Jump to content

А5 3.0тди или 2.0 тфси ?


Recommended Posts

6 hours ago, fifipaldi said:

Знам и за няколко човека с 3.0 TDI, които не могат да спят от притеснение кога ще пусне стружки помпата и ще олекнат с 10 бона, а знам и за доста такива, които вече олекнаха.

 

Оказа се че не всички CCWA двигатели са със стругованата помпа, ако помпата е 059 130 755 BK, няма да имате никакъв проблем, излиза че са почнали да ги слагат дори на CCWA от 2010г. 

 

П.с. 059 130 755 BK е ревизираната помпа.

Редактирано от Prophian
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 139
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Така е, тази помпа се слага от 03.11.2010-та година, което е към края на пре-фейс модела и може да се предположи, че малко коли са излезли с нея от завода.

На 01.10.2014-та обаче има и още по-нова ревизия с номер:  059 130 755 BS.

Не знам какво е променяно там обаче, но явно и тази от 2010-та не е прекрасна :).

Цената и на 2-те е 3700 лв. без отстъпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, manchorov said:

Докато 2.0тфси 211 коня си се монтира и след фейса 

Пиша го за втори път - конете нямат връзка с монтираните маслени сегменти.

 

10 hours ago, netizen said:

3.0тфси същите драми ли ги има с маслата? 

Не мога да отговоря конкретно, НО ПРИНЦИПНО - хората избиращи да карат S, RS, M, ST, STI и други подобни силно се интересуват от масла :)

Стандартен проблем на М5/Е60 са биелни лагери - (почти) задължително се сменят. Никой досега не се е разделил с колата си заради подобен "проблем". Обикновено след смяна се минава и на по-различно от ОЕМ-ското масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, robobug написа:

Пиша го за втори път - конете нямат връзка с монтираните маслени сегменти.

Има щото в 224 коня 2.0 тфси вече го няма проблема.Поне така се говори.От тази гледна точка споменавам постоянно конете на двигателя.А това че може да са оправили и някой с 211 коня си е друга работа.Както и не случайно говоря за 3.0 тди 245 коня а не за 239 коня.

Преди 5 часа, fifipaldi написа:

Не знам какво е променяно там обаче, но явно и тази от 2010-та не е прекрасна :).

Цената и на 2-те е 3700 лв. без отстъпка.

Едва ли има прекрасни и вечни части.Въпроса е да няма фабрични изгъзици :) А че всичко се троши е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той иска да ти каже, че това, че са с еднакви коне не значи, че проблема го има и при фейслифта (аз не знам дали е така, само пояснявам).

Иначе вечни части наистина няма и проблеми има не само при Ауди, но и при останалите марки.

За това си купуваш колата от магазина и си караш, а ако не - ремонтираш като/ако се наложи.

Не знам кой писа, че не оправяли по гаранция в Европа проблема с маслото.

Хората в UK си ги минават масово, че дори им дават S4-ки и S5-тици за оборотни коли докато им правят ремонта.

Моята е от Германия и също е минала смяна на двигателя по гаранция.

Тъпото тук е, че за да мине по гаранция се прави замерване и разхода на масло трябва да е повече от 500 милилитра(или дори повече по спомен) на 1000 километра, което е пълна тъпотия и реално ти казват, че ако колата ти харчи до 5 литра масло на 10 000 километра си ОК и нямаш проблем :). 

Клиентите нямат никаква вина за разхода на масло, те карат (поне докато колата е в гаранция) така както са им предписали.

Абе насрали са се, но двигателя иначе е супер.

Дано новото 2.0 TFSI няма подобни проблеми защото изглежда доста привлекателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По гаранция не съм прочел на някой да са му отказали ремонт.

При поддръжане само в официален сервиз се поема ремонта и на извънгаранционни коли.

Проблемът с такъв ремонт е, че буквално само сменят буталата. А като се свали моторът има възможност за малко повече пари да се направи пълна ревизия и да стане като нов. 

Един немец се оплакваше в motor-talk,че ремонтът струвал 4000Евро (обясняваше как се е разпределила сумата, за да не плаща той), но му поискали още 800 за смяна на вериги.

Което е абсурдно - ето последната ревизия на ангренажната верига, която ми излиза в Еуратек: 

06K109158AD ВЕРИГА АНГРЕНАЖ CHHB 150.17 лв.

 

За обтегачите има акция и трябва всички да са сменени с втората ревизия при поредното влизане на колата в сервиз.

Ето списък на руски с частите необходими само за смяна на буталата на 1.8/2.0.

По спомен от английски форум Ауди са предвидили 12 часа за работа.

В списъка има нови шпилки и гайки и за турбината, както и нови пръскалки за масленото охлаждане (още един компонент, който го обвиняват за проблема):

http://vag-dealer.ru/articles/18_tfsi_pistons_replacement

 

Ето една интересна статия за консумация на масло при автомобили след 2010-та:

http://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/06/excessive-oil-consumption/index.htm

 

В края на статията има и интересна таблица с автомобили, които искат повече от литър масло между смените.

На 6-то място виждаме А4/2.0т. Ето по години как се е променял разхода (за USA):

 

% от автомобилите, нуждаещи се от доливане на повече от кварта масло:

2010 - 58%

2011 - 48%

2012 - 9%

2013 - 4%

2014 - 2%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, fifipaldi said:

Така е, тази помпа се слага от 03.11.2010-та година, което е към края на пре-фейс модела и може да се предположи, че малко коли са излезли с нея от завода.

На 01.10.2014-та обаче има и още по-нова ревизия с номер:  059 130 755 BS.

Не знам какво е променяно там обаче, но явно и тази от 2010-та не е прекрасна :).

Цената и на 2-те е 3700 лв. без отстъпка.


И да и не, BK e слагана на фейслифта и там няма проблеми със стружките, просто BS e новата ревизия (не мисля, че има някаква драма). Иначе цената на помпите е умопомрачителна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, robobug said:

В края на статията има и интересна таблица с автомобили, които искат повече от литър масло между смените.

На 6-то място виждаме А4/2.0т. Ето по години как се е променял разхода (за USA):

 

% от автомобилите, нуждаещи се от доливане на повече от кварта масло:

2010 - 58%

2011 - 48%

2012 - 9%

2013 - 4%

2014 - 2%

 

 

По-интересното за мен в тази таблица е че 37% от S4`ките през 2010 горят масло ,което значи че и първите 3.0tfsi имат някакъв проблем ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, Prophian написа:

И да и не, BK e слагана на фейслифта и там няма проблеми със стружките, просто BS e новата ревизия (не мисля, че има някаква драма). Иначе цената на помпите е умопомрачителна.

Аз не съм казвал, че има проблем със стружките при фейслифта.

Просто явно и тя има някакъв дефект щом е пусната нова ревизия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

24 minutes ago, boboweb said:

 

 

По-интересното за мен в тази таблица е че 37% от S4`ките през 2010 горят масло ,което значи че и първите 3.0tfsi имат някакъв проблем ...

 

При първите S4-ки (като моята) проблема е в картерната вентилация - има си сервизна акция и друг номер вентилация, който се монтира (+ софтуерен ъпдейт на мотора). След това похарчва 100 - 150 гр. / 1000 км. в зависимост от стила на шофиране и маслото.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък друго ми направи впечатление в тази таблица.Защо между С4 и С5 има разлика в процентите след като са с един и същ двигател.И защо при напречните 2.0Т в А3 проблем няма.Странна работа.Абе осрали са се малко Ауди с ФСИ двигателите в началото.Дано за напред да не е така,че стават малко ширпотреба... :) Като цяло след 2013 нещата изглеждат добре.Ама не и за нас потребителите на втора ръка.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, BECKO said:

 

При първите S4-ки (като моята) проблема е в картерната вентилация - има си сервизна акция и друг номер вентилация, който се монтира (+ софтуерен ъпдейт на мотора). След това похарчва 100 - 150 гр. / 1000 км. в зависимост от стила на шофиране и маслото.

 

Мерси за инфото ! 100-150гр звучи разумно . А имаш ли представа преди да се фиксне тоя проблем колко масло харчи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след първоначално обслужване моята 2.0 тфси ѝ светна лампата за маслото след 4000км, долях 1 литър. Смених PCV/EVAP клапани и очаквам да е по-добре сега. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам поста ми да се приема като препоръка. 

При подобен разход аз направих дълга промивка с Lubegard. Разходът на масло не е е паднал още:) но съм със сравнително евтино масло.

Това, което веднага се видя е, че ауспусите, които бях черни и мазни след няколко хиляди километра вече са само черни.

Тия дни ще ги мия, за да видя дали и колко време ще останат бели.

 

Руснаците твърдят, че при сменени сегменти и запазване на интервала от 30к км с неподходящо масло проблемът пак ще възникне.

А обяснението съм го дал в по-горен пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи според руснаците на Ауди им е по-евтино да сменят гаранционно двигатели вместо да променят интервала за смяна на масло ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще спомена само дизелгейт. "Евтино" за една корпорация е едно, за един потребител - друго.

Мотивите за едно решение на корпорация са едни, на един потребител - други......а на един инженер - трети.

Единственото сигурно нещо е, че този интервал е убийствен за двигателите. За някои повече, за други по-малко.

 

А  гаранционно сменен двигател (заради маслен проблем !) е изключително рядко нещо при това поколение 2.0Т.

 

Едит: За любителите икономисти - производствената цена на едно бутало е около 15-20Евро, сегментите са по-евтини. Кое колко евтино им е било на Ауди - вадете елките и смятайте.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено интерсни са инж"е"нерните решения, когато собственикът ги върне за поправка, понеже са твърде здрави и устойчиви и вредят на корпоративните интереси ;)

 

Едит: Да живее потребителя...

 

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност гаранционно са сменяни двигатели заради скъсана верига.

Причината е една пружинка в обтегача, която струва......ами нямам идея, но предполагам около 20 цента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, robobug написа:

Едит: За любителите икономисти - производствената цена на едно бутало е около 15-20Евро, сегментите са по-евтини. Кое колко евтино им е било на Ауди - вадете елките и смятайте.

А от интервал 15км за смяна на масло в гаранционен срок щяха да печелят двойно от масло. Да ти кажа ли колко им струва час работа за смяна, колко струва литър масло и за колко го продават ? Продължаваш ли да твърдиш, че причина за проблема е интервалът за смяна на масло и евтиното решение е безплатна (за потребителя) смяна на елементи от двигателя  или да носим елки ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв дизелгейт, какви катализатори, какви 5лв ? Ако трябва, пак ще повторя -  продължаваш ли да твърдиш, че причина за проблема е интервалът за смяна на масло и евтиното решение е безплатна (за потребителя) смяна на елементи от двигателя  или да носим елки ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам да твърдя, че си некомпетентен да правиш сметка на ВАГ какво им е евтино.

Некомпетентен си да разбереш техническата страна на проблема.

Некомпетентен си да разбереш защо е избрано това техническо решение, както и не разбираш за какво са сложили катализатори на колите...... които струват пари.

 

И да - проблемът на съвременните (най-вече бензинови) двигатели е удължената смяна на масло, с такова, което не е подходящо за такива интервали. Някои двигатели са засегнати повече, други по-малко от тази "мода".

Различните автомобили се експлоатират при различни условия - различни климатични пояси, различни режими - от градски до пистови (или магистрали без ограничения на скоростта), различни горива, различна запрашеност. 

Ако не съзнаваш абсурдността при всички тези условия да се използва едно и също масло с еднакъв удължен интервал на смяна....честно не знам какво да ти напиша без да те обидя.

 

Едит: Мисля, че потребителите имат право да си изберат дали да използват Longlife програма. 

Обикновено те вадят елките - смятат, че ще карат колата, докато е в гаранция и избират по-евтиното за тях, рискуват и после продават колите.

Никой не сменя масло на типтроници, защото е "lifetime", маслото на ръчните кутии, диференциали, раздатки съще е "lifetime"....Малката подробност е, че производителите рабират под "lifetime" нещо по-различно: "докато е в гаранция"

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засегнати от обсъжданият проблем са двигателите с конструктивни грешки или дефектни партиди на някои компоненти. При поява на проблема обикновено се сменят дефектните части с ревизирани такива и нещата се оправят, ако все пак е възможно. Лонглайф маслата не оправдават недомислените инженерни решения. И други двигатели се карат с лонглайф масла, но при тях такъв проблем не съществува. Затова и този, който е сбъркал, не се оправдава с маслото, а прави ревизия на собствените се грешки.  http://www.autobild-bulgaria.com/коксуващите-бутала-на-audi/   "Според сътрудника на AUTO BILD Роланд Контни причината е в конструкционна грешка при третия бутален пръстен." 

Останалото от поста ти няма да коментирам, човек трябва да спазва някаква хигиена все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...