Jump to content

3.0 TFSI 2014


4opar

Recommended Posts

Взех една А6 3.0 tfsi 2014 supercharger от USA и до месец трябва да е при мен да я подкарам.Имам няколко въпроса за по компетентните от мен.Всички ли А6 3.0 тфси 2014 са supercharger ? Четох малко за supercharger и разбрах,че трябва да се изстрелва и в ниските обороти......дали е така ще разбера по-касно,но не ми е ясно намаля или увеличава допълнително разхода на гориво ? Който кара такъв мотор ще се радвам да изкаже мнение доволен ли е и какво впечатление има.Какъв разход му дава при яко ръчка и при нормално каране.   Благодаря

                                                                                                        

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 152
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей,

Всички 3тфси са с чарджър от 2008 до 2016 едва края на 2016 излезна S4/5 с 3тфси с турбо.Чарджърът увеличава разхода, тъй като изисква допълнителна енергия за задвижването му за разлика от турбото, но както си отбелязал има усещането и риспонс на атмосферен мотор, поради спецификата си на задвижване. Твоята кола ще е с Типтроник, а не като европейските версии S-tronic, което малко влошава динамиката и вдига допълнително разхода от конвертора на стандартния автомат за сметка на този с два съединителя. Питай, конкретно какво те интересува по автомобила...При яко ръчка дава, колкото му сипеш...нормален разход е 15-18 градски и 9-12/13 извънградски...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се, че често американските колите са с ес-троник.

Явно е било допълнителна екстра, която не съм срещал описана никъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвам с VIN deoderite, но нещо не работят 

Сега разчетох нещо :

 

General Information
Make Audi
Model A6
Model year 2014
Trim level 3.0T Premium Plus quattro
Body style 4 Doors Sedan
Engine type 3.0L V6 DOHC 24V AWD
Fuel type Gasoline
Transmission 8-Speed Automatic
Vehicle class Car
Vehicle type Passenger car
Manufactured in Germany
Vehicle specification
Body type Sedan
Number of doors 4
Number of seats 5
Displacement SI 2995
Displacement CID 183
Displacement Nominal 3.0
Engine type V6
Engine head DOHC
Engine valves 24
Engine cylinders 6
Engine aspiration Turbocharged or Supercharged
Compression ratio 10.3
Engine HorsePower 310
Engine KiloWatts 231
Automatic gearbox 8AT
Fuel type Premium unleaded (required)
Fuel capacity 19.8
MPG city 18
MPG highway 27
MPG combined 22
Driveline AWD
Anti-Brake System 4-wheel ABS
Front brake type Ventilated disc
Rear brake type Ventilated disc
Front suspension Independent
Rear suspension Independent
Front spring type Coil
Rear spring type Coil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам говориш за този автомобил, гледайки и твоето описание:

 

"Audi A6 3.0 T Quattro Tiptronic, model year 2014, version for North America"

 

Двигателя идва фабрично скопен, иначе има доста ресурс в него. 

С тези 310 к.с както идва не върви хич. Но, ако се направи само софтуерен ремап отива на 420-430 к.с и вече тръгва. А като му се смени чардьжъра си става 450-460 к.с колата и вече се кара спокойно.

 

При ниските обороти и старт от място му трябват няколко милимунди за респонс, не се изстрелва експлозивно като дизела но си тръгва. Силата му идва след 20-30км/ч а най-якия "ритник" се усеща след 50 км/ч при рязко натискане на педала.

Общо взето почва да върви след 50 км/ч и така докъм 300 си върви добре и си има живот в него.

Бързо е ускорението и доускорението, но не е експлозивно, не може да правиш високо-скоростни маневри и изпреварвания при видимост под 100м.

Дават го 5.5 до 100 фабрично но се усещат като 10 секунди,  ако се ремапне и се смени чарджъра става около 4 -4 и малко, но най-важното е че колата става по жива и респонса е осезаем. Като градация на вървенето  можеш смело да го подредиш след РС 6 -а от всички стокови. 

Ако си останеш с фабричния двигател, колата не върви кой-знае колко и няма да ти даде кеф от скоростно каране.

При сериозно натискане градско няма да надскочи 18л и зимата 20л , говорим за сериозно натискане, иначе докъм 17л.

Извънградско както и да караш под 12 трудно да паднеш. Двигателя е дуракоустойчив и няма очеизвадни драми.

Много безаварийни!

 

Редактирано от T2A2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никакъв чарджър не се сменя.сменя се ролката и ремъка и може да се изкарат около 500кс

преди 21 минути, 4opar написа:

Пробвам с VIN deoderite, но нещо не работят 

Сега разчетох нещо :

 

General Information
Make Audi
Model A6
Model year 2014
Trim level 3.0T Premium Plus quattro
Body style 4 Doors Sedan
Engine type 3.0L V6 DOHC 24V AWD
Fuel type Gasoline
Transmission 8-Speed Automatic
Vehicle class Car
Vehicle type Passenger car
Manufactured in Germany
Vehicle specification
Body type Sedan
Number of doors 4
Number of seats 5
Displacement SI 2995
Displacement CID 183
Displacement Nominal 3.0
Engine type V6
Engine head DOHC
Engine valves 24
Engine cylinders 6
Engine aspiration Turbocharged or Supercharged
Compression ratio 10.3
Engine HorsePower 310
Engine KiloWatts 231
Automatic gearbox 8AT
Fuel type Premium unleaded (required)
Fuel capacity 19.8
MPG city 18
MPG highway 27
MPG combined 22
Driveline AWD
Anti-Brake System 4-wheel ABS
Front brake type Ventilated disc
Rear brake type Ventilated disc
Front suspension Independent
Rear suspension Independent
Front spring type Coil
Rear spring type Coil

S-tronik тие колата с 8 скорости

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ролка+ремък ако трябва да сме технически прецизни.

Никакви 500 к.с не може да се изкарат без компромис с ресурса на колата, а ние говорим да се подобри вървенето без да се намаля ресурса.

Има варианти и над 500 к.с да се изкара, но това вече не е ок за колата.

Горните подобрения няма да компрометират ресурса и единственото което може да се добави е спортна генерация, но не съм сигурен дали парите вложени в спортна генерация ще оправдаят очакванията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво се сменя ще ми обясните като я подкарам,дали само ремъка и ролката или чарджъра :) ,а след тези смене да не отида на 20литра ? :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tiptronic е колата с ZF8 който се монтира за US пазара. S-tronic-а e 7 скорости DL501...

Няма да отидеш над 20...дори при разтоварени режими разхода малко пада спрямо фабричния...

Това за под 12/100, че е трудно хич не е вярно... с каране в ограниченията колата си прави каталожния разход...това е веднъж в дъжд и мъгла на моята под 7/100 с 492кс в А7 купе

bIYPoP1.jpg

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, DStealth написа:

Tiptronic е колата с ZF8 който се монтира за US пазара. S-tronic-а e 7 скорости DL501...

Това е по-лошата кутия,така ли да разбирам нещата ??? По-бавна? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20 литра ще иде ако караш със заварен педал на газта, градско. :)

Но, не очаквай градски разход под 15/100 като най-най оптимален вариант с много галене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-бавна е и има повече загуби...предимството и е комфорт-а и евентуално здравина/надеждност

Едит: За Типтроника говоря, че има междинен пост

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, DStealth написа:

По-бавна е и има повече загуби...предимството и е комфорт-а и евентуално здравина/надеждност

Едит: За Типтроника говоря, че има междинен пост

Колега,А7 с 3.0Т  мотор ли е? Как изкарахте 490 коня с  софтуерен ремап ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 minutes ago, DStealth said:

Да с 3т е. С ролка с мин. диаметър и малко над 1бар+софтуер на двигател и кутия.

Колко км мина с тези подобрения? Дали ще има някви драми примерно с кутията?

Редактирано от pacoran
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 години малко над 30к км. S-tronic e кутията.

Само консумативи досега.

Едит: Преди близо година сменях на Строник-а масло и филтри беше бистро като това, което сипах новото. Носят си колите...просто повишението на това, което товари, а имено въртящия момент, не е толкова колосално...същия DL501 в S6/7 и 4тфси има проекти с по 800+нм с него и си го карат хората...та тези ~600 на 3тфси са нищо след ремап...почти като на 3тди stock 272кс :))

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, T2A2 написа:

Да, ролка+ремък ако трябва да сме технически прецизни.

Никакви 500 к.с не може да се изкарат без компромис с ресурса на колата, а ние говорим да се подобри вървенето без да се намаля ресурса.

Има варианти и над 500 к.с да се изкара, но това вече не е ок за колата.

Горните подобрения няма да компрометират ресурса и единственото което може да се добави е спортна генерация, но не съм сигурен дали парите вложени в спортна генерация ще оправдаят очакванията.

Моята е на 1 бар налягане на компресора и абсолютен Сток откъм генерация и колектори.

480коня съм на мотор и 600нм.

С налягане 1.1 и отворена генерация без катализатори ставаш 500+ без да си намаляш реаурса на мотора.

Моята я убивам от бой вече 5000км ,защото ми е за Събота/Неделя и ядове няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, DStealth said:

С ролка с мин. диаметър и малко над 1бар+софтуер на двигател и кутия.

Всъщност за максимална мощност трябва да се ремапне кутията, защото тя (максималната мощност) се достига при обороти, които са забранени за фабричния софт на кутията.

Което има значение само за драг и за хартиени данни.

Без ремап на кутията колата трябва (не знам как е на практика) да върви по същия начин, като кола със същия ремап, но без ремап на кутията (т.е. с по-ниска мощност).

 

DSG е много по-бърза (примерно 10 срещу 200мс), но при смяна на предавки "нагоре". Надолу (което е не по-малко важно за ежедневна кола) може би е и по-бавна. Реално аз по време на (рисково) изпреварване не сменям предавки.

В зимни условия кола с DSG има по-лоша проходимост от мазен типтроник (вярно, че сравнявам с 5 и 6 степенен типтроник, но 8 степенния едва ли е по-лош).

Специално за турбо мотор типтроника помага за по-бързото развъртане на турбината. 3.0Т няма нужда от такава помощ, но мисля, че с чип и типтроник ще е като Тесла.....но с бензинов разход:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Mr.13 написа:

Моята е на 1 бар налягане на компресора и абсолютен Сток откъм генерация и колектори.

480коня съм на мотор и 600нм.

С налягане 1.1 и отворена генерация без катализатори ставаш 500+ без да си намаляш реаурса на мотора.

Моята я убивам от бой вече 5000км ,защото ми е за Събота/Неделя и ядове няма.

Къде ти правиха твоята колега,в кой сервиз и колко струва цялата операция,ремък ролка +софтуер на двигател? Какъв разход даваше преди и след помпането ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...