Jump to content

Мнение по конкретна C5 1.8 T


Recommended Posts

Здравейте, 

от доста време чакам да открия запазен екземпляр на А6 C5, но за около 2 месеца се сблъсквам само с разочарования.

Днес огледах тази: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11462890475939218&slink=dtt8ue .

Колата е запазена от вътре с дребни забележки и леко напукана кожа. Отвън е много, много добре за годините си!

По същество:

1. Колата запали лесно без подаване на газ, но ми направи впечатление едно леко заиграване в оборотите, което не се усеща като притрисане нито като звук, само по стрелката на оборотомера, играеха около 50 - тина оборота. Възможен ли е сериозен проблем, който най-вероятно да е замазан с куп добавки и след 50-100км да си дърпаме косите?

2. След като я натоварих, като пуснах фарове, свалях стъклата и пуснат климатика се усети едно затормозяване и сваляне на оборотите. Това нормално ли е?

3. Климатика смесва топъл и студен въздух, най-вече се усеща от дясната страна на отворите. Идей за този проблем?

 

Задавам въпросите тук за да взема решение дали да пръскам пари по диагностики, защото вече доста ми се натрупаха и сервизи и екскурзии в други градове за да гледаме уморени и легнали по корем коли!

Ще съм благодарен на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е на място стъклата да свалят малко оборотите на мотора. При мен се получава ако са вдигнати и натисна нагоре :)  

За оборотите има варианти. Като цяло е нормално да пали на около 1100-1200 и да стой така докато качи масло, после си падат самички. Важно е да се забележи дали прекъсва мотора, когато мърда стрелката на оборотомера.

А как позна че смесва топъл и студен въздух? И под топъл имаш предвид външна темперетура ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуснах климатика малко след като запалих колата. В началото духаше студено след като качи температура около 60-65 градуса като сложих ръце на отворите се усещаше как духа топло - главно от десните отвори.

За играта на оборотите става дума след като колата почна да достига работни градуси, съответно от 1100 оборота свали на около 800, но не ги поддържаше, а стрелката вдигаше и падаше с около 50 оборота.

Нямаше притрисане и звук по който да я усетиш, като стоиш до нея, поне аз имах чувството че работи равномерно, но като се качих и видях вдигане и сваляне на оборотите със съответните 50.

Друго, което ми направи впечатление е че при форсиране на място имаше леко замисляне, двигателя не реагираше веднага след подаване на газ, сякаш имаше замисляне около 0,5-1 секунда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето АЕБ 1200 оборота ми е качвало при първо палене сутрин само зимата.Но не е проблем това според мен.Лекото играене на оборотите го имаше и при мен.Така и не разбрах от какво е.Като цяло с периферията на този двигател можеш да имаш доста ядове.Иначе двигателя сам по себе си е железен :) Пробвай колата колкото можеш повече километри за да видиш дали има промени в поведението на двигателя.Моята имах чувството,че всеки ден върви различно.Погледни и маркучите към кулера на турбото дали са омаслени.Иначе тези 137 000 километра няма и да ги коментирам.А това " Колата запали лесно без подаване на газ" не го разбирам.То ако трябва да пали с поддаване на газ.....

преди 7 минути, Любомир Ватафов написа:

Пуснах климатика малко след като запалих колата. В началото духаше студено след като качи температура около 60-65 градуса като сложих ръце на отворите се усещаше как духа топло - главно от десните отвори.

За играта на оборотите става дума след като колата почна да достига работни градуси, съответно от 1100 оборота свали на около 800, но не ги поддържаше, а стрелката вдигаше и падаше с около 50 оборота.

Нямаше притрисане и звук по който да я усетиш, като стоиш до нея, поне аз имах чувството че работи равномерно, но като се качих и видях вдигане и сваляне на оборотите със съответните 50.

Друго, което ми направи впечатление е че при форсиране на място имаше леко замисляне, двигателя не реагираше веднага след подаване на газ, сякаш имаше замисляне около 0,5-1 секунда.

Много типично поведение на кола която ще ти скъса нервите.Това според мен.Аз бих я подминал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега явно не си ходил скоро на огледи да видиш моргите в автокъщите. Даже не са ми давали да се кача да я запаля аз на места...но това е друга тема не искам да се разводняваме. Не съм разбирач, затова се допитвам тук, просто искам най-малко главоболия. :)

За проблема с климатика, някой с мнение и предположение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се бъркам, този вид климатроници не са ли двузонови? Ако едната зона е направена да духа топло, /дясната/ а лявато студено, е нормално. Погледни на диспеля какво пише, ако въобще се чете де, защото им горят пикселите.

Ако се окаже, че има проблем с "Ел. клапите" си е играчка. Трябва да се сваля цялото табло и т.н. Но нека някой по-запознат да се изкаже.

Това с алтернатора, че се товари е нормално! Все пак консумацията си е голяма. При мен го има, когато колата е на място и пуска перките за охлаждане, и падат леко оборотите.

Колата изглежда добре на сники. Но със сигурност е пребоядисвана!

Ако мислиш, че е  твоята кола, я  карай на сервиз и ако всичко е Ок, я взимай!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих дал мнение за тази, която си постнал, но мисля, че http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11460623959922803 е твоята кола. Съмнявам се да отидеш, да я видиш и да не си тръгнеш с нея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата дисплея показваха 18 градуса. То дори се усещаше от един отвор как го смесва въздуха на топли и студени вълни. Явно колата е влезнала в критическата :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изглежда наистина запазена. Но цвета, джантите и салона не са мой тип.

Нормално ли е замислянето при форсиране на място. Не съм карал до сега кола с турбо на бензин, турбо дупка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 годишна кола, най вероятно купена за 1500 евро, каква да е? Ще има изненади. Виж колко струва, съединител с маховик, дебитомер, турбина, рециклаж на рейка, предно окачване, ламда сонда, бобина и ако си готов да поемеш тия разходи, това е твоята кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам представа за цените на частите, въпроса е да не се налага...но както каза 18+ си е много дърто. Но пък и без кола не става! Ще го премисля, тези дни ще направя пак масова обиколка пък ще видим, дано излезне нещо по-малко съмнително от това което гледах днес. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай - ама не мога да се сдържа.
Значи ... искаш А6-ца ... искаш мотор и задвижване ... искаш цвят,джанти и оборудване да са според вкуса ти ... обаче и да е перфектна за възможно най-ниска цена?

Отделно от това гледаш модела още в наченките на А6 т.е 1997-1998 година и ... всичко това е несериозно.

 

Моя съвет е да си направиш психическа настройка - ако евентуално си закупиш такъв автомобил от тези години с този мотор за около 5000 лева ... изключвам таксите и задължителните неща ... да си имаш едни още минимум 1000 лева странични пари.

Да накрая като си направиш сметката няма дае приятна цифра за 18+ години ... но това е положението.

 

Вариант да не трепериш че ще дадеш пари за купчина ламарина с проблеми и претенции е само ако я изкараш от магазина с наилон на седалките ... оттам нататък все си прецакан колега.

 

Успех ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 - ви въпрос - значи искаш да ми кажеш, че двете неща са несъвместими, запазен автомобил с добра визия, на нормална цена?

За теб цената на автомобил на почти 20 години каква трябва да е - 10 000 - 15 000 - 20 000 лв.?

2 - ри въпрос - Ни най-малко не ме вълнуват километрите или годината на производство, интересувам се колата да е поддържана и да не е тероризирана. Който си мисли, че колата му е по-запазена и здрава само заради факта, че е с 3-4 години по-млада и 100 000 км по малък пробег е пълен... Кола може да се убие и за 60 000 км, но може да живее и да ти служи и 600 000 км, всичко зависи от отношението на притежателя и!

3 - Психическа настройка съм си направил, но и ти си направи и спри да гледаш годините на колите и километрите, защото карам Фиат 92г. на който са навъртяни около 360 000 км само в БГ + още незнайни навъртяни в EU и изглежда, че има повече живот в него от колкото на коли произведени през 2000 г.

 

Успех и на теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и моята Голф двойка е 330 хил. км. по табло,иначе е милионник и върви още.:hilezh:

 

Тука работата е малко друга,демек А6/С5/ няма нищо общо с тоя Фиат 92 набор.

Има възли които може да заминат още като го вземеш тоя ''УНИКАТ'',нов внос,също първоначално обслужване,гледат се някои неща тук-там за да няма после псувни.

Ейтва искаше да каже колегата,не да се зъбим само по форумите.

 

Щом ти харесва автомобила,една диагностика и го взимаш.

Що си мисля,че търсеше шестак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Любомир Ватафов написа:

Да изглежда наистина запазена. Но цвета, джантите и салона не са мой тип.

Нормално ли е замислянето при форсиране на място. Не съм карал до сега кола с турбо на бензин, турбо дупка?

Салона е по добре от този кожения който е в доста лошо състояние ако се съди по снимките.Джантите да са ти проблема. :) Не е нормално замислянето при форсиране.И турбо лаг не би трябвало да има.С малка турбинка е все пак.Играенето на оборотите може да е от много неща.Дросел,дебитомер,клапанчето за връщането на бензиновите изпарения от резервоара за доизгаряне.И какво ли още не.Това замисляне при форсиране също може да е от дросела който е с жило.А тези дребни проблемчета са много гадни за отстраняване.Ясно е,че колата е много стара и винаги ще има нещо да и се прави,но аз предпочитам да знам че нещо е строшено и да го сменя.От колкото да седя по сервизи и да се чудя кво става с тая скапана кола :) Диагностиката почти не е никва гаранция,че колата е ОК.Особено ако се види,че няма грешки и значи всичко е добре.Каквато е диагностиката в много сервизи.На мен примерно през повечето време докато съм имал някви ядове с този двигател никога не ми е записвало грешки.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, шестак търсех и още търся, просто няма читави екземпляри.

Конкретната кола реших да огледам, защото по обява ми изглеждаше добра и реално, ако ги нямаше изброените проблеми от първия пост, щеше да последва оглед в сервиз и евентуална покупка, ако всичко е Ок. Просто щях да се примиря в името на запазена кола. А че фиат и а6 няма нищо общо е ясно.

Примера беше за това да се отбележи, че не са от значение годините, км-те и марката, а поддръжката на конкретния автомобил.

Не се заяждам и никога не го правя, но отговарям на колегата с тона с който той се изразява.

 

Абсолютно съм съгласен с manchorov и изказаното мнение и затова ще пристъпя към още огледи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам човека, който продава а6та, да. От време на време вкарва по някоя кола. Всички ги докарва на ход. Ако е имало нещо, вярвай ми, че то е оправено. Не е мърляч-търгаш, който иска да направи лесни пари и да набива торници. Пак ще кажа, абсолютно убеден съм, че ако отидеш да я видиш ще си тръгнеш с нея. Да, не е пълна с екстри, но за 5к съм сигурен, че е най-хубавата, която се продава( не само 1.8т).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на снимки изглежда доста добре за годините си. Износена е кожата особено на шофьорската седалка, но за толкова години е нормално. До колкото виждам на снимките на панела над жабката има надпис QUATTRO, а колата не е куатро - явно е сменян. Колата е пребоядисвана, но това не е проблем. Всички са пребоядисвани (поне са я направили, иначе трябва ти да се занимаваш). В чужбина масово колите имат пълно каско и като я жулнат тук-там я вкарват в сервиз за боядисване (каското го поема).

Преди 1 г. си купих същия автомобил от автокъща от Дупница. Беше обявена за 5 200 лв. Спазарих я за 4 700 лв. При огледа забелязах проблем с АБС блока - беше изгорял, теч на масло от гарнитурата на капака на клапаните (проблем при този двигател), неработещ термостат и дребни забележки по боята.

Ако я вземеш приготви още пари за след това. При мен бяха следните разходи:

1. Екотакса 240 лв.

2. Гражданска отговорност - 150 лв.

3. Регистрация 50 лв.

4. Смяна на ремъци, масло, филтри, гарнитура на капака на клапаните, термостат, водна помпа (сменя се профилактично), предни спирачни маркучи, два клапана по турбото 1 000 лв.

6. Оправяне на АБС - 120 лв.

7. Поставяне на газов инжекцион BRC 1280 лв.

8. По късно купих 4 бр. лети джанти за 300 лв. и 4 бр. нови зимни гуми за 610 лв.

До сега съм минал 10 000 км. Нямам оплаквания от автомобила.

Щом ти харесва колата я взимай. За състоянието на двигателя нямаш инфо - там е на късмет.  Успех!

П.С. Изпращам ти няколко снимки на моята.

DSC00866 - Copy.JPG

DSC00867 - Copy.JPG

DSC00868a.jpg

DSC00869 - Copy.JPG

DSC00870 - Copy.JPG

DSC00871 - Copy.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Любомир Ватафов написа:

Пуснах климатика малко след като запалих колата. В началото духаше студено след като качи температура около 60-65 градуса като сложих ръце на отворите се усещаше как духа топло - главно от десните отвори.

За играта на оборотите става дума след като колата почна да достига работни градуси, съответно от 1100 оборота свали на около 800, но не ги поддържаше, а стрелката вдигаше и падаше с около 50 оборота.

Нямаше притрисане и звук по който да я усетиш, като стоиш до нея, поне аз имах чувството че работи равномерно, но като се качих и видях вдигане и сваляне на оборотите със съответните 50.

Друго, което ми направи впечатление е че при форсиране на място имаше леко замисляне, двигателя не реагираше веднага след подаване на газ, сякаш имаше замисляне около 0,5-1 секунда.

Относно замислянето може да е от много неща, бобини, свещи и всичко съпътстващо по системата, НО тези части не са безбожно скъпи..една бобина ти е около 60 кинта нова с отстъпка, а свещите зависи колко пари ти се дават..относно климатика, в най-лошия случай звъниш на някоя от почитаните морги във форума, вземаш нов компресор за около 150 лв. (мисля че по толкова вървяха) отиваш в D-Bross, правят ти профилактика на цялата климатична система с уред, който доколкото разбрах е специален за VAG групата или просто е много добър и си свиркаш с уста. Самото игране на оборотите също може да е както от нещо просто, като стъпково моторче, така и от други дребни проблемчета, но това не е индикация че колата е за моргата, а просто че е на годинки..да, има много по-поддържани А6-ци от тези години, но не са на такива цени. Ако джамбаза ти докаже километрите, то напълно си заслужава, но такова доказателство се прави само в Ауди.

Преди 21 часа, manchorov написа:

Моето АЕБ 1200 оборота ми е качвало при първо палене сутрин само зимата.Но не е проблем това според мен.Лекото играене на оборотите го имаше и при мен.Така и не разбрах от какво е.Като цяло с периферията на този двигател можеш да имаш доста ядове.Иначе двигателя сам по себе си е железен :) Пробвай колата колкото можеш повече километри за да видиш дали има промени в поведението на двигателя.Моята имах чувството,че всеки ден върви различно.Погледни и маркучите към кулера на турбото дали са омаслени.Иначе тези 137 000 километра няма и да ги коментирам.А това " Колата запали лесно без подаване на газ" не го разбирам.То ако трябва да пали с поддаване на газ.....

Много типично поведение на кола която ще ти скъса нервите.Това според мен.Аз бих я подминал.

 И какви ядове може да имаш...мотора е най-коравия в историята на VAG и каквито и болежки да има те са напълно разрешими и то за нормални суми..тоя мотор е толкова популярен и каран..монтиран е в над 10 различни модела автомобили, че НЯМА как да му има нещо и да не можеш да разбереш какво е..

Преди 21 часа, vectra написа:

Не бих дал мнение за тази, която си постнал, но мисля, че http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11460623959922803 е твоята кола. Съмнявам се да отидеш, да я видиш и да не си тръгнеш с нея. 

Ако нещата, които казва колегата в обявата са верни, то определено си заслужава парите.

Преди 21 часа, Любомир Ватафов написа:

Имам представа за цените на частите, въпроса е да не се налага...но както каза 18+ си е много дърто. Но пък и без кола не става! Ще го премисля, тези дни ще направя пак масова обиколка пък ще видим, дано излезне нещо по-малко съмнително от това което гледах днес. 

Ще се наложи да се сменят доста неща..ролки, ремъци, филтри, течности..най-вероятно и окачвнето ще е разхлопано, като от това колко много хлопа зависи дали ще подмениш 1-2 носача (и да останеш със 7-8 с отпуснати тампони) или да си купиш нов комплект окачване, каквито има на много прилични цени, като например Монро-то, което излиза около 470 лв. с отстъпки от форума.

Преди 19 часа, manchorov написа:

Салона е по добре от този кожения който е в доста лошо състояние ако се съди по снимките.Джантите да са ти проблема. :) Не е нормално замислянето при форсиране.

Играенето на оборотите може да е от много неща.Дросел,дебитомер,клапанчето за връщането на бензиновите изпарения от резервоара за доизгаряне.И какво ли още не.

Това замисляне при форсиране също може да е от дросела който е с жило.

А тези дребни проблемчета са много гадни за отстраняване.Ясно е,че колата е много стара и винаги ще има нещо да и се прави,но аз предпочитам да знам че нещо е строшено и да го сменя.От колкото да седя по сервизи и да се чудя кво става с тая скапана кола :) Диагностиката почти не е никва гаранция,че колата е ОК.Особено ако се види,че няма грешки и значи всичко е добре.Каквато е диагностиката в много сервизи.На мен примерно през повечето време докато съм имал някви ядове с този двигател никога не ми е записвало грешки.

Салона наистина е по-добре от кожения, защото за мен поне кожен салон без подгряване, зимата ще е бая тегавина...салони има достатъчно и се сменят не особено трудно. Джантите също са нормални цени, като 16 и 17 вървят по около 3-400 лв. Дребните проблемчета винаги ще ги има, но колата ще върви да се къса...относно диагностика, наистина е хубаво да направиш, защото колкото и да е има стойности, които като се проследят, можеш да добиеш поне някаква представа за автомобила и неговото състояние.

 

Колега автор, ти решил ли си дали искаш преднячка или 4х4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията!

Като цяло съм решил задължително да е 4х4. Тази имаше "quattro" надпис само вътре в салона.

Продавача каза, че била "quattro", но така или иначе аз не мога да съм сигурен докато не я погледна отдолу. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, Любомир Ватафов написа:

Продавача каза, че била "quattro"

Или е, или не е! Това "БИЛА" не говори добре както за колата, така и за собственика. Ако наистина не знае какво продава, и се окаже, че НЕ Е! Губиш ти, и то финансово.

Насочи се към друга кола. Ако трябва изчакай, ще изпадне нещо което наистина ще си струва.

Разгледай и във форума, от някой колега. Поне ще спестиш пари за регистрация и такси.

Но поне историята на колата ще я знаеш.

Според мен, от човек е най удачно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си от познат е най-добре. Иска си търпението в това се убедих и трябва да се търси.

Другата седмица очаквам да дойде друга внос от Швейцария, на няколко снимки от тел. които ми показаха си заслужава да се види на живо! 

Дано да се окаже читава!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм против колите от автокъша, имам приятел който се занимава със коли и ми е казвал как се правят. Ако искаш читава по-добре да поизчакаш, аз моята я дебнах около година и нещо, преди да се прибера от Англия се разбрах с човека, ходих гледах и я взех. Колата явно е била S-line проект който само е почнат.... Та за 6,4 к лева колата дойде със сравнително запазен кожен салон, чисто нови гуми даже шарките си стояха, газова и обслужена. Моят съвет е да чакаш читава.

Редактирано от Syrrixx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...