Jump to content

Аз ремонтирам душегуб 2.5 TDI


loshdancho

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Пичуви, гледам сте много ангаже и не давате акъл на "Чувеко "майстор"

Ща земе а пукне като душето скоро-постижно. След такава безконтролна намеса...

Да ви сипем малко информейшън от извора де ега помогнете на закъсалецо.

 В петъка се запознах с Човека Индикатор, и днес му пуснах зов по ефира за помощ....Отзова се да ме премери...Нали все пак  и Органа му е индикатор.

Та ето що ми рече:

няма износване на буталата, Износване на цилиндрите 0.01мм.

Луфт в ключа на сегментите:

компресионен 0.6мм

 маслен сегмент 0.5мм

Диагнозата е ясна...компресията  се е скрила в картера....

Пиричина за маслояда ще се отстранява безкрайно...Главите вече бяха  на  втори ремонт за  смяна на водачи и гумички и напасване клапани и шлайфане. Предупредиха ме, че ябълките на повдигачите са износени.....Ама ми писна и така ще карат.

Човека Индикатор ми предложи лек хонинг на цилиндрите...ама отказах...Трябва да се сваля блока.

Ще се сменяват биелни втулки и лагери(основни и биелни), ще се Ъпдейтне  духалката...ама не знам с каква. Дайте акъл за турбина дето може да храни 400магарета и да се развърта рано от 1500об/мин-1.  и с мах, до 4000-4500об/мин-1. И да нема закъсняваане(  не знам дали е изобретена такава, ама надеждата...)

 Маслената помпа взима отношително показание на зъбното колело...леко са поизносени и зъбетата ги няма на 1/3...трябва да викам Човека Зъбар....

Пикльовците ще се правят на ново... нещо съ ми съмнителни.... От хората с който говорих, чистенето е бошлав работа...не възстановява износване.

Та имам едно умопомрачение:  имало балансиращ вал в картера...да се чуди "Чувеко майстор" оти му е... Он Душегуб е балансиран накриВо още у заводо...

И са не моем го зацепим идеално...оти не знам как...Дайте акъл кое  и къде да вкарам.

Биелните лагери са с номер по ауди:   долна черупка059 701D DE    SK Km 37 460

                                                               горна черупка 059 701 E DE    SK Km 37 462

 Ако може човека каталог да ми каже номинал ли са???

 Също дали е възможна замяната само на зъбното колело на  маслената помпа, или трябва да се оди до магазина за помпи?

Айде взимайте сношение, че съвкуплението ми е опряло изодзадзе..и ме напира безкрайно....

Пък после че ви мерим компресията с китаецо безплатно...ако си свалите подгревните свещи.

 

 

 

 

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 636
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако имаш възможност вземи нова помпа. Има разни аналози на оригиналната с добри цени, на 1.8 Тръца я бях сменял профилактично и нямаше никакви ядове. Премери биелите за разтежения и отделно като грамаж, защото трябва да са с разлика не повече от 5 грама мисля, а не се знае преди теб кой е творил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биелите в комплект с буталата ще ходят при Човека индикатор ( в  Интерсервиз) Аз там не пипам...

Даже акко знае някой от къде да закупя заготовки за биелни втулки да казва, че не знам от къде да си купя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ти мани това, а земи отвори ЕТКА, Метка и други каталози с женски имена и кажи за номинала на лагерите...дали  или да взимам номинал?

 Па по между другото може и да постнеш с колко се стягат основни и биелни  лагери

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GTX3063R е твоето добиче. Кое колко ще изкара, нямам си на идея. Мисля, че доктора може да ти помогне. Както казах и по-рано, сегментите винаги са първите заминали. За разпръсквачи пак доктора. Тръгнеш ли по-този път, махай автомата! Ще замине много бързо. Другата духалка за която се сещам, Garret 2260, но не знам какво може да се изкара от нея, трябва да се зачета. До колкото бях гледал преди, изходящия колектор дава фира.
Нали знаеш, че да минеш на голяма работа, ще трябват много неща? :) Парите могат да задминат закупуването на C5 с някое 2.7Т. Направи си сметка и сам реши какво ще правиш. Не те разубеждавам, аз просто не харесах идеята да дам толкова пари за 2.5, като все пак исках бензинова кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 Ма мноо снобарски им цените на тез духалки...   Тя една тамън  колкото душето.

 В момента ме тресе събирачката на цилиндро-буталната група и коляно-мотовилковият механизъм.

 После ще е дилемата с балансьора в маслото?!?!

На веригата за маслената помпа има тъй нареченият "банан" с маслен оптегач.

Ама като си бутам банана се чува звучно жмучкане и съскане от оптегача...

Дали трябва да е тъй???

Бананчето не е износено, но напъвача не напиня на угасено. И веригата беше хлабава.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето снимки на балансиращият вал, ако някой знае къде се блокира  за да се зацепи правилно към коляновият вал.

 

балансиращ вал.jpg

 

балансиращ вал2.jpg

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Егати  душе-помошниците сте.... Ама леко и постепенно си откривам  топлата вода.

Та бях принуден да разглобя Туй Ньещо..дет не го знам за кво е.

Та му разгадах на Ханс приомиците.

Развива се Туй безсмислено болтче и му се завира шифт. На противотежестта има направен глух отвор за фиксиране на  балансиращият вал. Предполага се, че трябва да е и блокиран  коляновият вал с другият щифт и в такова блокирано положение се слага веригата.

Сега трябва да се отиграе как да стане всичко това едновременно.

балансиращ.jpg

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Открийте разликите....:steinigung:

 

20160710_121747.jpg

 

Над  след първият от ляво всички  други са разтегнати с над 1мм и по навивките на резбата се вижда.

Ща взема с ръце да ги затягам вече.....

За  начинаещи има по-лесен вариант:hilezh::

 

20160710_121757.jpg

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С главчести болтове си играх преди 7-8 години. Или оригинални, или от ментаците но купуваш двойно повече. После едвам събираш един комплект, който да си стигне килограмите на затягане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Те тия са баш оргиданлъ, ама не знам клоко пъти ги монтирах миналата година(отделно и два пъти при майстори).

Сега така и така я разглабям пак.... И проверявам всичко на ново.  Да няма сакътлъци при сглобяването.

Даже тоя скъсания се отви цял....само на навивките на резбата се държеше

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един двигател  M57D30TU почти всичко..сега е момента да отървеш душегуба да имаш поне едно нещо здраво и дет върви в тая кола :blush:

Какъвто си експериментатор ще намериш начин да го плъгнеш в коша...

Рядък случай си да имаш енергия да отваряш целио душегуб :flehan:Аз на моя бензинов кош като му смених въпросните нещица за 3-4 дена доста зор \  при все че ония правят къде по-лесни за ремонт двигатели от твоя\ очаквам да работи 10 г без да я пипам :hilezh: и ако ми се отблагодари с такова отваряне 30 х  км по-късно и до надин няма да изкара а направо с туба и до там..

   
   
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сега съм на тема експерименти ама с нови части... с други думи: -оскъпил съм хобито.

Та една ей такава алуминиева тава без дръжка, заради две лагерчета ми струва 440лв...

DSC_64781465547574.JPG

 

Как да не го попсуваш немецо от сърце, на всички нормални коли това чудо(оста  за захващането на виското) е разглобяемо(според мен), само на душетрош...е запресовано. И заради две лагерчета(кото струват левчета сигурно) си купих поставка за инструменти.. 

 И вече съм собственик на лагери, сегменти и гарнитури, и ново зъбно колело за маслената помпа, на скромната цена от Илядо душета плюс 440каймета за  ангренажната плоча(конзола)

Добри хора( DJANO и miro_audi80) ми спуснаха факс от космоса...та сега вече знам кое с колко да затягам. Не че пак няма да има сакътлъци.

Обаче остава много до завършването на ремонта.

Трябват нови болтове за кратуните, мисля да взема шуменски...усилени.

С проекта на  засилването(попиляването на душетроника) съм обаче в яко неведение...не знам от де да го почна?!?!

Трябва изпускателни колектори, друго турбо, и шуменски дюзи. Обаче има фактора душетроник... А там тинята е още по-дълбока.

Че ми се иска да се прави нещо е ясно, че е почти невъзможно в моя случай също... не ги копам парите и не съм в състояние да налея из един път. Но варианта малко по-малко  е  с доста невидим край.... Да не взема да остарея и аз като душегуба безславно.

Абе оплел съм се яко..Признавам!

 

 

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Провери си динамометричния ключ ,че ако е много стар или китаец рискуваш с тия болтове много.. Май но душето има място за по- голяма турбинка ама как ще я преправиш да се хване на фланеца на колектора :huh: особено когато търсиш разумен вариант...Не знам кво ще стане ако може да се сглоби по-голяма турбинка на студена част и се запази топлата заради колектора:nixweiss: Ако може да се направи такъв хибрид и да се пипнат картите би имало ефект.. При все, че си с нови сегменти ,основни и биелни то тва само може да се окаже достатъчно да си я чувстваш що годе ок  след 5-6 х км се отпуска ремапваш я и така 150-60 кс на колела и си гледаш живота...Иначе винаги си има какво да правиш   читав дишегуб ....Няма просто повечето се убеждават с течение на времето а някой са особено упорити и креативни като теб :razz:

 

Кви са тия цени бе от ауди си мислят че собствениците се спъват в пачки ужас най-страшен тва дет си написал със сходни процедури\ без капак влизам в тия пари почти 3 пъти:stupid:\

Редактирано от arbiter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С хибрид тавана е по-малък от желаната мощност. Остава въпроса, каква турбина да се вземе. При 300+ коня трябва и колектор, стоковия не издържа.

Редактирано от ChillToucH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хибрида на стоковото турбо е с таван 250 коня. 

А иначе сакатлъците нямат край :hilezh:.

Купувам си гарнитури за  предният капак и конзолата на топлобменика(от ламарна са). Сменявам си ги и решавам да сменя лагерите...

С огромно неудоволствие установявам, че се е намотала веригата за маслената помпа докато въртя коляновият вал....

След половинчасово ръчкане с отвертки и други пособия най-накрая се отклинва, но първата черупка на основните лагери не излиза заради тоя същият капак(под който е веригата)....Закача и  и не става....Айде пак конзоли долу, капак долу (нищо, че са с нови-новинички гарнитури), и ЕСТЕСТВЕНО  при демонтажа на капака се демонтират и някои резби... Та лято е и стругарите пият бира, що ли да не ги почерпим.

т.jpgй.jpg

Докато си псувам на спокойствие, решавам да спусна буталата, естествено ги забърсвам да няма прахоляк по тях...Та забърсах и един маслен сегмент неочаквано.... Явно душето не обича да го псуват докато му бъркат в корема и веднага наказва с ходене до магазина...

Триесе и кусур парета ми е глобата за сегментите(цял нов комплект)  плюс стругарският масраф за капака.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема наистина трябва да е в начална страница и със огромни надписи ВАЖНО,а човека дет пори това животно наистина го признавам за някаква незнайна форма на мазохизъм!!!А аз да питам как мога да разбера дали апаратите ми подържат 312 мм дискове сегашните са 288 и кои ми предлагате АТЕ или BREMBO,а измежду другото не съм някъф спец но накладките хващат вътрешната част на диска примерно диска е 28 см. накладката е 10 другата част на диска за къв чеп ми е да ми го обясните като на малоумен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един едит,днеска погледнах накладката хваща целия диск извинявам се за малоумния въпрос :steinigung: и сега въпроса е АТЕ или BREMBO :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз сложих ATE  вентилирани с канали(за остъргване на изгорялото феродо). Ама с моето каране....вече смениха цвета кйм синкаво.

За Брембо съм чувал, че е по-зле. разбира се зависи от модела. А АТЕ го дават за първоначално вграждане. Всеки сам си решава, а и цената е предпоставка за избор.

А по моите драми..бай Стругар взе отношение...и празна дупка да му закарам ще и запълни отвора:hilezh:.

Даже се замислям дали предлага закърпване на женски органи... или поне намаляването на Ф-то.  20160717_142259.jpg20160717_142447.jpg

 

Понеже получих и помощ от DJANO   и Miro_audi80 Си позволявам да кача това що съм превел...може на някой(като мен) да му е от помощ...

Да се знае обаче, че с внимание са означени подробности които не са описани....

Така че липсва не маловажна информация.

За който има аутодата е лесно.

 

CylinderHeadTightening.jpg.56668b0ea64dcf4c26cba6fac2b85049.jpg

 

CylinderHeadTightening1.jpg.a5fd4b3f203bbbcdc422a08ca4a3c6ce.jpg

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пичуви, да ви  покажем малко от трансплантацията на душегуба, де ега си кажете мнението....

А, Аз вече мислим да се прекръстим на Душегубен, или на

Душе-Данчо, ама за сега все още тайм надежда, че душето ше се спаси от клечката, все ми обещава, че като го направя, ще върви като Недушегуб.

 Шири се мнението, че в станата на душегубите не се знае що е износване на блок, вал, лагери, сегменти и компресията му била вечна..

Ако е така..то аз съм единственият притежател на Изтърсак Немски... Щото моето душе не попада в категорията здрави и надежни...Оно си е родено запъртък.

Дали ме наредиха с добавка в маслото, или аз поголовно го стопих...не се знае. Ама е факт: всичко що можеше да се строши..не пропусна.

Като го купих не димеше грам, и само след като смених маслото и минах някакви 5000км почна да пуши като стар циганин каруцар.

Другите перипетии са описани по-назад в житие и страдание на Йорданий Душегубски.

Факт е, че картера е отварян, беше мазано с някакво подобие на силикон за съкла(бял) и течеше отвсякъде покрай металните гарнитури и картерите. Даже имам и съмнение за сменявани лагери... Ще постна снимки на старите лагери да видите огромната разлика в износването на биелни и основни лагери. Ако някой е разглобявал душегуб и му е бъркал в картера, сега е момента да ми помогне.

На снимките се вижда как  по основните лагери е останал само спомен от бабитната заливка... А биелните не са мръднали.

Възможно ли е това?!?!

"Естествено...." не съм шлайфал вала, даже не съм го и мерил(не работя с измервателни инструменти..  оти мое а сбъркам). Ако има желаещи мое ви каем как се сменяват основни лгери без да се сваля вала.

Направо му хакнах едни лагери номинал...даже не съм заглеждал дали са номинал старите.... Ще си покаже като го припалим, ако затрака като да има още едно VP в картера....работата е ясна.

 Та мноо се отплеснах и изоставих фотографа самотен. Да поясня нещо: носих ги в плик и са се жулили един в друг. Та затова има малки надирания и язви.

20160718_232640.jpg

20160718_232645.jpg

20160718_232706.jpg

20160718_232741.jpg

20160718_232934.jpg

20160718_232840.jpg

 

 

 

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не стягаш по таблицата която си качил.... Защото ще се разплете моторЯ преди да запали.Хинтче>>> camshaft e разпределителен вал,crankshaft e колянов вал.Engine oil pressure switch  е датчик налягане на маслото. Fywheel e маховик( и там задължително нови болтове,не питай защо)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка е да сменяш лагери, при положение, че старите са зле без да измериш какво става. И аз нямах инструменти, измих блока и колановия вал и ги закарах в шлайф база, там мерят и казват - ок е, не е ок. 

При мен основните и биелните бяха по-добре от твоите, вала според шлайфистите беше без дори стотна износване. Казах им да го полират само, взеха ми 30лв. Блокът при мен беше уж перфектен и се оказа, че е с износване. Гледам, че си писал, че е с една стотна износване твоя блок, елипса мерихте ли? Не е лошо да се премерят и буталата. Дано да не съм лош пророк, но според мен е най-добре да ги занесеш за мерене преди да събираш, за да не се окаже, че ще вършиш една и съща работа два пъти. 

Просто съвет и гледна точка давам, един вид да заровим томахавките. Пък и нали го правя същото при мен сега.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Дано да не си лош пророк.... Човека от шлайфбазата ми дойде на крака да премери :блок, бутала и сегменти.

Блока е мерен за елипса и в горната част има тази 1стотна износване. Буталата са перфектни, също са мерени.

Евентуално, ако блока беше за ремонт щях да търся сигурно друг, че едно бутало за душегуба е 330+ лв и 36лв сегменти за 1 бутало. 

За вала ми каза, че няма условия да го мери на място.... Погледна биелните лагери, още не бях свалил основните. Видяха му се добри, даже не за смяна .... Та от там се изкълчи работата . Първо смених биелните, а после свалих основните. И останах "леко изненадан". Видимо вала е добър, ама дали има елипса?!?!... пък и досега е работил с тези лагери и е вдигал масло.  За съжаление  вече бях купил основни лагери номинал, подведен от вида на биелните.  До тука за 20дни съм налял над 1500лв и още не съм затворил двигателя... Правя си го абсолютно сам  на открито, така, че едно сваляне на блок/вал в тези условия.... Имам лебетка и колани, има и една фадрома около мен, ама вече картера е затворен...

 @HCOHCO  Така става ли?

Прегледай ако имаш забележки да оправям пак... Че в Евроболт вече ме познаватCylinderHeadTightening1.jpg.a5fd4b3f203bbbcdc422a08ca4a3c6ce.jpg

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...