Jump to content

Непостоянно 4х4 и за надлъжни мотори?


ole

Recommended Posts

On demand, означава при нужда. А ситуацията която описваш , просто трябва самостоятелно да могат да се разпределят силите от системата, към всяко колело, а не само преден/заден мост...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

 заден блокаж и ръчно управление на средния, 

Няма нужда от ръчно управление.

Системите по начина си на реакция се делят на proactive и reactive (ще използвам чуждици, защото ми е по-лесно, а и ако някой търси повече информация ще му е по-лесно с гугъла).

Просто казано "on demand" системата е тип "reactive". Тя чака нещо да се случи, за да задейства нещо (обикновено и с ръчното управление е така, освен ако....)

Торсен и x-drive работят така, че "нещото" да не се случи.

Торсен-ът не е идеален диф, но е изумително прост, надежден, лек и компактен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно, ултрата ще е само до 500нм въртящ момент.

 

Май е с Халдекс, дори с блокаж ръчен на диференциала и до 100% предаване на момент към задния мост...

Този маркетингов трик за тези до 100% предаване към задния мост, винаги ме е изнервял страшно много.

При халдекс максимума назад е 50%, ако и 4-те гуми имат еднакво сцепление. 100-те процента назад са при хипотетичната ситуация ако предните 2 колела са на лед или такава настилка, която няма никакво сцепление.

Колите с халдекс нямат среден диференциал, следователно няма как да имат блокаж там, ефекта на диференциал с блокаж, се получава при напълно зацепени съединители в халдекса, когато предават 50:50 въртящия момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този маркетингов трик за тези до 100% предаване към задния мост, винаги ме е изнервял страшно много.

И аз дълго време се опитвах да го обясня,но повечето хора вярват на това,което пише в сайтовете.При тези 100 % към задния мост,значи трябва да има 0% към предния,е пък няма как да стане това,все едно да караш  голф със задно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е маркетингов си е, нещо подобно на теста с ролките, а блокажа е на задния диференциал или поне от ФВ така твърдят.

За мен реално Халдекс системата има едно голямо предимство, че може да бъде софтуерно моделирана според собствените предпочитания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таквоз нЯщо има в туарега. 

В такъв случай туарега не е с постоянно задвижване на 4-те колела,така ли? Чудно ми е А8-ците куатро, които не са с торсен,как се случват нещата при тях, след като нямат среден диференциал.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОЙ Туарег, че май не разбра за разликата между моделите им?

 

Клипчето за Crown диференциала погледна ли го? Това до колкото разбрах е валидно за А8ци

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Всеки, които е карал автомобил в малко по-тежки условия, не поставя под съмение подобно твърдение. 

 

Какво значи "малко по-тежки условия", та си успял да направиш разликата?  :lol:

 

На мен са ми еднакви. В най-голямото сняг, а и на сухо. Ама явно защото не мога да ги докарам до критичните им стойности.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че става все по-интересно - вече имаме Ауди Q-модел на предно предаване. И с три цилиндъра.

 

Така погледнато новото Audi A4 Allroad Ultra е един прекрасен автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като виден член на близнаците ще си споделя мненията на двамата дето се борят в мен. На първо място съм доста "бесен" и разочарован, донякъде вече свободен да напусна марката и да си купя нещо друго. Нали всички други продават подобни системи 4х4. Даже може и да не е 4х4 - няма я магията. Магията да знаеш че те задвижва същото това с което Валтер Рьол навремето е разцепвал всички и е променил рали спорта. Нали Ауди е това което е най вече благодарение на quattro  и едва на второ място - любовта към детайла. 

 

От друга страна, не сте ли се замисляли, колко много са вързани от Ауди с тази 50 годишна технология, при положение че всички останали направиха едва ли не чудеса с 4х4 от механика и софтуер? Дали всъщност в 95% от еждневните случаи модерните системи вече не са по добри от добрия стар торсен? И дали не им пречи за да направят хибрид quattro? Спред мен момента е настъпил и ако не искат да отстъпят върха при 4х4 Ауди трябва да предпримат тази стъпка. Ние може да им се поразсърдим, но все ще им простим, справка - БМВ на предно - феновете го преглътнаха. Но докато БМВ предлагат най вече индивидуалност и се отличават с вниманието си към водача, Ауди ще загубят най отличителното си качество. 

 

Когато преди няколко години излезе векторния диференциал се зарадвах много, защото беше логично продължение на старата система. Той обаче май нямаше успех. Като че ли  напоследък само отрицателни неща - моделите ако не ги познаваш от 20 метра не може да различиш А4 от А8, скандала с газовете, сега и това. Честно казано не ме задържат вече много неща в 4те кръга. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Q на предно и Олроуд с псевдо-куатро...Маркетингов продукт, който ще превърне Ауди в ширпотреба, както Тойота от символ на надеждност в момента е Японската Дачия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излишно се задълбочавате според мен.

Никой не е казал, че стандартното куатро ще изчезне.

Просто ще предлагат още една излишна опция.

Както има и А8 на предно или А4 Б7 1.6 100 коня...

Има си ги, ама само по тефтерите. Почти никой не ги купува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо място съм доста "бесен" и разочарован, донякъде вече свободен да напусна марката и да си купя нещо друго. Нали всички други продават подобни системи 4х4. Даже може и да не е 4х4 - няма я магията. Магията да знаеш че те задвижва същото това с което Валтер Рьол навремето е разцепвал всички и е променил рали спорта. Нали Ауди е това което е най вече благодарение на quattro  и едва на второ място - любовта към детайла. 

Значи, можеш да се успокоиш и да не си бесен, като ти кажа, че на Валтер Рьол куатрото няма нищо общо с твоето и не е с торсен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, традициите не са това, което са :)

 

Теоретично новото quattro ultra ще си бъде една чудесна 4х4 система, никой нейн потребител няма да разбере, че "нещо" е превключило, а Ауди от своя страна гордо могат да заявят, че имат ново поколение quattro, което е модернизирано. И няма да излъжат или подведат никого! Така погледнато имаме чиста win-win ситуация, само трябва да успеем да погледнем на нещата по този начин. :)

 

БНВ са един чудесен пример за това как можеш да изоставиш всякакви традиции и въпреки това да пожънеш пълен успех. Това е онази фирма, която се заклеваше във всичко свято, че задното предаване е единствената права вяра, 4х4то е само за лигльовци и също така до последно твърдеше с гордо вдигната глава, че принудителното пълнене чрез турбо е абсолютно и категорично излишно. А в днешно време вече нямат нито един двигател без турбо, а отделно 4х4 се предлага от първата до последната им серия, без никакво изключение!

 

Така че халал да им е на Ауди с тези нови модели. Точно както Калоян каза тези безсмислени модели, които ни дразнят в момента най-вероятно ще ги виждаме само на хартия или ще бъдат като бялата лястовица - някой някъде ги бил видял. Q2ка на предно с 3 цилиндъра..... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката ми говори, че това ще намали продажбите на Allroad... Много хора си купуват Ауди куатро, без това да е основното, което търсят в една кола - просто се кефят на А8, А6, S, RS, Q и т.н., те те просто в 99% от случаите са с quattro, но Allroad-a е малко по-специален модел - тук клиента конкретно си търси quattro! До някаква степен Ауди са като Епъл и каквотои да изкарат ще се продава, но се надявам все пак да има някакъв импакт и на да им светне една червена лампичка, че правят глупости...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, можеш да се успокоиш и да не си бесен, като ти кажа, че на Валтер Рьол куатрото няма нищо общо с твоето и не е с торсен :hilezh:

Развали ми идилията.... 

Покарах малко на S тази сутрин и се поуспокоих. Няма да плача днес в ъгъла.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Соре :hilezh:

Иначе кви традиции... каквото се продава в момента и е по-евтино за производство или както в случая, дава по-нисък разход, това ще се сложи.

БМВ и Мерцедес сложиха 4х4 на всичките си модели, понеже на някои пазари, като тукашния североизток, друго не се купува и налични коли на задно при дилърите няма. Само поръчки. Отделно, пуснаха коли на предно, защото масово на хората не им пука и изобщо не знаят, с какво задвижване са и така пускат по-евтини модели, а народа скача заради марката. Всичко е за повече продажби и по-големи печалби.

Аз не виждам негатив в това да сменят изцяло системата с такъв тип, но ми се иска някой ден Ауди да направят изцяло нова платформа, ориентирана към задно предаване с изнесени назад мотори, като всички други в класа. Ама надали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това няма да стане, понеже ще навлязат в територията на Порше, било то конкуренция на Пананмера,  или пък спортна кола на задно - конкурент на 911 или кайман - това пък и то никога. Вижда се как Ауди ги бутат над Фолксваген и под Порше.

Редактирано от STEFAN8898
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Може ли малко разяснение по тоя въпрос? 500Nm не е ли страшно много? Например 4.2FSI дето се слага в старото R8 e 450Nm... Тук-там някой голям дизел е над 500, ама все пак...

 

Или аз нещо грешно гледам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БНВ са един чудесен пример за това как можеш да изоставиш всякакви традиции и въпреки това да пожънеш пълен успех. 

Има две важни подробности:

- влизат на пазара на 4x4 с топ технология, която все още не е постигната в нито един конвенционален автомобил (т.е. изключвам спортни коли, хибриди, специални куатро версии в S/RS моделите);

- слагат турбо компресори на двигатели с директно впръскване, които като поведение нямат нищо общо със стар турбо мотор.

 

....а поредното предложение на Ауди е вече превърнала се в традиция опит за измама на потребителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тая статия четох докато чаках пред зъболекарския кабинет.

С няколко думи- добра система, която по нищо не се различава

от нормалното куаттро, или поне не са го усетили по никакъв

начин.За разхода казват, че ще трябва да се почака, за да се види

колко, но ще тестват.

post-772-0-95378600-1456934249_thumb.jpg

Редактирано от Батстанчо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има две важни подробности:

- влизат на пазара на 4x4 с топ технология, която все още не е постигната в нито един конвенционален автомобил (т.е. изключвам спортни коли, хибриди, специални куатро версии в S/RS моделите);

И каква ще да е тая космическа технология?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздатка, която ремонтираш...(+) ел. контрол, по-добър тегловен баланс(може да се монтира малко по-назад мотора от предната ОС)...(-) още един детайл за чупене.

Едит: А да не зачекваме темата с турботата(у V-то) с късия път и охлаждане, облсужване, надежност...изобщо, дори. :)

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Може ли малко разяснение по тоя въпрос? 500Nm не е ли страшно много? Например 4.2FSI дето се слага в старото R8 e 450Nm... Тук-там някой голям дизел е над 500, ама все пак...

 

Или аз нещо грешно гледам?

Новите версии на 3.0TFSi са с по 500нм, 3.0TDi е с 600нм, така че те ще са си с торсен. Явно ultra-та ще си е запазена за 4-цилиндровите модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...