Jump to content

Аз ремонтирам душегуб 2.5 TDI


loshdancho

Recommended Posts

  • Отговори 636
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

29b46b44dcbeaf0d6043658159e5c5f1.jpg

Примерно!

Аз ще чакам да съчетая някой ремонт че само за тия пулове на никой не му се занимава.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно тези взех лятото и не съм доволен,не знам дали може нещо при монтажа да се обърка и това да доведе до бързото протичане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 5.12.2016 г. at 13:50, DJANO написа:

 

Поклон пред автора на темата.

Освен невероятната колоритност на представянето на "душегуба"-(толкова никога не съм се разсмивал в технически форум), Данчо се отличава с упоритост и методичност в усвояването на "материята".     Искрени адмирации!!!

 

Ще  споделя  и аз  за тези прословути "печки". Вярно е ,че има прекалено много "детски" болести заложени генетично при сътворението,НО това е двигател, който къса ангренажен ремък  след  изминаване на 300 000 км.(вярно ,че беше качен на А-8 куатро с автомат,но това не променя нищо.и щетите бяха само по главите без поражения по валовете) и с повече "любов" и късмет прехвърля над 1 000 000 км..

"Душегуба" чупи и валове,но и за това си има причина-падат кобиличките и заклинват вала. А защо падат кобилиците (не говорим за скъсан ангренажен ремък)? Тази къса клечка съм я "дърпал" и доста се чесах на места, където не ме сърби..............и не намерих споделено......

Оказа се ,че умниците са монтирали редукционни клапани на маслените магистрали към хидравличните повдигачи за да подържат относително постоянно налягане.     НО..............годините ,"качествените"масла и "редовната" смяна в един момент си казват думата.(ако на топъл двигател и празен ход чувате хидравличните повдигачи и шумове в някоя глава,отстранявайте проблема защото ще ВИ боли вашата)

А проблема с "налягането" на маслото в тези магистрали най-често е от пропуск в редукционните клапани, които трябва да отварят на 2.5 ат. (подържат 2,5 ат. при повдигачите)

Има и разлики в монтажа ИМ. При по новите са в ъгъла на главата при валовете,а преди ги "криеха" под тялото на масления филтър и е кеф докато ги стигнеш!!!!!!  Изобщо има много мазохистични местенца  в тези двигатели-как да не ги обикнеш...........

С удоволствие ще следя темата и "Одисеите" които описвате...................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново на всички.

Пак съм с ?????

Миналата седмица чистих всмукателните колектори и сменях гарнитури.

Всичко е точно.

Само че докато бях разпилял всичко и чаках да изсъхнат колекторите от керосина забелязах че лулите на подгревните свещи са тотална щета.Всички са сцепени.И веднага се върнах в зимните месеци когато при -10-15 се позачудваше с паленето.Подгревите са сменени още тогава но не даде очаквания резултат.Като се позатопли няма никакви ядове.

Гледам из нета че някои ги побългаряват с кабелни обувки.

Мой познат бакшиш казва че стават от всякакви модели, отиваш с кошницата на моргата и ги береш като гъби....избираш здрави и само снаждаш кабели.

Из вносните сайтове мернах като част да се продават но 250лв не е оферта.

Някой да налее разум...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите лули се бяха нацепили,но сърцевината беше здрава и оставих само нея щраква хубаво свещта иначе и аз мислих да ги правя с обувка и нов силиконов кабел.

Редактирано от motoboys
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, имам следният проблем с една Skoda Superb 2.5 TDI ,BDG -мотор,колата пали без проблем,но между 1000 -1300 оборота ,започва да тресе ужасно( ако беше 4-цилиндров двигател,бих се заклел,че поне 2 цилиндъра не работят),после във високите обороти не се усеща.Проверих ангренажните ремъци - зацепени са правилно.В ЕКУ-то няма записани грешки...Ако някой е имал подобен проблем или имате идеи бих бил много благодарен ако ги споделите.

п.с. Изчетох цялата тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На  място ли тресе, или по време на движение, с какви скорости е?  Какво показват живите данни?? Правен ли е лог файл по време на тресенето?

Как пали, как набира, Сменяван ли е скоро горивен филтър, има ли въздух в прозрачния маркуч?

 

Много странна работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този проблем колега fittermanНикакви грешки нямах, но след 1 мес. излезе грешка на тампона на двигателя и мисля, че е от него. Все още така си карам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте, с мъжа ми имаме Audi allroad 2.5 tdi, 2003 г. AKE 180 к.с., автомат. Преди няколко месеца тя просто спря да пали. Сменихме акумулатор, не беше от него, разбира се мина ни през ум че може да е и от гнп, затова отложихме ремонта. До скоро беше на майстор - проблемът с паленето се оказа от изравнителната помпа на резервоара. Смени я, смени и всичко по спирачната система - накладки, дискове, маркучи и т.н. Всичко хубаво, взимаме я, движи се ок. Но след два дни стоене в гаража без палене, запали от първия път, малко трудно и започна да пуши гъст дим, мирише на неизгоряла нафта и започна да работи неравномерно и да тресе...Сега пак е при майстора, на диагностиката показа, че е изгоряла свещ, но възможно ли е да е от това? А и на прибиране от майстора след 500м каране светна ABS ESP и лампата за въздушното окачване, та затова пак му я върнахме...Иначе много си обичаме душето!

А и да допълня - след първото прибиране от майстора ми направи впечатление, че перката работи много дълго след гасене на мотора, а колата дори не беше загряла до 90 градуса. Дали е възможно проблемите да имат нещо общо с температурен датчик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вагком,  четене на грешки  и преглед на живата информация

Иначе само се предполага.

На тоя двигател електрониката не познава изгоряли свещи нито колата нито диагносткката. Не се препоръчва свалянето им от неспециалист, защото ще ги скъса. Отвиват  се с динамометричен ключ или специален  пистолет. Ако не стане  се киснат с/в масло и след седмица каране  се пробват на ново на топла кола. Истинската проверка е на свалени свещи и работно напрежение.

Наистина с изгоряли свещи паленето е малко специфично възможно е да притресе и изпуши първите 5-10сек, а може да е  върнала нафтата в резервара и засмукала въздух. Прави се проверка с надуване на системата на 2бара ама трябва да се знае как и от къде и какво да се гледа.. Ако продължи да тресе и след като загрее,  вече хич не е добре работата. Тогава се гледа компресия,  гнп и дюзи 

Ако сте въртяли дълго без нафта... Е възможно да е изгорял транзистора на гнп, много неприятно. 

Абс,есп,и лампата за въздушното...единственото общо между тях  и ремонта са сензори  абс и нивомери. С вагком ще се види точно, може  при ремонта нещо да се е получило или да му е дошло времето.

За перката трябва гледане на живи данни от човек дет знае кво да гледа на вагком. Сензорите са два син на маркуча от двигателя и  зелен на блока до гнп-то, отделно и климатика управлява перката. От къде идва командата за перката... трябва да се рови с вагкома, може и силовите кабели под левия рог на купето да правят мизерия и да са "леко" окъсили.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор! Ще видим сега като смени свещите как ще е. Иначе и майстора каза, че трябва да се свалят свещите и да се види дали работят. А за притрисането  - то е само на студен двигател, като загрее спира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци, преди 3-4 седмици след профилактика по главите и смяна на ангренаж, зацепих душегуба на 1.8-2 градуса след ГМТ. От тогава е изминал около 1500км. но не съм я карал аз. Днес я карах и ми напряви впечатление, че е малко по-шумен двигателя и малко по-рязък... закачих я и гледам центровката - на 2.4-2.6 градуса. Другата седмица ще си играя да я настроя пак. Някой идеи защо се е "разцентровала"?

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Грешка климатроник.

Природни всичко работи.

Къде може да е грижата.

Не е водена на гуру майстор.540ac8e8f2f3539ec76173b40518de76.jpg

Изпратено от моят Pixel с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо се габарка съединителя на компресора,а щом викаш че работи всичко е от време на време....окъсява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се ревизира като поизсъхне времето. То се е видяло.

Възможно ли е да прави въртел от омасляване. Имам леко сълзене от капака на главата. Последно като лягах отдолу лятото компресора беше като сълза.

Знам ли....

Изпратено от моят Pixel с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслоро разтваря лака на намотките. Може дя е пкъсил вътрешно ел.магнита, а може и не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Привет на всички знаещи и можещи колеги.
Както се пееше в едно култово поп фолк парче-
ЗА БОГА НЯКОЙ ДА ПОМОГНЕ.
След неделното пътуване към вкъщи по магистралата,при 140 150км/ч. Мотора стана странно Шумен. Като че ли някои кончета избягаха. И студен и топъл няма разлика в шума.
Пали от четвърт,на вага не показва нищо,не пуши няма повишен разход.
Мотора е BFC 163кс 2003.
Масло на 2000км
Ремъци ролки на 20000
Преди година и малко сметнах гарнитура на капака на клапаните. Нямаше драми,нищо което да не си е на мястото.
Качвам и малко материал,има силен метален шум, малко гърми през филтъра но не бие на сажди.
Май ще се отваря....
П.П
Компресора на климатика е с окъсил клапан. Но май ми е най малката грижа.
Имам и клипчета но не ще да ги качи.8526514a662b23f6e6be6cb3d51daa81.jpga9f1ce8288d478e10f4739752687aa0d.jpg

Изпратено от моят Pixel с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали се виждатhttp://cloud.tapatalk.com/s/5ca4eee14af30/videocompress-052-VID_20190403_200038.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5ca4eefc63fbc/videocompress-041-VID_20190403_195859.mp4

Изпратено от моят Pixel с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като видях първата снимка и ми стана лошо....отваряй капаците погледни вала и кобиличките че май са изяли вала и избегали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мхм, "чал бамбино", са рекли кобилите и конете с тях.:hilezh:

Смяна на всичко. Сосе повдигачите. И провери с вагком на инструментс 4канал колко е налягането на маслото на студено и на топло. Че такова посиняване рядко се вижда. И се заслушай долу при ремъчната шайба на коляновия вал. Да не хрущи на чупещи се камъни. Че там има хидравличен обтегач и верига на маслената помпа, уж не е проблемен, че е в маслена баня и близко до помпата, ама това посиняване.:nixweiss: Яко е стъргало.

.

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно и валовете за кофата.....
Бах мааааму няма и милион километра и се предаде..

Изпратено от моят Pixel с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...