nedelcho_iliev Публикувано 10 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 10 Юни 2015 Здравейте,Смених всичко по окачването без да пипам по амортисьорите, но все още има едно хлопане, което се проявява при слизане от бордюр или влизане в дупка с ниска скорост. Тъй като и амортисьорите поолекнаха вече реших да ги сменям и тях. Сега и въпросите:Каква марка да избера? Предлагат ми SACHS на цена от 120 до 160 лв. за брой. Това е цена с 20-30% отстъпка. Притесняваме това, че за едно и също нещо, разликата в цената не е малка. Дали ще има и разлика в качеството, никой не може да каже. Уж всички са произведени в Германия, уж са най-доброто. За съжаление прочетох доста негативни коментари в нета за марката като цяло. Лошото е, че почти за всички марки, които се предлагат, положението е подобно - все има някой недоволен. Та тук питането ми е конкретно за амортисьорите на А6_цата - кой какви е слагал и доволен ли е? Също от къде ги е взел?Подобно ми е питането за тампона на макферсъна. Дилемата там е между Сваг и Лемфьордер, като разликата в цената е по три. Заслужава ли си тройната цена?Стигнахме и до лагера на тампона. Чел съм из форума, че тези лагери били много здрави. Да ги сменям ли изобщо? Там офертите са само за Сваг. Другото ми питане е как точно се сменят амортисьорите? В смисъл има ли някакъв тарикатски начин (с по-малко разглобяване) или се разглобява всичко, ботуша на земята и така? Има ли нещо друго на което да обърна внимание? Някъде бях чел, че в ботуша се сипвало някакво масло преди да се сложи амортисьора. За мен това е несериозно. Ако някой е на противното мнение, нека сподели и да се обоснове. Предварително благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 11 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2015 Закс или Боге. "Ботуш" не се сваля! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 11 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2015 Предните се сменят през дупката отгоре, без да сваляш пружина.Само тампона отгоре, който може да смениш и голямата гайка на амортесьора в пружината - за нея ти трябва голям тръбен ключ. Може да смениш и защитните маншони. Лагера обаче не може без да се свали целия макферсон. Ако е добре не виждам смисъл да се сменя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NordFrost Публикувано 11 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 11 Юни 2015 Точно така е, но има 2 евентуално трудни момента – първо трябва да се развие капачката на тръбата с тръбен ключ, иначе може да се наложи сваляне на макферсона и другото е изваждането на амортисьора от мястото му – може да се използва силата на разпъване на пружината ако се наложи. Общо взето не е сложно, но си иска подготовка. Успех Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 11 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 11 Юни 2015 Идеята ми е да сменям всичко. Амортисьори, шок тампони, прашници, тампони на макферсъна и лагерите. Какви са симптомите на свършили лагери? Единствения проблем по предницата е едно леко (глухо) прихлопване с ниска скорост и влизане в дупка. При слизане от бордюра хлопа при качване не.Амортисьорите ще са Закс. Какви да са тампоните? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martod Публикувано 12 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2015 Предлагат ми SACHS на цена от 120 до 160 лв. за брой. Това е цена с 20-30% отстъпка. Притесняваме това, че за едно и също нещо, разликата в цената не е малка. Дали ще има и разлика в качеството, никой не може да каже. Уж всички са произведени в Германия, уж са най-доброто. За съжаление прочетох доста негативни коментари в нета за марката като цяло. Някой те пързаля много здраво . Закс за твоята кола има 2 вида и с такива отстъпки дето си написал едните са 95 лв., другите 110 лв. за брой .Или пък ти не си разбрал, че това са базовите цени, без отстъпката . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 12 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 12 Юни 2015 Какво имаш предвид, че ме пързалят? За цената ли говорим или за това, че са произведени в Германия и са най-доброто на пазара? Правилно съм разбрал, но такива са офертите. SACHS 115 476 - 215 лв. за бройка без отстъпка (161 лв. с отстъпката). Абсолютно за същия имам оферта за 120 лв. броя. Та мисълта ми беше дали е възможно единият да е по-качествен от другия? Малко вероятно предполагам. Говорим за газовата версия. Амортисьори от по 60 лв. за броя не искам да коментирам. Склонен съм да дам някой лев повече, но да знам, че скоро няма да пипам там. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 12 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2015 По-добре, където няма проблем не пипай. Като знам качеството на частите, ако смениш лагера може да се наложи пак да го сменяш, а ако оставиш оригиналния най-вероятно няма да пипаш. Не знам как ти се занимава да сваляш макферсоните зорлем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 15 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Юни 2015 Свалянето на макферсоните не ме притеснява особено. Вярно, че си е доста разглобяване, но там където ще правя ремонта има подемник на разположение има и пистолет за развиване, скоби за пружините и т.н. Виж качеството на частите ме притеснява. Та в този ред на мисли:1. Как да разбера дали са ми читави лагерите на макферсоните? Какви са признаците за износени лагери в този възел?2. Каква марка тампони да избера? Сваг или Лемфьордер? Някой може ли да сподели мнение за някоя от марките? В смисъл мнение конкретно за тампон на макферсон на Ц4 от дадената марка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 15 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2015 Сваг вероятно няма много да изкарат. И аз такива сложих. Преди 3 години смених тампоните на стабилизиращата щанга със сваг и сега пак ги смених - скъсани за по-малко от 40к. А оригиналните са изкрали 240к. Но пък няма да се кара още 10 години тая кола. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mountebank Публикувано 15 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2015 Хлопането идва от разбита втулка на кормилната рейка, каквото и да сменяш -тропането ще се увеличава.Sent from my SM-P905 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 15 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Юни 2015 По-така описаните симптоми от мен, може ли категорично да заключим, че хлопа рейката? Сваг вероятно няма много да изкарат. И аз такива сложих.Да разбирам, че си сложил тампони на макферсоните Сваг ли? Какви бяха признаците за проблемни тампони? Лагерите сменя ли ги?Аз ако знам, че ще изкарат 40к изобщо няма да ги мисля. Да не са 4к. само. Ясно ми е, че всичко е много далеч като качество от оригиналното и че каквото сменя по колата става консуматив. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 15 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2015 Не смених лагерите. Тампоните смених, защото имаше едно стържене при завиване, което е признак на лагер, но като свалихме тампоните се бяха пооткъснали и ги смених само тях и скърцането изчезна. Може и от разглобяването да се е оправило, а не от тампоните. Допускам, че е скърацал тампона от промяната в ъгъла на амортесьора при завой. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martod Публикувано 16 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 Какво имаш предвид, че ме пързалят? За цената ли говорим или за това, че са произведени в Германия и са най-доброто на пазара? Правилно съм разбрал, но такива са офертите. SACHS 115 476 - 215 лв. за бройка без отстъпка (161 лв. с отстъпката). Абсолютно за същия имам оферта за 120 лв. броя. Та мисълта ми беше дали е възможно единият да е по-качествен от другия? Малко вероятно предполагам. Говорим за газовата версия. Амортисьори от по 60 лв. за броя не искам да коментирам. Склонен съм да дам някой лев повече, но да знам, че скоро няма да пипам там.Ами и за двете ми се струва, че те пързалят . Един бегъл поглед при официален вносител и 115 476 (газови) - 157 лв. бр., 115 475 (маслени) - 127 лв. бр.Билщайн В4 (газови) - 129 лв. бр, Монро Оригинал (маслени)- 88 лв. бр., Монро Рефлекс (газови) 92 лв. за бр.И всичко това е без споменатите проценти отстъпка .Всичко друго освен Рефлекса е с 2 г. гаранция, той е с 3 . Та излиза така, че като дадеш 120 лв. за брой ще спиш спокойно само 2 години, като дадеш 65- 70 лв. спиш спокойно 3 г., защото и да стане нещо, няма да си ти човека който ще "пипа там" .Та според мен не е Закса "най доброто", ама ти си знаеш най добре, парите са си твои в крайна сметка . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 16 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 Масло в ботуша наистина се налива за подобряване охлаждането на амортисьора /топлопроводимост пълнител-ботуш/ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 16 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 (Редактирано) То гаранция ми е ясно, че нямат. В смисъл гаранцията важи докато дойде време за рекламация. Май всичко опира до късмета. Ще умувам още малко. Колко пробег имаш с новите тампони и какви впечатления имаш за тях към момента? Масло в ботуша наистина се налива за подобряване охлаждането на амортисьора /топлопроводимост пълнител-ботуш/ Дай повече инфо, какво масло, колко, как? Това с наливането на маслото има ли го фабрично? Редактирано 16 Юни 2015 от nedelcho_iliev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 16 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 10к съм карал с тия тампони. Нямам впечатления. Не съм ги поглеждал и бях забравил за тях до тази тема. Ти да не я готвиш за околосветско пътуване тази кола? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 16 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 Колата си я правя за мен. Доволен съм от автомобила като цяло, а и скоро не се очертава да го сменям. Чета из форума, колеги сменят шарнири носачи и т.н. и след 2-3 к. пак са за смяна. Та да не се натреса и аз на нещо подобно. Поне 40-50 к да изкарат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 16 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 (Редактирано) Това е божа работа.Гумени части, ако не са маркови не очаквай да карат много. Сваг - 2-3 години. Ако се тормози много и по-малко. Маркуч на 4 години GATES - нацепен, а оригиналните са като нови. Смятай какво се предлага на пазара. Редактирано 16 Юни 2015 от mshbul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 16 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 Амортисьори сменял ли си? Ако да, сподели малко инфо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 17 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2015 Предните ги смених с каяба маслени. Задните с билщайн газови, защото едни колега ги продаваше и излизаха на добра цена. Сменяйки задните си вдигнах и задницата с 2см, защото беше доста клекнала. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 17 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2015 Дай повече инфо, какво масло, колко, как? Това с наливането на маслото има ли го фабрично? В ЕЛСА-та в раздела за В4 го има, С4-та е с пълнител също, би трябвало да важи и там. Всякакво масло става, 50-100мл колкото да се запълни кухината. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 17 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 17 Юни 2015 Няма ли опасност маслото да направи нещо като "възглавница" под пълнителя и след време да се разхлопа, когато маслото излезе навън? Доволен ли си от возията, какъв пробег си им навъртял, държат ли още, някакви проблеми? Това Каяба и KYB е едно и също, нали? Сипва ли масло в ботушите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasitt Публикувано 17 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2015 Да, KYB и Каяба е едно и също.Аз съм пета година с тази марка - газови. Пробега е над 120 000 и за момента не са мръднали, а грам не си жаля колата. Масло не съм наливал и не личеше да е наливано, единствено ги омаслих. Лагерите ако нямат симптоми най-добре не ги пипай. Ако все пак ти се занимава ги отвори, измии и напълни с грес. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 17 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2015 Малко съм ги карал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване