crossa

Проблем при 3000 оборота и нагоре.. Ауди 80 Б4 1.6Е

Recommended Posts

 Здравейте, колеги!
Колата ми е Ауди 80 Б4 Авант ADA - 1.6Е - 101к.с. 
Когато вдигна високи обороти (от 3000 и нагоре), независимо на коя предавка, колата започва да придърпва сякаш работи на 2-3 цилиндъра, като придърпването го определям по-скоро като хаотично, отколкото циклично. Когато сменям скоростите го правя преди да достигна 3000 оборота, но на магистралата 3000об. = 100км/ч. ..и после започват мъките. Понеже карам на газ и съм с обикновена АГУ когато започне придърпването започват и детонации на газта във смукателните колектори. Тогава превключвам на бензин. Придърпването остава известно време, след което спира, колата си работи нормално и отново превключвам на газ и карам без проблеми. Миналия ден ходих до морето. На отиване проблема престана след около 10км каране на бензин по магистралата, докато на връщане карах поне 50-60км, преди да престане да тресе. Проблема се засилва ако катеря баир или натоваря с повече багаж/хора колата.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и имате ли идея какво може да е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом гърми е или обеднена смен или неизправност в запалителната систеюа. Може да има запушване по газовата уредба. Сменян ли е скоро филтъра на газта. Или изпарителя ако е много стар може и той да прави номера. Ако не е от това остава проблема да е някъде в запалитдлната система. Свещи, кабели, дистрибуторна капачка, бубина, детонационен датчик. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имах подобен проблем. Карам също B4 Avant, ADA мотор с обикновена газова. При мен проблема се появяваше основно на бензин. Работеше все едно е на 3 цилиндъра. Тресе се двигателя, колата върви все едно е 50 коня, а не 101...Накрая започна да прави магариите и уж на газ. Уж, защото ми светваше, че съм на газ, ама аз бях на бензин. Не чувах ключето да цъка и да прехвърля на газ. И така ми смениха това ключе/платката с копчето в купето, което превкл. за газ/бензин. Пича от газсервиза го отвори, удря го, нищо му нямаше видимо. Да, ама с новото даже мисля, че и на бензин се оправи.

Edited by 6matkar

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 5.07.2016 г. at 15:42, Marto_180 написа:

Щом гърми е или обеднена смен или неизправност в запалителната систеюа. Може да има запушване по газовата уредба. Сменян ли е скоро филтъра на газта. Или изпарителя ако е много стар може и той да прави номера. Ако не е от това остава проблема да е някъде в запалитдлната система. Свещи, кабели, дистрибуторна капачка, бубина, детонационен датчик. 


Гърми единствено, когато започне да прекъсва, през останалото време си работи нормално. Но когато се случи, тресе както на газ, така и на бензин, което ме навежда на мисълта, че проблема не зависи от вида гориво. Имам съмнения, че проблема е в запалителната система или в някой датчик. До сега съм сменил свещи, дистрибуторна капачка и палец, кабелите съм облепил с високоволтова изолационна лента.

Друго, което забелязах е, че когато започне да прекъсва стрелката на оборотомера започва да се клати наляво-надясно в диапазон от 1/2 до 1 цифри.
 

Преди 17 часа, 6matkar написа:

Аз имах подобен проблем. Карам също B4 Avant, ADA мотор с обикновена газова. При мен проблема се появяваше основно на бензин. Работеше все едно е на 3 цилиндъра. Тресе се двигателя, колата върви все едно е 50 коня, а не 101...Накрая започна да прави магариите и уж на газ. Уж, защото ми светваше, че съм на газ, ама аз бях на бензин. Не чувах ключето да цъка и да прехвърля на газ. И така ми смениха това ключе/платката с копчето в купето, което превкл. за газ/бензин. Пича от газсервиза го отвори, удря го, нищо му нямаше видимо. Да, ама с новото даже мисля, че и на бензин се оправи.


Колега, и аз го имах преди време този проблем с ключето. В купето цъка зелената лампичка, но клапаните на газта не отварят, а аз се чудих защо ми свършва бензина, докато карам на газ. В крайна сметка се оказа, че електрическия клапан преди изпарителя е дал на късо и беше стопил една писта на платката в самото ключе. Така релето си превключва на газ и до там. В крайна сметка установих проблема, смених клапана и направих мост на платката с едно кабелче. Сега си бачка без проблеми, като изключим текущия :) 

Edited by crossa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом го има и на двете горива сигурно е запалителната система. Свещите се сменят на най-много 30000 км. И капачката мисля, че не кара много повече. Ако си наближил тези километри може да смениш свещи и да свалиш капачката и палеца, ако има нагар по тях да го зачистиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, някакво развитие има ли по темата, че и аз имам абсолютно същия проблем?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Палец, дистрибуторна капачка и свещи са сменени преди 10-15000км, но и непосредствено след смяната им, проблема си остана.

Този уикенд ходихме до Бургас, като на отиване пътувахме рано, в 6ч тръгнахме от Пловдив и до Бургас само на газ, никакви проблеми. Скорост 130-140км/ч. Неделя се прибирахме следобед 17-18ч с включен климатик и доста по-горещо време навън. От Бургас до Пловдив изцяло на бензин, понеже този път тресенето не спря през целия път.  На моменти, когато поддам газ и се отвори втората клапа се чува едно бързо цъкане, сякаш от избиване на искра на маса, но не знам дали искрата може да се чуе в купето.
Като тенденция това, което забелязах е, че тресенето се получава основно когато колата е натоварена повече (било то с климатик или хора и багаж); когато изкачвам баир; когато времето е по-горещо и не може да се охлади толкова добре.
Долу прикачвам видео на оборотомера, което направих с телефона на връщане от Бургас.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А оборотите на таблото само докато тресе ли играят така? Да не буксува съединителя? Иначе трябва да има някакъв друг проблем с тоците за да прекъсва така и таблото. Клеморед примерно или някое реле. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, оборотите играят само докато тресе. Оборотомера реално показва моментното прекъсване на двигателя. Съединителя си е ок.
Не мисля, че е клеморед, понеже проблема е само от 3000об. и нагоре, а за реле не се чува превключване в купето.
Идеи къде в Пловдив мога да закарам колата за пълна диагностика?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Двигателя докато е на скорост не губи обороти, дори да го изгасиш. За да играе така оборотомера означава, че прекъсва тока и към него. Според мен някъде централно се губи захранването. Ако беше от запалителната система нямаше да има тези колебания в оборотомера(поне така си мисля). Провери бушоните за управление на двигателя номер 24 и 28 ако не се лъжа. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно съм съгласен с колегата Marto_180.  Провери състоянието на масите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По някакъв начин се прекъсва подаването на гориво или въздух и за това играят оборотите. Въпросът е да разберем кое го кара да прекъсва! Датчик ли, хлабава връзка ли...? И защо само над 3000 оборота? (аз имам същия мотор и същия проблем) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз залагам на датчик колянов  вал :) Закачете я на диагностика и вижте дали има някакви грешки. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

В случая не играят оборотите а самия оборотомер. На пета предавка, както е в случая на клипа няма как да има такива колебания в оборотите, освен ако съединителя не буксува. А колегата казва, че съединителя е добре и остава варианта стрелката на оборотомера да играе.  Направих си експеримент сутринта като идвах на работа да върна контакта на скорост и изключват както оборотомера, така и километража, а тук километража работи. Тоест изключвам варианта клеморед да е проблема и се ориентирам към нещо което подава сигнал за оборотите към таблото. Ако не се лъжа това е точно датчика на коляновия вал(Хол датчика). Той би трябвало да е в дистрибуторната капачка и е пряко свързан със запалителната система. Но до колкото знам той или работи или не. Тоест колата или пали или не, но може и да греша.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз съм съгласен с това становище. Даже и мисля че такова бързо колебание в оборотите е физически невъзможно, даже и съединителя да буксува. Двигателя има доста голям инерционен момент и няма нещо което да го накара да си променя оборотите толкова бързо.

 

Проблема най-вероятно е в стъпковото моторче на оборотомера в самото табло. Тoва може да се провери много лесно с ВАГ-КОМ.

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да има проблем и в оборотомера в таблото, но тогава колата няма да прекъсва. Мотора ще си работи, само стрелката на оборотомера ще играе. Явно е нещо друго. Аз съм имал проблем с лош контакт в куплунга на датчика на делкото (датчика на Хол). Напръсках го с контактен спрей и няколко пъти го включих и изключих да се зачисти и се оправи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако боксуваше съединителя оборотите щяха да играят в посока нагоре, не надолу и то забоксува ли веднъж няма да зацепи отново преди отнемането на газта. В случая оборотомера играе така, защото моментно спира тока към него, както и към двигателя, стрелката пада, в следващия момент отново идва ток и стрелката пак се връща на нормалното си положение. 
Датчика на коляновия вал звучи много вероятно в случая. Тези дни ще закача компа на диагностика да чуем и неговото мнение :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля че при теб датчика на коляновия вал не е на коляновия вал, а на делкото. Иначе става въпрос за едно и също нещо. Но не съм 100 процента сигурен, че той подава сигнал към таблото. Може и комутатора на бубината да е. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бъркаш. При ADA датчика на коляновия вал е под стойката на маслени филтър, този в делкото(датчик на Хол) е за разпознаване на 1-ви цилиндър в ГМТ. Затова вътре "гривната" е с 1 прозорец. Ако не вярваш-откачи буксата на делкото докато двигателя работи и ще видиш, че няма да изгасне. А компютъра подава сигнал за оборотомера според показанията на датчика на коляновия вал. Затова аз мисля, че проблема е в него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хора, проблемът ни не е в оборотомера, а в оборотите на двигателя...и по-скоро в нещо, което става при определени условия (товар+изкачване+топло време+дълъг пробег) и над 3000 об.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега изгледах клипчето и мога да кажа, че проблема е в самия оборотомер :) При мен по-време на движение играеше с близо 1000 об/мин, понякога не тръгваше. Решението - работещо табло с уредите за 20-30 лв. :bia:
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, Sklepi написа:

Сега изгледах клипчето и мога да кажа, че проблема е в самия оборотомер :) При мен по-време на движение играеше с близо 1000 об/мин, понякога не тръгваше. Решението - работещо табло с уредите за 20-30 лв. :bia:
 

 

Хубаво си гледал клипчето, а прочете ли темата?
Явно видеото създава грешна представа за това, което се случва с колата, понеже телефона го държа стабилно, заедно с волана, съответно той се клати заедно с колата и не си личи как тресе, докато се поклаща стрелката. Показанията на оборотомера са в следствие от неизправната работа на двигателя. Ако стрелката просто се поклащаше и колата си перкаше, едва ли тази тема щеше да съществува :)
Има датчик, който при високи обороти или пропуска дадена искра(искри) или я подава в грешен момент. Датчик, който се влияе и от температурата на двигателя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Темата не съм я чел цялата. Аз видях клипа и стрелката така ми играеше, но двигателя си работеше равномерно без прекъсвания - в един момент се оправяше с класическото тупване отгоре :) Не ми се занимаваше да ремонтирам таблото, понеже беше издраскано отпред и го смених с друго.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

В крайна сметка след като си купих кабел и направих кратка диагностика (казвам кратка, защото точно когато показа грешките, програмата умря и сега не мога да я подкарам), та диагностиката показа грешка " camshaft sensor (hall) " текста беше повече, ама само толкова запомних :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.