Jump to content

Тампони на двигателя AUDI 2.5 tdi


roodys

Recommended Posts

Колеги единия от тампоните е омаслен а от щтепсела в които влиза буксата с кабелите капе няква мазна течност....кво се прави в този случаи....може ли да се ремонтират....да се смениат с ниакакви обикновенни и ще има ли ефект ако не са оригинални....и двата ли се смениат или само този които е повреден.....Казаха ми цена 250 лв.направо е лудост за един тампон....ниама ли по евтин аналог....нека които е имал подобен проблем сподели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

батко.. да не те отчайвам, ама това 250лв е цената на ефтиния аналог най-много :angry:

оригиналните са доста по-скъпи.

принципно могат да се сменят с обикновенни такива.. без кабелаци, за около 60-70лв/бр, но какво ще се случи немога да ти кажа все още B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах съшия проблем преди месец за кабелите в тампона. В тампона има датчик за вибрациите на мотора който изпраща информация на компютъра и той ги следи купи си тампин без датчик за около 60 лева и го монтирай извади датчика от стария тампон като внимаваш да не го повредиш и включи буксата в него завържи я някъде и си готов поне това направих аз и нямам никакви проблеми с колата но решението си е твое

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам в тампона няма датчици а специално масло което си променя вискозитета и тампона съответно омеква или става по-твърд според оборотите. Ако е само датчик за какво му е масло?

Иначе колегата vilibal го беше сменил - 400 лева и не беше оригинален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Б4-та ми е с маслен за 90лв. Сега започнах да се чудя, дали изобщо са ми сложили маслен или са ме изпързаляли :angry: Все пак моето е Б4, което предполага, че за А6 може и да е такава цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дори химията не е измислила как едно масло си сменя вискозитета ти го измисли за има нема 10 минути аз съм разглобявал лично тампона и занам какво има вътре купуваш си тампон за 60 лева и решаваш проблема върши съшата работа като този от 400 лева тампона си е тампон просто една гума не е нужно за набиваш толкова пари при положение че не знаеш дали утре няма да се скъса пак но парите са си ваши не мой вия си решете какво ше си купите с тях аз си купих тампон от 60 лева без датчик и съм много доволен но както казах парите са си ваши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах съшия проблем преди месец за кабелите в тампона. В тампона има датчик за вибрациите на мотора който изпраща информация на компютъра и той ги следи купи си тампин без датчик за около 60 лева и го монтирай извади датчика от стария тампон като внимаваш да не го повредиш и включи буксата в него завържи я някъде и си готов поне това направих аз и нямам никакви проблеми с колата но решението си е твое

Мдаа, така се прави. И като ти свършат предните накладки на спирачките, най добре си налепи феродо - ща ша са набутваш с оригинални накладки. Ей на това му викам направи си сам.....яката беля.

На въпроса - датчика следи вибрациите на мотора, подава сигнал на компа и променя твърдостта на тампона. Технологията е внедрена за първи път в този модел на Ауди и за този дизелов мотор (при 100-цата го няма този датчик, тампоните са обикновени, но там мотора е 115 коня). Дотогава се е използвала само в дизеловите локомотиви. Как и по какъв точно начин става омекването и втвърдяването на тампона - не знам. Вероятно затова е пълен с масло. Когато аз сменях моя, ми предложиха алтернатива за 60-70 лева но без гаранция, че нещо няма да се прецака. Истинският ми излезе около 420 лева. Не правя компромиси. За тези, които ги правят, съм забелязал, че след това почват да вият на умряло в сервизи/ремонти: ама що така се прецака....ама аз верно спестих, ма то пак се прецака....ама аз искам да съм баровец с кола, струваща нова 40 000 евро, ама искам да поддържам Лада 2105.......Е, не става - не разбрахте ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса - датчика следи вибрациите на мотора, подава сигнал на компа и променя твърдостта на тампона. Технологията е внедрена за първи път в този модел на Ауди и за този дизелов мотор (при 100-цата го няма този датчик, тампоните са обикновени, но там мотора е 115 коня).
Вили, забравил си, че те питах точно за тези тампони преди време. :hilezh::hilezh: Моето също е с такива, а комп нямам. Произведено е март 1994 и било нещо, като междинка м/у 100 и А6 - така ми каза един симпатяга, уж разбирач.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вили, забравил си, че те питах точно за тези тампони преди време. :angry::unsure: Моето също е с такива, а комп нямам. Произведено е март 1994 и било нещо, като междинка м/у 100 и А6 - така ми каза един симпатяга, уж разбирач.

Забравил съм, че си ме питал Коко - старост-нерадост :hilezh: . Обяснението за слагането на този вид тампони беше, че при увеличената мощност и директното впръскване(ако не греша) на AEL-a при първоначалният пуск на мотора вибрациите са значително по-големи. Но напълно е възможно и при теб да го има като междинен модел. Не съм чак такъв разбирач като твоя симпатяга :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дори химията не е измислила как едно масло си сменя вискозитета ти го измисли за има нема 10 минути

Има бе пич, недей писа глупости, Ферари направиха такива амортисьори, маслен амортисьор с метални микрочастици в маслото на електромагнитен принцип се променя вискозитета, при тампоните на Ауди не знам дали е на тоя принцип, но има такава технология за промяна на вискозитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е много ми е интересно кво ще се прецака та тези тампони имат само поддържаща роля .ако се сложат такива по 60 -70лв...освен по големите вибрации евентуално които сте нарушат донякаде комфорта вътре в купето...ако тези по евтините не са като оригиналните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом сте толкоз разбирач кажи ми какво е вискозитет първо и после говори и какво общо имам тампон с амортесиор като в тампона няма никакви отвори аз лично съм го разглабял няма дори никакъв електро магнит има само един датчик в него за който казах че подава информацич за вибрациите на мотора които компютъра регулира не съм сигурен но мисля че компютъра ги регулира чрез повишаване на оборатите както казва roodys това е само един тампон

Мдаа, така се прави. И като ти свършат предните накладки на спирачките, най добре си налепи феродо - ща ша са набутваш с оригинални накладки. Ей на това му викам направи си сам.....яката беля.

На въпроса - датчика следи вибрациите на мотора, подава сигнал на компа и променя твърдостта на тампона. Технологията е внедрена за първи път в този модел на Ауди и за този дизелов мотор (при 100-цата го няма този датчик, тампоните са обикновени, но там мотора е 115 коня). Дотогава се е използвала само в дизеловите локомотиви. Как и по какъв точно начин става омекването и втвърдяването на тампона - не знам. Вероятно затова е пълен с масло. Когато аз сменях моя, ми предложиха алтернатива за 60-70 лева но без гаранция, че нещо няма да се прецака. Истинският ми излезе около 420 лева. Не правя компромиси. За тези, които ги правят, съм забелязал, че след това почват да вият на умряло в сервизи/ремонти: ама що така се прецака....ама аз верно спестих, ма то пак се прецака....ама аз искам да съм баровец с кола, струваща нова 40 000 евро, ама искам да поддържам Лада 2105.......Е, не става - не разбрахте ли?

бате ти сигурно имаш имаш само една кола аз имам 10 само гравданската им отговорност струва 1500 лева да не говорим за другите разходи гуми масла накладки филтри и други части сега трябват и винетки така че вобще не ми говори за икономий ако искаш си слагай тампон и от 1000 лева това си е твой проблем не си налагай мнението не всички хора могат да отделят месечната си заплата за купчина ламарина така че не искам да спорим кое е по хубаво и кое не

Редактирано от stevo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бате ти сигурно имаш имаш само една кола аз имам 10 само гравданската им отговорност струва 1500 лева да не говорим за другите разходи гуми масла накладки филтри и други части сега трябват и винетки така че вобще не ми говори за икономий ако искаш си слагай тампон и от 1000 лева това си е твой проблем не си налагай мнението не всички хора могат да отделят месечната си заплата за купчина ламарина така че не искам да спорим кое е по хубаво и кое не

Много кола много нещо бате...Как смогваш да поддържаш такъв огромен автомобилен парк?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

btw.. незнам какво се случва с маслото като почне да се загрява.....

този датчик, или не е датчик, и аз незнам какво е се слага още на първите TDI мотори от '90-та година.. да точно така на Ауди 100 C3, тъй че всички са в кюпа.. никаде не намирам инфо точно кфо правят тези тампони, знам че има и такива аудита със сменени такива с обикновенни, не съм чул за някакви сериозни проблеми след смяната.. при мен все още държът, колкото и да е странно това, но заминат ли си все си мисля че няма да дам 400-500лв за тампон.. а този аналог на birth, дето е 200 и лева.. по-добре обикновен за 60-70, ама на читав производител :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл имаш 10 лади и едно ауди ли?

не но дори и да са 10 лади пак разходите пак са много големи първо ладата не е ауди частие са евтини но за сметка на това често се чупят да не говорим че имам един камион ивеко на който един тампон на стабилизиращата щанга струва 140 лева а е нищо и никакъв тампон

Редактирано от stevo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не искам да ви развалям хубавата дискусия, ама като невежа да попитам това само при дизелите ли го има или и при бензиновите и каква точно роля изпълнява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тампоните са такива само при дизеловите мотори при тях вибрациите са много по мощни и силни...и трябва да се елиминират по някакъв начин за да не се предават на купето...на бензиновите мотори тампоните са други

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бате ти сигурно имаш имаш само една кола аз имам 10 само гравданската им отговорност струва 1500 лева да не говорим за другите разходи гуми масла накладки филтри и други части сега трябват и винетки така че вобще не ми говори за икономий ако искаш си слагай тампон и от 1000 лева това си е твой проблем не си налагай мнението не всички хора могат да отделят месечната си заплата за купчина ламарина така че не искам да спорим кое е по хубаво и кое не

Прав си, бате - една единствена имам - лична.....и няколко служебни на моята фирма. Разбирам, че имаш цял автомобилен парк и си прав, че са важни икономиите. Но искам само да ти припомня резултатите от техническата експертиза на камиона-убиец на моста в Бяла. Чу ли за тях? Много се надявам, че твоите коли не се поддържат така....Ако се върнем на темата за тампона, той наистина не е свързан с безопасността - но според мен е важен принципа. Една кола или се поддържа както трябва - или не. Компросис с едно води до компромис с друго....

П.П.

Не знаеш колко ми е месечната заплата :2gunsfiring_v1::hilezh::blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам колко ти е заплатата но както казах едни могат да си купят такъв тампон други не и колите си ги подържам всичките без изключения но вместо тампон за 400 лева си купих такъв за 60 и мяма никаква разлика нито в вибрациите нито в возията. Само в управлението и спирачките не се преви компромис не всякаде другаде може е разбирасе не си купуван оригинални шарнири и накладки но не си купувам и най-голямото менте избирам средно полижение. По въпроса за бяла камиона първо е нямал спирачки и второ е бил претоварен според теб как се спират 30 тона без спирачки.

Редактирано от stevo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vilibal.. сега ти гледам подписа и се сещам 4е някой не се е похвалил май :hilezh:

А, най-после някой забеляза :blink: ......Ама не знам що мълчи онова дребното момче.....трае си. Сигурно от скромност нещо.... :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...