Jump to content

Съвети за покупка на Audi A6 4F


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Насочил съм се към попупка на нов, за мен (втора ръка, разбира се), автомобил и съм се спрял на A6 4F, комби 2006-2008 интервала.

 

Тъй като имам няколко идеи в главата (как се вика от няколко места може да изкочи зайчето) ви моля за съвети относно:

1. Двигател - 2.7TDI или 3.0TDI? Как стоят нещата с обслужването на тези два мотора (говорим за основни консумативи - масла, филтри, ремъци, ролки и т.н.). И двата мотора ли са с вериги, ако да, по колко броя - знам, че 3.0TDI има 4 вериги и 4 обтегача, при 2.7 същото ли е? Предварително се извинявам, но разбирам точно толкова колкото се вижда от написаното (малко повече от жените) :) ;

2. Скоростна кутия - те 80-90% от тези автомобили са автоматик, но кажете кое е по-добрия вариант, автоматика или ръчка 6 ск. Предполагам автоматика е DSG, това ще бъде сигурно 1-ва генерация на DSG, нямам наблюдения.

3. Окачването - насочил съм се на стандартно окачване (да не е адаптивно или както го водят, а.к.а. със сфери), но ще бъда благодарен за мнения тук също.

4. При покупката му (засега гледам само в София), можете ли да ми препоръчате някой сервиз, където да го откарам да му проверят състоянието на дюзите и турбото - много ми е важно, че това би могло да бъде значителен бъдещ разход, а аз самия не съм разбирач, че да усетя някои предстоящи проблеми при самото запалване или подкарването на автомобила, а те джамбазите имат "дар слово" :) .

5. Допълнителни съвети където мога да гледам за евентуални зайци скокливци :)

 

Това е, което мога да изложа като начало колеги, предварително ви благодаря за компетентното ви мнение.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

1. Тук е повече да прецениш на теб за какво ще ти трябва. И двата двигателя движат колата добре, естествено по-големия, движи по-добре :). Поддръжката и на двата е еднаква, като най-вероятно 2.7 побира малко по-малко масло. Но вериги и т.н. са същите. Истинската разлика е, че 2.7 харчи малко по-малко, но пък 3.0 е 4х4. Като цени, ей сега ми седят при дилъра всички филтри и маслото на мотора, като присъдата е малко под 400лв. Кутията масло, филтър и гарнитура е пак 400-500лв. Диференциали и раздатка - 300лв масла.

 

2. 3.0 задължително автоматик, 2.7 може и ръчка, но пак много по-добре автоматик. Един пълен ремонт на кутията (където не те дерът) е малко по-скъп от хубав съединител и маховик за ръчка.

 

3. Въздушното е много хубаво, не е супер скъпо за поддръжка, но си е по-скъпо от нормалното. 300-350лв за възглавница, пак по толкова за амортисьор (рециклиране) и 200лв за рециклиране на компресор или 600лв за нов. Карах и двете и с въздушното съм много по-доволен.

 

4. Турбото е евтин ремонт, но ако му има нещо, рядко не е причинен от нещо друго. Веригите се чуват лесно, но на студен мотор. За дюзите не мога да те посъветвам нищо друго, освен да си заделил 1000лв за рециклиране. Надали ще попаднеш на кола с хубави дюзи. Практически е почти невъзможно, ако не ги е рециклирал човека вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/16/2016 at 9:20, hysterics написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Благодаря за мненията колеги. А иначе надеждна ли е? В смисъл чести проблеми дават ли тези автоматици?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, кутията си е надеждна, но колите са стари вече и повечето са над 300 000 километра, така че не се настройвай за розово бъдеще. Ще правиш, ще караш и винаги ще има нещо недооправено. Това е истинската картина и това, че автотърговците са ги излъскали и пастирали, не ги прави нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/16/2016 at 11:26, mili 75 написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Съгласен съм с вас колеги, но все пак питам "патило" :) Е...както се вика - каквато изпадне, ще заделя някоя още хилядарка в повече (дано не е повече от 2-3) и ще се надявам да не се хвана с най-куция кон... 

Последен въпрос - като разход как стоят нещата?

Поздрави!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода е относително качество от тежината на крака над педала на газта :) аз скачам с двата крака и някой като ми каже че му харчи 7 градско не му вярвам :) щото мойта е между 15 и 18 няма слизане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.7 ръчни скорости предно.От 2.5 години сме заедно и само нафта.Градското и при мен е 9-11,амаградско истинско.Междуградското зависи от скороста и варира от 5.5 при110 км/ч до +++.Препоръчвам ако не си състезател и не ти се дават постоянно пари  за скъпи ремонти.А за кефа автомат,куатро,въздушно и т.н не го коментирам,но той не е безплатен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, mili 75 написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Определено ще се замисля, дали ми е по възможностите. Но ако реша да си купя такава кола, ще бъде 2.7 предно, стандартно окачване. Проблема е че 90% от тях са автоматик, иначе желанието ми е да е ръчка. Но още веднъж - благодаря ! :respekt:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, z00m написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

2.7 си е страхотно автоматик, дори и без да се ремапва. За 2.0 разбирам да е на ръчка, но за 2.7 вече няма нужда. На 3.0 ръчката е абсолютен фарс, на 2.7 не мисля че ще е различна, а и надали ще се държи много по-различно. Също ако си я поддържаш като хората, разходите по нея (съединител/маховик), никак не излизат супер по на оферта от автоматика. А в крайна сметка тази кола просто си плаче за автоматик. Далеч не се чувства като кола за "ръчкане" :) Казва ти го върл фен на ръчката, който мина през 1-2 кръга на ада, за да сложи автоматик на А6-цата :D

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, kainy написа:

Цитиране на предходно мнение! 

То принципно и аз съм фен на ръчката (понастоящем карам автоматик, но някакси не усещам мощност с него, иначе като екстра си е ок). Някакси ми се струва, че при ръчката изкарваш повече от този мотор, което си е и така, но пък имаш +1 ръка бонус да си ръчкаш нещо или да си държиш волана като хората... Виждам, че си писал нещо за ремап, дай малко повече инфо ако ти е възможно. Мерси ! :) 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си карал по-мощен дизен на ръчка, но далеч не е толкова приятно, като кореспондиращ бензин. Пък и с тоя въртящ момент и малкия ефективен оборотен прозорец правят комфортното шофиране, доста трудно постижимо.

 

За ремапа... Страхотно е, но трябва да се имат няколко неща на ум. Премахването на екологията задължително означава малко некомфорт откъм миризма около колата. Сега не съм сигурен, ако е напълно изправна (от към дюзи) дали положението е същото, но определено зависи, колко ще е зле. В този ред на мисли, преди да се ремапва е хубаво колата да е във възможно най-добро състояние, защото реално я караш да понася повече от нормалното. Т.е. дюзи, дифове, раздатка, полуоски, турбо, изпускателна система, !спирачки!!!, трябва да са ако е възможно в отлично състояние. Естествено зависи колко ремапваш. Ако е леко, няма грижи. Почнеш ли повече да нагъваш двигателя, то той повлича всичко друго. При 300-400-500к км коли е хубаво да се има в предвид. Не става въпрос, че ще строшиш кардана, ама има доста неща по системата, които могат да поддадат - например аз вече разбих лагера на един диференциал и сега не е ясно дали и на новия не съм направил същото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук колега явно вече навлизаме в "дълбоки води". Предполагам отчасти за какво иде реч, но според мен на първо време трябва да тествам сток как стоят нещата (в момента съм с 3.2 V6 бензинов мотор / автоматик) и както споменаваш, комфорт е налице. При дизелите, явно нещата ще са другояче, но трябва да се уверя с опит. Иначе като цяло не съм фен на махането на катализатор/DPF, защото не ми харесва миризмата на дизела без тях, бих ги демонтирал, единствено ако се наложи да ги сменявам с нови и не търпят вече пулверизация (за DPF в частност). Единственото нещо, което предполагам, че ще ме привлече към момента за някакъв ремап е евентуален "чип тунинг", който да свали разхода на гориво (нямам представа какво ще наложи това като допълнителни дейности, така че и това не е 100% ясно). Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сваляне на разхода забрави :). Разхода се сваля само когато, в следствие на чипосването (или ремапа, едно и също са) махаш екологията, която реално ти е била повредена (зацапан ЕГР, задръстен ДПФ, прецакани вихрови клапи и т.н.), но не изцяло заминала. И двете аудита си чипосах - никва разлика в разхода. От ръчка минах на автоматик - никаква разлика в разхода. С няколко чипосани колеги съм си разговарял (лично, не през форума) и те потвърждават същото. Даже с двама колеги съм си говорил, които са рециклирали и дюзите и също нямат разлика в разхода. На мен лично разхода ми е 90% от времето 13.5/100 (колонка), като от време на време го вдигам до 14-14.5. Сега на последния резервоар видях 13/100, което отдавна не се беше случвало. В същото време не съм ужасно консистентен в стила си на шофиране, а и имам що годе натоварен ежедневен маршрут Люлин-Център-Люлин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не гоня намаляване на разхода. За 1/100 по-малко няма смисъл да си хабя нервите. Дори една кола да няма на улицата, то други фактори вдигат разхода тогава :). То при тотален погром не може да вдигне над 16/100, където 2-ка бензин съм качвал на 24/100 :). По-важното в случая е дюзите да са в изправност и да не пикаят, че тогава колкото и да пестиш от гориво, после няма да ти стигне. Пък ей го са уж Марешки почва да строи до нас "Мега" бензиностанцията, така че стига да не продава маджун, ще са добре нещата :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, kainy написа:

...маджун...

 

Да не би да имаш предвид "мазут"?

 

Иначе благодаря на всички клеги с 3.0 тди, които развенчаха мита за каталожен градски разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...