Jump to content

4.2 V8 - не пали топъл


150hp

Recommended Posts

Проблемът е че понякога колата не иска да запали от първия път, когато е топла. Това не се случва постоянно, а например веднъж на 2-3 дни и то винаги когато двигателят е топъл. Сядам, опитвам да запаля, стартерът върти, но колата не пали - все едно няма гориво в резервоара. Връщам контакта, пробвам още един път или два пъти и вече запалва, след което си пали безпроблемно. Дори веднага да я изгася и пак да я запаля, няма проблем. Интересното е че го прави когато тя си реши и може да не се случи дори цели дни, въпреки че много пъти я паля топла. Няма газ, кара се само на бензин.

Къде да търся проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симптомите наподобяват липса на гориво, т.е. по някаква причина помпата не нагнетява гориво до дюзите, може и изобщо да не иска да се включи. На първо време се ослушвай винаги ли тръгва помпата при подаване на контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На брат ми колата ги прави същите номера, но при студен мотор и топло навън. Мерили сме налягане на горивото, сменихме темп датчици, гарнитурите на колектора, вакууми, и картерна вентилация, свещи + бубини, акумулатор и какво ли още не ( повечето компоненти си бяха за смяна разбира се ). Странното е, че като запали колата и замирисва на суров бензин което говори, че по някаква причина се дави, но каква е тя така и не можахме да установим. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В конкретния случай, залагам на тръгнал датчик за оборотите. Обърни внимание, дали подскачат оборотите когато въртиш на стартер а не иска да пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На брат ми колата ги прави същите номера, но при студен мотор и топло навън. Мерили сме налягане на горивото, сменихме темп датчици, гарнитурите на колектора, вакууми, и картерна вентилация, свещи + бубини, акумулатор и какво ли още не ( повечето компоненти си бяха за смяна разбира се ). Странното е, че като запали колата и замирисва на суров бензин което говори, че по някаква причина се дави, но каква е тя така и не можахме да установим. 

При студения старт проблема е в горивото. Проверете първо бензиновия регулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Прави го само когато е студен мотора, а навън е топло. При студено време пали от четвърт без значение колко е стояла. Регулатора го сменяхме с моя за проба и промяна нямаше! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За късмет тези дни все пали, но ще я засека и ще видя дали има подскачане на обороти в случаите, в които не иска да пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още не мога да захапя, как при условие, че ВАГ-КОМ или VCDS са вече толкова достъпен инструмент, като ключ 13 комбиниран с лула, при проблем първо не се проверява за грешки, а после за стойности горивните тримове (за бензинови ДВГ) и чак тогава audibg.com/forum

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пълним го до горе почти винаги и не е оказвало влияние. Нещото, което пропуснах да отбележа е, че когато е на лице проблема след като запали за 2-3 сек държи мн ниски обороти 300-400 и след това се нормализират, бях се насочил към дросела, но и него сменяхме за проба без успех. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писахте че сте мерили налягането на бензина, това предполагам е да е оставен манометъра да престой вечерта и на сутрешния старт да се мери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрин или след престой си пали от четвърт, проблем има сало когато колата не е карана и мотора е изстинал а околната температура е над 25 градуса ( като запали мирише на суров бензин), при всички други условия пали без да се замисля. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мой късмет днес оставих колата и след 20 минути пробвах да я запаля отново. Проблемът пак се прояви. Започна да върти по познатия начин - все едно няма гориво. Оборотите НЕ ПОДСКАЧАТ. Докато върти си седят на 0, все едно двигателят е изключен. Този път реших да не връщам контакта и въртях на стартер 30-40 секунди, след което запали.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчик за оборитите на двигателя, това са начални симптоми. След време въобще няма да запали. Мисли докато е време за смяна. Че винаги се предава, на най-кофти места.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, ако оборотите подскачат докато се опитва да запали, различна ли ще е диагнозата? В момента моята трудно пали като е топла, с доста замисляне, но докато върти оборотите играят и търся къде е проблема. Като гледахме дебитомера, беше заминал, изчистихме го, живна и влезна в нормален режим на работа, но продължава да го прави. Интересното е, че колкото и да въртя не пали докато не чукна газта, а ако реши да запали, пали на около 500-600 оборота и след това качва нагоре. 

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго е при теб, това с чистенето на дебитомера няма да свърши работа иска си нов. Как ти е темп датчик?

 

пп Коректно ли са ви зацепени колите? Виждал съм заради кофти масло 10в40 обтегачите да не опъват веригите в норми на иначе перфектни такива. Симптомите бяха, занижена мощност и леко затруднено палене. Тъй като мотора горял масло и сложили такова по съвет на "майстор", веднага след смяната отново с 5в40 нещата си дойдоха в норми.

Редактирано от tvard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес проблемът се прояви отново и то цели 2 пъти. Интересното беше, че и първият път не запали, а вторият оборотите се клатушкаха и просто работеше като на косъм да изгасне всеки момент /все едно на 3-4 цилиндъра/. Поработи така няколко секунди и се оправи, а отзад миришеше на суров бензин. 

Т.е новото е че вместо да не запали изобщо и да върти на място, този път запали, клатушкаше оборотите /вместо да ги фиксира на 800, бяха на около 200-300/ и едвам работеше, след което се оправи.

Добавям и още едно наблюдение - проблемът зачестява когато съм с по-малко от половината резервоар гориво. Всъщност не си спомням ако горивото е над средата да го е правила изобщо. Дали има някаква връзка?

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...