Jump to content

Проблем с климатроник - духа студено само през десните отвори


JusttRelaxx

Recommended Posts

Колеги, имам следния проблем с климатроника: 

 

Когато пусна климатика, при еднакви температури на двете зони, през най-десния и единия централен отвор (от към пасажера), си духа студено, а през най-левия и централния от към шофьора, въздуха е по-хладък, след 15тина миннути каране става що-годе поносимо. 

 

Къде да търся проблема? Предполагам има клапи, които да насочват студения въздух и вероятно са 2 заради зоните? 

Нека някой, който се е сблъсквал с проблема, или е запознат със системата, да даде съвет как да го оправя и съответно дали е прекалено трудно?

Link to comment
Share on other sites

Доколкото разбирам, адаптацията е вид тест на клапите, в който се местят от едното си крайно положение в другото. Ако има проблем, ще бъде отчетен като грешка. 

 

Благодаря за насоките, щом ми остане малко свободно време, ще пробвам и ще пиша, как се развиват нещата. :)

Edited by JusttRelaxx
Link to comment
Share on other sites

Имам същия проблем.

Аз стигнах до тук, май ще го борим двамата тоя проблем :D

Quote

Имам подобен проблем като на колегата.

Когато пусна климатика от дясно духа студено, от ляво духа топло (външен въздух.)

Като пусна да върти въздуха в купето се усеща, че от ляво върти вече вътрешния въздух, но пак не е студен.

Вързах я на ваг-ком и ми показа


1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Изчистих грешката, в нета четох, че се прави следната процедура.


Go into "08 auto HVAC", then "basic settings" and then "group 001", 
click "go" and you will hear the motors moving about. 

Интересното е, че не вдигна пак грешката. Направих и селф тест и когато отиде на Temperature Flap: Right (V159) се чува постоянен опит да я задвижи, но не успява сякаш (тук също не ми вдигна грешка). Покарах я и клапата продължава да не отваря и пак няма грешка.

 

Явно ще се сменя моторчето, но проблема ми е, че незнам кое? Хем не отваря студеното от ляво, хем десния мотор не бил добре според компа?

 

Мен ме интересува как да разбера кой е тоя мотор "Right (V159)" за да не се налага да разглабям колата 2 пъти.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, @nTon said:

Има схеми, вярно е за б6, но вероятно не е по-различно. 

Изглежда същото, ще свърши работа схемата.

Благодаря!!!

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за схемите. :) Като пусна адаптацията и прочета грешките, ще видя и дали всичко е закачено. 

Link to comment
Share on other sites

Колега проверявал ли си фреона когато е намалял е така при мен беше така и като го напълних се оправи

Link to comment
Share on other sites

И при мен беше намалял фреона и духаше хладно само от външните клапи. След дозареждане всичко се оправи.

Link to comment
Share on other sites

А при мен след продължително каране почва да не духа изобщо, когато е на студено, намаля до минимум силата на духане, колкото и да го усилвам, това е. А първите 80-100км, няма проблем. Но като съм на дълъг път умира и почти не духа. Възможно ли е и аз да съм за фреон или ми умира компресора или и аз не знам :) :nixweiss:

Edited by James
Link to comment
Share on other sites

При мен ,ако колата я извадя от гаража духаше хладно за 20 -тина мин. Ако обаче е стояла на слънце след 5мин вече едвам се усещаше хладното

 

Link to comment
Share on other sites

Фреон е зареждан преди няколко месеца. А и все пак от пасажерската страна си духа много студено. Та за това не вярвам да е от него. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, JusttRelaxx написа:

Фреон е зареждан преди няколко месеца. А и все пак от пасажерската страна си духа много студено. Та за това не вярвам да е от него. 

 

Защо не пробваш при ето този колега  - 

Изглежда ми надеждно място, където може да ти потърсят по-обстойно проблема. и мисля да го посетя тези дни. Но преди това отиди да ти адаптират клапите с ваг-ком или Делфи, за да си сигурен в тях.

Edited by James
Link to comment
Share on other sites

Аз имам къде да заредя фреон. Но не мисля, че е от него. Ще адаптирам клапите като ми остане време, ако не набие грешка, ще я закарам при D-Bros Любо да я зареди.

Link to comment
Share on other sites

Пускаш адаптация и гледаш във всички кутиики дали стойностите ще станат 00, ако някъде не успее значи не може да управлява клапите. Хубаво е да видиш и самите сензори за температура от твоята страна, защото ако е дал фира може да лъже в подаваната температура.

Link to comment
Share on other sites

Някой ден ако имаш малко време и желание, може да се видим, да я закачим и да видим какво ще стане. Пък после бири. :D

Link to comment
Share on other sites

Изненадващо , качвайки се преди малко в колата , пуснах климатика и от всякъде духа студ . А нищо не съм правил... Дано остане така.. :D

Link to comment
Share on other sites

Този проблем ми изглежда подобен на моя с парното зимата. Настроено на 28 градуса ;) духа топличко. Карайки по магистралата от лявата зона си духа топличко, но почнах да усещам хлад. Проверих всички духалки с ръка и тези в дясната зона духаха хладно. Почнах да променям градусите само на дясната зона с по 1 градус. При стигане на HI, почна да духа топло и от дясно и така си продължих да карам.

При условие, че в петък си писал, че отвсякъде е духало студ, а друг път има разлика, според мен си е проблем с клапите.

Link to comment
Share on other sites

При мене също има проблем с лявата страна. Дясната си обдухва студено, а лявата хладко. Няма грешки записани. Пуснах адаптация на клапите, излезе 0 на всички клапи, но не се оправи. Пълнена е с фреон преди 3 месеца, като забелязах проблема. От тогава не съм имал време да се занимавам.

Link to comment
Share on other sites

Явно при мен грешката за клапата само ме е подвела. От както я изчистих до ден днешен не се е появявала. Ходих на майстор, източи фреона и се оказа, че нямам загуба.

Проблема е бил в една продълговата пластмаса, която прилича на филтър. Беше почерняла от боклуци и явно блокира дебита на фреона. Смени я и всичко заработи веднага.

Та явно проблемите при нашите параходи с духането само от дясно си е проблем от лош приток на фреон или намалял фреон.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Преди 4 часа, RTM написа:

 

Та явно проблемите при нашите параходи с духането само от дясно си е проблем от лош приток на фреон или намалял фреон.

 

 И при мен се оказа намалял фреон + комбинация с лош филтър = тези двете водят до замръзване поради намалял дебит и така спира духането на студено, поне на мен така ми обясниха

Link to comment
Share on other sites

On 6/14/2017 at 4:44 PM, arsenal88 said:

и аз съм за намалял фреон

Fiat-а /ако се сещаш/ още държи, ама ще трябва да ти докарам буркановоза да го донапълниме...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...