Jump to content

Съмнения за издухана гарнитура на главата


miti4nia

Recommended Posts

Здравейте,нуждая се съвети.Колата започна да ми губи антифриз (два пъти ми светва лампата на таблото за недостатъчна течност за 600км)долял съм 0.500 мл  вода  ходих при един майстор и единственото място  от където имаше следи от антифриз беше от казанчето ,но от долната  му страна.Има отвор-сигурно е преливник,другото което забеляза е че в казанчето с антифриза има следи от масло.Няма никакви балончета да бълбукат в казанчето,няма никакъв конденз по капачката и щеката,Масло не ми губи или да харчи,на минимума си е, но е за смяна защото е на 11 000км.Маркучите не са твърди-провери ги ,били нормални.Единствените съмнения са за това ,че имало следи  от масло по казанчето с антифриза, и се съмнява за гарнитура.Вика карай още малко ,то ще си покаже,Купих си нова капачка на казанчето да не би да е от нея.Тия дни трябва да пътувам към морето ,не знам какво да правя.Да рискувам ли да тръгвам с колата или да търся друга.Колата е Ауди А4 Б6-131к дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е нормално. Направи следното: покарай колата да загрее хубаво до работна температура, след което я паркирай и я остави да се охлади хубаво, дори най- добре на другата сутрин. Вдигаш капака и отвиваш капачката на казанчето на антифриза, чуеш ли фъстене е за ремонт. Това го знам от майстор, който се занимава с това но незнам колко е вярно.Пробвай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От казанчето хвърля течност само на загряла, когато се отвие капачкат.Данеби да има въздух в системата?Пробвай да я обезвъздушиш!Или взима въздух!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е нормално да имаш теч,както и да хвърля течност,по някаква причина надува,и най–вероятно за това имаш теч ,там е намерило слаба връзка налягането,то и затова маркучите не са твърди и нямат симптомите на издухана гарнитура,при което се получава възд възглавница ,ако не успееш да е обезвъздушиш,отиваш на гарнитура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е спукано казанчето? Отдушника май беше отгоре, не отдолу. На 100% ли си сигурен, че тече от казанчето, да не си омазал докато си наливал? Питам те, защото преди време се бях изплашил, че съм издухал гарнитурата, а пък се оказа, че гори антифриз от ЕГР охладителя - доста често сдава багажа. Пушеше малко беличко. Махнах го и всичко заспа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес  ходих на майстор за проба на гарнитурата,но не можахме да е направим.Установи че маркучите и антифриза в казанчето са студени  при загряла кола на 90 градуса.Съмнява се в термостата-каза че едвам се върти антифриза в системата и ако вземе сега проба ,капсулата нямало да даде точна проба.Каза че е възможно от заседнал термостат - почти затворен  да надува и затова да хвърля течността.Вие как мислите -възможно ли е това да е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, може да е термостата, може и перката на водната помпа да е превъртяла и да не върти антифриза в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за термостат и водна помпа. Това си е консуматив и така или иначе се сменя. По- добре опитай първо да смениш тях преди да си свалил главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И така съмненията и цирка в който влязох са уникални.Карам по ред-обиколих няколко УЖ майстори в сервизи и всеки ми казва различно.Единия ми вика заминала гарнитура,спукана глава,износен вал-без дори да е отворил капака на колата.Оставих му е да е направи проба на антифриза с някаква капсула дали ще се оцвети.Бил е направил и антифриза бил се оцветил.Взех си колата и отидох на друг майстор да потърся друго мнение-и той взел проба антифриз и резултата е отрицателен ,не се е оцветил антифриза.И какво правим сега?Отидох на трети майстор,гаражен,познат вече -но човека си каза няма такива капсули за оцветяване и може само да пробва някакъв вариант.Свали термостата и вика пробвай нагоре по баира дали ще загрее.Качих се до една хижа в района да пробвам, и колата си загря без термостат до 90 градуса, но от одушника продължава да си сълзи течност.Тея дни ще търся друг сервиз да е карам да тествам пак със тези капсули,но тоя път пред мен да видя какво ще стане.И за ново мнение по въпроса.Някой да препоръча някъде в Пловдив да е закарам на преглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом и без термостат е хвърляла от отдушника (ако е читава капачката)е духнала гарнитурата!намирай някой да я отваря че ако покараш още малко така,може да сцепи и някое бутало!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да речем ,че гарнитура е заминала .

Този тест на горе по баира и да не загрее е трудна работа

то всяка кола ще загрее ама знам ли вагените може и така да се пазнават.

Свалянето на глава не е чак толкова сложно изпълнение,

сваляй шлайф и то ще си каже крива права само да не спукана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някакъв лъч надежда, сменихме термостата, колата си загря нормално на 90 градуса но маркучите и радиатора пак са студено.  И тогава направихме проба за водна помпа. Откачихме малкия маркуч за обратния антифриз където влиза в казанчето, запалихме колата и теч нямаше. Майстора вика помпата не върти- от нея ще е.Днес или утре ще влиза за смяна. Досега изключвахме този варият ,защото миналата година трябва да е била сменена заедно с ремъка и ролките.И затова се съмнявахме в гарнитурата.Сега поне ще си проличи дали е сменяна или са ме излъгали, както и ремъка с ролките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парното на колата духа ли топло(като пуснеш климатроника на HI),ако духа топло само ще си изгубите времето с водната помпа!Пък тя може да се провери и и без да се сваля ангренажа,като  се махне термостата  и се  бръкне в отвора се напипва много добре турбината на помпата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 27.07.2017 г. at 18:40, bobi1234 написа:

Без термостат духаше топло като пусна климатроника, но с термостата духа студено при загряла температура на 90 градуса. И не връща обратния антифриз в казанчето.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега все си мисля,че не те обезвъздушават добре.

Сама няма да се обезвъздуши колкото и да мъчиш,

и аз бях така цяла седмица накрая свалих глава и нищо пак същия филм.

Докато един пич не я обезвъздуши както трябва,

не е сложно но иска търпение - като доливаш течност се изчаква не 5 мин а 15 и така докато спре да поема течност но на изгасен двигател.

Или с вакум за 2мин работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре де, да предположим че не е убезвъздушена както трябва, това с обратния антифриз където не връща, ще го правили тогава. И маркучите да са студени на загрят двигател?На всякъде ми казват , че тези коли сами се обезвъздушават.

Редактирано от miti4nia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, оттам също механик който разбира от работата си може да познае дали си за гарнитура. Аз хвърлих водна помпа и карах 10 километра защото нямаше как да не пристигна закъдето бях тръгнал и оттам обезвъздушихме и проверихме. Ако не може да се обезвъздуши и постоянно излиза въздух оттам значи отиваш на отваряне на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес направих нова проба с оцветяване на антифриза, и този път бях там :hilezh:, от сини гранулите на капсулата ,се оцветиха в леко зелен цвят. Та майстора каза , че е гарнитура на 100%, и има съвсем малка цепка или на главата или на гарнитурата, затова се е оцветила леко. В четвъртък влиза в сервиза за отваряне, няма за кога вече да е отлагам. Благодаря за отговорите все пак.Та последно да питам, това с обратния антифриз дето не връщаше, може ли да е от гарнитурата, или не връща ако е още студена или..... Защото го питах и за това, а той ми каза , че не е задължително да връща, зависи как е била направена системата.Ако може някой да провери на неговата кола сали връща обратния антифриз при студен старт или чак когато загрее.

Редактирано от miti4nia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...