radi_nrj

А6 C4 2.5TDI Quattro Nogaro Blue

Recommended Posts

опръй тия лайстни ве......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купени са нови, ама тия двете врати дето се виждат на снимката под горните лайсни ги е изЕла баба Яга. Ще купувам 2, а може и 4 врати от италианка и ще влиза за цялостно. А лайсните чак след това.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А по принцип, такива проекти кат' завършат и отиват на тезгяха за продан. Айде давай, че някой търси такава:D!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно тази кола ще остава с мен до последно 😂
cb307919-funeral-mercede-benz-buried.jpg.ff6b1013c479b9e55a93e6ee4faf5e79.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко шарени тампончета, чакам да дойдат и 4-те за задното магаре и моста слиза долу.
Polyurethane.thumb.jpg.dada99151b3e0d84b9f155a362f02c3a.jpg

Трябва да видим какво ще правим с дифа, че от тоя семеринг протича за втори път, а уж OEM сложихме (страничните са Febi, те не са мръднали).

diferenumrql.thumb.jpg.97abd73efd1fad5aa6c34429fd21838b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

то семеринга хубаво, а шийката, където "работи" същият как е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

И тя ще се прегледа като свалим стария, може и лагер да има заминал. Като цяло съм се настроил да правя диференциал, дано да мина метър тоя път. 

Междувременно ще отваряме помпа за трети път, дава признаци на износен елемент. Първо сменихме подкачваща помпа, на второ отваряне гърбична шайба и сега като е студена пали от 1/4, но в горещите дни особено ако е карана дълго време и е добре загряла пали с доста въртене. Пробвах за експеримента да охладя главата на помпата където излизат тръбите за дюзите и запали от раз. Явно като загрее луфта между помпения елемент и корпуса става прекалено голям и пада налягането. Оттам и впръскването отива на закъснение, има лоша атомизация, пуши на 1,9 с чип от замунда и т.н. 
Това на стенда не могат да го хванат освен ако не търсят точно тоя проблем щото някой трябва да загрее нафтата на 80-90 градуса и трябва да се загрее самата помпа.

Edited by radi_nrj

Share this post


Link to post
Share on other sites

ауу, ма туй било .... душегуП......:hilezh:, ужаст!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@radi_nrj Дай кода на дифа. Имам от същата кола за подаряване, че събира прах в гаража вече над 10г.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/9/2021 at 8:54 PM, veselin velchev said:

Не е душегуб,AEL е.

Моя AEL е по-душегуП от шестаците - всички детски болести на модела ги показа докато беше в мен :D

@ivo totev мисля, че всички AEL Quattro са с един и същи. Имам интерес към заден мост и окачването на дифа защото мисля да мина частите на пясък и прахово преди да се качат на колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@radi_nrj От AEL Quattro е със сигурност, но навремето като търсих мисля, че излизаха 2-3 кода. Може и аз да греша. Както казах го подарявам. Така, че ако имаш интерес само трябва да се разберем как да го получиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivo totev сега като не чета по диагонал видях, че е само диф и е за подаряване :) Ще видя какъв е кода на моя първо, не че бих отказал подарък, но е по-добре да иде при някой дето ще му върши работа отколкотo да го взема, да се окаже, че не е моя и да пордължи да събира прах в моето мазе :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Докато чакам новия помпен елемент да споделя малко горчив опит.
Информацията ще е полезна за всички собственици на коли със старата помпа VP37 (2,5 ААТ, AEL и всички 1,9TDI с роторна помпа). Може и други хора да попаднат в същия омагьосан кръг. Когато е съвсем малко износен помпения елемент се случват следните магии:
Помпата е мината на стенд, колата е настроена, гориво и аванс са перфектни, студена пали от 1/4, върви прилично.

Купона почва когато загрее добре и е работила поне 10-20 минути при загрял двигател. Извднъж почва да пуши черно и докато е топла пали трудно.
Закачихме манометър да мери корпусно налягане и показателите на студен двигател са перфектни - налягането е 6 бара
Когато нафтата мине 70 градуса корпусното пада на 4 бара, а при палене 2.5 бара. Като охладиш хидравличната глава на помпата налягането пак скача на 6 бара, пали от 1/4 и пушека изчезва.

А защо не могат да го хванат на стенд това? Споделиха ми хора, които това работят, че на стенда теста се прави при 40-45 градуса на горивото.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 5.08.2021 г. at 16:15, radi_nrj написа:

Докато чакам новия помпен елемент да споделя малко горчив опит.
Информацията ще е полезна за всички собственици на коли със старата помпа VP37 (2,5 ААТ, AEL и всички 1,9TDI с роторна помпа). Може и други хора да попаднат в същия омагьосан кръг. Когато е съвсем малко износен помпения елемент се случват следните магии:
Помпата е мината на стенд, колата е настроена, гориво и аванс са перфектни, студена пали от 1/4, върви прилично.

Купона почва когато загрее добре и е работила поне 10-20 минути при загрял двигател. Извднъж почва да пуши черно и докато е топла пали трудно.
Закачихме манометър да мери корпусно налягане и показателите на студен двигател са перфектни - налягането е 6 бара
Когато нафтата мине 70 градуса корпусното пада на 4 бара, а при палене 2.5 бара. Като охладиш хидравличната глава на помпата налягането пак скача на 6 бара, пали от 1/4 и пушека изчезва.

А защо не могат да го хванат на стенд това? Споделиха ми хора, които това работят, че на стенда теста се прави при 40-45 градуса на горивото.

 

Привет, в този случай трупат ли се грешки при диагностиката?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоя античен 8 битов мотроник трябва нещо много да се обърка, че да запише грека или да изгуби сигнал от умна дюза или от помпата. Имаме ди резервно задно магаре, което ще мине на пясък и прахово.1907906215_rearsubframe.thumb.jpg.794c04b89533c7d1ac0211c6c2ebe618.jpg

Edited by radi_nrj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баба Яга вече е без помпа, чакаме резултати скоро.

sketch-1628851299764.jpg

DSC_1465.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Във VAG AUTO SERVICE я правят. За конкретния проблем Ради може да отговори. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата преди много години имаше проблем със снабдяването с гориво. Понеже е била германка резероара го беше попарила немската луга и беше взел да гние. Междувременно някой от предишните собственици сложил еднопосочно клапанче преди горивния филтър да не се връща нафтата в резервоара, нещо напълно излишно, защото и без него колата палеше от 1/4 след месец стоене, но тоя клапан е причината за бавната смърт на помпата. 
Та кактъо казах гниещия резервоар е пуснал люспи по горивопровода, тия люспи са стигнали до клапанчето и там са спрели, на никого не пречат докато дебита е малък, като тръгнеш да даваш газ оаче или като катериш баир боклуците се нареждат върху цедката на клапана и го запушват. В тоя момента колата губи мощност и помпата претърква за кратко на сухо. Открих проблема, махнах клапана, смних резервоара, но след това почнаха ядовете.

Първо заминаха разпръсквачи и подкачваща помпа. Смнихме разпръсквачите и подкачаващата помпа (тя е вътре в ГНП-то, мяза на хидравлична помпа за рейка), помпата я качиха на стенд и даде перфектни налягания и дебити.

Второ отваряне и направиха профилактично във Варна докато беше на основен ремонт защото при загрял мотор припушваше и палеше една идея по-трудно. там открили износване на гърбична шайба. Смиха гърбичната шайба и пак на стенд. Помпата отново показва отлични показатели. 

Взех си колата от ремонт, покарах и греда, като за загрее нафтата пак почва да пуши и ако я загасиш доато е топла пали трудно. Тоя проблем вече може да го хване само човек с опит. Иказа се износен помпения елемент, хванахме го като катаха докато колата загрее и почне да пали трудно, тогава полях хидравличната глава на помпата със студена вода и пробвах да запаля пак - запали от раз. 

 

Сега може би се питате защо не се хваща на стенда тоя проблем? Отговорът излезе много прост, на стенда помпата се тества ва при 40-45°C, a в колата проблема се появява при 70°C и нагоре. буталото на помпения елемент няма сегменти, то уплътнява само от оразмеряването на двата детайла и какво беше в случая износването беше достатъчно малко, че на 45°C да имаме перфектни налягания, а на 70 нещата стават "ойде коня у ряката".
 

Вариантите са два, да взема ново долнище от друга помпа, на което да сложа моята електроника или да купим нов помпен елемент. И двата варианта крият рискове, при втората употреба не знаеш на какво ще попаднеш, а новите части се правят в Индия... Аз реших да си пробвам късмета с нов, поне за момента пали студен, топъл, полу загрял, полу изстинал, всякак. Колко ще изкара - божа работа. 
Май ще обиколя моргите да си прибера и една оригинална помпа в мазето за всеки случай.
May be an image of text that says 'O+ BOSCH 1 St/Pc 2 468 335 022 -770 3165142 109527 Robert Bosch Cr.bH Auf Bret4 593 080 india Made Fabriqué GERMANY BOSCH'

No photo description available.

 

Общо взето положението стана - и да искаш да поддържаш такава кола, няма откъде да купиш читави части, но пък аз съм инат, ще видим до кога.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дойде и полиуретана за магарето, сега чакам два тампона от Verkline за задната щанга, че тия дето беше направил украинеца нямат канал вътре

image_82578.thumb.jpg.57e99c517869c2116d4e15eb2f74b1ba.jpg

image_82579.thumb.jpg.939e82489f71884d090d9a240f2f52bb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Свалихме дифа, свлаихме вала входящия вал и какво да видим. Наяла го е ръждата до семернига и затова не уплътнява. Ще се търси друг диф защото вал номер 25 на схемата вече го няма като резервна част.

117136435_242483918_10208906510975790_6949539928382615827_n1.thumb.jpg.8995d9ff92bdb24646f82de8b8c98c36.jpg

Edited by radi_nrj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това се възстановява с искрово наваряне, става по-добро от ново, за едно валче цял диф........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.