Jump to content

Темата за качественото домашно озвучаване.


Recommended Posts

Преди 9 часа, robobug написа:

....

Понеже не си се сблъсквал със различни музикални системи, твърдението ти, че 50вата са минимално необходими е мнооооого подвеждащо - с неподходящи тонколони може и 100вата да не стигат, а с други тонколони може 1ват да е много.

 

Но добре, ще бъда още по-конкретен - колко според теб харчи 12-15 ватов лампов усилвател, в клас А, сингъл енд, тристъпален (което е горе-долу максимума за един домашен масов усилвател)?

Не разбирам на мой му дреме колко харчи един лампов усилвател който и без това не ползва но да кажем едни 50-70 Вата спокойно може да лапне описаната от теб конфигурация. И кои са тия колони които ще постигнат 120dB на 3 метра с 1 Ват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Описаната от мен конфигурация харчи повече, но около 50-70 вата може да се приеме, че консумира един масов лампов усилвател.

Как това ще те топли зимата? Ами, че то май има телевизори, които харчат в пъти повече ;)

 

Трябва да проверя, дали нива от порядъка на 120дб не са изобщо забранени от някоя наредба....а за в къщи са немислими.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резачката ми за дърва е 108dB и в инструкциите препоръчват да се ползва с антифони. :hilezh:

 

П.С. Вкъщи не съм я пробвал. :lol:

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много смешно. Я да видим какво ще кажат кривите на Флетчер - Мънсън да се посмея и аз.

 

Fletcher-Munson.gif

Искам да си послушам CD с музикален фон от 70dB. Очевидно ще ми трябва (моментно) звуково налягане от 105dB от време на време за бас. Ако случайно искам да си ползвам целия динамичен диапазон от 96 dB на ЦДто (т.е. да чувам всичко записано) ще ми трябва звуково налягане от минимум 120dB. Всичко останало е компромис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилватели, кабели,чинчове,  колони, ясно...... но за да е оправдано това в основата на всичко си трябва източник на високо верен и качествен сигнал с минимални нива на шум и изкривявания. Та какво ползвате в случая ?  

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод кривите горе, подходящо место е да зачекна въпроса - какво мислите за физиологичната корекция и нейното приложение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти разбирам въпроса - искаш да питаш дали всеки трябва да си направи аудиограма и с еквалайзер да коригириа според индивидуалната си аудиограма?

 

@гризли - Остави ЦД-тата, това е умрял стандарт. Вече всички издават на SACD - динамичен диапазон от 120дб. Какво правим тогава?:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, robobug написа:

Не ти разбирам въпроса - искаш да питаш дали всеки трябва да си направи аудиограма и с еквалайзер да коригириа според индивидуалната си аудиограма?

Да, или да разчита на общоприетата. Само, че не става дума за статична корекция, а динамична - както е по кривите горе. Повечето усилватели/ресивъри имат такава функция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си харесал едни усилвателчета (те па са моно, да им се незнае), но за жалост бая ток харчат, та не знам :( Още се двоумя... 

 

rRGpSD6.jpg?1

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че динамичните показатели на носителите не значат нищо, в предвид че повечето записи са направени в едни 30-40дб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви ги говориш ти. Тук се споменава само за SACD или DVD-A записи на симфоничен оркестър с поне 80 музиканти с динамика минимум 144 dB записвани само на цифров пулт с 24 битов АЦП в празна зала и 60 микрофонни входа.  Смесването се прави от двата последни живи тонтехници на Лукас които са измислили THX. При работа винаги са костюмирани и ближат 60 годишно уиски докато миксират изходния материал. Преди били трима но единия починал когато разбрал че един веднъж прослушал негов запис на обикновен MOSFET усилвател и колони от магазина. И всичкото това за под 80К USD.

 

Проблема е че има само 6 такива записа но напоследък се заговори че ще има седми.

 

Останалите еталони се правят от разкомпресиран MP3 @ 64kbps записани на SACD за по-голям авторитет. Естествено преди записа се прекарват през многолентов компресор така че да се улеснят ползвателите на "мощни", едноватови крайни стъпала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави вискито, кажи как ще се справим със 120дб динамика. Защото на мен ми е чудно как ще осигуриш 140дб ниво в 20 квадрата хол............всъщност аз мога да се опитам да се доближа.....въпросът ми е - ти ще посмееш ли да се включиш в един такъв експеримент?

 

Имам на разположение мощни усилватели и колони над 90дб....и съм съвсем сериозен.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

140db в ниските честоти да кажем е възможно и няма да е смъртоносно, обаче нагоре не ми се мисли какво би било :) Иначе системата може да свири и добре и зле дори да има или да няма потенциала за толкова голям динамичен диапазон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичовци, записите се правят със 24бит АЦП по същата причина по която има 48 битови скенери. За да има резерв от диапазон при записа. Някои певци докарват над 135dB сигнал на микрофона и за да не клипне записа се ползват такива RAW data. След това при миксирането се настройват амплитудите и се нормализират до желания обхват - 96 или 120 dB в зависимост от носителя. И от кефа на тонрежисьора. А също и от предназначението на записа.

 

Едно време за базов еталон за качествен запис се приемаше симфоничен запис от зала. В паузите се чува как музикантите си прелистват нотите (което е близо до прага на чуваемостта 0-10 дБ) и в същия запис може да има гръм който да е с ниво 100-110Дб. Звуковата система трябва да може да възпроизведе цялото това нещо по най-добър начин. Без да клипва, криви, дрънчи и т.н.

В реалния живот (почти) никой не ще да слуша записи с 80-100Дб динамика защото ще има проблеми с околната среда. Примерно всички радиостанции компресират бясно динамиката (както обърна внимание DLS) за да може да се чува нещо и на намалено радио което е сложено за фон.

Но това е мнооого далеч от всякакви аудиофилски похвати и не го обсъждаме в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблемът в динамичния диапазон толкова, колкото размерите и формата на жилищните помещения. Колкото и мощ да е налична, стоящите вълни и резонансите в помещение 3-4-5 метра, в почти квадратна форма, с голи стени, прави все едно и също - пик на 80-120хц, с липса на дълбочина в центъра на стаята и грохот в комшиите и по ъглите. Слушалки за пълноценно възприятие, или хангар с яйчени кори.

Иначе аз съм ок до 16кХц, по груба преценка. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разни приложения за смартофон за генериране на суип и честоти. Може лесно да се правят разни пробички. Примерно Sound Generator

 

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа-явно в тая тема ще питам щот виждам,че има разбирачи;)

Нещо съм се навил напоследък да си спретна едни самоделни букшелфи с преден  бас рефлекс.Стаята е 13кв.м и за това трябва да е с преден-да мога да позиционирам максимално близо до стената.

Удачно ли е да комбинирам HiVi W5 и HiVi K1.Mисля че ще мога да се справя сам с кутиите от МДФ(с помощта на софтуер де),но проектирането и правенето на филтрите  ми е  тъмна Индия:steinigung:

Някой ако знае къде в Пловдив някой предлага тази услуга -нека сподели!

Търсих за diy проекти с тези говорители,но все намирам единия в комбинация с някой друг, по-екзотичен за нешите ширини.

Не ме питайте с кво ще го захранвам-после ще го мисля:hilezh:

Музикален "помияр" съм-слушам почти всичко.Поп,рок,класическа....

Просто искам отнякъде да започна ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си потърси готов проект, никак не е лесно изчисляването на тонколони. Отделно резултата от теорията после доста бяга в практиката и трябват донастройки. Настройката на фазоинвертор е деликатна работа, за да се постигне плавност в АЧХ. За да комбинираш говорители, трябва да знаеш какъв ще е резултата от комбинацията на НЧ шофьора в кутията като обща чувствителност, за да сложиш горе-долу съответен СЧ, ВЧ. Ще ти дам пример с моите KEF - комбинирани са 2 говорителя с много различна чувствителност - куполния ВЧ е с много твърда мембранка и ниска чувствителност и за да се постигне това:

 

8720587p.png

 

производителя е проектирал филтъра за намаление на чувствителността на баса и е използвал това като хитрина за леко повдигане на ниските честоти в долния край на АЧХ (нещо като електрически фазоинвертор). Отделно има и пасивна мембрана, настроена на 28Хц.

Трябва да се съобрази и поляритет, в зависимост разделителния филтър от кой ред е и колко завърта фазата, за да няма дупка, или пик при честотата на среза. И т.н. и т.н...

За всяко нещо - тест със софтуер и калибриран микрофон (и специално помещение), да видиш накъде си..

Накрая като направиш всичко и пльоснеш колоните като монитори в хола и всичко отива по дяволите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз никъде, защото нямам такова помещение за тест. За това и предпочитам фабрични тонколони. Бих питал този въпрос колегите със самоделки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...