Jump to content

Висок клас синтетика


Recommended Posts

Е нали колегата по-горе обЯсни, че 10в40 на Бардал превъзхожда масла на Кастрол и Мобил с вискозитети 5в40? Особено на минусови температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Савнението ми в горния пост м/у 10w40 и 5w40 беше за температурата на замръзване: " Температурата на замръзване е -42, другите марки са до -30 дори при някои 5w40". 

Директен пример давам с Кастрол Магнатек 5w40, което замръзва на -36, докато Бардал 10w40 е на -42. Отделно гледам, че Магнатека 5w40 е с 6000 mPa.s (cP) при -30 градуса, а 10w40 на бардал е с  6170 mPa.s (cP) при -35 градуса. Точката на кипене при 10w40 бардал е 224 градуса, докато при 5w40 магнатек е 193. Подобни стойности са в полза на 10w40 Бардал с/у 5w40 Кастрол.

Като цяло маслата от Магнатек серията на Кастрол е доста бейсик. Вероятно използват група 3, гледайки вискозитетния индекс, но дали пакета с добавки е на ниво, не знам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, NITRO1 said:

Е излиза, че измежду маслата в групата от 5в30 най-добро в масовия клас е Бардал след което Кастрол и Мобил, ако търся 0в40 подреждането, като марки пак е същото. Вече ако реша да съм гъзар взимам 0в40 на редлайн или другите топ ъв да топ?

Колегата сравни скъп Бардал 10/40 с евтин Кастрол 5/40 и то по точка на замръзване и ти направи изводи:

а) Най-доброто 5/30 масло е Бардал, после Кастрол и Мобил

б) Най-доброто 0/40 масло е Бардал, после Кастрол и Мобил

в) По-добро от най-доброто е 0/40 на редлайн

:)

 

Само ще кажа, че маслата са подходящи и неподходящи. Подходящи за конкретен мотор, с конкретно гориво и конкретен интервал на смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, baha написа:

10w40 на бардал е с  6170 mPa.s (cP) при -35 градуса.

Във френския ТДС го дават 6170 мпа при -30 градуса.В холандския сайт е 6600 при -25,което може би е най-вероятно,защото при този вискозитет (10w) измерванията се правят при -25 градуса.На 5w измерването на студен старт е при -30 градуса,а на 0w са при -35.Най-вероятно е техническа грешка и данните трябва да са 6170 при -25 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bardahl във Франция и Холандия се произвеждат в различни фабрики. Всички холандски продукти са с други характериски, гама, модели, опаковки и тн. Не знам как точно са уредени правата върху марката и защо се произвеждат под един бранд, но реално са различни продукти. Дори и да приемем, че е на -25 и е грешка при изписването на цифрата, макар и документа да се води официален, пак е с много добър показател. Масово 10/40 при -25 при други производители числото е >7000. При 5/40 отново в TDS е на -35. Някои сериозно трябва да е объркал и да не се оправя толкова време.

 

В България се внася само Френски Бардал.

 

Да сравним базовата серия масло на Бардал XTC 5w40 с високата серия на Кастрол EDGE 5w40:

 

Бардал XTC 5/40 A3/B4:                                                      Кастрол EDGE 5/40 A3/B4:

 

Density at 15°C - Kg/l - 0,853                                               Density at 15°C -  g/ml 0.852 

Viscosity at -35°C - mPa.s - 5410                                         Viscosity at -30°C - mPa.s -  5930

Viscosity at 40°C - mm2/s - 88,40                                         Viscosity at 40°C - mm2/s - 84

Viscosity at 100°C - mm2/s - 14,60                                       Viscosity at 100°C - mm2/s - 13.6

Viscosity Index - 173                                                             Viscosity Index - 166

Flash point  223 °C                                                                Flash point - 208

Pour point  -42 °C                                                                  Pour point - 39

Sulphated ash contents - 1,33 %                                           Sulphated ash contents - 1,15 %

 

Спецификации:

 

ACEA A3/B4                                                                           ACEA A3/B4

API SN / CF                                                                            API SN / CF

VW 502.00 / 505.00                                                                VW 502.00 / 505.00

MB 226.5 / 229.3                                                                    MB-Approval 226.5/ 229.3/ 229.5

Porsche A40                                                                           Porsche A40

Renault RN 0700 / RN 0710                                                   Renault RN 0700 / RN 0710

BMW Longlife-01                                                                    BMW Longlife-01

GM LL-B-025

PSA B71 2296

Fiat 9.55535-M2

 

Кастрол има предимство при MB 229.5 Като цяло тези показатели са ориентировъчни. В youtube има тестове и изпитания на масла с различен вискозитет и устойчивост на триене и температура, което може да доориентира в избора. Аз си избрах със сигурност Бардал в 10/40 пред другите марки и особено след 2 смени на Кастрол преди Бардала. На Аудито съм все още с Кастрол EDGE 5/40, но при следваща смяна ще пробвам 5/40 XTEC на Бардал. 

 

п.с. питах Бардал защо имат одобрения на продуктите им, които не присъстват в официалните бюлетини на авто производителите. Цитирам:

 

" As stated on our XTEC 5W40 label, our oil « meets the requirements » of specification VW 505.01. This means that our formula is 100% conform to the ‘approved ‘ Volkswagen formula. To get the official approval and be listed on bulleting oil approval list you have checked, we need to pay a fee amounting several thousand euros – valid for 3 years … we are currently in the process of requesting different Volkswagen approvals for several of our oils but it takes time. In the mean time, please be assured that our oil is 100% conform and you can switch from Castrol Edge to Bardahl without any doubt … "

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не оспорвам качествата на маслото.Но за липсата на одобрения излязох прав.Писали са,че чакат за одобрение,но все още нямат.Естествено,че ще ти препоръчат да слагаш Бардал и няма да е опасно за двигателя,защото покрива спецификациите на САЕ,АПИ и АЦЕА,които частично се дублират с изискванията на ВАГ и МБ.В оил клуб.ру има анализи на маслата на Бардал и се оказва,че са използвали технология и база от серията Synpower на Валволин.Нищо чудно да се бъркат в един завод с маслото на Валволин,Хадо,Ксенум и кой знае колко още марки и модели.Но по принцип Бардал са качествени продукти и все още не са се изучили да ги ментосват.Във фирмата,в която работя работихме с Бардал,доставяха ни ги Проспийт и доста колеги им ползваха добавките и маслото,като недоволни все още няма.Ако си решил,ползвай смело,няма да загубиш,единствено цената им е доста висока,но както се казва-кеф цена няма.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами взимам го на складови цени и за това реших да го пробвам. :D Останах доволен и ще продължа да съм с него. А и както спомена, голям плюс е, че не са се изучили все още да го ментосват! 

 

Относно добавките им ( бензин, дизел) и спрейове, не съм усетил да са по различни от конкурентни продукти. Вършат си работата ок.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем се обърках...

Колата ми е на сто и четиридесет хиляди.. преди седмица сложих Mobil 5w40 ,.. но стана доста шумен ( определено на студено). Въпроса ми е.... какво масло да налея? Не ме притеснява цената. Или просто да пробвам нещо друго с друг вискозитет.

Редактирано от oMil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 21.11.2017 г. at 2:27 PM, baha said:

Савнението ми в горния пост м/у 10w40 и 5w40 беше за температурата на замръзване: " Температурата на замръзване е -42, другите марки са до -30 дори при някои 5w40". 

Директен пример давам с Кастрол Магнатек 5w40, което замръзва на -36, докато Бардал 10w40 е на -42. Отделно гледам, че Магнатека 5w40 е с 6000 mPa.s (cP) при -30 градуса, а 10w40 на бардал е с  6170 mPa.s (cP) при -35 градуса. Точката на кипене при 10w40 бардал е 224 градуса, докато при 5w40 магнатек е 193. Подобни стойности са в полза на 10w40 Бардал с/у 5w40 Кастрол.

Като цяло маслата от Магнатек серията на Кастрол е доста бейсик. Вероятно използват група 3, гледайки вискозитетния индекс, но дали пакета с добавки е на ниво, не знам.

 

Доста бейсик....  Муахахааа маслото е добро, моторът работи тихо при всички обороти и е стабилно като остарее. Идеята е да оставя филм по частите по-дълго време след като се изгради двигателя. За заводски двигател е предостатъчно. 

Има по висок клас масла от други марки които не могат да дадат такива резултати. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз съм в процеса на търсене на масло и съм се насочил към Bardhall 0W40. Двигателя е 2.7Т. Ок ли е за него и този РедЛайн откъде може да се намери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, SpeedyMan написа:

Доста бейсик....  Муахахааа маслото е добро, моторът работи тихо при всички обороти и е стабилно като остарее. Идеята е да оставя филм по частите по-дълго време след като се изгради двигателя. За заводски двигател е предостатъчно. 

Има по висок клас масла от други марки които не могат да дадат такива резултати. 

 

Да, Магнатек е доооста бейсик прехвалено и добре маркетирано масло. Ползвал съм го 2 смени, преди да мина на Бардалското. Двигателя беше по- шумен, разхода на масло почти двойно по- висок и повдигачите изтрипваха сутрин, а маслото го взимам от официален дистрибутор за БГ. Кастрол използват група 2 и група 3 бази, предполага и Бардал също след като и двете 10W40 са полуситетика. На МЕН не ми хареса тоя Кастрол след пряко сравнение. Карам EDGE на друга кола и там е по- добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип Бардал не се ли позиционира като марка над Кастрол и Мобил и под Роял Пърпъл, Амсойл и Ред Лайн? Или всичко зависи от сравнението между конкретни вискозитети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, venomcorp said:

бардал..мардал...всичко идва от тотал.

 

затова сипете си като мен Тотал Чакъл и сменяйте редовно.....:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много правилно.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, baha said:

 

Да, Магнатек е доооста бейсик прехвалено и добре маркетирано масло. Ползвал съм го 2 смени, преди да мина на Бардалското. Двигателя беше по- шумен, разхода на масло почти двойно по- висок и повдигачите изтрипваха сутрин, а маслото го взимам от официален дистрибутор за БГ. Кастрол използват група 2 и група 3 бази, предполага и Бардал също след като и двете 10W40 са полуситетика. На МЕН не ми хареса тоя Кастрол след пряко сравнение. Карам EDGE на друга кола и там е по- добре.

Е аз говоря за масла  5В-40, 10В-40 не виждам никакъв смисъл да се използва. А това дали група 4 е по-добра от група 3 за сток мотори - по-скоро не е, защото маслата за помпа-дюза са на база на група 3. Дори и Мобил1 си е вече на базата на група 3.

 

Относно Бардал - и тук има по-евтина версия, има и по-скъпа. Къде може да се види състава им?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти мобил1 го остави, няма място до репсол, тотал, бардал....

Хората си произвеждат бази, добавки .... не търсят някаква тясна елитна ниша или ниска цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NITRO1.... Говорим за съвсем обикновен 1.4 бензин при А2. Уж е на реални 145к. Явно иска друга плътност на маслото... Оти работи бетер дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвай с друго масло ама щом толкоз трака няма да е от маслото вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата работеше определено работеше по-тихо преди обслужването.

Да сложа друг бранд.... или да налея 10w40 от същото? Изглежда....че ще пробвам няколко варианта.... Та дано млъкне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай 5/40 xtc на Bardahl. 5 и 10 са цифри, която те интересува само при студен двигател, така че и да минеш на 10, надали ще намали шума. Ако е на 140к реално км и мотора е здрав, 5 си му е идеално. Вече ако има проблем и 15 ще му е малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...