Jump to content

Гaрнитура за капак на клапаните - корковa или гуменa?


Tedi43

Recommended Posts

Баси темата, баси заглавието, баси ясния въпрос. Все едно някой те таксува за написани букви! :steinigung:

Добре, че тука сме наясно с материята, та се досещаме, че иде реч за гарнитура на капака на клапаните, на 4-цилиндров, 8 клапанов двигател. Гумена е по-хубава, не случайно и цената и е по-хубава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси темата, баси заглавието, баси ясния въпрос. Все едно някой те таксува за написани букви! :steinigung:

Много са такива, все си ги представям наживо как мънкат :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си задавам този въпрос. Поставих гумена Виктор Реинц за 36лв. есента. Предната също беше гумена, каква е била оригинална не знам. Само дето купих шпилки за гумена. Изпуска ми масло отпред в ляво, като си срещу двигателя. По този начин омазнява агренажният ремък  . Преди монтажа старателно почистих капака и главата. Да ли не трябваше да намажа гарнитурата с малко масло преди монтажа. Гледам по Дискавъри майстора редовно накисва в масло гарнитурите преди монтаж, но те не бяха гумени. Скоро свалих шпилката на проблемното място и направих още малко резба. Сега стягам леко и се надявам да спре. Съвсем леко вече пропуска, но ме дразни. Свалил съм капака на агренажният ремък и така карам, за да наблюдавам какво се случва. Дали е крив капака не знам. Но в началото като взех колата не пропускаше от там. Ако знаех,че ще стане така щях да намажа с уплътнител въпросното място. Иначе добре уплътнява гарнитурата. Само на тази първа шпилка е проблема. 

Редактирано от prodan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам динамометричен ключ. Сменял съм на други марки мои коли и не съм имал проблеми. Май само Опел и BAГ са недомислица.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

здр Колеги имам и друк вапрос от доло на резервоара има три маркуча кадето излизат 2 та от маркучите отиват към двигателя а 3 е срезан и така седи а не тече бензин от него на други аудита съм виждал че и 3 те отиват към двигателя някои ако знае да каже за каквое 3 то маркуче ;) Б3 е аудито

Редактирано от Tedi43
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това и аз си мислих. Че на ъгълчетата трябваше да сложа. Но никъде , не прочетох някой да дава този съвет. Не знам ако я сваля сега и сложа малко уплътнител дали ще държи гарнитурата, като цяло или трябва да купувам нова гарнитура. На други коли съм свалял по няколко пъти, за да регулирам клапаните и не съм имал проблеми.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да има проблем да се свали и да се сложи отново същата, моя майстор така направи със гарнитура на 10 000км., заради друг теч се наложи да я свали и сложи същата, но със силикон, вече 7000км. няма проблеми и течове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделете какъв силикон ще сложите, че моята гумена на 7к километра пак протече. Предполагам е защото сложих 10 в 40 масло. И все пак не ми се сменя чисто ново масло, пък не е удачно и да тече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

_________________5162641ab1602.jpg

или това:

31ehHz%2BY0wL.jpg

Имат обаче един недостатък тези силикони - струват колкото няколко коркови гарнитури! :hilezh:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв съвет ще дадете. Цялата  гарнитура ли да я намажа със силикон или само ъглите? От двете страни ли да я намажа? Колегата казва, че протекла след 7000 км. Да ли ще мога да отлепя капака след време, ако нещо се наложи. При смяна на старата малко трудно отлепих капака, не знам да ли някога са слагали силикон.Трябва да сменя повдигачи / имам ги / но ме мързи и не са толкова зле оригиналните. Благодаря за съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дано не съм те подвел. Протече след 7к км, обаче имам известни съмнения в маслото, защото протече малко след смяната. Въпреки всичко сега като я сменям пак, мисля да послушам колегите и да играе силикона. :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнете внимание на отдушника на капака на клапаните. Пет-шест пъти вече го свалям този капак и гарнитурата е все старата. Новата още не съм я разпечатал - стои си опакована. Силикон не мажа. Течове няма. На всяко сваляне капака си го измивам с бензин. Мотора е АВК, колата е А6. За разлика от на Б4 я няма онази гъба на капака. Капака свободно си диша във всмукателния колектор. Когато развия капачката за маслото има вакуум. Ако въпросния клапан-гъба се еб@ва, или пък отдушника на капака е затлачен и създава налягане под капака ще тече, няма как. Винаги гарнитурата на капака съм я стягал "на усет".

Не знам как е устроена системата при Б3, но според мен има налягане под капака и от там идва теча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за отдушника е много правилно. Трябва да е старателно почистен.

Също така е много важно, капака да не го е газил валяка и да е прав, а не деформиран от предишни пренатягания или по други причини.

Аз мажех гумената гарнитура само по ъглите. Свалян е капапака няколко пъти и затварян пак със същата гарнитура. Нито капка не ми е пускало никъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята пък не беше карана 6 месеца преди да я взема. Първо О-ринг на маслен охладител, след това гарнитурата на капака на клапаните, няколко маркуча по охл. система, сега и гумички на клапани май... Няма ли мазане гумата отива. Корка предполагам също. Моята беше протекла отпред вляво като отворя капака също, а около смяната имаше специфика корк/гума. Специално за АБК мотора на гумената има метални втулки, а на корковата само дупки... Май... Поне това помня. След като сменихме нещата (с buzzi) след щателно обезмасляване и ръчно-динамометрично стягане от капака не е текло повече. Няма силикон, няма чудо. Проверихме как "диша" мотора също. Решетката беше проходна. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...