Jump to content

Проблем при 3000 оборота и нагоре.. Ауди 80 Б4 1.6Е


crossa

Recommended Posts

 Здравейте, колеги!
Колата ми е Ауди 80 Б4 Авант ADA - 1.6Е - 101к.с. 
Когато вдигна високи обороти (от 3000 и нагоре), независимо на коя предавка, колата започва да придърпва сякаш работи на 2-3 цилиндъра, като придърпването го определям по-скоро като хаотично, отколкото циклично. Когато сменям скоростите го правя преди да достигна 3000 оборота, но на магистралата 3000об. = 100км/ч. ..и после започват мъките. Понеже карам на газ и съм с обикновена АГУ когато започне придърпването започват и детонации на газта във смукателните колектори. Тогава превключвам на бензин. Придърпването остава известно време, след което спира, колата си работи нормално и отново превключвам на газ и карам без проблеми. Миналия ден ходих до морето. На отиване проблема престана след около 10км каране на бензин по магистралата, докато на връщане карах поне 50-60км, преди да престане да тресе. Проблема се засилва ако катеря баир или натоваря с повече багаж/хора колата.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и имате ли идея какво може да е?

Link to comment
Share on other sites

Щом гърми е или обеднена смен или неизправност в запалителната систеюа. Може да има запушване по газовата уредба. Сменян ли е скоро филтъра на газта. Или изпарителя ако е много стар може и той да прави номера. Ако не е от това остава проблема да е някъде в запалитдлната система. Свещи, кабели, дистрибуторна капачка, бубина, детонационен датчик. 

Link to comment
Share on other sites

Аз имах подобен проблем. Карам също B4 Avant, ADA мотор с обикновена газова. При мен проблема се появяваше основно на бензин. Работеше все едно е на 3 цилиндъра. Тресе се двигателя, колата върви все едно е 50 коня, а не 101...Накрая започна да прави магариите и уж на газ. Уж, защото ми светваше, че съм на газ, ама аз бях на бензин. Не чувах ключето да цъка и да прехвърля на газ. И така ми смениха това ключе/платката с копчето в купето, което превкл. за газ/бензин. Пича от газсервиза го отвори, удря го, нищо му нямаше видимо. Да, ама с новото даже мисля, че и на бензин се оправи.

Edited by 6matkar
Link to comment
Share on other sites

На 5.07.2016 г. at 15:42, Marto_180 написа:

Щом гърми е или обеднена смен или неизправност в запалителната систеюа. Може да има запушване по газовата уредба. Сменян ли е скоро филтъра на газта. Или изпарителя ако е много стар може и той да прави номера. Ако не е от това остава проблема да е някъде в запалитдлната система. Свещи, кабели, дистрибуторна капачка, бубина, детонационен датчик. 


Гърми единствено, когато започне да прекъсва, през останалото време си работи нормално. Но когато се случи, тресе както на газ, така и на бензин, което ме навежда на мисълта, че проблема не зависи от вида гориво. Имам съмнения, че проблема е в запалителната система или в някой датчик. До сега съм сменил свещи, дистрибуторна капачка и палец, кабелите съм облепил с високоволтова изолационна лента.

Друго, което забелязах е, че когато започне да прекъсва стрелката на оборотомера започва да се клати наляво-надясно в диапазон от 1/2 до 1 цифри.
 

Преди 17 часа, 6matkar написа:

Аз имах подобен проблем. Карам също B4 Avant, ADA мотор с обикновена газова. При мен проблема се появяваше основно на бензин. Работеше все едно е на 3 цилиндъра. Тресе се двигателя, колата върви все едно е 50 коня, а не 101...Накрая започна да прави магариите и уж на газ. Уж, защото ми светваше, че съм на газ, ама аз бях на бензин. Не чувах ключето да цъка и да прехвърля на газ. И така ми смениха това ключе/платката с копчето в купето, което превкл. за газ/бензин. Пича от газсервиза го отвори, удря го, нищо му нямаше видимо. Да, ама с новото даже мисля, че и на бензин се оправи.


Колега, и аз го имах преди време този проблем с ключето. В купето цъка зелената лампичка, но клапаните на газта не отварят, а аз се чудих защо ми свършва бензина, докато карам на газ. В крайна сметка се оказа, че електрическия клапан преди изпарителя е дал на късо и беше стопил една писта на платката в самото ключе. Така релето си превключва на газ и до там. В крайна сметка установих проблема, смених клапана и направих мост на платката с едно кабелче. Сега си бачка без проблеми, като изключим текущия :) 

Edited by crossa
Link to comment
Share on other sites

Щом го има и на двете горива сигурно е запалителната система. Свещите се сменят на най-много 30000 км. И капачката мисля, че не кара много повече. Ако си наближил тези километри може да смениш свещи и да свалиш капачката и палеца, ако има нагар по тях да го зачистиш.

Link to comment
Share on other sites

Палец, дистрибуторна капачка и свещи са сменени преди 10-15000км, но и непосредствено след смяната им, проблема си остана.

Този уикенд ходихме до Бургас, като на отиване пътувахме рано, в 6ч тръгнахме от Пловдив и до Бургас само на газ, никакви проблеми. Скорост 130-140км/ч. Неделя се прибирахме следобед 17-18ч с включен климатик и доста по-горещо време навън. От Бургас до Пловдив изцяло на бензин, понеже този път тресенето не спря през целия път.  На моменти, когато поддам газ и се отвори втората клапа се чува едно бързо цъкане, сякаш от избиване на искра на маса, но не знам дали искрата може да се чуе в купето.
Като тенденция това, което забелязах е, че тресенето се получава основно когато колата е натоварена повече (било то с климатик или хора и багаж); когато изкачвам баир; когато времето е по-горещо и не може да се охлади толкова добре.
Долу прикачвам видео на оборотомера, което направих с телефона на връщане от Бургас.


 

 

Link to comment
Share on other sites

А оборотите на таблото само докато тресе ли играят така? Да не буксува съединителя? Иначе трябва да има някакъв друг проблем с тоците за да прекъсва така и таблото. Клеморед примерно или някое реле. 

Link to comment
Share on other sites

Да, оборотите играят само докато тресе. Оборотомера реално показва моментното прекъсване на двигателя. Съединителя си е ок.
Не мисля, че е клеморед, понеже проблема е само от 3000об. и нагоре, а за реле не се чува превключване в купето.
Идеи къде в Пловдив мога да закарам колата за пълна диагностика?

Link to comment
Share on other sites

Двигателя докато е на скорост не губи обороти, дори да го изгасиш. За да играе така оборотомера означава, че прекъсва тока и към него. Според мен някъде централно се губи захранването. Ако беше от запалителната система нямаше да има тези колебания в оборотомера(поне така си мисля). Провери бушоните за управление на двигателя номер 24 и 28 ако не се лъжа. 

Link to comment
Share on other sites

По някакъв начин се прекъсва подаването на гориво или въздух и за това играят оборотите. Въпросът е да разберем кое го кара да прекъсва! Датчик ли, хлабава връзка ли...? И защо само над 3000 оборота? (аз имам същия мотор и същия проблем) 

Link to comment
Share on other sites

В случая не играят оборотите а самия оборотомер. На пета предавка, както е в случая на клипа няма как да има такива колебания в оборотите, освен ако съединителя не буксува. А колегата казва, че съединителя е добре и остава варианта стрелката на оборотомера да играе.  Направих си експеримент сутринта като идвах на работа да върна контакта на скорост и изключват както оборотомера, така и километража, а тук километража работи. Тоест изключвам варианта клеморед да е проблема и се ориентирам към нещо което подава сигнал за оборотите към таблото. Ако не се лъжа това е точно датчика на коляновия вал(Хол датчика). Той би трябвало да е в дистрибуторната капачка и е пряко свързан със запалителната система. Но до колкото знам той или работи или не. Тоест колата или пали или не, но може и да греша.

Link to comment
Share on other sites

И аз съм съгласен с това становище. Даже и мисля че такова бързо колебание в оборотите е физически невъзможно, даже и съединителя да буксува. Двигателя има доста голям инерционен момент и няма нещо което да го накара да си променя оборотите толкова бързо.

 

Проблема най-вероятно е в стъпковото моторче на оборотомера в самото табло. Тoва може да се провери много лесно с ВАГ-КОМ.

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Може да има проблем и в оборотомера в таблото, но тогава колата няма да прекъсва. Мотора ще си работи, само стрелката на оборотомера ще играе. Явно е нещо друго. Аз съм имал проблем с лош контакт в куплунга на датчика на делкото (датчика на Хол). Напръсках го с контактен спрей и няколко пъти го включих и изключих да се зачисти и се оправи.

Link to comment
Share on other sites

Ако боксуваше съединителя оборотите щяха да играят в посока нагоре, не надолу и то забоксува ли веднъж няма да зацепи отново преди отнемането на газта. В случая оборотомера играе така, защото моментно спира тока към него, както и към двигателя, стрелката пада, в следващия момент отново идва ток и стрелката пак се връща на нормалното си положение. 
Датчика на коляновия вал звучи много вероятно в случая. Тези дни ще закача компа на диагностика да чуем и неговото мнение :) 

Link to comment
Share on other sites

Мисля че при теб датчика на коляновия вал не е на коляновия вал, а на делкото. Иначе става въпрос за едно и също нещо. Но не съм 100 процента сигурен, че той подава сигнал към таблото. Може и комутатора на бубината да е. 

Link to comment
Share on other sites

Бъркаш. При ADA датчика на коляновия вал е под стойката на маслени филтър, този в делкото(датчик на Хол) е за разпознаване на 1-ви цилиндър в ГМТ. Затова вътре "гривната" е с 1 прозорец. Ако не вярваш-откачи буксата на делкото докато двигателя работи и ще видиш, че няма да изгасне. А компютъра подава сигнал за оборотомера според показанията на датчика на коляновия вал. Затова аз мисля, че проблема е в него.

Link to comment
Share on other sites

Хора, проблемът ни не е в оборотомера, а в оборотите на двигателя...и по-скоро в нещо, което става при определени условия (товар+изкачване+топло време+дълъг пробег) и над 3000 об.

Link to comment
Share on other sites

Сега изгледах клипчето и мога да кажа, че проблема е в самия оборотомер :) При мен по-време на движение играеше с близо 1000 об/мин, понякога не тръгваше. Решението - работещо табло с уредите за 20-30 лв. :bia:
 

Link to comment
Share on other sites

Преди 10 часа, Sklepi написа:

Сега изгледах клипчето и мога да кажа, че проблема е в самия оборотомер :) При мен по-време на движение играеше с близо 1000 об/мин, понякога не тръгваше. Решението - работещо табло с уредите за 20-30 лв. :bia:
 

 

Хубаво си гледал клипчето, а прочете ли темата?
Явно видеото създава грешна представа за това, което се случва с колата, понеже телефона го държа стабилно, заедно с волана, съответно той се клати заедно с колата и не си личи как тресе, докато се поклаща стрелката. Показанията на оборотомера са в следствие от неизправната работа на двигателя. Ако стрелката просто се поклащаше и колата си перкаше, едва ли тази тема щеше да съществува :)
Има датчик, който при високи обороти или пропуска дадена искра(искри) или я подава в грешен момент. Датчик, който се влияе и от температурата на двигателя.

Link to comment
Share on other sites

Темата не съм я чел цялата. Аз видях клипа и стрелката така ми играеше, но двигателя си работеше равномерно без прекъсвания - в един момент се оправяше с класическото тупване отгоре :) Не ми се занимаваше да ремонтирам таблото, понеже беше издраскано отпред и го смених с друго.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

В крайна сметка след като си купих кабел и направих кратка диагностика (казвам кратка, защото точно когато показа грешките, програмата умря и сега не мога да я подкарам), та диагностиката показа грешка " camshaft sensor (hall) " текста беше повече, ама само толкова запомних :)  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...