Jump to content

А6 4F 3.0 ТДИ ръчна кутия


Recommended Posts

Здравейте,

Почти съм се навил да си купя този автомобил. Годината е 2006. 233 коня, Кутията е ръчна. Много неща има в нета за автоматите и почти нищо за ръчните кутии.

Конкретно питам ако някой знае:

1. Надеждна ли е кутията и дали търпи чип тунинг. 100% ще се сложи чип

2. Сменя ли се масло на тази кутия?

3. Много ли са скъпи съединителят и маховика и лесно ли става смяната?

 

В момента съм с легендарния AEL. Свикнал съм само да карам... Но сина ми поема кормилато а аз смятам да яхам тази.

Благодаря много на отзовалите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам супер много дълго време с ръчката като опит, но достатъчно, че да не му мисля много и да ѝ насадя автоматик :) 

 

Ще карам под ред:

 

1. На кратко - не съвсем. Не и стокова. Синхронизаторите сгъват. Основно на втора предавка, където и моята беше сгънала. Всеки който ми звънеше за кутията, страдаше точно от същото. Също стокова на чип не държи. Трябва си по-здрав съединител, а най-добре и по-здрав маховик. Чувал съм от колеги за колеги с доста наточени ръчки и доста модифицирани кутии и пак им приплъзват сериозно. Но по-добре някой който го е правил да си каже. Аз лично проучвах и финансово сметнах, че поддръжката на автоматика излиза по-евтино.

 

2. Да, но като всички други ръчки не е чак такава драма, като при автоматиците.

 

3. Попринцип при дизела си е скъп комплекта съедините и маховик. Доста колеги се оплакваха от при 2-ката дизел, че афтърмаркет съединителите сгъват много бързо и трябва да се кара с оригинален. Малко са колегите с 3-ка ръчка и е нямало много инфо. Аз лично не стигнах до смяна, но грубата сметка си е близо 2000лв за двете с труда, ако не се лъжа, но за чип ще ти трябват перформънс такива, което качва цената още.

 

 

Въпроса, който обаче пропусна, според мен, е: "Яко ли е да се кара тази кола ръчка?". Краткия и красноречив отговор е... НЕ. Поне по мое лично мнение. Няколко месеца я покарах с надеждата да ми хареса. Карам ръчки, харесвам ги пред автоматиците, нищо че от 4-5 години съм вече основно на автоматик. Но тук просто ръчката е безмислена. 1-ва и 2-ра са ужасно кратки, като втора съответно дърпа много, където и заминават синхронизаторите. Много трудно е да се кара лежебно и комфортно и не е до липса на опит със съединитела :) Самото превключване също не е нещо особено и е далеч от усещането като при някой по-спортно насочен автомобил и определено си се чувства като ръчка на Пасат, ама 200 коня...

 

За бензин обаче е друга бирата. Там ръчката няма драма :), освен че пак се усеща Пасатска :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега. Удоволствието е много важно. Аз нямам опит с автоматите. Карал съм такава за проба. Човека беше моряк, т.е. с много пари и колата беше подържана. Проблема е, че не можах да почувствам автомобила. Може да става с времето. Хич не разбрах как работи тоз автомат и защо включва така както го прави. Спецове ми казаха че кутията е перфектна. Минала е адаптация в Ауди.

Цял живот карам ръчки. То АЕЛ -а ми еръчка 180 коня. Предавките са къси също. Като поче на да работи турбината колата полудява.

Тук толкова ли са зле нещата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш ръчка, по-добре гледай за 3.0TFSI или 3.2FSI. Иначе автоматик. Просто точно на този дизелов мотор ръчката е абсолютно безмислена и наистина не се усеща изобщо добре. Общо взето хем трябва да ръчкаш като луд, защото полезните обороти са ти с много малък прозорец, хем не ти е кеф да я ръчкаш :).

 

Иначе един поддържан автоматик на "S" си се кара прекрасно. Сега, да, 2004-та автоматиците не са най-бързо превключващото нещо на света, но за тоя туч си е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, dwd написа:

А пък то аз именно зарида кефа мисля да взема ръчна. Не ми пречи. Работя с лоста добре. Но нещо май ме отказвате колеги.

 

Кеф е ако са дълги скоростите , знаейки че това е дизел  с доста голям въртящ момент ще сменяш постоянно , аз автомата като гледам масово кара на 2 веднага след потегляне  .  Незнам колко са идентични предавателните съотношения на ръчна и автомат  но на моята съм си играл  на ръка и а автомат на s  е на автомат ги сменя по добре :)   ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Карам ръчка на 2,7 - 180 кс. и 25 000 км.  не съм имал никакви проблеми.  Няма смяна на масла и филтри, разхода е по - нисък.  Проблеми с придърпване и потропване, с които са пълни форумите ги забравяш! Естествено, че ще има повече мнения в полза на автомата, защото той е много по-масов и предразполага към по-мързеливо каране, особено в града. Бих карал автомат ако е на малко километри и до 5 години.

   Мнението, което изказвам е на любител и на база лични наблюдения и не ангажирам никого с него!

      

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 коня отгоре дават разлика, камоли след като я чипне. Що се отнася до разхода, склонен съм да не се съглася. Ако стила на шофира не се променя, разлика в разхода няма (при 3.0TDI). Тук имам твърд опит с почти всичките възможни конфигурации:

 

1. Седан 3.0TDI автоматик

2. Същия седан с автоматика, но леко чипнат - махнато всичко без клапите (няма ДПФ фабрично)

3. Комби 3.0TDI ръчка

4. Комбито с автоматика от седана

5. Комбито с автоматика и добре чипнато - махнато всичко и клапите (няма ДПФ фабрично)

6. Комбито с нови Евро 5 дюзи

 

И двете коли, във всичките конфигурации ми дават идентичен разход, а именно градско 13.5-14/100, извънградско 8-10/100.

 

Единственото, което се промени, е че след 6-тата стъпка вече на борда е много по-близо до истината :) При седана разликата стигаше до 2 литра на 100 :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То там е точно проблема. Доколкото ми е известно кутията е същата и си е мислена за 2.7. В 3.0 се слага едва ли не да отбие номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, Rodik said:

 Бих карал автомат ако е на малко километри и до 5 години.

По-важно е каква в кутията, а не на колко километра и години е. Има стари автомати, които са в пъти по-здрави в сравнение с по-нови. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мога да потвърдя това за ръчката, не бях имал досег доскоро, обаче като видях за какво става дума не ми се вярваше...дори много меко са описани нещата по-горе.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
47 minutes ago, DLS said:

И аз мога да потвърдя това за ръчката, не бях имал досег доскоро, обаче като видях за какво става дума не ми се вярваше...дори много меко са описани нещата по-горе.

 

Не можах да разбера твоето мнение. Искаш да кажеш, че не е удачен вариант ръчната кутия ли?

Аз по добро не съм видял. И затова питам и се чудя. На моето старо Ауди като грабне турбината на 2ра след това на трета. Абе много ме кефи. Често пътувам през Риж. Които кара там знае...мнооого камиони, тесен но перфектен път с много завой. Не виждам по голям кеф от 300 коня кола с ръчна кутия, когато разстоянието е малко винаги си в риск и имаш 2 камиона отпред...

Имам 2 набелязани. Една ръчка и един автомат. Все си мисля, че тази с ръчната няма да е толкова мъчена. Може би ги взимат хора, които карат малко. 2006година е колата. 2011 е била на 135000. Сега на колко е никой не знае. Другата е автомат фул с екстри на 300 000 км. Има и печка...

 

Редактирано от dwd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.06.2017 г. at 16:50, kainy написа:

Ако искаш ръчка, по-добре гледай за 3.0TFSI или 3.2FSI.

Колега има ли 3.0TFSI с ръчна трансмисия при A6/4F/ фейслифт?

Поне аз не съм срещал.За 3.2FSI е ясно.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.06.2017 г. at 15:10, dwd написа:

1. Надеждна ли е кутията и дали търпи чип тунинг. 100% ще се сложи чип

 

Колега ръчната държи до 450 нм, а с чипа ще отиде на доста повече, така че в случая везните накланят към автомата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, dwd said:

Не можах да разбера твоето мнение. Искаш да кажеш, че не е удачен вариант ръчната кутия ли?

Аз по добро не съм видял. И затова питам и се чудя. На моето старо Ауди като грабне турбината на 2ра след това на трета.

Комбинацията според мен е почти смехотворна за класа и претенциите на А6. Ако караш винаги над 2500об или на максимум може и да става за нещо, но иначе тоя мотор с бурталния лаг и нуждата от обороти е супер неприятен за нормално каране когато искаш да усетиш, че имаш някаква сила в ниските и нормален респонс. Аз по едно време си мислих, че автоматите са супер лагави и затова е толкова зле положението, обаче като видях с ръчка какво се случва всичко ми се изясни. Не знам как са сваляни тия графики от нета с въртящи моменти и коне, обаче като дам газ на 1500об чакам цяла вечност да дойде култовия дизелов пик, а междувременно колата тъпче на 2к оборота.

Всички дизели от по-новите, които съм пробвал редят предавки само като си доближиш крака до педала, от място тягата идва след 3 секунди поне, за сравнение 2.0Т пак има лаг ама е наполовина, а големите атмосферки тръгват мигновено. Единственото хубаво нещо на тоя дизел с ръчка е втора като дойде пика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този туч с този мотор просто не е за ръчка направо си е смешно. Намираш автомат, който да не е мултитроник, сменяш си веригите на печката и това е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...