Jump to content

Окачване - амортисьори и пружини


mare

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Имам Ауди А4, 1,8 Т Quattro, но ми се струва доста ниско. Амортисьорите са жълти билщайн. Искам да го повдигна, така че да мога да го карам през зимата по коловозите. Четох по форума за кодовете на окачването, но нещо не мога да разбера кои кодове окачвоне са стандартни и има ли по-високо окачване от стандартното. Моля за малко инфо. Ето и снимка от стикера на резервната гума. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_20171107_192228.jpg 

Сори за качеството на снимката. Моля някой да каже какво точно е моето окачване и какво да окачване да търся, за да повдигна колата. Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяно е това окачване,щом е Билщайн.На лепенката с PR кодовете пише 1BA,демек трябва да е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да разбирам ли, че кода 1ВА е за комплект предно и задно окачване, а кода 1АТ за какво е? И възможно ли е да са сменени само амортисьорите, в смисъл ако сменя амортисьорите дали ще се повдигне и ако пружините ми са за нормалното окачване, то какви цветове трябва да имат на тях. 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пружините незнам,но според мен амортисьорите са сменяни.Ако са сменeни и пружините,или омекнали,затова е увиснала.

PR код 1AT означава,че колата е оборудвана със електронно стабилизираща програма/ESP/.

Може да провериш тук-PlanetVAG.com - VW & Audi PR Code Search

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11/9/2017 at 20:34, tonko2.0T написа:

 

Здр, колега. Според теб има ли начин да разбера дали моите жълти билщайн са за окачване - 1ВА? 

Има ли някакъв номер на самия амортисьор, по който да се ориентирам, та ако мога да се размина само с пружини? Защото са си бая цифра амортисьорите, а пък моите са си перфектни.

Благодаря.

Поздрави!

Редактирано от VBI
Цитиране на преходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всеки амортисьор има щампован каталожен номер.

Горе-долу това излиза в търсачката-амортисьор AUDI A4 B5 Комби (8D) 1.8 T quattro 150 К.С. » ниски цени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

здр колеги искам само да попитам има ли разлика в  амортисьорите за дизел по конкретно 2,5 куатро и 1,8т куатро ако има разлика каква ще е тя благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10.11.2017 г. at 21:45, tonko2.0T написа:

На всеки амортисьор има щампован каталожен номер.

Горе-долу това излиза в търсачката-амортисьор AUDI A4 B5 Комби (8D) 1.8 T quattro 150 К.С. » ниски цени

здр колега амортисьорите са с номер f4-b36-2081-m1 a пружините с номер ew 153 200 1va дали ще мога да сложа на тези амортисьори пружини от дизел 1,9тди  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьорите може да имат разлики,примерно между 1BA и 1BE окачване.Пружините от 2.5 дизел и 1.8 бензин са с различни теглови индекси,които е добре да бъдат спазени.

Някой колега който има откъде да ги провери,ще ти даде най-точен отговор.За да не развалиш колата още повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, mare написа:

здр колега амортисьорите са с номер f4-b36-2081-m1 a пружините с номер ew 153 200 1va дали ще мога да сложа на тези амортисьори пружини от дизел 1,9тди  

 

Пружините ти Eibach EW1532001 VA са предни за Audi A4(B5)/Passat 3B и понижават с 30мм.

 

http://www.atu.de/extern/files/artikel/EF0435_ef0435_gu.pdf

 

Амортисьорите са спортни.

 

https://www.truckspring.com/products/Bilstein-B8-(SP)-Front-Shock-Absorber-Audi-A4-A4-Quattr-A6-Volkswagen-Passat__24-020817.aspx

 

За да повдигнеш предницата ( а евентуално и задницата ) на автомобила,

са ти необходими НОВИ ( други ) амортисьори и пружини,

но този път за стандартно окачване ( с код 1BА ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За височината на даден автомобил влияние оказват само пружините ,а не амортисьорите! Амортисьорите имат друга задача,а именно да затихват трептенията породени от неравностите на пътя и по този начин се съпротивляват на пружините ,а не да определят клирънса ( височината) ...За да омекнат пружините трябва доста агресивна експлоатация или по точно здраво претоварване теглово имам предвид, да е претърпял през животът си самият автомобил ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, crash77 написа:

За височината на даден автомобил влияние оказват само пружините ,а не амортисьорите! Амортисьорите имат друга задача,а именно да затихват трептенията породени от неравностите на пътя и по този начин се съпротивляват на пружините ,а не да определят клирънса ( височината) ...

 

Помисли си пак каква е разликата между амортисьор за стандартно окачване и такъв за спортно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Единият е по мек в сравнение с другия ...

Тоест на тъй нареченото спортно окачване амортисьора задържа повече или по стегнато тъй да се каже, колебанията или трептенията на пружината...

Редактирано от crash77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би имаш предвид, че единия има различен работен диапазон спрямо другия?

 

И как си представяш пружина с по-висока еластичност да се постави на амортисьор с по-малък работен ход?

 

Та нали е въпрос на време, кое ще е първото, да се счупи пружината или да се разбие амортисьора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително хода да е по къс ,когато амотисьора е по твърд тоест задържащ повече...Разбира се има и изключения ...Дефакто задържането или твърдостта не зависи пряко от хода на амортисьора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При амортисьор с нормален ход и спортна (къса) пружина (както се опитваш да ни убедиш) има опасност да изпадне пружината заради по-дългия ход на амортисьора. Отделно има опасност  при свиване на пружината са се стигне до крайно положение(твърдо) на амортисьора.

 И Яз моем, и тата мое, ама козата си сака пръч,

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко правило си има изключения :rolleyes: .Твърди амортисьори тъй наречени спортни с дълъг ход с дълги и твърди пружини = на висока кола със ,,спортно"окачване... Аз обяснявам ,че амортисьора не влияе по никакъв начин на височината на автомобила, пружината е определяща за повдигането и свалянето ,неговото предназначение е друго ,а вече кой както иска да си ги комбинира...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок колеги разбрах че трябва да сменя всичко намерих  амортисьори и пружини сега да питам за пружините са задни -2 розови и 1 бяла а предните са 2 розови и 1 зелена този комплект 1ВА ли е да го взимам ли благодаря ви много за инфото 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата от която са няма ли стикер в багажника, там ще пише какво е окачването?

(добре ве, как си го измисли тоя никнейм, знаеш ли какво означава mare на английски? :hilezh:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя филм го играх, цветовете са ръсени на пружините на килограм и не могат да те ориентират, общо взето при мен нещата станаха на база проба - грешка, майстора за 1 седмица 10 пъти сменя амортесъори и пружини. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава някой колега който има достъп до ЕТКА да провери.

Това е от стара тема за Б5.

VAG Catalog

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...