NITRO1 Публикувано 11 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2017 (Редактирано) На мой приятел на Аудито трудно влизат скоростите сутрин в студеното време, дори с огромно усилие изключва от скорост за да я запали сутрин на студен мотор, това нормално ли е за тези коли. Говорим за температури от -10/-15, казали му че маслото в скоростната кутия е несменяемо, гледахме го - на нивото си е, тоест кутията не е без масло.Първите 2-3 километра , като кара трудно влизат всички предавки, дори и задна скорост.После изглежда, като се поразбие и всичко си идва на мястото и влизат перфектно. Колата е на реални 220к. Въпроса ми е да сменя ли маслото в скоростите или да кара така? Няма никакви шумове от скоростната кутия, вибрации и т.н. Просто се иска бая усилие да се превключи. Майсторягите му препоръчали ако го сменя то да е със масло Фукс Титан Sintofluid 75W80, нямало ментета и било сериозно масло. Какво да правим в този случай? Редактирано 11 Февруари 2017 от NITRO1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AudiAvant Публикувано 11 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2017 Здравей! При мен също го имаше този проблем и сменях маслото на скоростната кутия, което е доста странно за ръчни скорости да се налага такава смяна. Имаше подобрение и няма такова замръзване на скоростния лост, но на моменти като е студено има леко втвърдяване на движението на скоростния лост. Бях я оставил на майстор декември месец за смяна на други неща на който също му беше направило впечатление по трудното движение на скоростния лост (след смяната на маслото). Каза ми че трябва да се ремонтира нещо по самата лостова система за превключване (не съм сигурен за маншон на купето или нещо друго) но го оставихме за като се постопли времето тъй като не е чак толкова обострен проблема. В крайна сметка може да се окаже че дори на смените маслото пак да не се оправи напълно! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anto1 Публикувано 11 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2017 Един приятел имаше проблем подобен на твоя,докато е студена трудно превключва.Смени си маслото със 75w80 и се оправи.Като точеше старото масло беше с половин литър отгоре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 11 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2017 Маслото в ръчните трансмисии се сменя на пробег 60-100 000км (зависи от можела и трансмисията). Маслото в повечето случай е 75W90 G50 пълна или естерна синтетика. Много са малко марките освен ОЕ маслото който да предлагат такова масло и ако се сложи неподходящо проблемите започват. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AudiAvant Публикувано 11 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2017 Моето го смениха с Febi 75W90 GL-5 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 11 Февруари 2017 Автор Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2017 Ще пробваме с маслото, дано да е там проблема, мерси за отговорите колеги. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
theuser Публикувано 12 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 12 Февруари 2017 И при мен замръзва скоростният лост при ако е стояла дълго време паркирана при много студено време (-10 и надолу). Един майстор беше категоричен, че е от маслото и го смених с оригинално. Е пак замръзва... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 14 Февруари 2017 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2017 Това да не би да е от износването на лостовата система за която споменаха по-горе и да трябва тя да се подмени? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fr1nklyn Публикувано 14 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2017 Маслото в скоростите е lifetime. А това означава до края на гаранционния период. После се сменя. Слагаме само оригинално. Аз имам 3-то ауди 1.9 тди и мога да кажа, че на никое скоростите не са влизали добре първите 15-на минути след запалване зимно време. Става дума за А3, А4(Б6) и А4(Б7) Според мен е хубаво да смените майсторите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 15 Февруари 2017 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2017 15 hours ago, fr1nklyn said: Маслото в скоростите е lifetime. А това означава до края на гаранционния период. После се сменя. Много важно уточнение, което не знаех. А лайфтайм не е ли по принцип за цялата експлоатация на колата, въпреки че няма логика наистина да е несменяемо? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 15 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2017 +1 и моята е така.Най трудно ми е от първа на втора скорост.Като загрее се оправя,но много ме дразни.Какво трябва да е маслото по каталог за б7? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Стилян Публикувано 15 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2017 Здравейте колеги аз също имах подобен проблем. Сутрин в големите студове не можех да я изкарам от 1-ва скорост, но след смяна на маслото проблема изчезна. Сложих 75-90 пълна синтетика 20лв. 1л. събира 2300мл. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 15 Февруари 2017 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2017 Смениха маслото в скоростите на моя човек, каза, че разлика не може да усети. Прогнозите са и за затопляне на времето, евентуално другата зима ще се разбере дали е имало ефект от смяната. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 15 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2017 И аз първо смених маслото,но докато не смених съединителя заедно с двете помпи нещата не се оправиха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fr1nklyn Публикувано 16 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2017 Аз съм със съединител на 25-30k km и оригинално масло. Разлика има, но съвсем малка. Не си представяйте голяма промяна, особено когато е под 0 C. Главно спомага за по-дългия живот на кутията. Скоростите влизат хубаво само лятото Няколко колеги споделят, че като са минали на един грейд на маслото надолу, нещата са се подобрили - разбирайте от 75w90 на 75w80. Но дали е така или самовнушение, не се знае Аз се научих да сменям от 1-ва на 2-ра една идея по-бавно от нормалното, като наваксвам времето за тръгване с една идея по-високи обороти, няма да се влачим по улиците я. Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 16 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2017 За трудното влизане може да е виновни: маслото....или износена лостова система или синхронизатори. Но за трудното изключване е виновен само амбреажа...не отделя. От там да се почне. Помпи или омекнало слънце. Проверката може да е като се напомпа на педала, има ли промяна във включването....значи не стига достатъчно масло за да отдели напълно първият път. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 16 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2017 Преди 2 часа, fr1nklyn написа: Скоростите влизат хубаво само лятото Значи и двете ми Аудита ще дойдат извънземни,защото и през зимата скоростите им влизат добре.С нови съединители(едното е с демпфер),нови помпи и ново масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 16 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2017 Ключовата дума е изваждане... Ама 90% търсят пенкилер.... Нещо да сипят нещо да стегнат. И хоп да да изчезне амортизацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 17 Февруари 2017 Автор Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2017 В случая не е проблем с изваждането, решихме да тръгнем от най-безобидното нещо, а именно маслото.Моя френд е готов да извади пари и ако е друг проблема да си го оправи. Това ако се отнасяше до нас. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fr1nklyn Публикувано 18 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2017 Така отностно изваждането.. На моята А3-ка 1.9 131 ASZ, извадих за нов OE комплект съединител с демпферен маховик, оригинално масло, помпа и някакви други глупости около 1600лв. Отделно отваряхме кутията, защото имах виене на 6-та скорост, което си мислех че е от износен лагер, но се оказа че кутията е в отлично състояние(явно предишния собственик не си е мислел, че маслото е lifetime и го е сменял). След като смених съединителя, педала стана мек, скоростите влизаха доста по-меко и т.н., даже виенето на 6-та скорост изчезна. НО когато застудя отново скоростите влизаха трудно първите 15-20 мин, докато позагрее колата. На А4-ката пак 1.9, но 116кс, я взех със сменен съединител и маховик с фактури и т.н.(не ми се занимаваше и на новата кола с разправии по маховици и това наклони покупката, ако трябва да съм честен). При нея е същото положение, лятото скоростите влизат супер, зимата докато загрее маслото в скоростите, влизат трудно. За това казвам, че това не винаги помага, за да не му кажем на човека "Сменяй, ще се оправи" и после да се чуди защо е дал едни 1500-2000лв по ремонти, а проблема си остава. Да, сигурно при някой това е помогнало, но според мен, на тези коли по 300-400k км, това не винаги е решение. Предполагам, че ако се сменят и синхронизаторите в кутията, нещата могат и да се оправят. Лично на мен, не ми се занимава да правя кутия на кола, която едва ли ще карам повече от 100к км. И за тези същите километри, най-вероятно ще се наложи да правя и турбина, цялото окачване и какво ли още не. Накрая като тегля чертата, ще трябва да се оженя за нея Само за референция, приятелката ми има едно бензиново пежо 1.6 110к.с. на горе-долу същите километри като моята А4-ка - около 280-290х. км. Съединителя отдавна си е отишъл, но повярвайте ми, там проблеми нямам. Да не говорим, че на него масло в скоростите едва ли е сменяно някога, като се има предвид че в двигателя я го сменим в годината, я не Сори за дългия пост, всеки сам си решава в крайна сметка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване