Jump to content

Няколко дразнещи и странни електрически проблеми с А6


bonevstiliyan

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Имам няколко дразнещи проблема, на които нямам отговор и вече ми писна да ги търпя. Лятото колата имаше проблем с климатроника, а именно когато претовари системата, тоест в градски условия на жегата и пуснат климатик и започваше да се чува звук на реле, което му е прилошало, компресора спираше и трябваше да го включа в режим ЕКОН, за да спреда цъка релето. При извънградски условия не е имало проблем и не е правило тази драма. В последствие установих, че втората перка не работи и го карам само на виско перка. Не след дълго се появи и друг проблем, който е свързан с чистачките...не се включват, когато тръгна да мия стъклото, нямам най-бърза степен, а дори когато я включа и те изобщо не тръгват. Някъде бях чел че релето на за климатроника и чистачките било общо или съседни, не разбрах и аз кое е вярното, та ги смених и двете...пробвах с 4 различни оригинални втора ръка релета, но проблемите си бяха налице. Прегледах и моите релета, нямаха вид на такива, които да не работят коректно. Колата не е записвала никакви грешки и перката на климатика си работи, защото при директно подаден ток се включва. Та на кратко нека обобщя нещата

 

1. Неработещ климатроник 

2. Неработеща перка на климатика

3. Цъкащи релета

4. Неработещи чистачки

 

Освен това сменях дръжката на шофьорската врата и сега не ми се включва плафона при отварянето й, напомнянето за фаровете и не отчита че има отворена врата, като функцията за отворени врати изобщо не работи. Възможно ли е да е само от микрето и въпросната "нова" шофьорска врата да създава тея тъпотии.

При отваряне на шофьорската врата:

 

5. Неработещ плафон

6. Неработещо напомняне за фарове и ключ

7. Неработеща информация за отворени врати 

 

Колата е А6 AJL 99 г.

Link to comment
Share on other sites

Колега, аз имах същия проблем с климатроника и се оказа изгорял бушон за втората перка. Намира се под кората под волана 40 амперов. Смених го и климатика си заработи перфектно. Дано съм бил полезен.

Link to comment
Share on other sites

5,6,7 са ти от микроключето в бравата.И аз имах такъв проблем.Взех ключе от ЕЛИМЕКС за 90ст и го смених и повече проблеми съм нямал ;) 

Link to comment
Share on other sites

@PLAMEN_79 дори съм взел цяла брава със сменено да пробваме с нея...ако не ще се сменя на моята и дано да е само от това

@ombri прекалено ми е хубаво, за да е истина :D ....но днес ще го пробвам...дано наистина е толкова просто

Link to comment
Share on other sites

Колега за чистачките и аз имах подобен проблем. По едно време отказаха всички степени и работеха само пръскалките за течност.

 

Почистих (без да разглабям) и напръсках обилно с VD 40 в механизма и ооо чудо след 1 вечер престой тръгнаха на всички степени. 

При мен явно са били запекли механизмите и сега вече 1 година всичко е Ок.

 

Надявам се и при теб да се окаже нещо толкова елементарно!

Link to comment
Share on other sites

@Любомир Ватафов Ами при мен си работят първите две степени, но най-бързата не работи...даже направо си изключва. Силно се надявам да е няква тъпотия, че ми пИсна вече на уЙо :D

Link to comment
Share on other sites

Същия проблем имах. Всички механизми бяха спекли и клеясали. Сваляне, почистване, гресиране и вече 3-та година нямам подобни проблеми. 

Link to comment
Share on other sites

 @bonevstiliyan И при мен в началото само най-бързата степен не работеше впоследствие всичките спряха!

Така, че пробвай не коства някакво усилие, а проблема си е доста кофти. 

Даже сега като писа за проблема ще взема събота и неделя да направя едно превантивно почистване и смазване! :)

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, bonevstiliyan написа:

@PLAMEN_79 съм взел цяла брава със сменено да пробваме с нея...ако не ще се сменя на моята и дано да е само от това

@ombri

Разглоби микрето и го промий. Ако бутона му е много изтъркан го смени. 

При мен имаше студени спойки по платката на бравата и то точно във веригата на микрето. Наложи се направо неговите кабели да ги удължа и запоя към съответните кабели след буксата на бравата. Провери и под гумения маншон дали няма прекъснато. Имай предвид, че за да се извади бравата май се махаше и рамката на стъклото.

Link to comment
Share on other sites

@ombri не е от бушона...свалих пластмасата под волана, купих нов 40 амперов (смених този, който е до 50 амперовия, а и честно казано друг 40 не видях). Интересното беше, че след като го сложих и веднага включих компресора да видим дали перката ще тръгне и пусна бързата степен на чистачките...степента проработи, но перката не...а не след дълго след поредното включване на чистачките, отново спря да работи...шах с пешката

Link to comment
Share on other sites

Съжалявам колега, при мен с този бушон се оправиха нещата. А климатика цъка и изключва, защото няма охлаждане на радиатора му, вдига високо налягане и пресостата спира принудително компресора. Като отчете, че е паднало налягането го включва отново. Ако откриеш защо не работи вентилатора и го оправиш, ще спре да цъка и ще заработи нормално.

Link to comment
Share on other sites

На вентилатора на радиатора са му заминали четките, струват няколко левчета, но навсякъде ще ти кажат, че не се разглабя и се сменя цял срещу 2-300лв.

Link to comment
Share on other sites

Е да ама виж какво е написал колегата в първия пост: "перката на климатика си работи, защото при директно подаден ток се включва."

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Колега кое оправи и кое не че не става много ясно,сега гледам схеми на релетата и бушоните има реле за чистачките и бушон същото е и със перките май,да ти дам схемата и си гледай ако искаш?

Link to comment
Share on other sites

Относно перката - при мен имаше проблем с таралежа. Перката не потръгваше на никоя степен. Вързах я директно на 12V, защото първо помислих, че четките са починали. Заработи. После премерих колко V идват до самата перка. Колкото и да си играх със степените седеше на 3V и нещо. За всеки случай отворих и проверих управлението на климатроника за студени спойки (C4ката това я ебаваше), но след като и то се оказа ОК, ходих до Спас, купих нов таралеж и всичко заработи. :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...