Jump to content

Ангренаж - за смяна ли е?


Nooky

Recommended Posts

Хахахах, кефи ме пак темата за оригиналното... Щом ви кефи да набивате кинти за оригинална опаковка с продукт на Ina/ Hepu/ Fag/ Skf вътре, давайте. Вярно купувате си с допълнителноте кинти и малко сигурност. Но занижено качество при изброените марки и други от този клас аз поне не мисля, че съществува. И като почнете с тия на 1- 2 години сменяне на всичко... изглежда, че вие робувате на купчина железа. Смяна на антифриз на 2 години... преди сме карали по- некачествени антифризи и на чугунени и на алуминиеви двигатели и по 6- 7 години и нито е замръзвал нито е имало корозия и "жаби" в системата. Но индустрията трябва да се движи и да си прави таргетите. Така че ако вие сте решили да се поддържате колите с най- скъпото, давайте, но недейте да обяснявате, как другото не става. Освен ако не си вземете нещо със осезаемо занижена цена на съвсем неизвестен производител, другите реномирани марки вършат работа на поне  90% от това в оригиналната опаковка. Не са един или два случаите, при които съм засичал щампа на авто производител до логото на производителя на часта или заличено такова. И това не е само при VAG!

 

За 1.6 бензин, водната помпа е ок да се смение заедно с ангренажа и стига да не ти предлагат евтин вариант с китайски части, спокойно може да избереш познати на пазара утвърдени марки.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Въпрос на избор. Минавам от 60к до 70к на година и не мога да си позволя по какъвто и да е повод да ме остави някъде. Когато е ябслужвах последно само маховика не беше оригинален и 1 година по-късно е трагедия. Всеки си има мнение, ама цената не смятам, че е драстично по-висока.

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

Има смисъл от оригиналните части, особено що се касае за ангренажния комплект. Освен по-високата сигурност и качество на частите е важен и самия пробег - 120000км или 6 години. Разликата в цената между оригинални части за ангренажа и афтермаркет с добро качество е по-малка от 40%, а пробегът на афтермаркет частите е точно наполовина - около 60 000км. Реално труда за смяната е доста и ако се калкулира 2 пъти при ползване на афтермаркет части излиза, че с оригинални части е по-евтино заради по-големия пробег - 120 000км.

 

Аз карам средно по 20 000км годишно, което означава, че с оригинални части ще сменям ремъка веднъж на 6 години. Ако сложа афтермаркет части ще трябва да го сменям на всеки 3 години, съответно да плащам 2 пъти за труд за същия период от 6 години. Да не говорим, че при всяко разглобяване има риск от допълнителни повреди в предвид компетенцията на сервизите и възрастта на колата.

 

В този смисъл слагането на оригинални части за ангренажния комплект е по-скъпо като първоначална инвестиция, но по-евтино в дългосрочен план поне с 30%. Опита ми е базиран на два лични автомобила - А6/4Ф и А4/Б7.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Само не отчитате факта , че някои потребители не карат колите си до 120 000 км или 6 години. В повечето случаи се препродават малко след покупката.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, VBI said:

а пробегът на афтермаркет частите е точно наполовина 

 

 

Грешно.

Винаги съм карал с афтермакет части до пълния пробег за съответния двигател(или почти пълния) и никога не съм имал проблеми. Въпросът е за какви афтърмаркет части става въпрос. Сигурно има такива, които и 1/4 от пробега няма да изкарат. 

Link to comment
Share on other sites

Нека да не въртим едно и също. Принципно и двете гледни точки са верни заради личният мироглед на потребителя. Нека всеки да кара и поддържа автомобила си както смята за резонно. Приемам всички мнения. Радвам се, че дори някой слагат афтърмаркет и тогава ги продават, че впечатлението ми е, че просто карат и продавар.

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

Сега си гледах сервизната книжка и ми направи впечатление, че:

1. няма ограничение в годините, а само в изминатите километри

2. бензинови двигатели без турбо, като 1.8 и 2.0, ги дават смените на 180 000 км.

 

Link to comment
Share on other sites

Буса ми е 2.0 TDI планирано ми смениха агренажа в Порше юг на 200 000км и изглеждаше супер свеж!

Специално помолих да ми го запазят! 2014 е "роден"!

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 часа, kup0nq написа:

Помпа не ти смениха, нали? Или пистов ремък и т.н.?

Помпа и всички ремъци, както пише по дебелите буквари!:zustimm:

Фирмен автомобил - за цени не питам...2к+ беше, плюс масла и филтри!

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, VBI said:

Има смисъл от оригиналните части, особено що се касае за ангренажния комплект. Освен по-високата сигурност и качество на частите е важен и самия пробег - 120000км или 6 години. Разликата в цената между оригинални части за ангренажа и афтермаркет с добро качество е по-малка от 40%, а пробегът на афтермаркет частите е точно наполовина - около 60 000км.

Кой те излъга така жестоко за пробега?

Link to comment
Share on other sites

Оригиналната книжка на Ауди за моята кола и Порше Запад с които се консултирах преди да направя смяната на ангренажния комплект. Сигурен съм обаче, че твоята информация е по-достоверна ;) .

Link to comment
Share on other sites

А къде пише, че автърмаркет ремък издържа 60к км? Щот обикновено на опаковките за интервалите пише "следвайте предписанието на авто пройзводителя".

Link to comment
Share on other sites

On 11.01.2018 г. at 8:29 PM, VBI said:

Оригиналната книжка на Ауди за моята кола и Порше Запад с които се консултирах преди да направя смяната на ангренажния комплект. Сигурен съм обаче, че твоята информация е по-достоверна ;) .

Значи в оригиналната книжка изрично е описан пробега до смяна за всяка една марка различна от заводските?А консултантите от Порше Запад как те консултираха,след като не монтират консумативи различни от оригиналните?

 

Не знам толкова ли е трудно да проумеете,че същата фирма SKF произвежда оригиналните ролки,както и ролките SKF в ИСТИНСКИТЕ магазини за резервни части,Castrol произвеждат същото масло,като това,което ви наливат в дилърския сервиз,Lemforder същите тампони и носачи и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Не ме интересуват марки различни от оригиналните, които се продават от Ауди що касае най-важните неща като ангренажния комплект например. Явно не си виждал оригинална книжка и не знаеш какво пише в нея. Няма нещо, което да гарантира, че всичко което се продава афтермаркет в България е оригинално. Тук ключовата дума е "оригинално". В един идеален свят може би, но не и у нас. В предвид на това колко ментета се продават не виждам как твоето мнение може да промени българската действителност. Слагай си афтермаркет ангренажен комплект и се надявай да не удариш клапани в бутала, защото много се изказваха високопарно и после плакаха ...

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Че има всякакви марки и всякакви ментета е ясно, както обаче е ясно и че съвсем не е толкова трудно човек да си намери и качествени афтърмаркет части. Забавното в случая е твърдението "пробегът на афтермаркет частите е точно наполовина". След като се декламира това нещо с такава категоричност, някой най-накрая ще даде ли някакви аргументи и факти, които да го доказват? Кои точно афтърмаркет части издържат наполовина? Кой и какви тестове направи, за да го докаже? И то твърдението даже не е че афтърмаркет частите издържат горе-долу наполовина, а е точно наполовина :hilezh:

 

 

Edited by manoleo
Link to comment
Share on other sites

Да не говорим колко стотици хиляди автомобили в България се карат с не оригинални ангренажни комплекти било то скъпи или евтини варианти. И колко от тях прескачат с много и пробега и годините най-често поради липса на средства или немърливост пък колите си вървят.

И все пак всеки сам си преценява възможностите не вярвам някой да може да оспори че оригиналното по изискване и VAG спецификация не си заслужава пък дори и да е произведено от skf.

Link to comment
Share on other sites

Първо да уточня, че темата е за ангренажен комплект, а не за афтермаркет части по принцип, така че нека се придържаме към темата.

 

Карам от около 30 години, като поне от 25 години коли с ангренажен ремък. С изключение на последните два автомобила (последните почти 6 години) съм сменял ангренажните ремъци с афтермаркет. Винаги в сервиза са ми казвали 50-60 000км до следваща смяна. Предполагам този пробег, който казват в сервиза е от опит и някакво презастраховане. Почти винаги около тези километри се появяват шумове от ролките, колко още биха могли да изкарат е божа работа. Също така, преди няколко години, точно преди да сменям ангренажните комплекти на А6-цата и А4-ката поисках цена за двете коли и за афтермаркет части, качествени от виден търговец тук от форума. Голямата изненада беше, че предложената цена от него беше дори малко ПО-ВИСОКА от цената, която беше с оригинални части и съответната отстъпка :hilezh: . Темата е във форума, който го интересува да я потърси и прочете. Естествено, пробега беше по-нисък от давания с оригинални части.

 

По темата много може да се пише и този въпрос е дъвкан многократно.

 

Истината е, че няма търговец, който може да даде гаранция за частите, които продава че са оригинални за съответната марка (INA, SKF и т.н.) и ще отговорят на пробега заложен в документацията на Ауди. Купуването на части от официалния дилър на Ауди (Порше) дава някакво спокойствие.

 

Пак уточнявам, че става въпрос за ангренажния комплект.

Link to comment
Share on other sites

преди 6 минути, VBI написа:

 

Съгласен съм с теб колега именно ролките могат да предизвикат достатъчно главоболия..

От известно време с колегите наблюдаваме точно такава тенденция и то именно при комплектите INA на 30 000 км ролка вие като на лагерница. От други колеги пък който от около 10 години работят с contitech  от 1 доставчик скъсани ремъци.. а уж всички са с доказан произход от вносител. 

На нищо не може да се вярва нито на цени нито на марки.

 

Link to comment
Share on other sites

Ремъците имат предимството да им личи, когато отслабнат, напукат, изтънеят и тн. Аз си следя ангренажа и когато вече не ми вдъхва доверие, преминавам към смяна. Ролките действително са по- слабо място в някои случаи. За марки на ремъци използвам Optibelt, Dayco, Gates, разбира се от сигурни и доказали се дълги години вносители/ търговци или директна поръчка на елементи от производителите, когато имат online shop или екслузивен дилър споменат в сайта им за дадена държава, защото марката по нашите ширини не е гаранция за произход.

 

Относно пробега, отново ще кажа, че обикновено на опаковките за интервалът пише "следвайте предписанието на авто пройзводителя" и meets or exceeds the OE specification.

Link to comment
Share on other sites

Значи никога повече няма да си сложа ремък различен от оригиналния.При положение,че на едната кола трябва да сваля цялата муцуна ,за да стигна до заветния ремък трябва да съм идиот,че да си вкарам таралеж в гащите и после да свалям и глава.Интересно ми е колегата,който се изказва така категорично по въпроса за превъзходството на оригиналните ремъци,колко точно ремъка е сменил собственоръчно?
Ясно е че всеки вярва на това,което му се рекламира по най-добрия начин,но нека да бъдем поне малко обективни.Колегата преди мен за 10ти път сигурно дебело подчертава,че на истинските марки резервни части изрично пише,че отговарят на заводските спецификации и точно така трябва да бъде.

Edited by Gostrex
Link to comment
Share on other sites

На 1/13/2018 at 23:16, Gostrex написа:

... Интересно ми е колегата,който се изказва така категорично по въпроса за превъзходството на оригиналните ремъци,колко точно ремъка е сменил собственоръчно? ...

Много ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...