Jump to content

Иска ми се 80/90 или купе с двигател 2,3 (петак).


Recommended Posts

Първо Здравейте!
   От доста време съм фен на АУДИ, но поради ред причини бях принуден да щъкам с Пежо 106, та за 4 години се накарах на френското и не, че не съм доволен от колата, но както е мохабета, кола която на емблемата е изобразено как е буташ...далече.
Насочил съм се към 80/90 Купе, търся си по-стар модел, не само по финансови причини(понеже имам бюджет от около 3000лв.), но за мене старите коли си имат своя чар друго си е като караш нещо по-класическо от 90-те, да не говорим за нещо от 80-те години; по моето скромно мнение. Мислех да търся някое с по-малък двигател но ме разубедиха и сега търся 2,3Е, но уви не мога да си намеря; или е кабрио, или не се прехвърля, или е друг двигател, или вече е продадено, все има нещо. За момента намерих едно, - http://olx.bg/ad/audi-80-cupe-ID3Dlfc.html

Колегата който го продава леко неграмотно е направил обявата, надявам се поне грамотно да се отнасял с колата.

Та въпроса ми е ако може да споделите малко информация какви са им болките на тези двигатели и купета и за какво да гледам ако отида на оглед, и като цяло дали този двигател е добър избор? И как е откъм разход на гориво и поддръжка, понеже говорих с един познат със 90 2.3Е, но не Купе, и мисля, че ще ми е по джоба.

 

Мерси предварително,
надявам се в скоро време и аз да стана горд собственик на АУДИ  :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.3 е бруталийка! Аз съм с 10-клапановата версия (133 коне под капака и 1 магаре зад волана) и с въпросната моторетка влача 1400 кила кабриолет. Като тръгна на 3500 оборота и пиля гуми, а не съм със стар ДОТ или евтина марка. Двигателят толкова много въртящ момент има на ниските обороти, че с 1100 оборота на пета предавка катеря нанагорнища без да губя скорост и без колата да се тресе! А звукът? Лелеее, това е сред най-хубавите звуци, които можеш да чуеш изобщо! Хората по улиците ме питат дали съм с 8 или 10 цилиндъра! Не се шегувам!

 

Разходът не съм го мерил, но не ми и пука за сега. В София сигурно е към 15 с настъпване, 12-13 с нормално или с леко спортно каране. Може би може и по-малко, не съм сигурен. Чувал съм, че стават големи поразии като му се сложи газова, тъй че внимавай с тази икономия.

 

Какви минуси има моторът? Ми, няма. :D Принципно, 10-клапановата версия не обича много да се развърта. В общи линии, като настъпиш газта на неутрална и чакаш 2 часа, докато развърти до 5-6 хиляди. Не че имаш причина да го въртиш до толкова - всичкият му въртящ момент е при ниските обороти. Това реално му е единствения минус на мотора.

 

За проблеми, гледай за издухала гарнитура. Нищо не ти пречи да дадеш 30лв. за замерване на компресията преди покупка. Освен това, няма какво друго да му се счупи на 10-клапановия. По-здрав и по-идиотоустойчив двигател от този няма и никога няма и да има!

 

Мое лично мнение - събери още пари и потърси купе с 20-клапановия петак. Той е като 10v само дето без проблема с астмата. :hilezh:

 

Принципно за B3 и B4 по-правилен мотор от петака няма, и то независимо дали говорим за кабрио, купе, седан или каквото и да е. Имам един приятел с Голф 2.8 и не съм особено впечатлен. Да, като го настъпиш върви повече от петака и гори по-малко, но до там.

 

Толкова от мен и успех с покупката. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата не мога да взема отношение но имам следните забележки по нейното съдържание:

1. ":НОВА кола" в заглавието е подвеждащо като говорим за 20+ годишен автомобил.

2. Има си цял раздел "Какво Ауди да си купя?"

 

Не е лошо да се внимава повече при пускане на подвеждащи теми в неправилен раздел особено.

 

П.С. Забележките ще бъдат коригирани на момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър двигател,но ижексиона си му е минало времето.И почти никой не разбира от тези мех.ижексиони.Евтин вариянт е на газ кадърно монтирана.И ижексиона дори да не работи добре,на газ не го интересува !Гледай по-съвременен двигател с компютар и ел ижексион.Поне при тях има разбиращи!

Редактирано от SeXy27
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при мен К-Jet троникът за сега няма проблеми, а и двигателите, които съм виждал на живо, също не са имали проблеми с въпросния инжекцион... Още повече, че 20v не може да има проблеми с механичната инжекция, защото при него няма такава ;) , а това е още една причина, поради която да се заделят повече пари за кола със запазен 20-клапанов петак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах преди години този петак и действително е с безпроблемен двигател. Сложих газ и не съм имал проблеми.  С инжекциона също не съм имал никакви драми. Много удоволствие доставя за тези 133 к.с. Все още съжалявам, че го продадох. Звукът е очарователен, бях си с оригиналната изпускателна система. Беше подминал двигателя 300 000, но нито масло гореше, нито гарнитура бе изпуснала някъде. Приятел караше същия двигател на Ауди 100 от най-старите и го продаде на 800 000 км. Вървеше си колата и не бе отварян мотора. Но, са съжаление, много е стар модела и да намериш в добро състояние горе - долу си е почти невъзможно. То, ясно, че салон и купе са в лошо състояние, но е пълно с части  и всичко се намира на ниски цени. Мотора да е здрав, защото той е истинското удоволствие. Лично аз го карах често на предела, без никакво жалене и нищо не му стана. Развърта си до 7000 оборота, за десетклапановия говоря. Следващия собственик го караше по същия начин и до последно ми се усмихваше, като се срещнем. После и той го продаде, в движение си беше колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не изключвай и модела 100 на база С4, там също се среща този двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че съм пуснал тук темата, но не разбирам какво му е на заглавието? Колата ще е нова за мене, била тя и на 20+ години, пък и затова е пуснах в този раздел понеже си търся такъв модел и реших, че тук ще получа повече отзиви.
Иначе доста противоречиви мнения за тая инжекция, но дори да и стане нещо, говорих с един майстор който се е занимавал с такива работи и каза, че ще отнеме време, но може да го направи (говорим за реглажи и т.н.)

 

Разходът не съм го мерил, но не ми и пука за сега. В София сигурно е към 15 с настъпване, 12-13 с нормално или с леко спортно каране. Може би може и по-малко, не съм сигурен. Чувал съм, че стават големи поразии като му се сложи газова, тъй че внимавай с тази икономия.

Иначе за разхода, моят познат го кара на газ(мисля, че е обикновена, не е присаждал дюзи и компютри) и ми каза, че за 10лв газ минавал към 100км. Сега дали не "скромничи" незнам, понеже и колата му е доста зле поддържана, та и аз се учудих.

 

 

Ако не си ги излючил генерално като вариант,2.6.и 2.8 V6 може да намериш по-лесно в Б4.

А за по-големите двигатели, просто не искам V-образен, мисля си, че просто ако му стане нещо(колкото и да е здрав) и няма да извадя колата с месеци от гаража.

 

А от към окачване как са, защото знам, че са здрави и намерих, че най-много да им заминавали разни тампони?

Че как съм свикнал с това Пежо да пердаша през дупки и спещи полицаи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Омегаджията , колега не се сърди ама си глътнал кукичката . Всичките тия суперлативи и аз ги плямпах ама освен готиния звук (несъответстващс вървенето) и "големия" въртящ момент сравнение с 90 и 115 коня много други плюсове няма двигателя . Да караш тази кола на бензин за мен е пълна безмислица като завъртим в лева , а на газ "става" ама приятелски ти казвам не ти трябва филма . Много ме кефеше и моя петак но много повече се радвам че се отървах .

П.п. Знам че сигурно ще ме нападнете и не пропускам да изразя негативното си мнение по всяка тема за/против мех.инжекцион , но горчивия си опит не го пожелавам на никой . Като технология поддържана добре и карана на бензин съм съгласен че е почти вечно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

А тези 1,8 и 2.0 механичния шприц как са?

То от 2.3 на до тези двата има разлика ама така и така съм хванал да разпитвам...  :lupe:

Редактирано от NemuseS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ам в какъв смисъл боклуци? Нямат дерман ако са на газ или са чупливи, или си погорват колкото 2.3-то?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горят стабилно на газ - при мен (ace + quattro) 16/100 градско минимум, с галене на педала, след настройки на газовата, не върви разбира се, придърпване в ниските, скапан празен ход (това се лекува, но си е играчка). За мен в купето на Б4 няма читав мотор, освен АБТ (90кс - няма драми нито с мех инжекция, няма и дебитомер, но е прекалено слаб) и 2.2Т, ама той се монтира в s2, така че го отписваме. По-добре се насочи към а3 или а4 б5.

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ам точно това е, че точно тези купета ми харесват, но все още се чудя какъв двигател да е, то именно и затова отворих тема.Пък и не съм фен на "спортното" шофиране и високите скорости, а ако не ги ползвам тея коне, файда, че ги храня само, не, че съм против по-мощните двигатели, брачеда има B6 S4, 360 кобили и кефа е на макс.

А да попитам голяма ли е разправията да се смени двигателя? Набарах една тема където един колега беше питал, но освен, че от преминаването от 4 на 5 цилиндров двигател трябвало да се вземат нови стойки за радиатори и т.н. друго по-така не пишеше. Защото идеята ми е това да ми е колата която ще си карам и наливам пари в нея, евентуално ако се наложи смяна на двигател каква е философията.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо гледай колата задължително да е quattro :zustimm:  

иначе ако вземеш с 5 цилиндров двигател е по-лесно насаждането на 2,2турбо  :dance:

ако е с 4 цилиндров, по-добре да се насади 1,8Т

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш всичко да насадиш, зависи какви пари си готов да налееш - 2.2 т мотор ти е от порядъка на 2500, инсталация, обслужване, после най вероятно трябва да смениш окачване отпред, по-големи спирачки, скоростна и диференциали ако засилваш, преправяния по предния кош, труд.... а можеш просто да си вземеш нормална мощна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ам да, то и аз затова гледам този 2.3Е, понеже искам колица която да си карам с удоволствие, да си е направя както на мене ми харесва, без да си правя изцепки по светофарите и т.н. Да си има приличен разход, не някоя ламя да е вадя само вечер да отида на кафе.

Иначе за смяната на двигателя това ме интересуваше дали скоростите са съвместими и дали има много окабеляване след като е механична инжекция.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приличен разход забрави за коли от 90те, освен ако не е дизел. Аз карам най-слабия двигател АБТ 90кс и е 12 градско на бензин. Тоя приятел дето ти е казал, че с 10лв газ минава 100км лееко те е пуснал по нанадолнището ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да могат да поберат дългия пет цилиндров двигател под капака, изместват радиатора откъм шофьорската страна. От там и горна, и долна греда (тази дето е зад бронята) са различни! И всъщност, това са най-лесните разлики за оправяне, защото в общи линии са bolt-on. Другото е по-сложно...

 

Ако не си фен на спортното каране, си взимаш петак, караш си го на 1500 оборота и се смееш на всички, които за да карат със същата скорост, трябва да държат 500 оборота отгоре, а за да изкачат баир трябва да ръгат предавка надолу!

 

Човек, собственик съм на Субару Импреза Комби 2.0 атмосферка (1250 кила за Субито срещу 1350 кила за кабриото), а и имам наблюдение и върху доста други автомобили с подобни кубатури. Петакът има НЕНОРМАЛЕН въртящ момент на ниски обороти. На пета предавка можеш да караш както с 40 така и с 210 като и в двата случая на двигателя хич не му пука. С японската кола постоянно сменяш предавки, защото няма никакъв въртящ момент под 2000 оборота, ако ще купето да тежи със 100 или повече кила по-малко. Когато карам кабриото и не се състезавам, сменям предавки на 1800 оборота. Когато карам Субито в същия стил сменям на 2200-2300. Въобще кабрио с петак си е доста отпускарска и релаксираща кола. Впрочем, ако ще купуваш кола, която ще е скъпа за всекидневно каране, защо не си вземеш кабрио?

Редактирано от ChevyGunn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.3 NG I5 10v (5 цилиндъра редови) бензин 136hp/190Nm
- уникално балансиран и силен като общ диапазон на работа; вечен!
- NG е последното поколение 5-цилиндрови бензинови, атмосферни двигатели на Audi, плод на 20 години разработка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...