Jump to content

Auxiliary Heater element


Swimsas

Recommended Posts

За сефте му е при мен. Интересното е, че когато взех колата бе софтуерно изключен. Не даваше никакви грешки, но бе и изключен да се активира. Може и да е правил проблеми преди и за това да са го изключили.

Тази зима си работеше перфектно.

Като ми остане време някой уикенд, ще се заема и с него. Не обичам при диагностика да виждам червено :unsure:. Почти съм сигурен че са спойки. Но даже и да не са, пак ще разнищя проблемът. Платката не е сложна и подлежи на замерване и ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • Отговори 98
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На 25.04.2016 г. at 13:18, bsdnikolov написа:

Като ми остане време някой уикенд, ще се заема и с него.

Речено - сторено. Днес имах свободно време и реших да се заема с прословутия Auxiliary Heater element. Работата не бе никак малко, но си заслужаваше.

 

Аз започнах с махане на средната конзола. Отне ми около половин час махането и. Ето и операциите:

Махате пепелникът (ако имате такова) и джобчето в задната част на конзолата.

 

image.jpg

 

След като ги махнете, отвийте с камък 8 mm двете болтчета, които я фиксират към подът.

 

image.jpg

 

След това отвийте с камък 13 mm основата на подлакътника (ако имате такъв).

 

image.jpg

 

Махате подлакътника и се прехвърляте в предната част. 

 

image.jpg

 

Аз продължих с отвиване на горните фиксатори на триъгълните елементи около "барчето". За отвиването им се ползва Торкс 30. Дупките са видими от долната страна.

 

image.jpg

 

След като се развият, винтовете падат на долу и остават видими.

 

image.jpg

 

След това се заех с декоративните елементи около скоростния лост. Излиза много лесно, на щипки са. Просто отваряте пепелника и дърпате на горе. Накрая се получава това:

 

image.jpg

 

За колегите които са с автоматик като мен: Не забравяйте да откачите буксата на индикатора за скоростите:

 

image.jpg

 

След това развих и на щипките (и не само на тях, но това ще го видите) с Торкс 25. Две отпред и две отзад. Обърнете внимание на посоката на щипките. От пред е една, а от зад е друга. При сглобяването не пропускате да обърнете внимание на този факт.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

А сега просто се хваща конзолата на пепелника и се вдига на горе, в края от към скоростния лост. 

 

image.jpg

 

Не вдигайте много, защото защото ще трябва да откачите и буксата на подсветката за пепелника:

 

image.jpg

 

След като се откачи буксата, Вече може да се изтегли конзолата с пепелника, посока задната седалка. След премахването и остава това (а каква кочина се е събрала там, не е истина. Италианеца даже ми е оставил точки от промоцията на някоя бензиностанция :hilezh: ):

 

image.jpg 

 

Остана малко до падането на средната конзола. В дъното има една бленда. Тя трябва да се махне. Става просто чрез издърпване.

 

 image.jpg

 

Зад блендата има два винта. Време е да се развият. Това става с камък 8 mm.

 

image.jpg

 

Те държат триъгълния орнамент. От другата страна (от към седалките) е хванат с още два винта. Отново за камък 8 mm. И те долу.

 

image.jpg

 

Вече нищо не държи триъгълниците и е време да се махнат. 

Следва махането на запалката. Повече от елементарно е. Дърпа се първо посока задната седалка, докато се откачи предния захват и после на горе. За буксата и, не смятам да обяснявам.

 

image.jpg

 

Следва махането на капачката под ръчната. Елементарно е.

 

image.jpg

 

Сега махаме капачките от страни на конзолата и развиваме винтовете (с камък 8 mm) под тях.

 

image.jpg

 

Всичко вече е развито. Конзолата изглежда така:

 

image.jpg

 

Дръпнете ръчната за да ви е по-лесно изваждането на конзолата. Хванете задния и край и го вдигнете. След като и ръчната мине под нея, вече може да се извади от колата. Ето я и нея:

 

image.jpg

 

А ето и частите, които свалих от нея:

 

image.jpg

 

Бърз поглед в колата:

 

image.jpg

 

До тук екстра. Операцията ми отне около 40 минути. 

Но не предполагах, че мъките сега започват. Теснинията и винтовете на терсене място, те първа ме очакваха :hilezh:.

Следва махането на кората над шофьорските крака. Тук няма да правя описание. Повече от елементарно е. Ако някой го затруднява това, изобщо да не се захваща с цялата процедура. 

След премахването на кората, заставате на колене в поза "баба бере гъби" и продължавате. 

 

Първо се маха декоративната капачка, прикриваща радиаторите. Тя е хваната на три винта. Третия не се вижда на снимката, но по стрелката ще се ориентирате къде е. Винтовете се развиват с камък 6 mm.

 

image.jpg

 

След махането на капачката, предстои да се махне една шина защото пречи. Трите винта се развиват с камък 10 mm.

 

image.jpg

 

За шината има хваната щипка държаща кабелен сноп. Реших да не я махам, а да преместя шината заедно с кабелния сноп към торпедото, за да не ми се пречка.

Сега е време да се извади буксата с CAN кабелите, влизаща в Auxiliary Heater-а.

 

image.jpg

 

В горния си край, в Auxiliary Heater са завити две мощни кабелни обувки. Това е захранването му. Сега внимание! По левия кабел има НАПРЕЖЕНИЕ! Този кабел е свързан към 80 Амперов бушон. Не е нужно да правите бели. По-добре откачете акумулатора!

 

image.jpg

 

Аз понеже знам какво правя, предпочетох да не откачам акумулатора. Развих кабелната обувка и хубаво я изолирах.

 

image.jpg

 

След това се развива и другата клема. При нея вече няма никаква електрическа опасност (тя е вързана към маса).

Направих опит да извадя печката, но не помръдна. Като се загледах по-внимателно, открих дяволчето. Има още един винт:

 

image.jpg

 

Той се развива с камък 6 mm. За да се види по-ясно къде е, направих една снимка и с нанизан камък с късо рамо на него:

 

image.jpg

 

И най-после гадината започна да се подава :dance:

 

image.jpg

 

Ето го и извън леглото си:

 

image.jpg

 

Остава да се махне капачката над платката. Малко със зор се маха, но това е защото е лепната със силикон на 2-3 места. Силиконът не е полиеретанов и се отлепя лесно. 

Ето малко снимки на платката и прословутите резистори:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Спойките на резисторите бяха кошмарни. Понеже са правени машинно, контактната повърхност бе малка. Това естествено води до пукането на спойките. При мен аз забелязах една, но телефонът ми няма камера с режим макро.

Направих нови и силни спойки на резисторите. Не гоних красота а якост, за това ме прощавайте за външния им вид ^_^.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Ето пример на спойките преди и след. Както казах не търся визия а надеждност.

 

Преди:

image.jpg

 

След:

image.jpg

 

Сглобяването е по обратния ред. 

 

И като резултат, най-после грешките изчезнах. А на Output Test, отново си показва пълна мощност:

 

image.png

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На последния болт, които е за да се свали печката над полюса има едно бяло рамо. При мен това рамо е застанали в  положени точно над болта. И сега няма развиване. Толкова разклоняване.  Какво мога да направя.

Редактирано от bobini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Може би трябваше да спомена, че при мен климатроникът бе оставен на High преди разглобяването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

тъй като и моята печка даде грешка и стартово работи малко под 700w , искам да попитам няма ли вариант въпросните спойки да се направят на място без да се демонтира централната конзола и целия елемент , а само кората под шофьорските крака и капачката на платката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Изявявам се, за евентуално глупавия въпрос, но как най-лесно мога да разбера дали колата(А3 2003 2.0 140 PS. 16V)е оборудвана с подобна Ел. Печка? Благодаря [emoji1]

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, bsdnikolov написа:

Цитиране на предходно мнение!

Нямам това оборудване, все още[emoji6] , но ти споменаваш 70А бушон...евентуално ако го има него и ако знам кой точно, не би ли могло това да ми подскаже?

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, bsdnikolov написа:

Цитиране на предходно мнение!

Много ти благодаря[emoji106]

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Някой знае ли къде точно се намира бушонът за тази печка? Свалих я, носих я на майстор и нищо не стана.. ще трябва да я сменям. При теста ми наби отново същата грешка, но ми и замириса на изгоряло. Та понеже там постоянно има ток и не искам да стане някоя беля мисля да я изолирам за момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли къде точно се намира бушонът за тази печка? Свалих я, носих я на майстор и нищо не стана.. ще трябва да я сменям. При теста ми наби отново същата грешка, но ми и замириса на изгоряло. Та понеже там постоянно има ток и не искам да стане някоя беля мисля да я изолирам за момента.

b275d41beb2cb7a8d716752058b0573d.jpga111b99fb422df2123b323c699e78747.jpg

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иване,отнеси я на bsdnikolov да ти я оправи ;)

Незнам дали добре си видял стъпките които е минал и за да съживи неговия.

Мисля,че и при теб проблема е същия.

Редактирано от audibluesky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 12 часа, Ivan_Ch написа:

Някой знае ли къде точно се намира бушонът за тази печка?

Точно през един пост по-нагоре е и отговорът на въпросът ти:

На 17.08.2016 г. at 10:37, bsdnikolov написа:

Бушоните в двигателния отсег. Тези които стоят челно. Бушонът е номер 8 - 100 Amp.

 

Screen_Shot1113.png

 

 

Преди 11 часа, audibluesky написа:

Иване,отнеси я на bsdnikolov да ти я оправи ;)

Незнам дали добре си видял стъпките които е минал и за да съживи неговия.

Мисля,че и при теб проблема е същия.

С него си писахме още когато е запушила. Според мен, човекът при който я е занесъл е събрал със спойка два съседни елемента. Платката е малка, а спойките финни. До единия резистор, много близо имаше SMD транзистор. Там грешките стават лесно. Щом е изпушила, поправката става "весела". Най-добре да я смени с друга, втора ръка. Казах му къде има проверено работеща.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Стана студено и дойде времето на Auxiliary Heater-ите да помагат в студените сутрини и вечери. След като Иван (@Ivan_Ch) има вече работещ и ревизиран Auxiliary Heater, дойде времето и на друг колега. И отново виновниците за това са добре познатите резистори. На днешната, виновникът бе:

 

Screen_Shot1434.png

 

Беше се "отпоило" от към транзистора.

Ето и след пълна ревизия на спойките на резисторите:

 

Screen_Shot1431.png

 

И готова за монтаж:

 

Screen_Shot1428.png

 

Остава само да бъде монтирана отново в сервиза в който я демонтираха и да ми потвърдят пълната и работоспособност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При какво стойности точно се пуска? Външна температура, температура зададена на климатика, на ауто или на екон? Ако е на зададено на предно стъкло и температура 26г. дали работи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде, не помня в коя тема ги бяхме обсъждали условията. Но, не пречи да се обобщят. 

Отоплителя се включва при външна температура под 7 градуса (някъде се твърди 4 градуса), климатроника НЕ е на Econ и зададена вътрешна температура над 26 градуса. Изключва се (при изпълнени предходните условия) при достигане на 75 градуса температура на двигателя. Имам цял PDF файл с принципа на действие, работата му и т.н. Ако ти е интересно, мога да го постна.

 

HEATER.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

×
×
  • Create New...