Jump to content

Загуба на антифриз.


Maverick_13

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Ще започна с това, че преди седмица се сдобих с мечтания от мен автомобил - Audi A6 C4 2.5 TDI AEL комби Quattro. Като цяло падна голямо търсене на подходящия екземпляр.....повечето не са много читави, поради това, че не ги поддържат както трябва, но....аз открих един. :) Та колата е мисля с всички възможни екстри: подгрев на седалките (работещ), темпомат, бордови компютър, пълен ел. пакет, миене на фаровете, шибидах и......е quattro. За последното не бях подготвен и при огледа незнах какви евентуални нередности да търся за quattro автомобил, но за това по-нататък. Та на проблема. При голеда на автомобила момчето ми сподели за това, че губи антифриз от някъде, но така и не открил от къде е, било някъде в задната част на мотора. Та махнах кората и открих пробойната в системата. Оказа се, че капе от един....мущук, незнам и аз как да го нареча, който влиза в главата, откъм задната част на мотора. Прилагам снимков материал:

20160815_092313.jpg

20160815_092416.jpg

 

Пробема не беше сериозен. За 300 км. да съм доливал не повече 150-200 мл. Снощи обаче, след като се прибирах от работа и паркирах, реших да пусна парното, да проверя аджеба има ли няма ли тази кола топло, ей така от интерес, е....парно има :D обаче на сутринта антифриз нямаше....най-вероятно изтекъл от същия този мущук като съм отворил кръга с пускането на парното. Понеже не ми се занимава с това точно сега, отидох в няколко сервиза да попитам, дали не могат да ми го сменят и всички казаха, че трябва когато сменям ремъците, тогава да се сменя това, защото сега трябвало да се разколачи всичко....Проблема идва от там, че колата е обслужена и има още доста километри до следващата смяна на ремъци и като цяло на каквото и да е по мотора. Та въпроса ми е:

Така като го гледам, не е нещо сложно сякаш. Не мога ли да си го сменя сам? Без да свалям ремъци и тем подобни сложнотии, ако го намеря налично като част по магазините разбира се. Или има нещо повече от това, което си мисля аз за подмяната на това?

Благодаря на отзовалите се предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам снимката главата на болта който се вижда е супер загладена. Дано греша, но ще си трябва сериозен инструмент. Някой се е опитал преди теб и е уср...л положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клещи трета ръка имам два броя даже...веднага ще влезнат в употреба. Въпроса е дали мога да си го сменя сам и съответно да си намеря същият болт. Притесни ме това че няколко майстора ми казаха, че трябва да паднат всички ремъци и тогава да се сменя това. Мисля си, че е нещо елементарно, ама знам ли....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фланец се казва това и би трябвало да се намира във всеки магазин, но е най добре да се взема оригинален, за да изкара повече. Не виждам никаква причина да сваляш ремъци или каквото и да било, стига да имаш достъп да му развъртиш болтовете и да бръкнеш после да го смениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не виждам...но 5 човека ми казаха да не пипам и аз се стреснах. :D Бихте ли ме насочили къде мога да го намеря оригинален, защото щях да обикалям по магазини от типа Евро07, Аутохит, Ауто+ и т.н. да търся нещо що годе качествено. Предполагам ако отида в Ауди ще трябва да чакам маса време и сигурно цифрата ще е трицифрена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поръчах от порше софия запад по телефона. Пристигна точно след два дена по спиди :)

Иначе моят струваше 20 лева, заедно с уплътнението(гумен о-пръстен, който се слага под фланеца). Карам ауди 80, не А6, но предполагам че няма да има кой знае каква разлика в цената. Експериментирал съм и с евтин фланец от 3 лева, който протича за една година. Проблемът на евтиния е, че е от некачествена пластмаса, която от температурата се изкривява и отваря луфт от който протича. Може при монтажа да се сложи малко високо- температурен силикон между него и главата, за допълнителна застраховка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О..значи няма смисъл от евтините фланци, щом цената на оригиналния е до 40-50 лв. Утре ще проверя в Порше Варна за какво иде реч. Благодаря на всички за отзоваването. :bia:

 

p.s. На предишния ми автомобил откачах долния маркуч на радиатора, за да източа антифриза. На аудито има ли някаква пробка отдолу на радиатора от където мога да го източа или интервенцията е същата. Питам защото имам кора отдолу, и за да я сваля да проверя ми трябва канал, защото има винтове чааак до кутията, а мисля всичко да направя пред блока. :D

Редактирано от Maverick_13
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да се източва антифриза от цялата система..Въпросният фланец,който е на главата най-вероятно е за парното.Ще изтече антифриза само от главата,което не е голям проблем.Сменя се фланеца,долива се антифриз и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти това явно трябва да го смениш.

Обаче сигурен ли си, че оттам е изтекло. Съмнява при пускането на парното да е протекло кранчето, което е под кората пред шофьора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не го знаех...мислих, че при пускането на парното съм отворил кръга, и от този фланец е избил още повече, а като не е пуснато парното само си капе. Значи сменям фланеца, пускам парното и гледам. Ако тръгне антифриза от там, доливам и хайде за кранче. :D Благодаря за инфото, ще погледна и там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре гледай преди смяната и ги смени заедно, ако се налага.

 

Имай предвид, че трудно се обезвъздушава. Има едни пробки за целта на маркучите за парното. Ако решиш да ги пипаш внимавай, че се чупят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам два дена да си играя само с това. Важното е да няма течове и да има парно зимата. Още сутринта тогава ще погледна и крана на парното, за който става въпрос, ако се наложи направо да ги поръчам заедно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има хора във форума, които могат да ти доставят оригинални части с 20-30% отстъпка.

Възможно е крана на парното да е О.К., а самото радиаторче да е било празно преди да пуснеш парното. Така или иначе трябва да го провериш.

Моят радиатор има пробка за източване, която се намира отдясно (тясната страна на радиатора, дясно е страната на пасажера). Достъпът до нея не е много удобен. Ползвал съм я само, когато съм правил промивка на радиатора. В твоя случай, както ти казаха по-горе, сваляш фланеца и каквото изтече - изтече.

Наистина евтините фланци не държат. Обикновено протичат през зимата. Сменил съм 5-6 за 8 години. От миналата година съм с оригинален. Една зима изкара без проблем.

Когато свалиш фланеца трябва да почистиш добре повърхността, на която ляга. Ако има язвички, задължително сложи силикон.

Обезвъздушаването го правя много лесно. Развивам пробката на кранчето на парното и надувам с уста през разширителния съд докато спре да излиза въздух. Завивам пробката и спирам да надувам. Завивам капачката и паля. Включвам парното на "Hi". Изчаквам докато се включат и изключат перките на радиатора. През това време следя температурата на таблото и на 51_ви канал на климатроника за всеки слуай, но проблем не съм имал. След половин - един час доливам 200-300 ml антифриз - обикновено има нужда. След 20-30 км. пробег при включено парно понякога има нужда от още малко доливане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. :bia:Поръчах фланеца от Порше-Варна, 23,33 лв. + пръстенчето + болта, с който се захваща към главата. След 14:00 трябвало да дойде и да видим каква ще я свърша след това. Казаха ми да не обезвъздушавам, за да не се счупят тези въпросните пробки. С карането щяло само да се обезвъздуши с карането и да доливам.

4 hours ago, nedelcho_iliev said:

Обезвъздушаването го правя много лесно. Развивам пробката на кранчето на парното и надувам с уста през разширителния съд докато спре да излиза въздух. Завивам пробката и спирам да надувам. Завивам капачката и паля. Включвам парното на "Hi". Изчаквам докато се включат и изключат перките на радиатора. През това време следя температурата на таблото и на 51_ви канал на климатроника за всеки слуай, но проблем не съм имал.

Мисля обаче да направя този вариант, някак си ми е малко Х работата да не се обезвъздуши....Утре ще си играя, само фланеца да дойде навреме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За развиването на пробката за обезвъздушаване никога не съм използвал инструменти. Винаги съм я развивал на ръка и се е развивала лесно. Разбира се, същото се отнася и за стягането после. Сега, ако 20 години не е развивана тази пробка, може и да има проблем.

Принципно и сама трябва да се обезвъздуши, зависи колко въздух има в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги обезвъздушавам по следния начин, разкачвам малкия маркуч на разширителния съд вдигам го нагоре до колкото позволява запушвам с пръст отвора на казана на въпросния маркуч и надувам с оста докато не хвърли плътна струя от вдигнатия маркуч. Паля и после доливам малко. Винаги се стремя да заобиколя пробките, защото на толкова стари коли после често тече или се троши. Ако на дадена кола въпросния метод е не приложим, издърпвам маркуча леко на най-високата точка и надувам пак през казана докато не текне без въздух и го нанизвам. По тези методи до сега не се е случвало кола от която и марка да не се обезвъздуши.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах да развия болта сега е така щото си няма работа и без клещи трета ръка.....няма да стане. :D Сериозно му е разказана играта. То да няма други течове само...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръсни му малко ВД-40 и чукни няколко пъти по главата на болта (все едно го забиваш като пирон). ВД_то едва ли ще има ефект в случая, но чукането обикновено помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фланеца е успешно сменен. След помощта на клещите 3-та ръка, разбира се. Загря си, пуснах парното на макс и не капе от никъде. Утре сутринта ще проверя нивото на антифриза де, но мисля, че няма да имам проблеми повече. А това е болта, който успях да развия....не знам преди мен какво му се е случило. :D

20160817_170905.jpg

 

Извън темата, какво е това копче на колоната?

20160817_182132.jpg

 

Редактирано от Maverick_13
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копчето предполагам е за деактивиране на обемния датчик на заводската аларма, в случай,че в колата си оставил домашен любимец :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...