Jump to content

Съвети за покупка на Audi A6 4F


Recommended Posts

On 16 септември 2016 at 9:58 AM, z00m said:

Благодаря за мненията колеги. А иначе надеждна ли е? В смисъл чести проблеми дават ли тези автоматици?

До преди една година имах автокъща и за 2 години с колегата купихме 6 автомобила със счупени или влизащи в авариен режим АСК. Говоря за 3.0TDI. Едната кола даже нямаше 200к километра. Проблемът на тази кутия е първичния вал. За сравнение, кутията, която се монтира на А8 с 3.0TDI е с различен първичен вал и е здрава. Цялостен ремонт е в диапазона 3-3500 лева. Понеже търговците не искат да дават такива пари, минават по-тънко с рециклиране на първичния вал и спестяват поне хилядарка. Само, че километрите, които можеш да изминеш няма да са и десет хиляди. Даже единия от купувачите ни не успя да стигне от София до Русе с рециклирания вал. Кутията е кенеф, говоря от собствен опит. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На 9/26/2016 at 20:37, self-made man написа:

Цитиране на предходно мнение! 

А в кои години се слага тази кутия и как можем да разберем даден моден с коя кутия е?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пък да не е чак толкова голям кенеф кутията, щом изкарва спокойно 350-400 000 километра. Друг е въпроса, че тук се вкарват милионници и българските автомонтьори са мърлячи и трябва да разбираш повече от тях, за да им казваш какво и как да направят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZF6 има доста модификации и разновидности. Преди фейс-а е ZF6HP19 след това 26, която е доста по-здрава и се ползва и при RS6 включително...При БМВ се ползва само 26-цата както и в Ровър...

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. след фейса слагат по-голямата? В описанинието на 6ХП пише, че последните години на произодство имат много значими разлики включително опцията са сваляне на 2+ предавки за същото време. Някой знае ли дали примерно след файса или поне последните бройки са с тези модификации?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Dummkopf написа:

Ти колко такива ремонтира?
На рейнджа ми е същият ЗФ и беше тотал щета на 220 хил. 

Не съм ремонтирал, защото не ми е това професията, питал съм в Порше, където имат по-богат опит от тебе с 4Ф и са ми казали колко изкарват кутиите. Разбира се ако не ги е карал някой олигофрен, решил че 3,0 тди е спортна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, DStealth said:

ZF6 има доста модификации и разновидности. Преди фейс-а е ZF6HP19 след това 26

Аз също мислех така, но се оказа, че до последно на А6 се слага 19-ка. 26-ца има на А4/Б8.

Но фейсовата А6 е с втората версия на ZF6 (с масло за ZF8). Такава се слага и на А4/Б7.

При БМВ 5-ца фейслифт от 03.2007ма е най-здравата ЗФ6 кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, mili 75 said:

Не съм ремонтирал, защото не ми е това професията, питал съм в Порше, където имат по-богат опит от тебе с 4Ф и са ми казали колко изкарват кутиите. Разбира се ако не ги е карал някой олигофрен, решил че 3,0 тди е спортна кола.

Те и в Ауто Бавария ще ти кажат, че lifetime gearbox oil означава, че масло на АСК не трябва да се сменя, ама откъде да знаят, че това не е баш така и lifetime всъщност означава end of warranty, т.е. до изтичане на гаранцията. Общо взето, спецЕалисти най-големи. Показваш им разпечатан мейл от БМВ на немски и им посочваш болдвания текст с конкретно указание след какви километри да се извърши смяна и следва мълчание. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм чул досега от чужбина да е дошла кола със сменено масло на кутията.....та явно и тамошните специалисти следват някаква фирмена политика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, self-made man написа:

Те и в Ауто Бавария ще ти кажат, че lifetime gearbox oil означава, че масло на АСК не трябва да се сменя, ама откъде да знаят, че това не е баш така и lifetime всъщност означава end of warranty, т.е. до изтичане на гаранцията. Общо взето, спецЕалисти най-големи. Показваш им разпечатан мейл от БМВ на немски и им посочваш болдвания текст с конкретно указание след какви километри да се извърши смяна и следва мълчание. 

Не ти е уместно сравнението, когато работиш в официален сервиз, винаги може да си направиш статистика на колко километра се предават кутиите на даден модел.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 000км за повечето хора са между 7 и 10 години. И да приемем че кутията се предава масово (а това не е така) на 200к км, то да дадеш 3000лв за цялостен ремонт (извън гаранционно) си е смешно, най-вече ако си първи собственик. Проблема идва, когато си n-ти собственик и взимаш колата в БГ за 13-16000лв, вярвайки че е на реални 140 000-200 000км (или поне заблуждавайки се осъзнато) и после ти присядат тези 3000лв.

 

Още като си купих първата А6 4F, първо отидох в Порше. Колата я взех на ~170 000км, 2014-та (ако не се лъжа), като вече беше карана в България 3 години, т.е. най-вероятно е купена на 120 000км :). Въпросната беше относително скъпа 17000лв. Та в Порше излезе че колата е влязла за последен път в Порше през 2005-та година, на ~50000км, а е производство (от Германия беше) - Септември 2004-та. Та простата сметка показва, че за 10 години, колата трябва да е понавъртяла бая. Вторият показател беше също доста красноречив. Отидох в mobile.de и проверих как вървят цените (тогава). Ако не се лъжа 200 000км А6-ци бяха около 25000лв, а 350 000км-400 000км вървяха 18-20000лв.

 

Изводът е прост. Колата няма шанс да е под 350 000км, а най-вероятно беше и над 400 000км. В резултат обаче:

 

- веригите тепърва почваха да се чуват - В Порше твърдят че купувани в БГ и карани в БГ коли раздрънкват вериги на 250 000км, а немските (уж от хубавата нафта) държат до 350 000км+

- кутията подритваше - масло + ъпдейт отстрани 90% от паразитните движения, а останалите 10% са си абсолютно нормални за 10 години експлоатация

- въбрация в завой - масло на дифове и раздатка го отстрани

- дюзите бяха почнали да се разпикават (старият собственик беше сменил 2)

 

И това е. Малко над година карах колата. Ремапнах леко. Никакви грижи. Тоталирах я и взех 2006-та А6 (реално май е Октомври 2005-та). Сложих автоматика от старата (че беше ръчка както споменах) и я ремапнах доста по-яко. Кутията се държи все още мъжки. И тази я взех от Автокъщата на "170 000км" :) и въобще не съм си играл да търся на колко е, защото също 400 000км не ѝ мърдат, но в същото време не ѝ личат. Като изключим простотиите които правя по нея, досега съм сменил компресора на климатика, компресора на въздушното и рециклиране на 2 възглавници. Единствено ръчката беше избушила синхронизатора на 2-ра предавка, щото бай италианец си е мислил че кара STI :D. Отново веригите тепърва се обаждат, а дюзите са пътници, което ако не я бях ремапнал нямаше и да разбера още поне година сигурно :).

 

Така че ако човек знае какво купува и какво да очаква, то няма неприятни изненади. Един колега като го питаха веднъж, дали е евтино да се поддържа такава кола, той отговори много изчерпателно с: "Не, не е. Но пък си заслужава!". В крайна сметка една добре преценена А6-ца (пре-фейс) с оправянето на кутията и веригите може да стъпи на около 20 000лв. Да сложим 25 000лв с още 5-6 неща които късметлийски да не са наред. Много хора си карат А6-ците изобщо без да стигнат до такива пари по ремонти, но дори и да стигнат, знаете ли какво може да си купите за тези пари? Пежо 208 с малко повече екстри или почти пълно оборудвано VW Up! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 01 октомври 2016 г. at 1:29, kainy написа:

...

 

Поздравявам те за мисленето ти по отношение на коли втора употреба и цени, очаквания към дадена кола и т.н. Трезвомислещият човек винаги има предимството да не остане изненадан при покупка на тези тучове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да допълня, че аз миналата година изпуснах а6 233 коня мотора, 2008 година на реални 201 000 км, водена до последно в официален сервиз за 17 000 лева. Няма нужда да споменавам, че колата изглеждаше като нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра оферта е. Забравих само да кажа, че второто А6, знаейки вече по-добре какво търся, го взех за 12500лв с почти двойно повече екстри :). Чийтвах малко естествено, защото имах цяла кола донор, за всеки случай, но в крайна сметка използвах само компресора за климатика и автоматика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
On 10/1/2016 at 1:29 AM, kainy said:

200 000км за повечето хора са между 7 и 10 години. .............знаете ли какво може да си купите за тези пари? Пежо 208 с малко повече екстри или почти пълно оборудвано VW Up! :)

Да възвърна темата (т.к. сега е в моя дневен ред) и да благодаря на @kainy за изчерпателния и полезен пост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...