Jump to content

Климатика през зимата


kzkoV

Recommended Posts

Здравейте колеги.. Преди малко зареждах климатика на колега от форума и реших да напиша за тези от вас които не са запознати.. Дали е нужно да ползваме климатика през зимата? Отговорът ми е Да, понеже със фреона се движи и маслото в системата, а това масло смазва фибъра на компресора! Ако цяла зима не е пускан климатика следователно не е смазван и фибъра поради което може да се изпъсне някакво количество фреон.. Съветът ми е да вклчвате климатаика и през зимата за по 1-2 мин за да не засъхват триещите части.

post-6354-1169888281_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

...................... Съветът ми е да вклчвате климатаика и през зимата за по 1-2 мин за да не засъхват триещите части.

МЕРСИ за съвета! :hilezh::hilezh:

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм... това ли е причината поради която, като натисна копчето на климатроника за изсушаване на стъклата, винаги се включва климатика?! :hilezh: Аз винаги го изключвам! А и после, като натисна AUTO, пак се включва! Не ми е ясно защо е нужно това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм... това ли е причината поради която, като натисна копчето на климатроника за изсушаване на стъклата, винаги се включва климатика?! :hilezh: Аз винаги го изключвам! А и после, като натисна AUTO, пак се включва! Не ми е ясно защо е нужно това!

управлението включва климатика като натиснеш ауто защото за да държи зададената температура му трябва студено (от климатика) и топло (от парното), а в повечето случаи не е нужно да работи климатика за да държи примерно 22-24 градуса.. външният въздух си е достатъчно студен :hilezh:

и още нещо колеги.. за през лятото мийте си редовно радиаторите на климатика на пръв поглед е чист но вътре е задръстен с прах.. във радиатора се стига до 22-25 бара което е много .. само едно измиване на радиатора сваля близо 10тина бара от налятането (15-16бара) което е и оптималното за работата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че той на 25 бара няма ли да е спрял вече по виско налягане, ако работното му е 15 :hilezh: Няма ли си защита, пущината?

Редактирано от Cocteau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какви барове какво измиване... Обясни се малко по добре :-)

Радиатора е затворена система, като го измиеш (внимателно!) с пароструйка, ще му увеличиш охладителната площ, която не работи ако е затлачена, Налягането вътре нема да промениш по никакъв начин обаче ... та какво имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да ти духа студено от духалките в купето, фреонът трябва да се изпари. Да но след като се е изпарил и си е свършил работата, за да се изпари отново ще трябва, преди това, да се втечни. Тук се намесва компресорът, който повишава налягането му, при което доста се загрява и пак си е в газова фаза. За да се втечни, се използва този радиатор/кондензатор в който, фреоновите пари кондензират след охлаждане (в нашият случай - въздушно). Поради високото налягане, втечненият фреон преминава с голяма скорост, през един клапан с мног малко отворче, в следствие на това след клапанът се създава ниско налягане и фреонът се изпарява. От това на теб ти става приятно хладно и започваш да ми се смееш, че се потя в моята кола без климатик.

Ако кондензаторът е мръсен, затлачен и няма добър топлообмен, няма да ти духа хладничко и ще си губиш времето да пишеш нова тема във форума. На всичкото отгоре, налягането в кондензаторът става височко, което пък е опасно за самия компресор.

Редактирано от Cocteau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ми моя компресор на климатроника като е непрекъснато зацепен и карам на около 24 градуса трябва ли понякога да го пускам на 18? Което май е нвъзможно щото датчика за външна температура е вързан към климатроника. Или тая тема е за автомобили с климатици а не климатроници?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ми моя компресор на климатроника като е непрекъснато зацепен и карам на около 24 градуса трябва ли понякога да го пускам на 18? Което май е нвъзможно щото датчика за външна температура е вързан към климатроника. Или тая тема е за автомобили с климатици а не климатроници?

е щом ти е винаги зацепен значи си работи.. това че вътре не ти пуска студен въздух е от клапите.. няма нужда да го пускаш на 18:) но мисля че няма смисъл да го държиш винаги зацепен климатика! От това има6 по голям разход и др което е ако караш на обороти не всички имат защити да изкл компресора и може и до ремонт да се стигне..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По какъв начин да си почистя кондензатора, тъй като през лятото след като пущах климатика в купето започваше да ухае на нещо неприятно/кисело/ което след известно време изчезваше. Това се повтаряше при всяко пускане на климатика. Казаха ми колеги , че било от нечистотии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.. Преди малко зареждах климатика на колега от форума и реших да напиша за тези от вас които не са запознати.. Дали е нужно да ползваме климатика през зимата? Отговорът ми е Да, понеже със фреона се движи и маслото в системата, а това масло смазва фибъра на компресора! Ако цяла зима не е пускан климатика следователно не е смазван и фибъра поради което може да се изпъсне някакво количество фреон.. Съветът ми е да вклчвате климатаика и през зимата за по 1-2 мин за да не засъхват триещите части.

За по 1-2 минути на седмица ли?

И другият ми въпрос е, трябва ли да врътна копчето на студено да духа в купето след като съм пуснал климатика и съм затворил клапата или може копчето да си стой на топло а да работи само компресора 1-2 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

управлението включва климатика като натиснеш ауто защото за да държи зададената температура му трябва студено (от климатика) и топло (от парното), а в повечето случаи не е нужно да работи климатика за да държи примерно 22-24 градуса.. външният въздух си е достатъчно студен :unsure:

Хммм.. пак не разбрах! Трябва ли, в крайна сметка, през зимата да изключвам климатика от снежинката винаги след като натисна АУТО или не? Защото аз го изключвам, когато се отоплявам, демек цяла зима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По какъв начин да си почистя кондензатора, тъй като през лятото след като пущах климатика в купето започваше да ухае на нещо неприятно/кисело/ което след известно време изчезваше. Това се повтаряше при всяко пускане на климатика. Казаха ми колеги , че било от нечистотии.

Ами просто смени филтъра на купето (и климатика), Bosch имат един с активен въглен (не знам какъв модел Ауди караш, но за А4 имат), с него няма камиони от сектата на черния облак, няма каквато и да е гадна миризма :unsure:

Иначе по темата - от друг колега, който се занимава с автоклиматици и който ме шашна със знанията си още първия път, когато го срещнах (SUMISTA) знам, че през малки периоди от време е добре климатика да се пуска за по няколко минути на LO (т.е. най-ниската температура), за да се държи системата в изправност.

Редактирано от galaboff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така, но налягането в радиатора няма да се промени.

Ако си спомняш по физика, газовете се втечняват под налягане. За всеки газ е различно. та така... Може да не ти работи добре климатика, но налягането няма да се качи над определена стойност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш достатъчно фреон, климатикът ти няма да работи добре и евентуално ще спре по ниско налягане на смукателната част. Ако системата ти е препълнена с фреон или нямаш добро охлаждане на кондензаторът, климатикът трябва да спре по високо налягане на нагнетателната част.

Наистина ли мислиш, че налягането не зависи от температурата??? Хайде всички да си нагреят газовите бутилки и да кажат, ако могат, какъв е бил ефекта.

Прав си, че всеки флуид е течен при определено нялягане - специфично за разлините флуиди - и дадена температура.

Преди компресорът имаме хладилен агент (в случаят фреон) в газова фаза. При компресиране на този газ, заедно с налягането се увеличава и температурата му (надявам се да се сещате защо, за да не се разливам по цялата физика) при това се получават прегряти пари на флуидът (фреонът). Тези прегряти пари се охлаждат в кондезаторът, където кондензират - течна фаза.

Следващите две картинки са за онагледяване на процесите.

Ts.gif

refrigeration-cycle.gif

Ако все още има въпроси, ще се наложи да припомням и законите на термодинамиката.

Редактирано от Cocteau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че за през зимния период е достатъчно на 2-3 седмици за малко да се вкл колкото да превърти фреона с маслото .. за 2-3 мин.. а за това че вътре духа топло а снежинката свети нали в крайна сметка копресора си работи без значение дали клапите пускат вътре студено :unsure:

видях и въпрос за миризмата в купето.. наистина има филтри с активен въглен но те са мн скъпи въпрос на възможности вече :unsure: за моето ауди примерно обикновен филтър на Filtron струва 10тина лева а за тези с въглен примера които мога да дам е че за мерцедес Е200 обикновенния е 30лв а с въглен е дубъл цената..

моят съвет е обаче ако ще си сменяте филтрите на купето да си купите един антибактериален спрей за климатици.. продават се с една дълга шлауфка за да може да стигнете през въздуховодите до изпарителя и да го напръскате добре.. на мойта 2 спрея и трябваха докато се оправи :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ми моя компресор на климатроника като е непрекъснато зацепен и карам на около 24 градуса трябва ли понякога да го пускам на 18? Което май е нвъзможно щото датчика за външна температура е вързан към климатроника. Или тая тема е за автомобили с климатици а не климатроници?

При теб е малко по-различно от А4-В5 и другите по-стари коли. Не е нужно да правиш каквото и да е.

Компресора на твоята кола се включва като се подаде ток на един клапан, намиращ се в задната му част. По този начин се променя хода на буталата на компресора и от практически никакъв ход, буталата започват да се движат постъпателно и съответно да компресират постъпващия фреон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега:unsure: И аз бях чувал че компресора е някакъв по-особен и няма нищо общо с по-старите модели ама кат не съм сигурен питам:unsure: Благодаря още веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...