Jump to content

Предотвратяване на теч в купето , отпушване на отводнителен улей


denyych

Recommended Posts

Вчера говорих с един познат ,кара Q7 , и ми разказа как му се напълнила колата с вода и му били изгорели разни работи .

Ремонта излязъл  солидна цифра и всичко това заради запушен отводнителен канал от тиня боклуци  и листа разбира се .

И аз веднага да проверя мой кола ,и какво да видя ,вода в пространството между таблото и двигателя.

Така реши да направя малко снимки и да пусна тема, може да е полезна за някой как  реших проблема.

 

Сваля се гуменото уплътнение        036997509-big.jpg

036997510-big.jpg

 

2.Махате пластмасата между мотора и чистачките ,няма болтове само е подпъхната.

036997511-big.jpg

 

 

036997512-big.jpg

 

 

036997513-big.jpg

  3.Какво открих аз като разглобих до тук.

036997518-big.jpg

 

036997517-big.jpg

 

036997516-big.jpg

 

 

4. Запушения отводнителен канал, ограден е в червено . Може  да са повече но аз открих само този.036997519-big.jpg

 

036997514-big.jpg

 

5. Сваляне на чистачките защото под тяхната пластмаса има нещо като фуния ,която тече право над отводнителния улей ,може да е запушена и тя.

5.1.Развиване на болтовете с: камък 13, тресчотка  ,торкс Т25, малка права отвертка, скоба за лагери за да  извадя рамената от шлиците .

036997520-big.jpg

 

036997528-big.jpg

 

036997525-big.jpg036997527-big.jpg

 

036997526-big.jpg

 

6. Белязах с лепенка  нивото на чистачките в покой ,за да мога да ги  поставя пак на същото място .На моите снимки  чистачките не са точно на лепенката защото след белязането напънах чистачки и те се изместиха преди да ги снимам .

036997522-big.jpg

 

036997523-big.jpg

 

     Използвах скоба за лагери за да извадя рамената ,че бяха спекли ,на вас може да не ви се наложи .

 

036997533-big.jpg

 

Ето я и въпросната "фуния",синята стрелка показва на къде тече .

036997532-big.jpg

 

7.Заветното отводняване ,изтече поне 2л вода голяма локва стана под колата като отпуших канала.

036997531-big.jpg036997530-big.jpg

 

8. Препоръчвам почистване на всичко преди сглобяване. 

Аз за малко се отървах от наводняване ,като свалих капачката от лявата страна видях че е било на косъм да пробие към купето .

Операцията отне 2 часа  заради рамената докато  намеря скоба и после да сваля чистачките.

Надявам се да съм бил полезен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубави снимки...Само да попитан, необходимо ли беше да сваляш рамото на едната чистачка?

4F имат склонност да се запушват дренажните отвори  листа и кална, утаечна маса от дъждовна вода и прахови частици....На мен Крематор ми е показвал, какво гняз се натрупва в тия участъци, между двигателя и купето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя дренажен отвор ако има гумен маншон е добре да бъде изскубан моментално защото все някога се забравя и наводнението е готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сега като се замисля наистина може да стане само с  свалянето на едното рамо , но аз не знаех къде точно е това дето прилича на фуния .

Като  свалих и двете рамена  успях да изчистя  участъка от боклуци по лесно ,даже бях свали и целия механизъм на чистачките ,и на него почистване и смазване но там не съм правил снимки .

Ако не бях свалил и двете рамена ,не знам  как щях да ги сваля след година примерно , сигурно с ъглошлайфа .:hilezh:

 

Редактирано от denyych
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще трябва май и аз да погледна моята, че честно казано никога не съм се замислял за това... Само си мисля, че трябва да има поне още един отводнителен отвор, защото след като го знаеш е наистина очевидно, че рано или късно ще се задръсти. Би било сериозна недомислица от страна на VAG щом и пасат и Q7 го имат като приблем. Ама сигурно тоя отвор е така забит, че няма намиране...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В дясно под кутията с бушоните и релетата има същия контейнер за гняс. На мен им се искаше да го измия, но нямах водоструйк или компресор, а и леко ме достраша защото има доста електроника там наоколо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземайки идеята от автора на темата, днес и аз реших да проверя и почистя дренажните отвори.....

Свалих пластмасовите кори, свалих и рамената на чистачките...При мен водя нямаше застояла, въпреки много дъждове....

Намерип елипсовидния дренажен отвор...В него има някаква перфорирана, гумена мембрана, през която изтича дъждовната вода....Почистих я и я ,,оптимизирах" като разрязах долната маншетеска част, по начин такъв, че да се разшири дренажният отвор....Интересно ми е, само един ли е дренажният отвор? този, когото колегата е заснел и който аз имам предвид или има и други такива?

Трябва много да се внимава с падналите листа от държетата...Затлачват отворите, направо образуват тиня...

Аз извадип рамената на ичстачките и без скоба за лагери...Просто смазах контактната повърхонст на рамото на всяка една ичстачка и болта, на който са нанизани....

Получи се...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че тоя маншон трябва да е за да намали обратния поток на водата и други мръсотии (като пръст, пясък и т.н.) ако примерно пръска отдолу. Точно ако е като фуния ме води на тоя извод. Друг е въпроса колко полезно е това, предвид възможностите за задръстване. Но малко говоря наизуст, защото не съм гледал какво е мястото на отвора под колата, та само предполагам. Който го е гледал лично да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж я бях покрил така моята, дори го бях вързал, абе направо я бях опаковал като подарък. Като се върнах гледката беше плачевна - накъсано платнище, протрито там където беше вързано и колата пак беше мръсна като прасе...

Ако пък не го вържеш платнището първия полъх на вятъра ще го отнесе. За мен е безмислено и в двата случая...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно платнището... Не надрасква ли боята/лака? В смисъл, че надали всеки първо си мие колата и след това слага платнището, та все ще има пясък/пепел/мръсотия. Ако духа вятър и мести платнището няма как  да не драска, но никога не съм си покривал колата и не знам дали пораженията са видими. Наскоро ми трябваше покривало за друга цел и просто купих едно за автомобил, а там пишеше да не се използва ако колата е боядисвана в последната 1 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/29/2016 at 0:05 PM, N1995 said:

В дясно под кутията с бушоните и релетата има същия контейнер за гняс. На мен им се искаше да го измия, но нямах водоструйк или компресор, а и леко ме достраша защото има доста електроника там наоколо.

Къде точно се пада този участък? Снимка, може ли? При мен преди време, Кпематора чисти с прахосмукачка...Изтеглихме листата...

14 hours ago, biturbo said:

покривало+вятър+полепнал прах, песачинки...да не се учудиш от резултата. (собствен опит)

Резултатът е издран лак на ,,дъгички"...

On 5/28/2016 at 2:43 AM, grizzly said:

В тоя дренажен отвор ако има гумен маншон е добре да бъде изскубан моментално защото все някога се забравя и наводнението е готово.

Не е нужно да се изскубва, а просто може да се среже, долната, фуниевидна, мека маншетеска част на машона..Аз така направих. Сега маншона / елипсовиден / си стои, но отворът му е по-голям, по-широк, по изразен и няма как да се запуши...

Редактирано от andrei_S40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия маншон го има под сервоусилвателя на спирачките и се маха като се бръкне отляво покрай рейката от към предно ляво колло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...