и дори на волана се усещаше как прескача лагера. Прескачането е резултат от натрапване на гривните на лагерите. Хрупането е все едно има пясък в тях и обикновено е точно защото го има.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампонът е най-горе на картинката - над частично даденото бомбе на калника, а лагерът е отдолу под ламарината и не можеш да го извадиш.

 

Не съм разглобявал самия макферсон и не знам какви точно части има.

 

Свалял съм задните няколко пъти и вече го правя по-бързо от времето, за което някои хора си сменят гумата.

 

Има и едни крайни тампони, които са нахлузени на амортесьора - те са за когато свърши хода на окачването да удари в него. Може и те да са повредени. Има и отзад такива, там са ти със сигурност за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно позиция 36 е тампона, а най-от горе(35) е декоративната капачка ;)

Въпросните тампони(крайни ограничители и т.н.) изобщо не е задължително да са заминали, но пък е задължително да се подменят заедно с прахо уловителите. Най-малкото ще е за да важи гаранцията на амортисьорите, което е често срещано изискване!

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че има и капачка, бях я забравил. 

Но защо са дали тампона под ламарината като е над нея. То от тая схема ще си помислиш, че само отдолу излиза.

 

Много е дребна схемата и не мога да видя добре елементите.

 

Като сменяш маншоните има едни пластмаси, на които се хваща отдолу този маншон и са с цел да се въртят и да не се усуква маншона при завиване. Аз едвам ги извадих и после трудно ги накарах да се въртят, даже не знам дали го правят. Имаше много ръжда по гайката, а то трябва върху нея да се върти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограничителните тампони са №29, нали? Аз го знам това като "шок-тампон". В каталога го дават "stop buffer". Предвидил съм ги за смяна. Отзад не съм забелязал проблем, но може би защото не товаря тежък багаж, а на задната седалка се вози само детето. Ще сменям и прашниците №31, единият е малко сцепен. Обаче като гледам така, прашника няма как да излезе без да се разглоби целия макферсон?

Това стържене, пукане и хрупане на лагерите, трябва да се чува, когато въртя волана на място, нали? За сега нямам такива симптоми, но ще проверя още веднъж. Все пак ще поръчам и лагерите, а когато разглобя, ще преценя дали да ги сменям. Споделете, ако някой се сеща, още нещо на което да обърна внимание. Така и така ще се сваля макферсона, да го правя наведнъж. Проблема ми е, че съм на село и ако изкочи нещо непредвидено, най-близкия магазин за авточасти ми е на 50 км. За това предпочитам да си набавя всичко необходимо предварително.

Тази пластмаса на маншона трябва да е №41 на картинката? Дали я няма в комплекта с маншона? Не разбрах дали проблема е в пластмасата или в ръждясалата гайка? Предполагам под гайка имаш предвид тапата, която стяга пълнителя на амортисьора в ботуша №26?

 

Ето картинката, добре се виждат елементите мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази картинка по-добре се вижда. Както си писал е.

Прашниците могат да се сменят без да се сваля макферсона.

 

Проблемът е, че е ръждясала гайката, освен това я надрах с тръбния ключ., но ти го писах да го имаш предвид, че се върти и аз едният го повредих докато го извадя, не съобразявайки, че се върти. ТОва стана, защото при мен нямаше почти нищо останало от маншоните и си мислех, че това е само капачка. После като сглобявах разбрах за какво е.

 

Имай прадвид, че тази гайка се развива много трудно и е по-лесно поне да я разхлабиш като всичко е сглобено, защото не знам как би държал контра, ако е свалено. Освен това сам тази гайка може и да не успееш да развиеш, особено, ако си свалил макферсона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прашника сигурно трябва да се смачка за да мине през по-тясната дупка?

Гайката и аз така я мислех - да я "лашна" първо нея и след това разглобяването. Даже мислех да започна да я пръскам с ВД-40 няколко дни, за да се развие по-лесно.

Още един въпрос:

Смяната на амортисьора при стъпила кола на земята ли се извършва?

 

Попаднах на една картинка, където окачването е разглобено и е написано кое какво е. Може да бъде от полза мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип гайката(капачка) 26 не се отвива с водопроводен ключ а с тръбен(направен от шестостенна тръба) ключ, който се нахлузва на стеблото на аморт. и влиза в шестостенния отвор на гайката. При използване на водопроводен е ясно защо се отвива друдно - гайката е тънкостенна...

Втулката на прахоуловителя е именно 41 и на мен ми бяха в комплект.

19-гумената подложка на която ляга пружината от горе също може да е размазана.

Ако си решил да сменяваш всичко го сменявай без пропуск и компромиси.

Ако не мислиш да сваляш ботуша най-добре не купувай нищо повече от амортисьорите с шок тампоните.

Щом питаш кога трябва да се чува хрупане и т.н. от лагерите то явно нямаш проблеми с тях.

Преди да разглобиш обърни внимание и ако трябва бележи в какво положение са тампоните горе за да не питаш след това що ти яде гумите от вън или от вътре ;)

Ако ще парчетосваш всичко гледай да имаш читави скоби или подсигури пружините, че някой счупен зъб е най-малкия проблем!

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа колеги  :razz:  Сменях предните амортисьори преди година. Сложих КАЯБА за 70 лв броя.(маслени)Доволен съм от тази марка.Изпитвам я от години на старата кола  ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И аз започнах да се замислям за Каяба, само че съм решил да са газови.

То тампона ясно е, че ще го бележа, но след това отивам задължително на реглаж на предницата. До сега 4 пъти съм правил реглаж и май само последния път стана като хората. На предните три ядеше гумите отвътре.

Почти се отказах да свалям ботуша. За съжаление такава шестостенна тръба едва ли ще намеря. Ще го мъча с тръбния ключ.

 

И аз мисля, че нямам проблем с лагерите. Има едно пукане, което се проявява, когато разклатя волана ляво-дясно и то само на изгасен мотор. На работещ мотор го няма. Предполагам, че в рейката е проблема.

 

П.П. По какво се познава, че тампона на макферсона е за смяна? Така или иначе ще ги сменям, но да знам дали да запазя старите. Пипал съм окачването на Голф 3 и там, когато изкочат чашките означава, че тампона се е смачкал и е за смяна. Тук ми изглежда малко по-различно. Когато силно разклатя колата, чашката се отлепя около 3-4 мм. от тампона. Това при изправен волан. При двете крайни положения на волана (без да клатя) чашките отварят от едната страна около 7-8 мм., но може би това е нормално?

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е това което си наблюдавал.

По някога направо се къса гумата и се вижда от горе. Иначе при достатъчно износен(смачкан) тампон се появява метално чукане от удрянето на чашката/фиксатор 34 в оголената вече долна част на тампона. Като го свалиш и огледаш ще ти се изясни ;) Тук дори и при скъсан тампон няма как чашката да излезе толкова като при vw.

Добре си се ориентирал към газови. Лично мое мнение с което не ангажирам никой е че този туч не е за маслени.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драмата е, че човек трябва да си изработи инструмент за тази гайка - шестограм с отвор за стеблото на амортисьора и да я пази от ръжда, за да се развива културно. Аз също ползвам голям ключ за тръби и съм назъбил доволно тези гайки, а веднъж се пробвах да я развия при свален макферсон и се наложи двама да стъпят върху него, за да се получи някаква контра.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно няма драми с тази гайка. Не казвам, че не става, но просто подходящия инструмент не е водопроводен ключ. То ако става дума и чук и секач ще свършат работа :D Не е подходящ понеже като се стисне с него гайката, тя се деформира и притиска към тръбата на ботуша и се създава впечатление, че едва ли не се е заварила за него ;)

През отвора на тази гайка(капачка и т.н.) минава и се движи стеблото на амортисьора. Сечението на отвора и е шестостен. Ключа който се използва трябва да е външно със същото сечение и размери , а вътрешно да е с такъв проходен отвор, че през него да може свободно да премине стеблото на амортисьора. Те такъв стандартен инструмент нема!

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля изработката на ключ не е сложна. Някой може ли да каже какъв размер шестограм ми трябва? Стеблото сам ще го измеря, но за гайката не съм сигурен, че ще мога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 То ако става дума и чук и секач ще свършат работа :D

Ий това е най универсалния инструмент, :lol:  развива гайки  с размер от едно до хиляда, :hilezh:  но до него трябва да се прибягва само в краен случай, ако не уцелиш секача с чука, после много болят пръстите . :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги съм сменял амортисьорите с тръбен ключ. Просто повдигам съвсем леко колата колкото водопроводния ключ да мине през витките на пружината, волана е заключен и ги отвивам. Гайките изобщо не са тънкостенни. Просто трябва здрав водопроводен ключ. Винаги с новите амортисьори е имало и резервна гайка. Като ги сменям първо бележа тампона горе за да не избяга предницата. Сменям ги отгоре заедно с прашниците и шоковия тампон. Пластмасовия лагер в 99% от случаите е здрав. Много лесно се сменят - 20-на минути на амортисьор.

Като марка предпочитам Закс или Боге. Карал съм и с Каяба, колата е устойчива, но става твърда возията и след време почват да тропат самите амортисьори. Сега японските може и да са по-читави вече, не знам.

Хубаво е да се сипе малко масло между пълнителя и макферсона, но не е задължително. Важно е гайката да се стегне добре.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се влиза в спорове за някаква гайка. Споделям си опита, който никък не е малък. Явно си имал късмет че са се отвили лесно.

Гайката изобщо не е дебелостенна, деформира се доволно и след намесата с водопроводния прилича меко казано на кучи гъз. Поговорката за козата и за бате и тате дето го могат е точно на място тук.

3 пъти съм изнасял от магазина 3 различни марки амортисьори и единствената гайка в комплект с тях е тази горе над тампона. Да не се бъркаш нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колко и какво масло сипваш? Нямам представа, колко плътно влиза пълнителя в ботуша, но основното ми притеснение е, дали няма да се получи нещо като "маслена възглавница" на дъното на ботуша и след време като изпусне маслото да вземе да хлопа?

Дилемата ми е между Закс и Каяба. Някъде четох, че Боге и Закс било едно и също. Два броя Закс идват колкото три броя Каяба.

Повече се чудя дали да дам 100 лв. за два тампона Лемфьордер или 33 за Сваг.

 

Не ми остана време да повдигна колата и да видя дали ще мога да измеря въпросната гайка. Ще се опитам да измайсторя някакъв ключ, ако не стане с тръбния.

 

Имам хлопане при слизане от бордюр и влизане в дупка с ниска скорост. Възможно ли е това да идва от амортисьорите или тампоните на макферсона? От изписаното до тук оставам с впечатление, че проблема не е от лагерите на макферсоните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен нямаше гайка към амортесьорите.

И аз смятам, че стискането с тръбния ключ затруднява самото развиване, но все пак става като нямаш друго.

 

При мен каябата влязоха с голям луфт отстрани, т.е. доста са по-тънки от отвора. Но като ги стегне гайката се заклинват долу и не мърдат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...