grizzly Публикувано 11 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 Преди 9 часа, robobug написа: .... Понеже не си се сблъсквал със различни музикални системи, твърдението ти, че 50вата са минимално необходими е мнооооого подвеждащо - с неподходящи тонколони може и 100вата да не стигат, а с други тонколони може 1ват да е много. Но добре, ще бъда още по-конкретен - колко според теб харчи 12-15 ватов лампов усилвател, в клас А, сингъл енд, тристъпален (което е горе-долу максимума за един домашен масов усилвател)? Не разбирам на мой му дреме колко харчи един лампов усилвател който и без това не ползва но да кажем едни 50-70 Вата спокойно може да лапне описаната от теб конфигурация. И кои са тия колони които ще постигнат 120dB на 3 метра с 1 Ват? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 11 Април 2016 Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 преди 6 минути, grizzly написа: И кои са тия колони които ще постигнат 120dB на 3 метра с 1 Ват? Рупорни ВГ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 11 Април 2016 Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 Описаната от мен конфигурация харчи повече, но около 50-70 вата може да се приеме, че консумира един масов лампов усилвател. Как това ще те топли зимата? Ами, че то май има телевизори, които харчат в пъти повече Трябва да проверя, дали нива от порядъка на 120дб не са изобщо забранени от някоя наредба....а за в къщи са немислими. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi_FeN_1 Публикувано 11 Април 2016 Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 (Редактирано) Резачката ми за дърва е 108dB и в инструкциите препоръчват да се ползва с антифони. П.С. Вкъщи не съм я пробвал. Редактирано 11 Април 2016 от Audi_FeN_1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 11 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 Много смешно. Я да видим какво ще кажат кривите на Флетчер - Мънсън да се посмея и аз. Искам да си послушам CD с музикален фон от 70dB. Очевидно ще ми трябва (моментно) звуково налягане от 105dB от време на време за бас. Ако случайно искам да си ползвам целия динамичен диапазон от 96 dB на ЦДто (т.е. да чувам всичко записано) ще ми трябва звуково налягане от минимум 120dB. Всичко останало е компромис. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 11 Април 2016 Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 (Редактирано) Усилватели, кабели,чинчове, колони, ясно...... но за да е оправдано това в основата на всичко си трябва източник на високо верен и качествен сигнал с минимални нива на шум и изкривявания. Та какво ползвате в случая ? Редактирано 11 Април 2016 от Marian_Georgiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 11 Април 2016 Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 По повод кривите горе, подходящо место е да зачекна въпроса - какво мислите за физиологичната корекция и нейното приложение? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Не ти разбирам въпроса - искаш да питаш дали всеки трябва да си направи аудиограма и с еквалайзер да коригириа според индивидуалната си аудиограма? @гризли - Остави ЦД-тата, това е умрял стандарт. Вече всички издават на SACD - динамичен диапазон от 120дб. Какво правим тогава?:) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 преди 45 минути, robobug написа: Не ти разбирам въпроса - искаш да питаш дали всеки трябва да си направи аудиограма и с еквалайзер да коригириа според индивидуалната си аудиограма? Да, или да разчита на общоприетата. Само, че не става дума за статична корекция, а динамична - както е по кривите горе. Повечето усилватели/ресивъри имат такава функция. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Аз съм си харесал едни усилвателчета (те па са моно, да им се незнае), но за жалост бая ток харчат, та не знам Още се двоумя... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Само да вметна, че динамичните показатели на носителите не значат нищо, в предвид че повечето записи са направени в едни 30-40дб. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 12 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Какви ги говориш ти. Тук се споменава само за SACD или DVD-A записи на симфоничен оркестър с поне 80 музиканти с динамика минимум 144 dB записвани само на цифров пулт с 24 битов АЦП в празна зала и 60 микрофонни входа. Смесването се прави от двата последни живи тонтехници на Лукас които са измислили THX. При работа винаги са костюмирани и ближат 60 годишно уиски докато миксират изходния материал. Преди били трима но единия починал когато разбрал че един веднъж прослушал негов запис на обикновен MOSFET усилвател и колони от магазина. И всичкото това за под 80К USD. Проблема е че има само 6 такива записа но напоследък се заговори че ще има седми. Останалите еталони се правят от разкомпресиран MP3 @ 64kbps записани на SACD за по-голям авторитет. Естествено преди записа се прекарват през многолентов компресор така че да се улеснят ползвателите на "мощни", едноватови крайни стъпала. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 (Редактирано) Остави вискито, кажи как ще се справим със 120дб динамика. Защото на мен ми е чудно как ще осигуриш 140дб ниво в 20 квадрата хол............всъщност аз мога да се опитам да се доближа.....въпросът ми е - ти ще посмееш ли да се включиш в един такъв експеримент? Имам на разположение мощни усилватели и колони над 90дб....и съм съвсем сериозен. Редактирано 12 Април 2016 от robobug Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 140db в ниските честоти да кажем е възможно и няма да е смъртоносно, обаче нагоре не ми се мисли какво би било Иначе системата може да свири и добре и зле дори да има или да няма потенциала за толкова голям динамичен диапазон. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 За гризли няма да е проблем, той спомена, че над 13Кхц нямало как да чуе нещо:). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 12 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Пичовци, записите се правят със 24бит АЦП по същата причина по която има 48 битови скенери. За да има резерв от диапазон при записа. Някои певци докарват над 135dB сигнал на микрофона и за да не клипне записа се ползват такива RAW data. След това при миксирането се настройват амплитудите и се нормализират до желания обхват - 96 или 120 dB в зависимост от носителя. И от кефа на тонрежисьора. А също и от предназначението на записа. Едно време за базов еталон за качествен запис се приемаше симфоничен запис от зала. В паузите се чува как музикантите си прелистват нотите (което е близо до прага на чуваемостта 0-10 дБ) и в същия запис може да има гръм който да е с ниво 100-110Дб. Звуковата система трябва да може да възпроизведе цялото това нещо по най-добър начин. Без да клипва, криви, дрънчи и т.н. В реалния живот (почти) никой не ще да слуша записи с 80-100Дб динамика защото ще има проблеми с околната среда. Примерно всички радиостанции компресират бясно динамиката (както обърна внимание DLS) за да може да се чува нещо и на намалено радио което е сложено за фон. Но това е мнооого далеч от всякакви аудиофилски похвати и не го обсъждаме в случая. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Не е проблемът в динамичния диапазон толкова, колкото размерите и формата на жилищните помещения. Колкото и мощ да е налична, стоящите вълни и резонансите в помещение 3-4-5 метра, в почти квадратна форма, с голи стени, прави все едно и също - пик на 80-120хц, с липса на дълбочина в центъра на стаята и грохот в комшиите и по ъглите. Слушалки за пълноценно възприятие, или хангар с яйчени кори. Иначе аз съм ок до 16кХц, по груба преценка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 12 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 (Редактирано) Има разни приложения за смартофон за генериране на суип и честоти. Може лесно да се правят разни пробички. Примерно Sound Generator Редактирано 12 Април 2016 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 А на мен ми се струва, че бъркаш пикова с номинална мощност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Joro Irl Публикувано 15 Април 2016 Доклад Share Публикувано 15 Април 2016 Я бе, тесните специалисти, кажете с какво да третирам вътрешните стени на МДФ-а, против влага? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lenin89 Публикувано 15 Април 2016 Доклад Share Публикувано 15 Април 2016 Аз ползвам полиестерна смола... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dafil Публикувано 16 Април 2016 Доклад Share Публикувано 16 Април 2016 Такаааа-явно в тая тема ще питам щот виждам,че има разбирачи;) Нещо съм се навил напоследък да си спретна едни самоделни букшелфи с преден бас рефлекс.Стаята е 13кв.м и за това трябва да е с преден-да мога да позиционирам максимално близо до стената. Удачно ли е да комбинирам HiVi W5 и HiVi K1.Mисля че ще мога да се справя сам с кутиите от МДФ(с помощта на софтуер де),но проектирането и правенето на филтрите ми е тъмна Индия Някой ако знае къде в Пловдив някой предлага тази услуга -нека сподели! Търсих за diy проекти с тези говорители,но все намирам единия в комбинация с някой друг, по-екзотичен за нешите ширини. Не ме питайте с кво ще го захранвам-после ще го мисля Музикален "помияр" съм-слушам почти всичко.Поп,рок,класическа.... Просто искам отнякъде да започна ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 17 Април 2016 Доклад Share Публикувано 17 Април 2016 По-добре си потърси готов проект, никак не е лесно изчисляването на тонколони. Отделно резултата от теорията после доста бяга в практиката и трябват донастройки. Настройката на фазоинвертор е деликатна работа, за да се постигне плавност в АЧХ. За да комбинираш говорители, трябва да знаеш какъв ще е резултата от комбинацията на НЧ шофьора в кутията като обща чувствителност, за да сложиш горе-долу съответен СЧ, ВЧ. Ще ти дам пример с моите KEF - комбинирани са 2 говорителя с много различна чувствителност - куполния ВЧ е с много твърда мембранка и ниска чувствителност и за да се постигне това: производителя е проектирал филтъра за намаление на чувствителността на баса и е използвал това като хитрина за леко повдигане на ниските честоти в долния край на АЧХ (нещо като електрически фазоинвертор). Отделно има и пасивна мембрана, настроена на 28Хц. Трябва да се съобрази и поляритет, в зависимост разделителния филтър от кой ред е и колко завърта фазата, за да няма дупка, или пик при честотата на среза. И т.н. и т.н... За всяко нещо - тест със софтуер и калибриран микрофон (и специално помещение), да видиш накъде си.. Накрая като направиш всичко и пльоснеш колоните като монитори в хола и всичко отива по дяволите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 17 Април 2016 Доклад Share Публикувано 17 Април 2016 Искам да видя как и къде настройваш басрефлекса с микрофон. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 17 Април 2016 Доклад Share Публикувано 17 Април 2016 Аз никъде, защото нямам такова помещение за тест. За това и предпочитам фабрични тонколони. Бих питал този въпрос колегите със самоделки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване