Jump to content

Ангренаж - за смяна ли е?


Nooky

Recommended Posts

Здравейте, приятели,

 

Имам един въпрос по отношение на ангренажния комплект за 2.0 ТДИ 140 кончета, BKD.

Когато взех колата, преди точно 5 години, смених всичко - ремъци, ролки, ангренаж + водна помпа и антифриз - от колегата Райно, оригинални.

До момента съм навъртял малко над 75 000 км. и въпросът ми е, време ли е да сменя всичко отново или да не бързам.

 

Вие през колко време сменяте подобно нещо?

 

Благодаря ви предварително.


Поздрави,
Тодор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Щом са орогинални 120 000 километра или 5 годони. При положение, че си достигнал едното сменяй защото си представи какво им се е случва на тези ролки и ремъци за упоменатият период.

Sent from my S8

Аз за година и малко съм минал тези километри и скоро ще ги сменям за да не е късно след това.

Sent from my S8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бих казал, че щом са минали 5 години е добре да ги смениш. Не че годността на частите е до точна дата, ама е добре да ги предвидиш в близките месеци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е основна задвижваща част на двигателя. Аз не бих изчакал дори до 4-та година. Звъни на Райно и той ще ти разясни защо се сменя.

Sent from my S8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриз се сменя на 2, максимум 3 години, така че отдавна си закъснял.

Ангренажният ремък - на около 3 години, независимо от пробега. Причината е, че гумите стареят и губят качествата си с времето, дори и да не се ползват - така че си закъснял и тук. А ако правиш над 50 000 км годишно, и по-рано от 3 години - на около 120-150 000 км.

Другото също по принцип му е време за смяна, но най-добре е майсторът да прецени.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно преди няколко дена смених всичко, именно защото водната помпа протече- неоригинални части на 80 К км...няма какво повече да искам :)

 

Та, на твое място бих направил обслужването, въпреки оригиналните части. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък на 2-3 години да се сменя ангренаж независимо от пробега... айде няма нужда. С качествени части дори и неоригинални се кара спокойно 5 години или 70-80хил. км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз съм с ремък на Gates и за 4та смяна на 90 хиляди до сега не съм го намирал под колата.Колкото си пише в инструкцията на завода производител на толкова го сменям,мисля че те по-добре могат да предвидят безопасния живот на ремъка от форума на ауди,но може и да греша.За случая на колегата завода казва 120 хиляди километра или 5 години,аз бих им се доверил.Колкото до оригиналните ремъци и ролки,те не са нищо различно от ремък на Contitech или Gates и ролки на FAG SKF или INA в красива опаковка,всеки сам си преценя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е - всеки сам си преценя.

Тънката подробност обаче е, че ако някой не прецени правилно, единственият му изход е да се обади на "Пътна помощ".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте автомобили ги обслужва Райно. С него сме смятали разликата в цената и надеждността между оригиналните и алтернативните части. В случаят се доказва, че малко по-скъпото излиза доста по-евтино. При мен обаче има и друго, аз разчитам на сигурността и дори има тема на моята А3-ка от какво съм тръгнал да сменям и до къде съм стигнал.

Sent from my S8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много!

Ще трябва да ги предвидя за смяна следващите 1-2 месеца. Инвестицията не е малко от порядъка на 600-700 лв., но пък риска да се прецака нещо и да те заболи глава от ремонти е още по-голям.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точния пробег за смяна на ангренажен ремък при нашите двигатели 2.0 тди БКД 140кс, е                    5 години или 90 000км!

5-те години отговарят за ремъка,който се напуква и остарява с времето,а километрите отговарят за ролките и водната помпа ;) 

 

 

Редактирано от Audi2027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, JoroYan said:

Мойте автомобили ги обслужва Райно. С него сме смятали разликата в цената и надеждността между оригиналните и алтернативните части. В случаят се доказва, че малко по-скъпото излиза доста по-евтино.

 

Питам от любопитство. Как точно изглежда тази сметка водеща до доказателството? Как сте изчислили каква точно е надеждността на едните и другите части и за кои алтернативни такива става въпрос(защото както знаем вариантите са много)?

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много просто. Всички вариации: пробег, издръжливост, време, надеждност и тн. Не е много трудно при положение, че ацки ммого хора слагат алтернативи за да не се набутат случайно, след това ревът и слагат оригинални. Ако погледнеш единствените части на автомобили нов внос на по 300000 км са все още оригиналните. Все пак сме прекрасно запознати, че в Италия примерно не обслужват, а колите са здрави и продължават да се карат.

Sent from my S8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питам понеже винаги съм обслужвал колите си с алтернативни части(предимно Gates, INA, Hepu) и винаги са изкарвали колкото е предписано от завода за съответната кола, без каквито и да било инциденти. На мен Райно и бишите му колеги от das auto service също ми обясняваха как алтернативните части са опасни и рядко изкарват и половината от предписания от завода пробег(или време), което според моя опит е силно преувеличено(или по-точно грешно). Просто много хора купуват най-евтините възможни ментета и от това реват.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти какво очакваш да ти обясняват като от  частите ще изкарат повече отколкото от труда.На оригиналните ремъци не им ли беше интервала за смяна 10г ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше посещавал конкретния сервиз, щеше да знаеш че там изкарват доста стабилно от труда си :hilezh:... който за съжаление не винаги е на високо ниво.

 

В конкретния случай за BKD мотор според Autodata ремъка се сменя на 5г или 120000км, както каза и колегата по-горе. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120 000 км или 5 години за оригинални части. Някоя алтернатива вече според самият производител на конкретната част. Ако е китайско 15 качество вече божа работа.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти какво очакваш да ти обясняват като от  частите ще изкарат повече отколкото от труда.На оригиналните ремъци не им ли беше интервала за смяна 10г ?

Аз за сервиза не съм казал нищо!

Sent from my S8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос - водната помпа задължително ли се сменя заедно с ангренажния ремък? Питам понеже в Ауди 4+ ценовата листа предлагат смяна и без нея.

 

https://www.audi.bg/serviz/serviz/serviz-4

 

Конкретно за 8Р модела са дали 3 варианта с цени. Според вас как са спрямо цените на някакви препоръчани тук във форума сервизи или по-конкретно каква цена мога да приема за разумна според вас за 1.6 бензин, за смяна на ангренажен ремък с ролки, водна помпа и антифриз, да речем в обикновена верига сервизи? Питам, понеже са ми вършили качествено работа с хубави части и на половината на дадена цена, вършили са ми я и за същата, както в Порше...

 

A3 (8P) 1.9 TDI 772 лв.

A3 (8P) 1.6 TDI 914 лв.

A3 (8P) 1.6 MPI 574 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...