Jump to content

Мнение за накладки


Wolfgar

Recommended Posts

Колеги трябва ми мнението ви. 

Дойде време да сменям предните дискове. За тях е решено - ATE Power Discs. Колебанието ми идва за накладките. Предлагат ми 2 модела на ATE - стандартни и керамични. Взимам ги от добър мой приятел, който ежедневно продава множество части. Самият той, както и негови колеги от бранша, не могат да ми кажат кой от двата модела да взема. Реално не знаят дали си заслужава почти двойната инвестиция. За обикновенните казват, че са много много меки, износвали се бързо, но не скърцали/пискали и не надрасквали дисковете. За керамичните четох, че са по-ефективни, щадяли диска, по-добра визия имали, нямало прах и т.н.

Моля дайде ми мнение, ако имате опит или знаете нещо по въпроса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

С този мотор 1.6, за какво въобще са ти керамични. И как керамичната накладка щади дискът? Те са за спортно каране и износват дискът в пъти по-бързо от обикновенните (освен ако и дисковете ти не са за керамични накладки). Ако ще ги слагаш с обикновенни дискове, няма смисъл (даже не препоръчвам!). А също така, карал ли си някога кола с керамични? Ако не си, аз съм. Докосваш педалът и вече те лепи за предния джам. За мен бе същото като да натисна спирачката с левия крак (ако не си опитвал, пробвай).

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Керамични дискове. Те се ползват за керамични накладки.

А относно вентирираните метални дискове, винаги съм за, но с феродови накладки.

 

Цитат

Нарязани дискове.
Има спирачни дискове при които контактната повъркност с накладките е нарязана като са направени 4,8 или повече тангенциялни или радиални канали. Такива канали служат за по добро чистене на накладките, като по този начин се постига по равномерен спирачен процес и по-добро поведение при наличие на вода (шофиране в силен дъжд). Чрез каналите се намалява малко и температурата на накладките. Нарязани дискове имат по дълъг живот от надупчени дискове. При качествени нарязани дискове размерите на каналите обикновено са 1,5мм ширина и 0.8мм дълбочина.

Надупчени дискове.
Надупчените дискове достигат малко по-голяма сила на спиране (предимно в началото на спиране захапват по здраво) както и температурата им е винаги по ниска. Поведението им на мокро е много добра. Масата на дисковете е доста по малка от на останалите, но дупките са причина много лесно такива дискове да се пукат.

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, нормални накладки на ATE със спортните им дискове.

Аз на керамичните дискове знам, от колеги състезаващи се с лади, че трябва да се загряват преди експлоатация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам отстъпка и цената за мен е 90 лева за диск 60 за стандартни накладки комплект. За керамичните е 105 лева.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно неоправдано и практически и финансово е поставянето на керамични накладки на обикновен (метален) диск! Пък и на 1.6. Да си с RS да ги дават по дефолт керамика, ма за нас возещите се с леко изфорсиране чат пат, обикновените АТЕ- та вършат достатъчна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се говорят общи приказки е хубаво да са подплатени и с познания по въпорса.

 

Най-вероятно става дума за ATE Ceramic накладки, които освен името, нямат почти нищо друго общо с "керамика":

http://www.ate-brakes.com/products/disc-brakes/ate-ceramic-brake-pads/

 

 

Преди 12 часа, baha написа:

Абсолютно неоправдано и практически и финансово е поставянето на керамични накладки на обикновен (метален) диск! 

 

Преди 13 часа, bsdnikolov написа:

Ако ще ги слагаш с обикновенни дискове, няма смисъл (даже не препоръчвам!). А също така, карал ли си някога кола с керамични? Ако не си, аз съм. Докосваш педалът и вече те лепи за предния джам. За мен бе същото като да натисна спирачката с левия крак (ако не си опитвал, пробвай).

 

 

Грешно - ATE Ceramic се слагат точно на обикновени дискове и заменят обикновените ATE накладки. Предимствата им спрямо обикновените накладки са, че не генерират обичайния метален прах, т.е. много по-чисти са. Спират осезаемо по-добре. Амортизират се по-бавно. Ако се разровите по темата ще намерите обяснение точно каква е разликата спрямо нормалните, за един слой, който образуват по диска и т.н.

 

Карам с АТЕ Ceramic на задните оригинални дискове вече от почти година и половина и съм изключително доволен. Действително вече няма сиво-кафяв спирачен прах по джантите и спират осезаемо по-добре. Единствената особеност е, че отне доста, доста време (т.е. пробег) да се напаснат на 100% към дисковете. Няколко хиляди км, особено от едната страна мисля до пълни 100% отне близо 4-5000 км. Докосването на педала и лепенето на предния джам също не е валидно. Тук става дума за съвсем други накладки. 

 

QaOtIG5.jpg

 

Разликата в цената си заслужава ако човек е автомобилен любител и си поддържа колата чиста и в максимално добро техн. състояние.

В обикновените ATE няма нищо лошо - колата излиза с такива от завода.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си замених моито дискове и накладки именно с ате-нормални. Спомням си обаче,че задните нещо пак си скърцаха та се наложи да ми слагат някакви допълнителни ремонтни комплекти...някакви пластинки. Вече над година с тях нямам никакви забележки.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала и на Ceramic- а щом опират само до маркетинга и нямат нищо общо със значението на думата... 

 

5000км, за да улегнат на дисковете :hilezh: Това е смешно и нетърпимо.

По- малко цапане и прах- не е от съществено значение. Колата така или иначе ако се поддържа чиста и... има нужда от чести автомивки в БГ.

Обикновеното ATE е предостатъчно за нашите автомобили. Ако искате да засилите спирането си сменете маркучите с метална плетка и ревизирайте апаратите.

Ако някой е с RS, да слага истинска керамика навсякъде, а не "Ceramic" името...

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ATE Ceramic са във всяко отношение по-добри от нормалните ATE и в това няма съмнение, без значение дали името е подвеждащо или не! Всеки за себе си трябва сам да прецени обаче дали плюсовете оправдават цената. За мен - категорично да, а за разлика от писалите до тук в темата - аз имам и опит с тях.

По отношение на цапане - какво за теб е "миене"? Да минеш на четките и да си доволен, че колата е мокра, основната кал е отмита, а лакът приятно надран на въртели? Ако да - прав си. Не са ти нужни поне в това отношение.

Само обаче който мие кола старателно и на ръка знае какво представлява праха от спирачките и колко е лесно да се отстрани (особено от джантите, където е най-концентриран) и съответно може да оцени ползите от накладки, които реално не генерират метален прах или най-малкото в несравнимо количество.

Но все пак основния плюс е в по-доброто спиране и ниската амортизация.

Когато написах, че е отнело до 5000км да се напаснат на 100%, това далеч не значи, че не са били ок в останалото време! След няколко стотин км бяха на 90+%, след 2-3000км бяха на 95%. Останалитв 5% отнеха дълго, но това е просто информативно, няма особено практическо значение, освен да доказва ниското им износване при иначе прекрасно спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото знам какво е правилно миене и особено при джантите, правейки го в двора, ръчно с безконтактен препарат и водоструйка за купето и 2 препарата и гъба единствено за джантите, знам че е абсолютно все тая, колко прах от накладките ще има. При всички случаи детайлите минават обработка. Ако ти разчиташ, че ще си спестиш пипането на джантите с нецапащите накладки и ще пръснеш малко водица отгоре и ще лъснат- успех.

 

Не мога да говоря за ceramic- а на ате, вероятно има 1 идея по- добро усещане от спирането, заради по- твърдата стуктура. Но ако искате да се подобри спирането, без влагане на "керамични" накладки, се прави пълна ревизия и чистене на апаратите и се слагат хеви дюти спирачни маркучи с метална плетка. Еднократен разход за дълъг период.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е... аз си позволявам да съм по-категоричен, имайки опит и пряко наблюдение и над двата вида накладки. Разликата е голяма.

Остналото е отново гадаене и до тук тотално погрешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля да се въздържате от оффтопик и ненужно заяждане без каквато и да е полза за автора и темата.



П.с. Хората, за които се отнася това си знаят кои са, няма отношение към baha и останалите с конструктивни мнения по темата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се извинявам за намесата...ама това последното силно ми напомня за едно изказване на един човек, познат като Божигол или Иконата...дето нали човек като знае там и само аз си знам...и така нататък...

 

П.П. Не че нещо, ама мисля, че изтритите мнения бяха точно по темата и аз лично като човек занимаващ се с автомобили...силно бих искал да разбера аджеба, как точно и с какъв инструмент се извършва гореописанта операция по установяване на процентното напасване на един или друг тип накладки за определен пробег км.

 

П.П. 2. Както и да е...ще пропусна, че не искам да засягам никого, а ако придължа - ще има засегнати...ако си знаят защо то само те си знаят :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Moonland написа:

Моля да се въздържате от оффтопик и ненужно заяждане без каквато и да е полза за автора и темата.

 


П.с. Хората, за които се отнася това си знаят кои са, няма отношение към baha и останалите с конструктивни мнения по темата.

 

знам че имаш предвид мен

Въпроса ми беше изключително и само по темата, като евентуалния му отговор би дал доста полезна и стойностна информация на останалите. Явно е нежеланието ти да ми отговориш. Отговори поне на @Atlantis

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с дискове и накладки TRW, но след подробното описание за ATE Ceramic - със сигурност следващата смяна ще ми е с тях. Самата идея за по-малко гняс и по-дълга експлоатация си заслужават малкото пари като тоталка отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На конкретния въпрос по темата - процентите, които цитирах са мои лични субективни, емпирични данни, без претенции за математическа точност или научно-ескпериментална стойност. Надявам се това да отговаря на въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На конкретния въпрос по темата - едва ли отговаря, ам то защото аз като знам нали само аз си знам...но виж отговаря на много други въпроси, които няма смисъл да оспамваме темата с тях, то който трябва си знае за какво говоря ;)  жив и здрав да си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи погледнато от моята кмбанарийка, тия накладки "КерамиК" ( малко като "КамиК" звучи )

имат единствено и само естетическа стойност, щото не цапат джантата.

Това е единственото, което е видно от изложените по-горе факти.

 

Да питам, колко от ползващите тия извънземни накладки ходят на писта,

за да карат на воля и да се кефят на екстремни изпълнения,

за да имат нужда от специални накладки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на писта и при "екстремни изпълнения" ли се спира и има значение спирачния ефект? В такъв случай май най-евтините накладки са най-добри - колкото спират-толкова [emoji15]

Разликата при мен при всяко спиране при нормално каране (б)е осезаема, най-вече във времето на реакция. Хем смених само задните.

П.с. Това не са "специални" накладки, а просто по-добри накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...