Jump to content

Леко притрисане сутрин


mitaka7717

Recommended Posts

Колеги прави ми впечатление,че колата при първо палене сутрин има едно леко притрисане на двигателя.Това е само при първо палене,после всичко е наред.Сори и веднага да изгася и запаля,няма проблеми.Гледаха свещите и казаха,че всички работят.Пробваха ги на място с мултицет.Преди 20к са сменяни повдигачи,кобилички и тарелки коплект.Сменен е и филтър картерни газове.Загуба на масло няма.Течове също.Казвам го тона,защото се чудя дали не го прави проблема от някоя паднала кобилица или е от нещо друго.Маслото се сменя през 10к като филтъра за горивото се сменя през една смяна на маслото.При последната смяна не е сменян.Уточнявам го и това за да бъде ясно.Колата е 2.5 ТДИ а6с5.Пускам темата за да стиковам мнения.Моля не нахадайте на тема душегуб!Аз съм супер доволен от колата си и смятам да си я подържам и карам :) На отзовалите се с мнения предварително благодаря :)

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подгревните свещи съм ги свалял за да се убедя, че нагряват. Но вероятността да се скъсат е голяма.

Другият вариант за притрисането е дюзи, ще припушва бяло. Третият е въздух . Четвъртият е помпа.

Ако го прави само на студено време може да са дюзи или помпа. Ако и лятно време може да е въздух. Но нищо не е сигурно. Огледай хубаво за навлажняване покрай снадките на маркучите. Дори от малките маркучи за излишна нафта може да просмуква въздух. Може от гумичката на клапана на филтъра, може от самият клапан. Дифтхунги на колендрите на помпата( иска здраво стягане).

Дюзите можеш да ги видиш през vcds но не са реални показанията. Аванса също може да провериш през vcds. Но щом не споменаваш за пушеци докато притриса си е въздух. Ако свещи не греят пак ще припушва бяло.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да те питам, тресенето веднага след като запалиш ли почва или след някакво време?

 

Аз имам подобен проблем - веднага след запалване имаше вибрация и чувах че единия цилиндър не пали - имах изгоряла подгревна свещ. Смених всичките и при паленето нямам грам вибрация, но след 1-2 мин работа започва да претриса леко мотора и мисля, че това е момента в който подгревните спират да работят. И си мисля, че може да е някъде друг проблема, примерно подгревните да спират по-рано отколкото трябва, но не знам това от какво се регулира.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при  мен го има това притрисане но аз все пак съм със 6 изгорели свещи.тая сутрин си запали от първият път с 6-8 секунди въртене.първата половин минута докато се нормализират оборотите играеше стрелката малко но после заспа на 742 оборота  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от свещи, а и от въздух. Ако въздуха се е просмукал във филтъра (като най-висока точка) но в помпата е останала нафта ще запали, но после притриса докато изкара въздуха даже може да угасне. Ако е от свещите трябва да прави бяло докато притриса, ако е въздух може да е малко черно, защото електрониката дава макс гориво за да задържи оборотите, и се получава , че на един цилиндър впръсква каквото е останало, а за друг цилиндър не стига нафта. Ако са свещите колата се изфорсирва трудно съчетано с бял пушек, но изчиства. Ако е въздух педала не реагира или реагира много забавено докато притриса. Другото е запушен горивен филтър. Поради ниската температура нафтата се сгъстява и трудно преминава през него. Даже може даго натъпка с парафин. Това спомага да направи вакум. Или даже да дръпне въздух от някоя слаба снадка.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е различно, пали от четвърт, работи перфектно и след 2 мин работа почва да притриса, след това като поработи да кажем още 30 секунди и се нормализира, но оборотите са ми бетон. Мотора си се форсира нормално, разбира се студен дизел не съм го рязал да видя как е.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами опитай като почне да притриса за му подадеш газ. Не говорим за 4000+ оборота. Веднага се усеща дали реагира педала и дали ще почне да изпушва бяло.

Има и вариант проблема да ти е в резервоара или филтъра. Да е затлачена сондата и от студеното парафина я дозатлачва след като запали и засмуче. После като превърти топла нафта да се топи парафина и да се подобри пропускливостта. Може и някое маркученце около сондата да просмуква малко въздух.

Аз си реших проблема с паленето...Нови маркучи,нов филтър,клапан и гумичка нови свещи ремонт помпа и чистене и реглаж дюзи, чистене резервоар. И сега пали с подаването на ключа.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реагира си, няма проблеми, само че единия цилиндър хлопа все едно вътре има левчета :D :D Това в кръга на майтапа, като изляза отвън мотора не се усеща, че работи неравномерно. Ще ходя при D-bros, да видят пичовете за какво иде реч :D

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което чуваш е прословутото крекане на аванса. Помпата се опитва да компенсера неравномерната работа и да стабилизира оборотите. Отам почва да шиба аванс и гориво на мах. Ако е въздух може да се усили притрисането и крекането докато засмуче гориво и изкара въздуха. Ако е лоша работа породена от лошо смесообразуване при форсирането започва да пуши бяло с повишаването на оборотите работата дима изведнъш изчезва и двигатела заработва стабилно щом сработят накрая дюзите нормално

Крекането ще го има докато прекъсва винаги щом се подава гас. Но най-важното не погледна... какъв е цвета на пушека за да те насочи къде да търсиш проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е аванса, той работи по друг начин спрямо това, което чувам :D А пушеци нямам никакви, много странно :D Имам съмнения за температурен датчик ама трябва да го замеря тия дни :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пушеци нямам.Просто първоначално за около 3-5 секунди завърта малко трудно,после кове на 1000 оборота и след около минута пада на 800 и си стои там постоянно.Вчера я качвахме на Ваг и едната редица от дюзи си мени постоянно данните с цел компенсиране на някаква вибрация която имам,но не я знаем от къде е.Страната с умната дюза е закована и не мърда.По автомобила няма никакви грешки.Маслото е сменено,филтри без горивен,всички ролки и ремъци от до,без компромис с качество.Абе ще си покаже то откъде е ,ама дано да по-малко финикииски показването :))))

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери си тампоните на дв. Като заминат, се покачват леко оборотите "в случея 800" и си седят там, трябва да са около 740. Зависи от коя страна ти е скъсан тампона,може затова да ти дава разлика. Ако греша, нека по вехтите в бранша да ме поправят. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на двигателя имат вибрационни датчици и ако колата тресе двигателя, датчика отчита и компа се мъчи да прави корекция на горивото с цел намаляне на вибрациите. Погледни си тампоните и датчиците им, може и някой да е сложил тампон без датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема е при студено време. Сега зимата , когато температурата падне около 0 и под нея като запаля колата започва да тресе около3-5 секунди и след това се нормализира... Така е от поне 2-3 години. Сменил съм какво ли не... горивни филтри... маркучи клапани.. свещи... е няма оправия...

Другото което е при запалване колата пропушва бяло за миг и спира.. това е винаги при студен мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Малко и аз да яхна темата. Ще карам колата си 2ра зима. Миналата имах бая ядове със запалването (2.5TDI BAU, А4. Сори, че в този разел пиша, но то двигателя си е този). Смених по ред свещи (всичките бяха заминали), акумулатор, центровката оправих (не беше ОК) и тази есен сега чистих дюзите, защото като захладя почна да прави проблеми. Сега тази седмица видях, че имам консумация от 2.8 на загасена кола и това оправих. А, и горивният филтър е нов.

Остана си обаче тояно този проблем, който mitaka7717 и spookss, а имено пали при 3-4 оборота на стартера (въпреки, че може да е леко бавно самото въртене), но не се палят едновременно всичките цилиндри и изпушва бяло за 10-15 секунди придружено с притрисане и misfire. След това всичко се оправя. На топло няма проблем. Сега, като чета за тампоните, единия ми има проблем. Грешката на VCDS е, че постоянно е "втвърден". Може ли от това да е? И открихте ли си вие проблема? Супер досадно е това палене....

Също така, как мога да проверя дали не се просмуква въздух?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си сменил всичко и центровката е ОК, остава да провериш накрая компресията. На мястото на подгревните свещи се навива накрайник за компресомер(манометър).

Най-добре в сервиз да отидеш дето имат всичко да премерят.

Има и още един фактор vp44, но не ми се вярва ,до сега да е заминала ако е дала признаци миналата зима.

Ако има въздух ще притриса, ама няма да пропушва, и ще ти го прави и лятото, а  паленето след дълъг престой е почти невъзможно,  .  Самото откриване е на практика мисия с неизвестен край за не специалист(имаше няколко опита в форума). По-лесно  e да се сменят всички маркучи и дифтхунги и клапана на филтъра с гумичката в комплект, от колкото да се ровиш с дни и месеци и да се мъчиш да откриваш микроскопичен дефект.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май така ще стане. А какво следва, ако компресията не е ОК? :huh:

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казва се пръднал мотор.... Пък касво следва си решава всеки сам. Надин, продажба, ремонт, или я караш докато се скапе съвсем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казва се пръднал мотор.... Пък касво следва си решава всеки сам. Надин, продажба, ремонт, или я караш докато се скапе съвсем.

 

Въпроса ми е какво се ремонтира точно и горе долу за колко жълтици става въпрос? Но щом намеси продажба, май не е добре  :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи първо вадене и разглабяне на двигателя на съставни части.след това шлайфане на вала и блока.нови лагери(биелни и основни) и бутала със сегменти.смяна на всички семеринги и гарнитури.ревизия на главите и препасване на клапаните(не е задължително но е желателно)това е що годе основното но за цена не знам и не искам да си помислям дори.за мен вариантите са 3 Надин,на части или друг двигател :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже, дано не е това, че не ще има продажба май. :)

Ще е водя на тест тези дни, пък да видиме. Мерси за отговора и весели празници!

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най тежкия вариант.

Може да мине и само със смяна на сегменти и евентуално биелни лагери.

След това ревизия на главите и после газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях, че околу дюзите има нещо мокро и като го избърсах, май е масло. Не е много и се чудя, като са ми чистили дюзите, дали са сменили там шайбите и тн...

Дали в това не може да се крие проблема? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта: Темп. -7 С, две денонощия без палене.

Подгряx, може би лампата загасна няколко секунди по-късно от обичайното. Въртя ключа, леко "притресе", запали и веднага заработи равномерно. Но все пак "притресе".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...