Jump to content

1.6 FSI сериозно омасляване


Wolfgar

Recommended Posts

Днес забалязах нещо притеснително. Върху кората под двигателя има омасляване. Като огледах по-добре видях омасляване около тръбите за EGR-а, под него при "челото на двигателя" отдясно. Изглежда всякаш са маслени пари, натрупали слой масло. Само искам да уточня, че под колата няма нито капка масло. 

Реших да махна кората над двигателя (с въздупния фълтър в нея) и нещата станаха доста загадъчни. По протежението на целия "капак", там където лежат бобините, има омасляване, а в левия край цяла локвичка масло. Там е наклона и явно се въбира. Огледах да не тече от щеката за маслото или капачката за наливане, но там  сухо. 

Супер съм озадачен, защото не виждам от къде може да тече точно там, пък и да слиза чак надолу. Цялото омасляване е по предната част на двигателя. Около дросела и задната част на двигатле е абсолютно сухо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще снимам утре.

От това, което попрочетох, а и говорих с един майстор, най-вероятно е гуменато уплътнение на капака на клапаните. Това било често срещано при vw двигателите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата ли?

Това е прекия заподозрян. Но нямам впечатление да е "често срещано при VW двигателите"... но не съм и майстор.

Преди да отварям двигателя обаче бих изключил други потенциални източници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, като например, ако имаш наистина локва, а не ти е намаляло нивото по щеката или да ти е светнала лампата за маслото, то може просто при последната смяна някой да ти е олял смело с масло двигателя. На мен ми се е случвало и от недобре завит маслен филтър да почват да ми търсят проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 minutes ago, kup0nq said:

 може просто при последната смяна някой да ти е олял смело с масло двигателя.

 

Аз също бих проверил първо това. Винаги се започва от най-простото и банално нещо, преди да се търси някакъв сериозен проблем. Майсторите доста често правят точно обратното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си сменям маслото и всичко беше сухо след интервенцията. Тя беше преди година и 2 месеца. Проблема е от много скоро, защото преди седмица наливах течност за чистачки и тогава нямаше грам омасляване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го сменя пролетта, че съм минал едва 7000 километра от смяната му. Все още е добър цвят и плътност.

Не е намаляло драстично. Малко преди максимума си е. Почти както си го бях налял

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимките. Не можах днес да сваля кората на двигателя, защото нямах клещите за скобата на въздуховода. Под нея около бобините са малки локвички.

038383056.jpg?r=0038383055.jpg?r=0038383054.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при положение, че не ти е спаднало количестото, аз бих почистил това и бих изчакл 1-2-3 дни, за да видя откъде стартира и евентуално чак след това да търся помощ от майстори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги проблемa продължава и не могат да го хванат от къде е. Майстора предполагаше, че е от един датчик до капачката за наливане на маслото (датчик за позицията на коляновия вал). Смени му О пръстена, който бе станал от гума на пластмаса и направо се счупи при свалянето. Покарах и пак направи локва в улейте около бобините. Гледахме силиконовото уплатнение на капака на клапаните/вала и там няма признаци да е от него. Колата прави локвички масло в най-горната точка на двигателя. Просто е пълна мистерия от къде може да е. Маслото на пръчката не намалява.

Моля дайде идей, защото вече не знам къде да го търсим пробива. Ще взема да извадя двигателя и да му направя основен ремонт от - до. Знам, че това не е лада и не е толкоз лесно, но вече съм в безизходица. Може и да си закупя нов двигател... Направо 2.0 FSI :D

Редактирано от Wolfgar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде си сигурен. Смени и улътнението. 7 лева бе по спомен. Някъде от там ти тръгва мазньоча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...